Ik voel me rot en heb nergens zin in =S

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Ik voel me rot en heb nergens zin in =S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 18:46

Als eerste, ik weet niet of het hier goed staat, maar het leek me wel Ja

Mijn verhaal is niet wereld schokkend oid, maar ik wil het gewoon graag kwijt.
Ik heb de laatste tijd bijna de hele dag een rot gevoel, waarover, dat weet ik niet precies, maar ik kan om elk klein dingetje wel gaan huilen zeg maar Verward
Normaal ben ik juist heel vrolijk en doe ik allerlei verschillende dingen en heb ik vaak te weinig tijd om te doen wat ik allemaal wilde doen.
Nu kom ik uit school, ik ga op de bank of op bed liggen lezen of achter mijn pc zitten.
Ik heb gewoon nergens zin in. Het ergste is ook dat ik ook geen zin heb om te leren, met heel veel moeite kan ik mezelf er wel toe zetten. Het rare is dat ik eerst altijd wel graag leerde. Nouja, graag is een groot woord, maar echt een hekel had ik er niet aan.
Over een week heb ik ook proefwerkweek en ik heb twee best zware dagen met al mijn moeilijke vakken tegelijk en ik ben zo bang dat ik dan voor alle 4 een onvoldoende haal.
Ook twijfel ik de hele tijd aan mezelf en aan de keuzes die ik maak/gemaakt heb. Ik weet dat iedereen dat wel eens heeft, maar ik denk nu ook steeds aan alle dingen die ik anders had kunnen/moeten doen en het zijn dingen die er echt niet meer toe doen van zo'n jaar geleden.

Sorry voor mijn onsamenhangende verhaal, maar ik word er helemaal gek van. Ik wil gewoon weer lol hebben in de dingen die ik doe en niet de hele tijd medelijden hebben met mezelf, want dat vind ik al helemaal vreselijk.

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Ik voel me rot en heb nergens zin in =S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:48

Ben je misschien niet gewoon in de pubertijd?
Als je er echt lang last van blijft houden misschien toch een naar de dokter, als je echt depressief wordt ben je verder van huis..

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Ik voel me rot en heb nergens zin in =S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:01

Winterdipje?
Als het zonnetje weer gaat schijnen voel je je vast een heel stuk beter. Tot die tijd kan je jezelf een beetje verwennen, stap eens onder de zonnebank, smeer je lijf eens lekker in met een geurende bodylotion en vertroetel jezelf lekker.
Ga met je vriendinnen leuke dingen doen en probeer het slechte gevoel te doorbreken. Ga niet op de bank zitten mokken maar ga er lekker op uit. Ga eens naar een boerderij kijken bij de jonge lammetjes, of vraag je kleedgeld extra vroeg aan je ouders en koop leuke zomerkleding, hou een chocoladefondue met je beste vriendinnen. Kortom, ga lekker leuke dingen doen!
Hopelijk komt het zonnetje ook snel en voel je jezelf snel weer beter.

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Re: Ik voel me rot en heb nergens zin in =S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:03

Nouja, ik denk niet dat het iets heel ergs is hoor! Ik heb er zelf ook enorm last van, dus, het gaat vast wel weer over! Lachen Die tips van Storm76 lijken me ook wel heel erg leuk Haha!

8Eveline

Berichten: 3211
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Ik voel me rot en heb nergens zin in =S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:04

Heb precies hetzelfde, bijna lusteloos zou ik het noemen. Nergens zin in me moet mezelf soms slepen van achter de computer.
Heb ook wel door hoe belangrijk me cijfers etc zijn, en als ik er aandenk schiet ik meteen ook in de stress maar het aanzetten tot leren gaat zo verdomd moeilijk (waardoor ik daar ook weer somber van wordt en zo gaat het maar door)

Eefske

Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ik voel me rot en heb nergens zin in =S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:06

Pff. Daar zit ik op dit moment ook in.
Alles is poedersuiker en nergens zin in hebben.
En dan heb ik ook nog eens het idee dat ik tegen iedereen aardig moet doen. Ik weet niet of jij dat ook hebt?

