Jehovah's getuigen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Jehovah's getuigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 19:16

hoi bokkers,

ik heb een oom en een tante die samen Jehovah's getuigen zijn.
vaak als ik dit toevallig eens aan mensen vertel,dan maken ze het gelijk belachelijk,zo van: die steken toch altijd hun voet tussen de deur?

zelf ben ik geen Jehovah's getuige,maar omdat mijn oom en tante wel geloven,kom je er toch een beetje mee in aanraking,en het is mijn familie,dus is het toch ook wel logisch als je gewone intresse er in hebt?

zijn er hier bokkers die zelf ook Jehovah's getuigen zijn,krijg je negatieve reacties of juist niet?

ik ben benieuwd!

(ik weet niet of het hier goed staat,anders hoor ik het wel Lachen )

Dreamer_S

Re: Jehovah's getuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:17

ik absoluut niet, heb er ook niets tegen ofzo. maar weet je wat het is: iedereen moet elkaar respecteren. maar jehova getuigen gaan langs de deuren en proberen je hun geloof op te leggen, en dat noem ik geen respect.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:20

Ik vind het niet kunnen dat ze deur langs deur gaan om hun geloof te prediken.
Ik vind niet dat je mensen op zo'n manier met een geloof kennis moet laten maken. Organiseer dan open dagen oid?

Ik heb verder niet tegen Jehova hoor. Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 19:20

ik snap niet wat daar zo erg aan is,ik had er laatst eentje aan de deur en zeg gewoon dat ik geen intresse heb,en dan zijn ze weer weg.
het zijn trouwens niet alleen jehovah's getuigen die dat doen.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:21

Goh ja.. Zelf maken we er hier ook wel grapjes om als ze weer eens aan de deur geweest zijn. We zitten gewoon niet te wachten om te horen waarom zij geloven en zo ons komen lastigvallen ermee. (Maar dat geld ook voor andere mensen die onze deur platlopen met zulke dingen bv. eentje die supeerrrscherpe messen wil aansmeren. Als ik scherpe messen nodig heb ga ik die zelf wel ergens zoeken) Verder doet het mij echt weinig hoor, mijn nicht haar vriendje is ook een Jehova getuige.
Laatst bijgewerkt door Bluem op 04-10-06 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:22

Ik heb er verder ook niets op tegen Knipoog Ik weet wel dat een vriend van mijn broer een keer de honden los heeft gelaten ( en geloof me, die honden zijn geen lieverdjes! ) Maar de Getuigen zijn dik 4 jaar niet meer langs geweest Bloos!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 19:25

haha nee joh die zijn zich rot geschrokken Knipoog

eerlijk is eerlijk,ik zit ook weleens met mijn vader te geiten als er een aan de deur is geweest.
maar ik blijf altijd netjes,ook als het niet uitkomt(ik ben er ook niet dol op hoor)
gewoon eer aan jezelf houden en zeggen dat je geen intesse hebt,de hond erop af sturen is wel wat overdreven vind ik

Daannn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:26

Mijn oude klasgenoot was ook Jehova getuigen, kan iemand mij hier wat meer informatie over vertellen? Want ik weet niet zo goed wat het allemaal inhoud Bloos

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:26

Snoevie schreef:
ik snap niet wat daar zo erg aan is,ik had er laatst eentje aan de deur en zeg gewoon dat ik geen intresse heb,en dan zijn ze weer weg.

ze blijven juist doorzeuren, over het paradijs ed. ik haat dat,en wat ik ook zo erg vind is dat ze dan zelf gaan en dan nemen ze een klein kind mee om zieltjes te winnen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 19:28

ik stuur je even een PM,Catcho

en @ silvaantje:
dat ze kinderen meenemen is ook fout,dat mag zelfs niet.
dat ze blijven doorzeuren mag ook niet,dan heb jij echt een foute getuige aan de deur gehad.
ik praat weleens met mijn oom erover en bij hun gaat het gelukkig heel anders

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:28

Silvaantje schreef:
Snoevie schreef:

ze blijven juist doorzeuren, over het paradijs ed. ik haat dat,en wat ik ook zo erg vind is dat ze dan zelf gaan en dan nemen ze een klein kind mee om zieltjes te winnen.

