tips om van roken af te komen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

tips om van roken af te komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-02 22:48

hoi
morgen ga ik weg op ponykamp (als begeleidster) ik heb mezelf voorgenomen om dan te stoppen met roken... ik kan echter wel wat tips gebruiken.
sigaretten neem ik zo wie zo niet mee... maar wat moet ik doen als ik ineens trek krijg in een sigaret? afleiding zoeken of kauwgom eten ofzo?
alvast bedankt, liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 22:57

Drie rondjes om de manege? Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-02 22:57

op welke manier Haha!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 23:07

haha, hangt ervaf hoe erg je een sigaret wil Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-02 23:08

tja dat kan ik vooraf niet vertellen he....

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 23:12

Ik rook niet, anders had ik je een strategie kunnen geven.
Als ik ook al eens gestopt was dan Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 23:17

Ik rook niet maar heb wel eens iemand die stopte de eerste weken enorm veel zoethout zien eten, scheen redelijk te werken.

Verder moet je jezelf gewoon een flinke schop onder je kont geven!
Je bent er zelf aan begonnen en moet er ook maar af zien te komen, denk aan wat je staat te wachten!
Een mooiere huid! Geld in overvloed! Geen stinkende kleren meer!

Pffff, dan sla je jezelf helemaal voor je kop dat je er ooit aan begonnen bent.

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 23:39

Hopelijk heeft het geen al te negative invloed op je humeur, dat zou niet leuk zijn voor de gasten.
Maar de enige manier van stoppen is gewoon er geen meer opsteken, heel simpel, heel kort door de bocht, maar helaas wel de enige waarheid.
Dat van zoethout heb ik ook eens gehoord, mijn oom kauwde altijd op een lucifer. Heel erg nadenken waarom je juist nu een sigaret op zou willen steken.
Tip voor het humeur: neem nicotinekauwgom mee, dat schijnt de effecten wat te verminderen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

assie

Berichten: 9484
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 00:01

Nicotinepleisters werken ook goed, maar dat moet je geloof ik ook gaan afbouwen.
Verder heb ik nooit zelf gerookt en heb dus geen echte ervaring, maar deze tips lijken me wel handig:
Als je iets in je handen wilt hebben, want dat is het vaak ook, pak dan een pen ofzo.
Als je zin hebt in een sigaret pak dan iets(bij voorkeur water) te drinken, of iets gezonds te snoepen (appel ofzo), dan word je niet zo snel dik (zoals veel mensen, die verschrikkelijk gaan snoepen als ze stoppen met roken) en het is nog gezond ook.

Ehm.. ik had nog meer tips, maar ben ze een beetje vergeten, ik zal even goed nadenken

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 00:24

Kauwgom, zoethout e.d.!!!!! Voorlopig allerlei dingetjes om je zoet te houden als je trek hebt in een sigaret. Verder moet je het echt gewoon WILLEN, je moet ervan overtuigd zijn dat je NOOIT MEER ZOIETS SMERIGS wilt doen als ROKEN, BAH.
Het helpt ook als je een schoonvader hebt die tegen je zegt, dat gaat jou toch nooit lukken Lachen dat was voor mij een extra drijfveer om het wel te doen!!!!!!! En het is gelukt, al 9 jaar nu! (En ik had daarvoor 23 jaar gerookt!)

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 02:43

Opruimen, schoonmaken... bezig zijn met je handen, dan kun je geen sigaret vast houden... informatief programma kijken over hoeveel liters TEER ze uit je longen halen als je 5 jaar lang 1 pakje per dag rookt....
en hoelang het duurt voordat je longen zich herstellen.
En je kunt beter komkommer of tomaten gaan eten, dan voorkom je ook snel aankomen van gewicht doordat die meer energie verbruiken dan ze aanbrengen...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-02 08:01

bedankt voor de adviezen! jullie horen vrijdagavond of het gelukt is!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 08:07