Misschien zijn we gewoon ernstig aan de zomer toe. Ja

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Ik voel me rot en heb nergens zin in =S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:11

Een hele hoop mensen hebben last van een winterdip of winterdepresssie. Zodra het mooier weer word gaat het vaak wel weer over. Nog even volhouden meiden!

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Ik voel me rot en heb nergens zin in =S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:12

loopt een topic zelfs over bij mens en welzijn. voor mensen die last hebben van zonarmoede... Knipoog

Anne_87
Berichten: 1542
Geregistreerd: 06-12-04

Re: Ik voel me rot en heb nergens zin in =S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:13

dit klinkt voor mij ook wel herkenbaar Ja
Alleen bij mij kun je er dan donder opzeggen dat ik dan een week later ongesteld moet worden... Beetje vrolijke muziek luisteren en een stukje chocolade, helpt dat niet al?

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: Ik voel me rot en heb nergens zin in =S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 20:14

Bedankt voor de tips Storm76, als ik denk aan leuke dingen met vriendinnen doen voel ik me meteen al vrolijker Lachen

Wat jij zegt Iwan_Fjord heb ik ook heel erg. Ik wil zo graag allemaal goede cijfers halen, maar als dat dan niet lukt ben ik meteen gedemotiveerd en dan lukt het helemaal niet meer.

@Eefske: Dat heb ik niet echt, meer dat ik altijd denk dat die en die me niet aardig vindt heel vervelend.

Gelukkig is het bijna vakantie Haha!

Colorado
Berichten: 4209
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Ik voel me rot en heb nergens zin in =S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:14

Veer! I didn't know! Niet eens opgemerkt! Bloos! Shame on me.. Ik heb altijd tijd voor je he! We moeten in ieder geval veel vaker dingen gaan doen weer! Strand liggen, zwemmen, shoppen, haagse markt, weer eens foto's maken als er een zonnetje is, ijs eten verzin wat leuks, misschien keertje een dagje naar zo'n kuuroord iets, lijkt me leuk, helemaal verwend worden.(of toch maar even langs die kermis in de boogaard en dan gewoon veelste veel suikerspinnen eten, misselijk worden en in al die gare atracties gaan? Tong uitsteken ) En de boerderij is hier aan de overkant, is altijd leuk, leuke tip van storm! *LOL* Volgende zaterdag iets doen? Gewoon even pauze van het leren? Wat leuks doen? Kan mezelf ook niet tot leren zetten, als we nou allebei beloven deze week supergoed te leren alvast gaan we dan zaterdag iets leuks doen? Als beloning zeg maar en dan zijn we even uitgerust voor de toetsweek en hebben we nog de hele zondag om te leren! Heeft het misschien ook te maken met het m..... woord?

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Ik voel me rot en heb nergens zin in =S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:19

Wauw Colorado, jij bent echt een lieve vriendin!
Neem haar maar lekker mee hoor en veel plezier bij de lammetjes en op de kermis Knipoog

wendy_x

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Kampen

Re: Ik voel me rot en heb nergens zin in =S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:20

ik heb ook zo'n poedersuiker... echt vervelend..maar dat heeft wel meerdere redenen Knipoog succes ermee in ieder geval Lachen

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: Ik voel me rot en heb nergens zin in =S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 20:22

jah Lachen
Isa is een heeeeele lieve vriendin Lovers
en m woord heeft het niet mee te maken

Ik heb nog een plan om een dip tegen te gaan.
We gaan weer gekke foto's maken Haha!

Aah bedankt voor alle reacties Lachen
Ik ga nu netjes mijn Latijnse teksten leren Ja

_Tarzan

Berichten: 11172
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Ik voel me rot en heb nergens zin in =S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:37

Hoe herkenbaar ..
Ik heb zelfs geen zin om tegen vrienden te praten op msn Clown

Naja even wachten op de mei vakantie en de zon dan maar Lachen

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ik voel me rot en heb nergens zin in =S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:45

Weetje, ik heb precies hetzelfde!

