Gezondheidstoestand Prins Claus UPDATE!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Gezondheidstoestand Prins Claus UPDATE!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 14:31

Claus mag 'intensive care' van AMC verlaten

Prins Claus heeft de intensive care van het Academisch Medisch Centrum (AMC) in Amsterdam dinsdagochtend mogen verlaten. Hij blijft voor de zekerheid nog op de afdeling hartbewaking.



Week op intensive care
Prins Claus heeft een week op de intensive care gelegen. De prins werd 21 juli 'ter observatie' opgenomen. Begin juli werd de prins ook al opgenomen in het AMC omdat hij zich niet lekker voelde. Waarschijnlijk had hij last van een infectie van de luchtwegen.

Voorzichtig positief
De Rijksvoorlichtingsdienst RVD spreekt van een 'voorzichtig positieve ontwikkeling'. Voor de zekerheid zal de prins nog enkele dagen op de hartbewaking liggen, voordat hij naar zijn eigen kamer op het AMC zal terugkeren.
Nou dit klinkt al wel positief toch!!!
Het is en blijft toch een duitser!! (niet verkeerd bedoeld hoor!!!) Haha!

Bron RTL4:
De lichte verbetering in de toestand van prins Claus, die gisteren optrad, heeft niet doorgezet. Prins Claus is weer achteruit gegaan en zijn toestand is volgens zijn artsen opnieuw zorgelijk. Dat meldde de Rijksvoorlichtingsdienst rond 12.00 uur vanmiddag.

'Geen wezenlijke verandering'
"In de gezondheidstoestand van Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Claus is de afgelopen nacht geen wezenlijke verandering opgetreden. Het lichte herstel, dat zich gisteren aandiende, heeft zich vooralsnog niet verder voortgezet'', liet de RVD eerder vanochtend weten. Later meldde de RVD een verslechtering van Claus' toestand.

Familiebezoek
Kort na negen uur verscheen er al een blauwe Porsche bij het ziekenhuis, met daarin vermoedelijk prins Friso, die in een dergelijke wagen rijdt. Om half elf arriveerde ook de koningin weer bij het ziekenhuis. Rond half een kwamen prins Willem-Alexander en Máxima hun (schoon)vader bezoeken.

Intensive care
Dinsdag werd de prins naar de afdeling intensive care van het AMC in Amsterdam gebracht. Hij was zondag opgenomen, nadat een infectie aan de luchtwegen onvoldoende was genezen. Eergisteren heette de toestand van de prins-gemaal ook al 'zorgelijk'. Koningin Beatrix bracht de afgelopen twee dagen vele uren door aan het bed van haar man.

Echt zo sneu voor die man, hij heeft volgens mij echt veel pijn!!
Ze hebben nu weer een nieuw soort antibiotica voor hem, maar volgens mij is het binnenkort afgelopen, erg sneu!!
Laatst bijgewerkt door youngster op 30-07-02 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 14:48

Maar, ik weet eigenlijk nog steeds niet wat hij precies heeft. En daar ben ik best wel nieuwsgierig naar.

Zou het aan het aflopen zijn denken jullie?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 15:10

Prins Claus heeft waarschijnlijk infectie aan de luchtwegen

Prins Claus lijdt vermoedelijk aan een infectie van de luchtwegen. De echtgenoot van koningin Beatrix moet daarom nog enkele dagen in het ziekenhuis blijven.

Niet lekker
De 75-jarige werd maandag ter observatie in het AMC in Amsterdam opgenomen. De prins werd eerst naar het Rode Kruisziekenhuis in Den Haag gebracht, omdat hij zich op Huis ten Bosch niet zo lekker voelde. In dat Haagse ziekenhuis besloot men dat Claus beter door zijn eigen artsen in Amsterdam kon worden onderzocht.

Dit was er aan de hand toen hij opgenome werd, maar veel wordt er ook niet bekent gemaakt, en is wel een hele lijst waaraan hij heeft geleden, maar daar staat niet bij wat hij nu heeft, ik kon alleen dit vinden, zodra er meer nieuws over staat dan meld ik dat hier!
Maar ik vrees eigenlijk het ergste, die man is volgens mij zo zwak.
Maar de vorige keren dat hij het ziekenhuis inging kwam hij er ook weer levend uit, die man is nu al een medisch wonder!! Maar dit keer heb ik er een slecht gevoel over!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 15:28

