Ik ben zo bang om alleen te blijven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke24

Ik ben zo bang om alleen te blijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 18:27

Hoihoi,

Ik hoor steeds meer meiden zegen: Heerlijk geen vriend!
Ik begrijp dat niet. Ik heb op dit moment nog een relatie, maar dit gaat niet zo geweldig..we wonen even apart zeg maar. Maar ik ben zo bang dat als het uitgaat, ik alleen achter blijf.
Aan vriendinnen geen gebrek....maar ik heb nu al zoveel klote relaties achter de rug, dat ik gewoon eindelijk eens gelukig wil zijn. Ik ben 25, voor de en is dat jong, maar ikzelf vind dat oud om nog op zoek te gaan naar iets. Ik ga ook niet meer op stap, daa vind ik niks aan...heb ik nooit gevonden eigenlijk. Ik klink erg wanhopig, dat weet ik...maar waarom heb ik dat toch? Zijn er nog meer die dat hebben? Huilen

FZ_Lin

Re: Ik ben zo bang om alleen te blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 18:39

Nee meid je klinkt niet wanhopig!
Maar deze onzekere instelling moet je niet hebben bij je vriend!
Maar wat ik begrijp uit je verhaal, is dat jullie even een pittstop hebben of niet? Als dat het geval is, laat hem er ook over denken! Als hij echt van je houdt, dan zal hij nooit zomaar bij je weggaan! Lachen
En de 1 vindt ze maatje op zijn/haar 16e, en de ander vindt zijn/haar maatje pas later! Nooit op zoek gaan! Als je zoekt vindt je het niet Knipoog Het gezegde gaat wel zo: Zoekt en gij zult het vinden!
Maar niet met relatie's!

Hoop dat je eruit komt!

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 18:41

ik heb de pitstop ingezet omdat ik twijfel over mijn gevoel

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:14

Hmm dat is dan wel naar! Maar je moet je gevoel ook de tijd geven, dus goed dat je een pittstop hebt ingezet! Want je kan je gevoel niet dwingen! Als ik jou was, zou ik naar je gevoel luisteren, maar niet op de manier van: Stel ik blijf alleen over! Want als je die instelling hebt, dan gebeurt dat indd! Hoelang hebben jullie een relatie?

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 19:31

een dik jaar, we zijn ok vrij snel gaan samenwonen

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:26

Denk dat het daar ook aan ligt Knipoog Dat het allemaal iets te snel is gegaan!
Ik zou ook niet weten wat ik moet zeggen.. Alleen dat je er goed over na moet denken, en dus niet denken, dat je dan alleen bent!
Het is misschien wel k*t dat je dan alleen bent, mjaa tegen je gevoel in samen blijven, of met een ander is nog k*tter..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:44

Je moet alleen bij je vriend blijven als het om hem gaat, niet om maar een vriend te hebben.
We zijn niet meer in de jaren '50, het is niet erg om alleen te zijn.

Binnen een jaar gaan samenwonen vind ik trouwens wel erg snel! Nu is de verliefdheid over en ga je ook elkaars mindere kanten zien?

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:50

Ik kan me je goevoel goed voorstellen. Maar niet stappen wil niet zeggen dat je niet iemand tegen kan komen. Ik heb trouwens met stappen ook nooit een noemenswaardig leuke vent ontmoet.

Het komt wel, en zo niet, wat is nu zo erg om zonder vriend te zijn. Daardoor ben je niet minder, en eenzaam hoef je ook niet te zijn.

Ik vindt een jaar verkering voor het samenwonen niet te kort. Als het op dat moment goed gevoelt heeft ga je er gewoon voor. De kans dat het op langere termijn niet blijkt te werken is even groot als de kans dat het wel werkt. Er zijn mensen zat die na 10 of 20 jaar uitelkaar gaan. (en vroeger was het niet anders dan dat je meteen ging samenwonen/trouwen)

Als deze relatie niet goed voelt moet je er mee stoppen, ookal ben je bang voor het alleen zijn. Het went wel. En mss kom je over een maand de 'ware' wel tegen. Het leven zit vol verassingen, maar je moet er wel voor open staan en durven te leven.

