Om 12:00 zou ik mijn eerste les krijgen. Ondanks dat anderen al tegen mij hadden gezegd dat ik niet zenuwachtig moest zijn, was ik dat natuurlijk toch, zeker zo vlak voor 12:00. Om 12:00 ging de bel, ja hoor het was nu echt zo ver!
Hier kun je een zenuwachtige Dorine aanschouwen

Nou, ik mocht meteen plaatsnemen achter het stuur, iets wat ik niet helemaal verwacht had.
Natuurlijk moet wel eerst even de stoel goed gezet worden:

Daarna nog even alles doornemen van de papperassen (waaruit bleek dat mijn achternaam en mijn geboortenaam verkeerd waren):

En daar gaan we dan!

Jaja, je ziet het goed, het is een heuse Volvo!
Ik vond de les best goed gaan, geen schokkerig gas geven oid, hij dacht dat ik op ballet zat omdat dat zo goed ging, en het sturen ging ook al heel aardig. In het begin hoefde ik alleen maar te sturen en een beetje te gassen. Daarna legde hij het schakelen uit en mocht ik dat ook gaan doen. Bij het schakelen wilde ik het soms wat te snel doen, waardoor ik teveel kracht zette, waardoor ik de auto af en toe niet in de goede versnelling kreeg. Verder moest ik meer rechts houden, ik moet nog wennen aan de breedte van de auto. Ook hebben we al een hellingproef gedaan, plotseling op de rem staan voor onzichtbare plotseling overstekende kinderen

Ik vond het leuk om te doen en ik ben blij dat het goed is gegaan, vrijdag heb ik mijn tweede les!