wanneer vertel je dat je zwanger bent?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

wanneer vertel je dat je zwanger bent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-02 21:55

Een aantal onder jullie zullen wel weten dat ik nu al tijdje met de pil ben gestopt. Er is verder nog geen nieuws hoor. Maar wij vroegen ons af wanneer je het verteld. Aan familie enzo vanaf zo'n 3/4 maand (dan is de meeste kans op miskraam afgelopen). Maar wanneer aan je ouders, en wanneer op je werk?

Komt toch wel weer heel wat bij kijken....

Maar 't is wel heel leuk Bloos

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 22:24

Ik heb er nog geen ervaring mee maar een collega van mij (nu met zwangerschapsverlof) vertelde het ons al vrij vroeg (derde maand of zo) een keer onder elkaar. Niet echt een mededeling maar ze vertelde het toen we in een klein groepje aan het praten waren.

Aan mijn ouders zou ik het denk ik wel vroeg vertellen. Toch iets dat ik graag met mijn moeder zou willen delen denk ik....

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 23:19

Ik denk toch dat je het pas na 3 mnd. moet vertellen,dan is alles zeker enzo. Lachen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 23:22

Eh, 8 wk bij de eerste (was zo spannend) bij de 2de 12 wk gewacht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 23:49

Volgens mij zou ik het al bij de 2e week niet meer kunnen geheim houden. Maar dan is nog niks zeker, ik denk dan altijd aan en leraar van me. Hij vertelde op een moment heel happy aan de klas dat zijn dochter een broertje/zusje er bij kreeg. een paar weken later had hij een rare opmerking waardoor ik zei:"ja maar meneer over 7 maanden kan zij/hij het allemaal navertellen"en toen vertelde die leraar dus dat zijn vrouw het babietje alweer had verloren.
Aan close family zou ik het dus zo gauw ik maar gedachten heb het vertellen maar daarbuiten pas na 3/4 maanden.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 23:53

Aan mijn ouders heb ik het direct verteld. Ik had een eigen zaak in die tijd, dus ik heb geen idee wanneer je het op je werk zou moeten vertellen. Ik geloof dat je wel verplicht bent om het voor de 6e (??Weet niet zeker) maand te vertellen, ivm met het zoeken van een vervanger voor de periode dat je met zwangerschapsverlof gaat.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 00:25

Aan m´n moeder/broers de dag nadat de test "positief" was, m´n schoonouders/zwager/schoonzus een week later }> .
Goede vrienden wisten het nog weer een paar weken later en "de buitenwereld" (werkgever enzo) v.a. de 12-14 week (weet het niet meer precies, de eerste keer is alweer bijna 13 jaar geleden en de tweede keer 9 jaar Knipoog !)
Ik denk dat je het tegen je familie "kan" zeggen, wanneer je maar wilt. Ook al zou het fout gaan Verdrietig , dan zijn zij toch ook de aangewezen personen om je te troosten (als het goed is Knipoog ).
En ons kan je het natuurlijk ook meteen vertellen hoor Clown Knipoog !!!!

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 08:39

Bij miijn eerste zwangerschap vertelde ik het direct aan iedereen, dact niet na over miskramen enzo. jammer genoeg kreeg ik op de 12 week een miskraam.
bij de zwangerschap van Robin en Jessy heb ik het wel direct aan mijn ouders en schoonouders vertelt en aan goede vrienden maar verder aan niemand tot na 3 maanden. was wel moeilijk om het niet te vertellen vooral bij de zwangerschap van Robin want ik was zooo misselijk en moe Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 11:53

Ik denk dat ik het m'n ouders meteen zou vertellen als ik het wist, maar de rest van de wereld pas na de 12e week. Niet dat je dan enige garantie hebt, maar dan heb je in ieder geval die kritieke derde maand gehad.