Veel succes.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:56

Als het er niet in zit, zit het er gewoon niet in, blijf niet samen omdat je bang bent alleen over te blijven, vroeger was 25 dan oud, tegenwoordig is het nog doodnormaal en zoals gezegd hoef je echt niet als een gek te stappen om een leuke vent tegen te komen (ik ben er zelfs maar 1 tegengekomen tijdens het stappen, de rest was allemaal blegh!!)

Maar op ieder potje past een dekseltje, dus vogel je gevoel nou maar eerlijk uit, en als dat weg of over of minder is komt er vanzelf een beter passend dekseltje.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:59

hihi Meid.......... als ik dat nou zeg.Haha! ik loop tegen de 40 op Haha! Haha!

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:04

ooit komt het wel.. Als het nu even niet meezit, komt het nog wel.. denk nog een x na over deze relatie en je blijft niet alleen achter en zijn genoeg mensen die ook zo denken (ik af en toe ook) maar ik weet dat ooit wel iemand komt die mij gelukkig kan maken.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 09:25

Je kunt beter nu op je 25e besluiten dat dit niet de relatie is/ was en alleen verder gaan, dan nog 10 jaar aanmodderen en dan pas besluiten uit elkaar te gaan. Dan ben je 35. Dan krijg je haast Knipoog

Ik ben 27 en zeker, ook ik ben wel eens bang dat ik zal overschieten.. Maar van de andere kant vind ik het wel best zo, lekker alleen aan mezelf denken (en aan m'n vrienden en beesten en allerlei andere verplichtingen Knipoog )..

Citaat:
ik heb nu al zoveel stinkmodder relaties achter de rug, dat ik gewoon eindelijk eens gelukig wil zijn.

Misschien moet je juist eens proberen om een periode echt zonder lover te zijn. Zorgen dat je zonder lover heel gelukkig bent. Een relatie is een aanvulling, geen invulling van je leven!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:43

Zo herkenbaar!! Ik was 24 toen mijn relatie na 7,5 jaar niet meer echt lekker liep. Maar ik was ook bang om het uit te maken omdat ik dan niemand meer heb. We hebben toen ook een time-out in onze relatie gehad, maar uiteindelijk heb ik het toch uitgemaakt. Het was niet eerlijk tegenover hem en mezelf. Maar toen het uit was miste ik het toch wel om iemand te hebben en vond het vreselijk om alleen te zijn. Daardoor heb ik ook veel te snel weer iets met iemand gekregen. Dat is na 2 maanden ook fout gegaan, mede doordat ik nog niet over mijn vorige relatie heen was. En toen dat uitging was ik dus echt alleen. Ik heb me een hele tijd echt rot gevoeld. Vriendinnen heb ik genoeg en ik had verder ook genoeg te doen, maar had toch ergens een idee dat ik een vriend nodig had. Ik snapte die meiden ook niet die riepen dat het heerlijk was om geen vriend te hebben. Maar nu ben ik 5 maanden verder en ben tot de conclusie gekomen dat ik het heel goed red zonder vriendje. Ik heb mijn vrienden, mijn paardje en genoeg leuke dingen te doen. Als ik heel eerlijk ben mis ik het wel af en toe om iemand te hebben, als ik andere stelletjes zie, maar ik kan nu zeggen dat ik het wel lekker vind om met niemand rekening te houden! Het is nu zelfs zo erg dan ik een tijdje terug iemand ben tegengekomen die ik erg leuk vind, maar dat ik het expres rustig aan doe met hem. Het gaat net zo goed met me, zo in mijn eentje, dat ik zelfs een beetje bang ben om weer een nieuwe relatie te beginnen.

Ik denk dat het voor jou ook gewoon een kwestie van wennen is. In het begin zal het wel moeilijk zijn dat je ineens 'alleen' bent, maar je went eraan en op een gegeven moment zul je er de voordelen van in gaan zien! Blijf niet hangen in een relatie waar je niet echt gelukkig bent, omdat je bang bent om alleen te zijn!!

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:15

Ik denk ook dat als je relatie over is.
Je moet kijken naar wat er fout is gegaan en als er fouten liggen bij jezelf die veranderen voor dat je een nieuwe relatie begint.
En misschien ook andere eisen gaan stellen aan een persoon of aan jezelf.

Want anders blijf je in een cirkel leven trek je steeds weer de zelfde(verkeerde) mannen. Of je maakt steeds weer dezelfde fouten.