Pr. Claus lijdt aan een luchtweginfectie (kan longontsteking zijn of bijv. acute bronchitis) en als je zo zwak bent als hij is kan een flinke infectie dodelijk zijn.
Ze geven hem een breed-spectrum ab, dat is een antibioticum dat helpt tegen verschillende bacteriele infecties. (om het even simpel te zeggen) Als dat aanslaat zou hij er ip weer boven op kunnen komen, als hij niet van iets anders last krijgt. Ik geloof dat hij ook een nier mist, zijn hart werkt niet goed etc. dus het zou kunnen dat door die infectie ook andere organen slechter gaan werken, omdat het alle organen zwak zijn zijn ze niet sterk genoeg om het niet functioneren van de longen te kunnen compenseren. Evt. complicaties van een luchtweginfectie zijn pleuritis (ontsteking van de longvliezen) of bijv. een longabces (daar denken ze vaak aan als er op de behandeling niet wordt gereageerd en de patient zieker wordt, ook zijn er koortspieken)
Een andere complicatie die bij een infectie voor kan komen is een septische shock. Een shock is een levensbedreigende situatie. De bacterien komen dan in de bloedbaan. De bloedvaten verwijden zich en zo is er relatief te weinig circulerend vocht. Dit gaat ten koste van de bloedverdeling in het lichaam. 50 % van de patienten overlijdt hier aan!

Sorry voor deze nogal medische info, dit was dokter kinta in de bocht. Bloos

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 15:31

bedankt voor de info, nu weet ik gelijk wat die infectie inhoud, maar als ik het zou lees heeft het weinig kans van slagen! Hij mist inderdaad een nier!
En dat hij nu weer in het ziekenhuis ligt komt omdat hij de vorige keer onvoldoende is hersteld!!
Erg triest dus allemaal voor die man!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 15:36

Oeps! Even voor de duidelijkheid, Claus heeft die complicaties zoals septische shock of pleuritis nog niet, hoor, het is alleen iets dat kan gebeuren! (tenminste hij heeft het niet voor zover ik weet)

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 16:06

Onze prins is een aflopende zaak. Maar het beste ook, elke keer ziekenhuis in en uit is ook geen kwaliteit van leven. Ik denk dat het binnen 2 maandjes over is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 16:10

Arme Claus, ik vind Claus wel cool namelijk.

(en hij wás een lekker ding vroeger Bloos)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 16:10

Mirte schreef:
Onze prins is een aflopende zaak. Maar het beste ook, elke keer ziekenhuis in en uit is ook geen kwaliteit van leven. Ik denk dat het binnen 2 maandjes over is.

En als wij het hadden gehad waren we er allang niet meer geweest Haha!

Maar ik vind het ook een zielige man.
Als je steeds zo ziek bentis er toch ook niks meer aan lijkt me zo.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 16:14

Aan ieder leven komt een einde. Wij zijn niet zo belangrijk, wij hadden minder zorg gekregen en waren in zijn plaats al dood geweest. Een nadeel voor hem: hij moet doorgaan met lijden.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 16:17

Ik denk ook dat prins Claus niet zo lang meer heeft. Hij is nu al zo lang aan het kwakkelen.
Ik vind het alleen wel vervelend voor de familie dat ze geen rust krijgen van de pers. Laat die mensen ook alleen zijn met hun geliefde... Ik moet er persoonlijk niet aan denken om zo achtervolgt te worden.
Maar ja, da's een ander topic.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 16:17

Claus een lekker ding vroeger? Ik heb volgens mij best wel wat oude boekjes gezien waarin foto's van Trix en Claus staan maar zo bijzonder mooi wastie toch niet?

Toch lijkt het me een gruwelijk idee als het aan het aflopen is... yek, kan er uren over praten maar wil er bij mezelf niet over nadenken.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 16:27

Nou een lekker ding vroeger wil ik niet zeggen! maargoed daar gaat het niet over.
Bij het huwelijk van maxima en wim lex heb ik al van verschillende mensen gehoord dat het nog twee maanden ging duren en dat het dan wel afgelopen zou zijn, maar het is een keiharde blijkt wel weer!
Al houdt het wel een keer op!
En inderdaad als wij het hadden gehad, waren we al dood geweest, maar als ik zo ziek zou zijn, zou ik niet eens meer willen leven!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 16:30

Jullie halen me de woorden uit de mond, Desiree en Runningkawa, voor hem gelden blijkbaar geen wachtlijsten...
Misschien is het maar beter als het een keer afgelopen is, maar sneu is het wel, het is absoluut een markant figuur! Heb erg gelachen om die aktie met die stropdas!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 17:20

Ja inderdaad, wij waren al lang in de kist gesprongen. Het Koningshuis staat voor mij voor pure onrechtvaardigheid. Daarom mag van mij die hele pre-historische verschijning van koningshuizen opsodemieteren. Heeft niks met Bea of wie dan ook te maken, prima mensen maar laat ze hun eigen geld verdienen.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 18:39

Ik hoop ook dat hij niet lang meer hoeft te lijden.

