volgend jaar????

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-01 11:23

ik blijf dus dit jaar voor de tweede keer zitten(4vwo). de eerste keer was al bagger en nu is t nog ...der. In eerste instantie zat ik eraan te denken om vlogend jaar 4/5 HAVO in een jaar te gaan doen op volwassenen onderwijs (roc aventus). Maar ik vraag me af of dat echt wel wat voor mij is. ben namelijk erg lui wat betreft leren. de eerste paar jaar is me gewoon aankomen waaien en heb dus nooit echt geleerd hoe t is om echt te werken. Nu zit ik er aan te denken om een MBO opleiding te gaan doen en daarna een HBO opleiding. deze zijn practischer ingesteld (toch) en dus voor een anti-leer gevalletje ook wat makkelijker. maar zeker weet ik t niet.
Als ik een MBO opleiding wil gaan doen (heb me der nog totaal niet in verdiept) wil ik iets met dieren of medisch gaan doen. en daarna de HBO opleiding Fysiotherapie. wat zouden jullie doen in mijn situatie (4/5havo of MBO) en kennen jullie enkele MBO opleidingen die voor mij geschikt zijn?

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 11:37

zorrie, geen idee daar heb ik ook niet zo'n verstand van. zit zelf ook te denken wat ik ga doen, doe nu havo maar als alles goed gaat ben ik op m'n 16e afgestudeerd, erg vroeg dus! ik wil fysiotherapie gaan doen, maar het word geloof ik veranderd waarschijnlijk en dan kun je die opleiding net meer met havo doen, en snap er helemaal niks meer van!

I'm a nobody, nobody is perfect, therefore I'm perfect!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 11:50

Ik ben blijven zitten in 5 gym en ben toen naar het volwassenenonderwijs gegaan om 5/6 VWO in een jaar te doen. Dat is me zeer goed bevallen.

Vervolgopleidingen zitten toch heel anders in elkaar dan je middelbare school. Ik was ook niet zo'n studie, maar wat mij vooral tegenstond was het betuttelende schoolse. Ik zoek het zelf wel uit. Als je dat hebt: hoe hoger het niveau van de opleiding die je doet, hoe meer ze aan jezelf over laten.

Kom op zeg, je bent er al bijna. Geef jezelf even een schop onder je togus en ga gewoon aan het werk. Als je dat diploma hebt kun je nog alle kanten uit. Zo erg is het ook niet, en ik weet zeker dat je er straks spijt van krijgt als je nu stopt. Zet hem op!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 12:01

ehm, ja.. Mij is het zelfs met mijn examens nog komen aanwaaien, heb er echt geen fluit voor uitgevoerd. Voor Ak en Bio ga ik wel wat uitvoeren, maar da's ook niet veel.
Ik ben overigens ook meer een doe-mens. Heel irri, want alles heeft wel een theoretische kant, en dan moet je dus in de boeken. Is paarden nix? Je hoeft niet perse naar Deurne oid, maar er is zat in de paarden hoor.
Je mag evt ook deels gaan werken deels gaan leren (partieel leerplichtig heet dat), misschien is dat ook wat om je discipline op te vijzelen. You never know...
Suc6 iig!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-01 12:18

Zep ik wil ook niet helemaal stoppen met school.ik wil gewoon over een paar jaar een diploma hebben het liefst voor t VWO maar op dit moment zit dat er gewoon niet in. ik twijfel nu gewoon wat ik wel wil gaan doen. en waar ik me ook ECHT voor wil inzetten.
En laui ind e paarden tuurlijk lijkt me dat heel mooi. maar daar is niet zoveel werk in t evinden. en ik wil niet Groom ofzo worden om de hele tijd t vieze werk van andere op t eknappen. als ik iets de paarden wil gaan doen wil ik eigen baas zijn of hoog. en daarvoor heb je behoorlijk wat geld voor nodig. Ik weet wel wat ik ongeveer wil. maar de weg daarheen weet ik gewoon nog niet.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 14:13

overstappen naar Havo? Is dat geen optie? Kan je nog steeds HBO doen als je klaar bent!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 00:11

Wat je zou kunnen doen is eerst 4/5 Havo en dan 5/6 VWO, je zou niet de eerste zijn.

