Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nickytje

Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 14:18

Nou had ik net mijn tekst bijna af, en omdat ik op een of andere toets kom, is alles weer weg...
Dus maar even opnieuw beginnen!

Het zit zo:

Toen ik 19 was heb ik een relatie gehad met een jongen van 26. Die relatie duurde toen maar een maand omdat hij toch vond dat we niet samen paste. Hij vond dat ik te stil was. Normaal ben ik een erg spraakzaam en sociaal persoon, maar toen zat ik even in een dipje.
Dus we besloten om als goede vrienden uit elkaar te gaan. Geen probleem dus.

Nu ben ik 22, en sinds ruim een half jaar heb ik weer contact met hem.
Ik kom hem weer regelmatig tegen op fuiven, en dan klikt het wel tussen ons. Ik kan uren met hem
praten over de meest uiteenlopende onderwerpen. Dus op zich komen we erg goed overeen.

Nu was ik laatst iets met hem gaan drinken en de dag erop kreeg ik van hem een mail.
Het kwam erop neer dat hij spijt had van zijn beslissing 3 jaar geleden, en hij wou me terug.

Maar, en nu komt het... Hoe lief, tof en leuk ik hem ook vind. Ondertussen heb ik geen gevoelens meer voor hem, alleen puur vriendschappelijk. Ik mailde hem terug waarom ik niet op zijn 'uitnodiging' kon ingaan. Hij stuurde terug dat hij het erg vond, maar dat hij begrip had voor mijn beslissing.

Nog steeds even goede vrienden, alleen... Hij blijft me eigelijk nog steeds smsen, laatst was ik terug van een feestje, ik lag al in mijn bed, kreeg ik opeens een smsje van hem: "ik wil je zien" ...
En nog zo'n 5-tal smsjes binnen het uur... Ik werd er eigelijk een beetje irritant van..

Als ik hem ergens tegenkom, of met hem afspreek doet hij eigelijk normaal en absoluut niet opdringerig. Maar ik had hem toch al duidelijk gemaakt dat ik hem niet meer terug wil!

Ik wil best vrienden met hem blijven, maar ik heb liever niet dat hij me constant sms't met boodschappen dat hij me mooi en lief vind enz...

Dus... Wat denken jullie? Hoe pak ik dit het best aan? Ik ben eigelijk niet gedient van zijn smsjes (heb ik ook laten merken), maar ik wil best vrienden blijven, en wil hem niet kwetsen.

Zo, alvast bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal. Moest er iets niet duidelijk zijn, vraag je het maar, ik heb m'n tekst zelf niet nog eens nagelezen.

Groetjes,

Nicky

Ketaki

Re: Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:21

misschien als je oog in oog met hem staat, een rustig gesprek begint en daarover hebt.
niet constant sms'n

misschien dat hij dat zal begrijpen, jij hebt immers geen gevoelens voor hem

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 14:22

Ketaki schreef:
misschien als je oog in oog met hem staat, een rustig gesprek begint en daarover hebt.
niet constant sms'n

misschien dat hij dat zal begrijpen, jij hebt immers geen gevoelens voor hem

Dankje, het er irl met hem over hebben is zeker nog een optie. Maar dan zal ikzelf wel moeten beginnen over het onderwerp, want als ik hem zie, dan heeft hij het er nooit over, alleen via mail en sms.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:23

Reageer je altijd op zijn smsjes of negeer je ze?
Vraag hem eens waarom hij je altijd bestookt met smsjes als je liever slaapt enzo

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 14:25

Ik reageer niet altijd op zijn smsjes..
Als ik wel reageer en hem sms dat ik al in m'n bed lig, dan smst hij me smorgens terug met de boodschap: "sorry dat ik je lastig val, maar ik wou je gewoon nog een keer zien".

Als hij een 'normaal' smsje stuurt, dan reageer ik meestal wel altijd.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:27

Nickytje schreef:
Ik reageer niet altijd op zijn smsjes..
Als ik wel reageer en hem sms dat ik al in m'n bed lig, dan smst hij me smorgens terug met de boodschap: "sorry dat ik je lastig val, maar ik wou je gewoon nog een keer zien".