Nog een week hiervoor was ik vrolijk, druk, energiek ed. Als ik nu niet bezig wordt gehouden word ik gewoon pissig.. Wat de aanleiding is, géén idee!

Lees even mee

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Re: Ik voel me rot en heb nergens zin in =S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:53

Ik ken het.. maar dat komt meer omdat ik onwijs in een sleur zit.. elke dag het zelfde en dat week in week uit. Ik loop stage waar ik het niet zo heel leuk vind maar heb geen keus dus moet gewoon nog even doorbijten! Straks als het vakantie is en mooi weer voelen we ons vast beter!! Ook probeer ik gewoon te genieten van het nergens zin in hebben haha hoe vreemd dat ook klinkt ik denk bij mezelf maar dat het helemaal niet zo erg is dat ik na een werkdag nergens zin in heb en beetje mn tijd zit te verdoen achter de computer of voor de tv Knipoog

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Ik voel me rot en heb nergens zin in =S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 21:57

Heb het vorig jaar gehad, en nu zit ik er weer middenin.. Nergens zin in, steeds bijna in janken uitbarsten zonder dat er eigelijk iets is. Heb mezelf een schop onder mn kont gegeven en heb een zwemabonnement aangevraagt, waardoor ik mezelf eigelijk verplicht om te gaan zwemmen (zonde van het geld anders Knipoog ) en een vriendin aangesproken om een keer mee te gaan naar een handbaltraining ( en dat dan ook blijven doen), om gewoon weer bezig te gaan en me niet zo nutteloos voelen als nu. Lachen

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: Ik voel me rot en heb nergens zin in =S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 22:03

Ja ik doe zelf ook 3 of 4x in de week aan badminton en ga 2x per week hardlopen en natuurlijk het paardrijden Lachen
Maar ik heb daar ook minder plezier in dan normaal.
Als ik er eenmaal ben vind ik het wel heel leuk. Maar me er toe zetten kost zoooo'n moeite.

Miriam91

Berichten: 2840
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Re: Ik voel me rot en heb nergens zin in =S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 22:27

Ik heb de laatste tijd ook nergens meer zin in.

Als ik uit school kom ben ik heel erg moe en dan ga ik 'even' achter mijn computer om e-mail te lezen ofzo. Maar dan is het zoooo moeilijk om daarna aan je huiswerk te gaan. Eerst had ik daar geen problemen mee en zeker niet als het beloond werd met een goed cijfer. Ik had vorige week proefwerkweek en heb 2 onvoldoendes gehaald. Maar dat zijn me eerste onvoldoendes van dit jaar en ik baal daar zo enorm van, zeker ook omdat ik voor bijv. biologie gewoon te weinig heb geleerd. Maar ik had er gewoon GEEN zin in Huilen

Ik ben ook vlak na het eten (zo rond 7 uur) ook al dood moe. Heb geen zin meer om tegen mensen te praten op msn, geen zin meer om mijn hamster aandacht te geven enzo nog wel verder. Om elk klein dingetje heb ik zin om te gaan huilen en mijn kamer lijkt wel een slagveld Clown

Ik zit nu in mijn eindexamenjaar van de havo en over iets meer dan een maand beginnen mijn examens. Van mij mogen ze nu wel vast beginnen, dan ben ik er tenminste vanaf! Maar als ik dan ga nadenken dat ik nog zooooooooveel moet leren en dat het al over een maand begint dan bekruipt me een paniekerig gevoel. Maar vervolgens ga ik niet leren...

Erg lastig is dit. Maar ik heb bij mezelf gemerkt dat ik wat vrolijker wordt van de zon en van hobby's. Ik zing bijv. heel veel en dat helpt me nu wel.

Zorg dat je veel buiten komt in de frisse lucht en denk aan je hobby's en vriendinnen. En ik denk dat we allemaal in ons achterhoofd de naderende vakantie en zomer moeten houden Haha!