Ik wil niet te belerend overkomen, maar heb in een zelfde situatie gezeten. Achteraf valt het vaak vreselijk tegen om dingen te doen die eigenlijk ver onder je niveau liggen. En daarna moet je 2x zo hard werken om de rotzooi op te ruimen.
Zet nu even door, je bent er al bijna, zorg dat je in elk geval een diploma op zak hebt, dat pakken ze je niet meer af dan. Kun je daarna gaan bekijken wat je precies wilt.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 00:27

Tja, ik ben (en was) ook zo'n anti-leer geval..

Eerst MAVO (gaaaap), MTS (gaaaaaap), HTS (gaaaap) en nu eindelijk op de uni (gaapje).

Ik heb het al die jaren echt ENORM relaxed gehad. Heb nog steeds geen idee wat studeren nu is of wat dat vreemde 'huiswerk' concept nou inhoudt..

Tja, erg relaxed dus, zeeen van vrije tijd maar errug poedersuiker als je een keer echt ergens voor moet werken (ook 'buitenschools' spul, eeh, hoor ik hier bokt-kalender?)..

't voordeel van de MBO of HBO route is dat je wat meer tijd hebt om uit te zoeken wat je nou leuk vindt of niet en dat je inderdaad ook wat practischer, of in iedergeval toepassingsgerichter bezig bent..

Voordeel van de VWO/uni route is dat het over het algemeen sneller is (ook beter voor je StuFi dus), je moet er wat harder voor werken (da's goed voor JOU) en je hebt hier wat meer tijd om te kijken welke richting je kiest en je wat te orienteren..

Ik sluit me dus eigenlijk wel aan bij de mening van Zep.. Geef je zelf een schop onder je kont en probeer wat meer uit te voeren.. Wat ook helpt is het 'meelopen' met een paar anderen, samen regelmatig wat huiswerk maken, elkaar in de gaten houden, dat soort spul. Probeer gewoon vanaf het begin alles bij te houden (simpel gezegd.. maar eeh, in de praktijk, brrr Knipoog)..

Op die manier bouw je wat meer discipline op en die kan je later in je leven hard gebruiken (neem dat maar aan van deze opa die zonder die discipline zit)..

In iedergeval succes met je keuze meis!

*skup*

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 10:47

Ik zou toch dan havo 4/5 doen. Je hebt nu wel je mavo-CERTIFICAAT maar dat heeft nie dezelfde status als n mavo-diploma.
Tegenwoordig wordt er best veel naar papiertjes gekeken. Dus volgens mij kun je liever HAVO gaan doen. Heb je tenminste nog n beetje waardevol papiertje. (nie dat mensen met vbo/mavo nix hebben maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel zonder mensen te kwetsen!!!)
Eerst zat ik ook te kijken naar volwassen onderwijs maar das nog erger dan stduiehuis qua zelfstandig werken...
das een en al zelfstandig werken en nieamdn die je controleert. Dus als ik jou verhaal zo lees zou ik dat niet doen.

Mijn advies; probeer toch die 2 jaar havo uit te zingen!!!

..... leeg .....

Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 10:54

Waarom ga je niet dat "Metro-traject" doen van het ROC Aventus, dan weet je iig wat je wil.. en verder, ik zit dus eigenlijk in dezelfde situatie maar dan op de havo, ben dit jaar weer blijven zitten (ondertussen ook al van school af) en IK heb er dus voor gekozen om volgend jaar MBO te gaan doen (hoop nog steeds op het CIOS, kans LIJKT groot!!!!) En na het CIOS (wat 3 jaar duurt) ga ik HBO doen, dus heb ik eigenlijk precies hetzelfde bereikt als wanneer ik havo zou afmaken (Havo-ster), ik heb er dus voor gekozen om het via die route te doen die mij het leukste lijkt en aangezien sport echt iets voor mij is ga'k het (HOPELIJK) via het CIOS doen.

maar iig succes met de keuze die je gaat maken!!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 11:21

Ik ben van Havo naar Mavo gegaan.
Echt kippezeik, maar nu ga ik wel over! Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anji, Bielsje, Bloesem21, BoJessie, corinec, daaf4ever, GrapeshotBot, Iris_Casper, janineskolla, Janneke2, janneke_S, JoyenUnory, Kabayo, manonutjuh, roosjenat, Suliko, XladyX, xLaraaj, YvonneV en 64 bezoekers