Als hij een 'normaal' smsje stuurt, dan reageer ik meestal wel altijd.

zoals jij het nou b eschrijft is hij gewoon zo verliefd weer, dat hij zo door zal gaan.
maak hem gewoon duidelijk en sms hem gewoon helemaal niet terug, ook al zou je het wel willen.
dan houd hij vanzelf op Knipoog

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:28

Gewoon nog een keer zeggen, en nog een keer, en nog een keer.
Desnoods schreeuw je het in zijn gezicht, negeer hem een tijdje. Maar hij moet echt realiseren dat je niks meer wilt.

Even negeren, helemaal compleet, kan ook helpen. Bloos

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:29

gewoon duidelijk zeggen ik heb geen gevoel meer voor je en anders gewoon filnk kletsen over een ander gozer die je erg leuk vind misschien beetje banketstaaf wel effectief

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:31

hahaha,zeggen dat je bezet bent werkt waarschijnlijk ook erg goed.

dat vinden ze dan niet zo heel erg leuk.
en danhoudt hij ook op msschien

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:33

X
Laatst bijgewerkt door maartje_h op 01-03-24 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 14:34

Dan moet hij het deze keer wel flink te pakken hebben...
Ik kan me nog herinneren dat ik op msn ook tegen hem heb verteld over 'die geweldige jongen'
waar ik verliefd op was/ben. *LOL*

Maar vertellen over iemand anders heeft precies geen effect op hem.

Dus ik ga de 'negeer methode' maar eens toepassen.

Alvast bedankt voor jullie suggesties!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:49

je moet hem ook niet opzoeken in de tenten waar hij komt.
ga dus overal uit waar hij NIET zal komen

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 14:52

Ketaki schreef:

Daar ben ik volop mee bezig *LOL* En als hij dan vraagt waar ik ben, dan antwoord ik gewoon niet.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:54

Nickytje schreef:
Ketaki schreef:

Daar ben ik volop mee bezig *LOL* En als hij dan vraagt waar ik ben, dan antwoord ik gewoon niet.

dit is een goede.
zet desnoods tijdens het uitgaan je telefoon uit.
zodat hij je niet kan bellen Knipoog

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 15:00

Sja, tips genoeg haha, en een aantal zijn er al gegeven.
Probeer het hem inderdaad duidelijk te maken, hoe dan ook.
Jij moet het niet zat worden, dan word een vriendschap ook niks meer. Lachen

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 15:06

Ik heb het ook zoiets gehad met een jongen, ik was stapelverliefd we zoenden een keer en spraken eens wat af, ik was ervan overtuigd dat het wat zou worden maar hij niet. Nu anderhalf jaar later spreek ik hem nog regelmatig en draait hij ineens om, hij wil met me uit eten voor me koken, bij mij op de bank een filmpje kijken hij smst me steeds en gaat daarbij ook steedst verder maar ik heb gewoon ineens absoluut totaal geen gevoelens voor die jongen, en dat heb ik hem ook laten merken, nu eindelijk is het kwartje gevallen en laat hij me met rust. Want ik ben helemaal totaal verliefd geworden op mijn vriendje, tja hij was gewoon te laat Haha! Geen hand vol maar een landvol Tong uitsteken

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 15:07

Ik denk dat je niet teveel waarde moet hechten aan het feit dat je eigenlijk wel vrienden wilt blijven. Maak hem duidelijk dat je hier gewoon niet van gediend ben. Iemand die je behoorlijk vervelend vind worden vanwege sms-jes waar je niet van gediend bent hoef je niet echt te vriend te houden. Bloos

Verbreek tijdelijk dus even contact, alleen maar om hem tijd te met zijn gevoelens om te gaan. Normale vriendschap met iemand tot over zijn oren verliefd is wil niet. Laat hem eerst weer even beide benen op de grond zetten. Probeer dan het gezellige contact weer wat op te pakken, dat komt vanzelf wel weer als je hem regelmatig tegenkomt..

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 21:36

Ik denk ook dat je even hard moet zijn. Als hij niet luisterd als jij hem gewoon verteld dat je alleen maar vrienden wil zijn, dan zul je hem toch een tijdje moeten negeren ofzo, totdat hij doorheeft dat je echt alleen maar vrienden wil zijn. Dan zou je dat nog kunnen proberen.

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 21:39

Ik zou eventjes zegge dat je nietsm eer van hem wilt behalve vrienden zijn, is lekke rhard maar wel de enige juiste beslissing.