Alleen zijn is in het begin erg moeilijk, maar dat is voor een gedeelte wel op te lossen.
Door veel leuke dingen te doen samen met vrienden.
Als je alleen bent, ben je op jezelf aangewezen en de eenige met wie je op dat moment bezig bent is jezelf, dat kan best wel confronterend zijn overal als je veel hebt meegemaakt Verdrietig

Iedergeval succes en sterkte met je beslissing Ach gut

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:33

als jij jezelf niet gelukkig kan maken...waarom denk je da dat een ander dat wel kan??? beetje naief

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:43

Ik ben nu bijna 2 jaar alleen na een relatie van 5 jaar gehad te hebben. Ik ben 22 jaar.
Aan de ene kant roep ik ook keihard; Heerlijk zo alleen! Ik kan gaan en staan waar ik wil, hoef met bijna) niemand rekening te houden.
Als ik al die relatietroubles van mezelf toen, en van vriendinnen nu zie, denk ik "he lekker, dat heb ik lekker niet'.
Maar..... je bent wel alleen. Wie kan je bellen als je je poedersuiker voelt, of juist even iets leuks kwijt wilt? Of gezellig even iets met iemand wil gaan doen? Je vriendinnen zitten op de bank met hun vriendjes, dus die wil je niet storen. Daar zit je dan 's avonds, me, my laptop and my tv. (gelukkig heb ik wel lieve ouders, en een lieve zus)
Maar meid, toch ben ik blij dat ik er destijds een punt achter heb gezet!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:09

Meid je ben nog ontzettend jong.
De kans dat je overblijft is erg klein.

Mijn oom is onlangs 42 jaar oud geworden en heeft sinds een jaar of 4 pas een echte vaste relatie.

Mijn moeder wordt volgende week 56 jaar oud. Zij heeft na bijna 25 jaar alleen zijn (scheiding) nu weer een relatie met een leuke oudere weduwnaar.

Zelfs mijn opa kreeg nog een relatie toen hij in de 70 was.

Dus je hebt nog tijd zat.

Wie weet staat jouw prins straks wel achter je in de supermarkt.

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:30

Ik zit absoluut niet verlegen om aandacht van het mannelijke geslacht en heb een heleboel mannelijke 'vrienden'of je het wilt noemen in mijn omgeving maar toch was ik zelf altijd degene die ontzettend hoge eisen aan iemand stelde, op een gegeven moment had ik me er bij neergelegd dat ik gewoon kieskeurig was en ik niet gauw iemand echt leuk vond. een heleboel mensen in mijn omgeving zei dat ook altijd, ze vonden me ook ze zeikerig en te veeleisend en zeiden dat ik nooit iemand goed genoeg vond. Ik woon op mezelf en heb 's avonds genoeg te doen maar ik had ook vaak zoiets van goh had ik maar iemand. En net toen ik me er bij neerlegde dat ik vanzelf iemand zou vinden vond ik hem ook! En oh wat ben ik gek op die jongen. Ik denk dat als je je situatie accepteert en gewoon geniet van je leven dat het dan vanzelf goed komt. Als je lekker in je vel zit en zelfverzekerd overkomt dan ben je zowiezo al veeeeel leuker en spontaner aantrekkelijker voor het andere geslacht.

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 21:39

Misschien komt het doordat ik enig kind ben ofzo? Ik heb altijd een soort van ideaal beeld gehad: ergens in de 20 ging ik al 5 jaar met mijn vriend, die me ten huwelijk vroeg en kort daarna kindjes kwamen, leuk huisje, mooie beestjes je kent dat wel. Dit wil ik zo graag dat ik gewoon niet kan genieten met wat ik nu heb....ergens ziekelijk, maar ik heb het gewoon ik kan er echt niks aan doen, probeer het wel, maar lukt niet.

@ livo: dat is echt een *** opmerking.Merk dat je weinig hebt meegemaakt als je iets op die manier zegt. maar daar ga ik me verder niet druk om maken.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 21:43

Ideaal alleen zijn ja klinkt misschien raar maar ik hoef toch echt geen vaste relatie ik wil nu genieten nu ben ik nog jong!
Zou je er niet te druk om maken een vriendin van mij stond ook ineens alleen na een relatie van 6 jaar die had dat idee ook maar nu nog geen jaar later wil ze ook niks vasts! haha
Altijd maar afhangelijk moeten zijn van iemand zou ik helemaal niks vinden je leeft voor jezelf hoor meid!