Precies, bij ons blijven ze ook altijd een kwartier zeuren. Rolleyes

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:28

mijn beste vriendin op de middelbare school was ook Jehova's getuige. hele gewone mensen! alleen vierden ze geen verjaardagen enzo. moet zeggen dat hun ook eigenlijk nooit langs de deuren heen gingen hoor...

maar bij elk geloof komen die extreme vormen wel voor, ik hoor het om me heen meer van de gewone Christenen dan van Jehova getuigen

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:32

Catcho schreef:
Mijn oude klasgenoot was ook Jehova getuigen, kan iemand mij hier wat meer informatie over vertellen? Want ik weet niet zo goed wat het allemaal inhoud Bloos

Idem, en ik ben er wel in geïteresseerd dus kan iemand mij ook pm-en/ uitleggen

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:33

Hier komen ze ook wel eens langs de deur, maar ze steken nooit een voet tussen de deur, komen niet met kleine kindjes oid.
Ze vragen gewoon of je geïnteresseerd bent, en ik zeg dan eerlijk van niet. Dan gaan ze ook gewoon weer, heb nog nooit meegemaakt dat ze zich opdringen.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:33

Een vriendin van mij is er een keer door aangesproken, Dat meisje was altijd een beetje met wicca bezig etc. Mevrouw vroeg of ze interesse had, meisje zei: Nee danku. Mevrouw vraagt: Welk geloof ben je dan? Meisje zei: ja beetje wicca. Mevrouw zegt: Wicca? ooh:O geloof jij in de duivel, en dat is slecht en blabla. Nee van mij hoeft het niet.

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:34

_Micha_ schreef:
Catcho schreef:

En mij ook? Bloos

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:35

Snoevie schreef:

Ik betrek het ook niet alleen tot jehova's. Alleen omdat dit topic over jehova gaat.
Maar mensen die dingen deur aan deur verkopen ed. moet ik ook niet aan de deur hebben.
Als ik iets nodig heb of iets wil weten zoek ik het zelf wel op.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 19:35

jammer cle0o_o0,want zij mogen dus niet over anderen op die manier praten,ik vind het wel jammer dat er toch zo'n negatief beeld over is.

@ Kaiya,zo hoort het ook te zijn,het mag niet eens anders,anders beleven ze hun geloof niet op de goede manier

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:35

loez schreef:
Ik heb er verder ook niets op tegen Knipoog Ik weet wel dat een vriend van mijn broer een keer de honden los heeft gelaten ( en geloof me, die honden zijn geen lieverdjes! ) Maar de Getuigen zijn dik 4 jaar niet meer langs geweest Bloos!

Nou, daar moet je trots op zijn... de honden loslaten op iemand die argeloos aan de deur komt.
Ik ben zelf geen Jehova's getuige maar ik heb diep respect voor mensen die zoveel voor hun geloof over hebben. Ik zal ze dan ook altijd respectvol te woord staan.

Volgens mij gebeurt dat trouwens nooit in het echt, die voet tussen de deur.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 19:36

Tellie schreef:
Snoevie schreef:

Ik betrek het ook niet alleen tot jehova's. Alleen omdat dit topic over jehova gaat.
Maar mensen die dingen deur aan deur verkopen ed. moet ik ook niet aan de deur hebben.
Als ik iets nodig heb of iets wil weten zoek ik het zelf wel op.

heb je helemaal gelijk in.
zelf zeg ik daarom ook dat ik geen intresse heb.
als ik wat wil weten praat ik met mijn oom of tante

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:37

Wij hebben er 1 keer aan de deur gehad die neit weg ging, dus ook de voet tussen de deur. Toen lieten we de duitse herders los en ze waren meteen weg Clown

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 19:37

beantsje schreef:
loez schreef:

Nou, daar moet je trots op zijn... de honden loslaten op iemand die argeloos aan de deur komt.
Ik ben zelf geen Jehova's getuige maar ik heb diep respect voor mensen die zoveel voor hun geloof over hebben. Ik zal ze dan ook altijd respectvol te woord staan.

Volgens mij gebeurt dat trouwens nooit in het echt, die voet tussen de deur.

gelukkig gebeurd dat ook echt bijna nooit,het is vast een keer gebeurd en nu is het gerucht dat heel veel getuigen het doen.
gelukkig niet!

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:38

dan zijn er wel veel foute getuigen.. paar dagen geleden stond die moeder ofzo er gewoon achter en dan kind moest d'r verhaal doen. zo zielig vond ik dat.. ik heb gezegd van dat ik vond dat ze 't goed had verteld en dat ik 't knap van dr vond maar dat ik verder geen intresse had.

een andere keer nam ik om er vanaf te zijn een boekje aan, en toen zijn ze nog vele keren terug gekomen, grrr.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:38

TouchAndGo schreef:

En mij ook? Bloos
[/quote]

Doe mij ook maar gelijk Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 19:39

nielsd schreef:
Wij hebben er 1 keer aan de deur gehad die neit weg ging, dus ook de voet tussen de deur. Toen lieten we de duitse herders los en ze waren meteen weg Clown

spijtig dat je zo'n foute aan de deur hebt gehad............geloof me dat mag dus echt niet hoor!

maar ondanks dat vind ik de hond erop loslaten nog steeds grof..........