Probleem met huisbaas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Probleem met huisbaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 22:36

Ik ben echt des duivels op het moment...
Ik heb een aantal weken terug naar een kamer gekeken, omdat het reizen naar school me toch echt tegen valt. Dus ik heel enthousiast en helemaal zin in. Het zou geregeld worden, het meisje dat er nu in woont zou de huisbaas bellen en dan zou ik het horen zodat ik hem kon bellen.
Ik heb daarstraks een berichtje gekregen dat ik de huisbaas moet bellen.
Krijg ik net een berichtje van een andere huisgenoot dat de huisbaas dat meisje heeft gebeld, hij zei dat hij een familielid had die wel in die kamer wou gaan wonen. Maar zij had al gebeld dat ik daar zou gaan wonen, 1 á 2 weken terug ofzo en de huisbaas zei dat ik even moest bellen om het rond te maken. Ik hoorde dat vandaag pas. Misschien dat hij nu denkt dat het niet door gaat omdat ik nog niet heb gebeld.
Maar als het echt zo is vind ik dat hij dat niet kan maken vind ik. Nu ga ik morgen maar meteen bellen, vind het overigens wel doodeng om te bellen. Maar het moet toch...

Ik ben echt zo kwaad, wat vinden jullie hier van?

VeronicaM

Re: Probleem met huisbaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:52

hhm.. vreemd, als je het eerder te horen had gekregen was handiger, dan had hij jou dr volgens mij namelijk ook niet zomaar uit kunnen zetten..
Hopenlijk lukt het nog!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:57

Je zit er toch nog niet in? Ik denk eerlijk gezegd dat je dan geen poot hebt om op te staan. De huisbaas kan immers zelf bepalen wie er in zijn kamer bewoont en ik ben bang dat hij voorrang geeft aan een familielid.

Volgens mij kun je deze kamer beter laten varen en op zoek gaan naar iets nieuws. Lachen

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 23:00

maar een mondelinge afspraak is ook rechtsgeldig en het was al doorgegeven dat ik daar zou komen. Dus ik vind dit echt niet kunnen...

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 23:04

Ok, nee dat snap ik. Ik dacht eigenlijk dat hij nog niet op de hoogte was van jou komst. Dan zou ik hem toch even een telefoontje geven morgenochtend.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 23:05

Doe ik ook morgen.. ik baal der echt van want het was echt een buitenkansje en had er super veel zin in Verdrietig

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 08:25

waarom heb je twee weken gewacht met bellen?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 08:31

Goldie schreef:
maar een mondelinge afspraak is ook rechtsgeldig en het was al doorgegeven dat ik daar zou komen. Dus ik vind dit echt niet kunnen...

Dat is maar net afhankelijk van de persoon met wie je de afspraak hebt... uit het verhaal krijg ik de indruk dat jij met de huurder, niet met de verhuurder iets hebt afgesproken. En daar is een verhuurder, zonder verdere afspraken, niet aan gebonden.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 09:05

Nanda schreef:
waarom heb je twee weken gewacht met bellen?

Zoals ik al zei, heb ik gister pas te horen gekregen dat ik moest bellen... Dus daar kan ik ook weinig aan doen...

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:34

Hoop dat alles goed komt.
Wel vervelend dat het zo moet gaan.

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:38

Hmm dat is wel balen.
Idd gewoon morgen gelijk bellen en maar hopen dat je daar toch nog terecht kan Lachen
succes!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 10:50

Ik heb net gebeld... Vond het doodeng, maar ja het moest toch. Ik begin gewoon heel enthousiast mijn verhaal enzo en toen hij opeens ja maar der is 1 probleem... dus ik krijg dat verhaal van dat familielid te horen. En toen heb ik even gezegd dat ik daar al een tijdje geleden had gekeken en dat ik eerder was enzo... Dus die man zo ja maar der is nog een kamer vrij. Maar ik wist dat ze daar misschien ook iemand voor hadden. Maar ja het is me uiteindelijk toch nog gelukt... De huur was wel 50 euro duurder dan we hadden verwacht, maar het is absoluut een hele gave en grote (30m2) kamer Haha!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:51

zelf een mondelinge afspraak is rechtsgeldig, alleen heb je geen poot om op te staan.
ik had ook zo'n mafketel van een huisbaas, ik was er nog niet uit en meneer zat onder werktijd met kijkers in mijn huis terwijl ik er niet was.. oeh wat was ik link maja niets aan te doen meer, ben blij dat ik van hem af ben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:52

Je huisbaas staat hier imo volledig in zijn recht. Voor zover ik uit je verhaal opmaak heb je geen afspraken met hem gemaakt, maar met een huurder die er helemaal niets over te zeggen heeft.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:00

Tja banketstaaf geval. Als er inderdaad niet met de huisbaas tot overeenkomst is gekomen staat hij in zijn recht, anders is een mondelinge afspraak ook rechtsgeldig.
O lees pas later dat het opgelost is. Gelukkig Haha!

Veel plezier!
Laatst bijgewerkt door _Michelle__ op 23-10-06 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

vluggejip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:11

Nou toch nog geluk proficiat en veel succes met je studie

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:19

gefeliciteerd met je huisje/kamer!!! Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 17:19

Gelukkig dat het toch opgelost is!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 17:25

Mooi dat het toch nog gelukt is!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 18:15

ja, zeker... alleen zit ik nu dus nog met een maar, omdat de huur toch flink verhoogd is en ik weet nog niet of ik dat kan en ook nog wil betalen... anders is straks al mijn moeite voor niks geweest

vluggejip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:20

Misschien ouders die je kunnen ondersteunen???