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 21:50

Ja e met alle respect voor de mensen die idd zo denken, ik kan het gewoon niet. Ik bedoel ik vind het idd wel fijn om alleen MIJN dingen te doen, te eten wat ik wil, opstaan wanneer ik dat wil, opruime e strijken wanneer ik dat wil. Misschien leef ik wel in een sprookjeswereld en bestaat dat gewoon niet wat ik wil. Ik weet in ieder geval wel wat vurige hartstocht en liefde is en dat wil ik in een relatie.....Misschien bestaat dat wel niet, want in die relaties waar ik dat had, leek het ook alleen daarom te gaan en zijn ook ten einde gekomen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 08:26

Je hebt wel een beetje een apart beeld van relaties.. Liefde is een werkwoord en ook zodra die eerste passie en lust voorbij zijn is het belangrijk om wat te delen samen..

En livo maakt misschien wel een vervelende opmerking volgens jouw, het is wel waar!

Zeker als jij zo kwampachtig weer op zoek gaat naar 'iemand om van te houden' zul je je echte ware liefde niet zo makkelijk tegenkomen, of je moet erg veel mazzel hebben. Je laat jouw geluk nu afhangen van een ander's aanwezigheid en liefde en interesse in jou. Dat kan niet de bedoeling zijn!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 08:52

Ik snap heel goed wat je bedoelt,maar zo werkt het nou eenmaal niet.
Ik vind dat je beter nu je relatie kunt beeindigen als over 5 jaar.
Ik zeg altijd maar,elk uur die je nog met die jongen doorbrengt is een verloren uur met de ware.
Er lopen overal mannen rond en dat hoeft niet perse in het uitgaansleven te zijn.
Maar even afgezien van jou vind ik het ook niet eerlijk richting je vriend want nu twijfel je en hou je em toch aan het lijntje omdat je niet alleen wilt zijn.
Nee meid,nu ben je niet gelukkig en hij misschien ook niet.
En bedenk wel, geluk creeer je nog altijd zelf,dat komt niemand je brengen.
Ik wens je veel succes in je keuze,maar volgens mij weet jij zelf ook het antwoord al Knipoog

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 09:32

In het begin bestaan veel relaties uit hartstocht, lust en passie. Maar als je elkaar beter kent en de dagelijkse romslomp met elkaar deelt, samenwonen en werken. Dan verdwijnd dat en komt er in de meeste gevallen liefde en houden van in de plaats. Meestal is die overgangsperiode best moeilijk, omdat veel (jonge) mensen denken, dat het dan over is. Je moet daar doorheen als je echt gek op iemand bent.

Het kriebels in de buik en hele verliefde gevoel verdwijnt na een tijd, het maakt plaats voor ander moois !!! (ik moet zeggen dat ik toch nog regelmatig vlinders in mijn buik heb en lust heb, maar niet meer zoals in het begin en voor het samenwonen)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 09:55

ikke24 schreef:
Misschien komt het doordat ik enig kind ben ofzo? Ik heb altijd een soort van ideaal beeld gehad: ergens in de 20 ging ik al 5 jaar met mijn vriend, die me ten huwelijk vroeg en kort daarna kindjes kwamen, leuk huisje, mooie beestjes je kent dat wel. Dit wil ik zo graag dat ik gewoon niet kan genieten met wat ik nu heb....ergens ziekelijk, maar ik heb het gewoon ik kan er echt niks aan doen, probeer het wel, maar lukt niet.

Probeer gelukkig te zijn met wat je daadwerkelijk hebt, niet met wat je zou kunnen hebben. Natuurlijk mag je idealen hebben, of doelen in het leven - maar de weg er naartoe is niet altijd even makkelijk. Probeer andere kansen of mogelijkheden te zien - misschien blijkt dat juist wel de weg in de richting van je ideaal of doel. Durf dus af te wijken van je oorspronkelijke plan.

Natuurlijk is het hartstikke rot om na een relatie weer alleen te zijn, en moet je daar behoorlijk aan wennen - dat mag ook. Maar je 'moet' ook verder gaan, genieten van wat je wel hebt..

Een kniesoor is voor niemand aantrekkelijk, een leuke zelfstandige jonge vrouw wel.