Ik ben wel heel benieuwd wat er dan in Nederland gebeurt. Waarom???
Ik heb pas een trouwverzekering afgesloten, nu bleek opeens dat de polisvoorwaarden gewijzigd waren. Als er iemand van het koninklijk huis doodgaat ben je niet meer verzekerd. Er zou dan een dag van rouw zijn en dan is het stadhuis gesloten en kan je dus niet trouwen.
Ik heb de polis opgezegd en wat zei Nationale Nederlanden toen: "maar mevrouw, er is nog geen draaiboek bekend, we weten nog niet of er dan een dag van rouw komt".
Jaja... wel de polisvoorwaarden wijzigen en dit punt er dus uithalen en dan zeggen dat er niets bekend is.
Wij hebben in ieder geval een andere verzekering voor onze trouwdag die het wel zal dekken.

Hoe is het eigenlijk met Bernhard? Die liep pas ook te kwakkelen, is hij er nu weer helemaal bovenop? Verward

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 19:50

ik ben ook niet zon voorstander van het koninklijk huis maar de verdachtmakingen die in dit topic geuit zijn vind ik overtrokken. prins claus heeft op dit moment gewoon een infectie voor zover bekend. die zou voor de meeste mensen niet een gevaarlijk zijn, maar voor claus wel door zijn verleden. verdachtmakingen als zou ieder ander al opgegeven zijn vind ik stemmingmakerij en bovendien ongepast om op dit moment zonder bewijs te uiten

marijem
Berichten: 60
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 21:58

ikhoorde van mij oom dat het verschijndeljk af gelopenis eerdaags want een kenis van mij tante ze moeder die bijna jarig is die zij tegen haar je moet op mij reken want als prins claus over lijd dan moet hij bij de begravins en bevijlging helen hij is soldaat of oz meende ik
ik vind het echt erg hoor!!!!!!!

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 22:08

ehm marijem niet om het een of het ander, maar het is een beetje onhandig te lezen wat je hebt getypt, of ligt dat aan mij? Verward ik vind het ook erg voor die man, maarja, je kunt er toch niks aan veranderen. en ik vind ook dat die media die mensen nou maar eens even met rust moet laten, die hebben zorgen genoeg aan hun hoofd, en daar hoeft toch niet heel nederland van mee te genieten?

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 22:10

mee eens, ruiter!

En om er geen one-liner van te maken, even mijn mening over de toestand van Claus.
Ik ben bang dat hij vannacht of morgen overlijdt. Zijn gezondheid was al niets meer en hij zal, als hij erboven op komt, binnen no-time weer in het ziekenhuis belanden.
Heel sneu voor hem om zo te leven. Misschien is het idd maar beter als hij snel overlijdt.

en ehmm marijem; ikke nie snappe Verward Kan je het nou nog een keer in het nederlands schrijven wat je wilt vertellen?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 22:12

auk schreef:
ehm marijem niet om het een of het ander, maar het is een beetje onhandig te lezen wat je hebt getypt, of ligt dat aan mij? Verward


Een beetje onhandig is nog zacht uitgedrukt: ik kan er geen touw aan vast knopen!

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 22:17

Margreet"]
[quote="auk schreef:
ehm marijem niet om het een of het ander, maar het is een beetje onhandig te lezen wat je hebt getypt, of ligt dat aan mij? Verward


Een beetje onhandig is nog zacht uitgedrukt: ik kan er geen touw aan vast knopen!
[/quote]

ja ok, maar anders krijg ik weer op mijn dak van: dat kun je ook rustiger zeggen ofzo, en ik heb niet zoveel zin in ruzie

marijem
Berichten: 60
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 22:20

oo sorry . mijn toetsen bord deed weer eens vaag. wat ik bedoelde is. mijn tante daar de moeder van die heeft een kennis en die werk bij de leger. en die is op geroepen om de deze aanstaande weken vrij te houden . om dan te helpen bij de beveilig als hij te over lijden komt . ik hoop dat jullie het nu wel een beetje snappen want ik bedoel .

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 22:25

mja, das al een heel stuk beter. hoewel je nog sommige woorden niet afmaakt maar het is nu tenminste duidelijk te snappen. ik denk ook niet dat hij nog lang leeft eigenlijk. ik vind het wel een leuke man trouwens, maarja, als je hem ziet lopen ziet het eruit alsof hij alle ellende van de wereld moet dragen

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 22:35

nee, deze dan:
in de volksrant van vandaag stond een bericht dat ze ergens in het noorden in een regionale krant reeds melding deden van het overlijden van prins claus.
was een computerfout, jawel...het bericht staat bij de meeste redacties al standaard opgeslagen voor het geval dat..maar uhhh.. hier hadden ze dus een foutje (tje?????) gemaakt... Frusty Koe