Je moet het echt willen. geef je zelf iets om naar uit te kijken. Schrijf bijvoorbeeld in je agenda dat je over 6 maanden dat eigenlijk te dure paardendingetje mag kopen als je dan nog steeds niet rookt.
Met vrevangende dingen moetje opletten dat dat geen nieuwe verslaving word.
Ik ben 2 jaar gelden gestopt toen ik verhuisde, dat werkte vor mij wel goed want niemand wist hierdat ik rookte dus er werd em ook niets aangeboden en mijn vriend rookt ook niet. Maar jka helemaal verhuizing om te stroppen met roken is ook zo iets he Lachen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 13:58

als je een zuchtmoment ervaart, ga er dan voor zitten en confronteer je zelf ermee. Braag jezelf af waarom je dit ervaart en hoe dit gevoel is en of het op dat moment makkelijk lijkt om toch niet die sigaret te nemen. Zoek daarna afleiding door aan iets leuks te denken. Vraag jezelf ook af dat als je nu een sigaret opsteekt, dat het dan toch geen zin heeft omdat je over een 1 weer hetzelfde gevoel hebt. Met of zonder sigaret. Dus zeg dan tegen jezelf dat het dus geen zin heeft.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 14:15

Zeg Prima, ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor soort mensen volgens jouw vnl. roken.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 14:23

uit onderzoek is gebleken dat mensen eerder gaan roken waarvan de ouders ook roken. Verder is het ook aangetoond dat er een zogenaamde rokersgen is, wat impliceerd dat roken (als je er dan mee in aanraking komt), althans de verslaving bij de 1 erger is als bij de ander. Ditzelfde geldt trouwens ook voor alcoholisme. De 1 is er dus aangeboren, gevoeliger voor als de ander. Heel vaak is het ook zo dat het afhankelijk is van wat je van je ouders mee krijgt. Ook is zogenaamde peerpressuree een facyor. Als wat onzekerder kan peerpressure je ook wel makkelijker ertoe aanzetten om te gaan roken. Geheel afhankelijk dus, Steef.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 14:51

Zoethout! Meters! Elke keer dat je een sigaret op zou willen steken, een stokje zoethout uitkauwen.
Dit ben je binnen een week zo ontzettend beu, dat je blij bent dat je niks meer hoeft te kauwen van jezelf. Ben je meteen van het roken EN snoepen af.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 14:57

Prima schreef:
zogenaamde peerpressuree een facyor.


haha, ik las peerblessure. Ik d8 al Verward

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 14:58

bedoelde peerpressure en factor. maar heb een beetje vlug getypt.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 17:50

Neem een vriendje dat niet wil dat je rookt! Zo ben ik er vanaf gekomen. Of verkouden worden, dan is het zo vies dat je niet meer wil!! Ik ben nu zo'n twee jaar gestopt en ik vind het nu zo vies!!! Ik zou echt niet meer wíllen beginnen.

assie

Berichten: 9484
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 17:52

Prima schreef:
bedoelde peerpressure en factor. maar heb een beetje vlug getypt.

Wat is dat? Verward Ben nu wel nieuwsgierig, klinkt erg logisch.. als ik zou weten wat het was Haha!
In mijn simpele woordenboekje staat het nl niet Haha!

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 18:03

gewoon stoppen, het enigste wat helpt is de wil om te stoppen. Pleisters, kauwgom en allemaal die andere oliebol helpen niet... afbouwen ook niet... heb ik vaak genoeg gedaan. Toen ik eenmaal met Iloon ging ben ik zelf gestopt, omdat ik dat wilde zodat zij er geen last van zou hebben.

[edit]in dit bericht is niet ge-edit Schijnheilig [/edit]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: brittms, Eefje_Sammy, furious, goesju, Googlebot, Hollyleaves, III, Knollboll, Ladypronk, Loeky01, lovelynutia, miranda_147, Piekosjj, Plus_en_Min, Sterrendief en 179 bezoekers