Vandaag gezakt voor rijbewijs...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ulony

Vandaag gezakt voor rijbewijs...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 13:10

Heey,
Nou de titel zegt het al... vanmorgen na 16 rijlessen mocht ik afrijden... voor mijn gevoel ging het wel lekker.. hij heeft niet ingegrepen en mijn moter is niet afgeslagen ofzow... Komen we terug bij het cbr, zegt ie, qua rijden heb ik slecht nieuws voor je... nou gezakt dus... als reden gaf hij dat ik te voorzichtig reed... en dus niet vlot genoeg, moest allemaal sneller... vond dit zo'n vage reden, sorry dat ik het zeg, ik rijd liever 5 km te langzaam dan te hard... rij midden in de stad was nog fokking druk ook.. dus was gewoon wat voorzichtig.. wou niet dat hij moest ingrijpen ofzow... maar ja, ik moet over 2 weken weer afrijden... (dit was mijn eerste keer) hopen dat ik het dan wel haal... zei al voor de grap, tegen mijn moeder, als ik hem dan weer heb rij ik zo door dat ie achter in zijn stoel gedrukt zit... maar ja dat lijkt me ook niet verstandig...
moest het even kwijt... zijn er veel van jullie die het niet in één keer gehaald hebben??
xxx Joyce

chitra

Re: Vandaag gezakt voor rijbewijs...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:14

Lachen rij de volgende keer gewoon precies 40 waar je 40 mag en 100 waar je 100 mag!

hoor dit van veel mensen hoor!
want als je te langzaam rijd, rij je te voorzichtig, en als je te snel rijd rijd je te gevaarlijk..
Als je je precies houd aan de snelheidlimieten zul je vast en zeker slagen!

Op de snelweg rijd je ook geen tachtig toch? zelfde idee wanneer je 40 rijd op een 50 weg..

La_Martina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:16

Hmm dat is idd nogal een domme reden. Ach gut
Hopen dat het de volgende keer wél lukt! Succes ermee. Lachen

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:17

Vervelend dat je gezakt bent.....maar troost je ik had hem pas na 4 x......slechte rijschool.....
Gewoon rijden zoals je moet, preciese snelheid en alles komt goed....

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:19

Ik ben de dere keer pas geslaagd, reed te voorzichtig in onzeker, en de andere keer kijk je niet genoeg.
Het beste kun je je precies! aan de snelheid houden en veel kijken!~voor jouw gevoel misshcien net te veel..

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:19

Hey meid.. het is kl.o.te ... ik ben al twee keer gezakt Boos!

Mijn broer is een keer gezakt om dezelfde reden als jij! Belachelijk inderdaad Knipoog

Ik rijd nogal vaak 'te hard' dus voor mij zit er geen voorzichtig rijden in Knipoog heb wel de eerste keer commentaar gehad dat ik op mijn snelheid moet letten Knipoog

ik moet de 28ste weer afrijden... ik hoop nu echt dat ik het haal want ik heb het helemaal gehad!

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:20

he balen! maar inderdaad rij wat er aangegeven is, als jij 40 gaat rijden op een 50 weg terwijl je gewoon de ruimte hebt voor 50 hinder je de rest van het verkeer al. Natuurlijk moet je ook een beetje geluk hebben met de dag en de examinator.. motor laten afslaan en een speciale verrichtingen niet helemaal goed doen maakt eigenlijk niet zoveel uit, het gaat erom hoe je het oplost en dat je dat veilig doet..

Succes de volgende keer!

Was je instructeur mee trouwens? Dat wil nog wel eens helpen..
Laatst bijgewerkt door Alytuiere op 14-09-06 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:21

Ik vind het geen domme reden hoor. Het is erg hindelijk als je te langzaam rijd. Mijn vriend is daar ook de eerste keer op gezakt.
Mensen gaan je dan ook op de meest rare plaatsen inhalen enz.

16 lessen is ook niet erg veel ik hoop dat je de volgende keer slaagt veen succes ermee

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:22

ik vind het geen domme reden, je bent gezakt op besluitvaardig rijden. het is balen, maar volgende keer haal je het zeker. je weet nu waar je op moet letten.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:28

16 lessen is niks. Je kan misschien wel rijden, maar je mist nog een hoop routine en dat kan wel eens problemen geven. Zowel ik als mijn broer zijn 1,5 jaar aan het lessen geweest. Toen wij eindelijk ons rijbewijs hadden reden we zo weg. Mijn zusje heeft een verkorte cursus gedaan en had binnen twee weken haar rijbewijs, zij was echt gigantisch onzeker op de weg omdat ze gewoon nog geen routine had.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:42

ninja2 schreef:
Ik vind het geen domme reden hoor. Het is erg hindelijk als je te langzaam rijd. Mijn vriend is daar ook de eerste keer op gezakt.
Mensen gaan je dan ook op de meest rare plaatsen inhalen enz.

16 lessen is ook niet erg veel ik hoop dat je de volgende keer slaagt veen succes ermee

dat is ook de reden idd waarom je gezakt bent (neem ik aan) gewoon lekker met het verkeer mee rijden. als je zo voorzichtig gaat doen, hou je het verkeer van achter je tegen, en zo gebeuren er vaak ongelukken dat ze gaan inhalen op gevaarlijke plekken..

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:53

Ik ben ook 2 keer gezakt en dinsdag voor de derde keer geslaagd..Maar rij best wel voorzichtig ook toen en nog steeds en heb toch heel lang gelest...Maarja nu zelf kan rijden komt dat vanzelf wel

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:55

Ik ben de eerste keer ook gezakt. Ik kwam te hard aanrijden op kruispunten en rotonodes. Maar bij de tweede keer ging alles goed Lachen

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:06

Ik ben vorige week voor de 1e keer gezakt..
Krijg deze week te horen wanneer ik voor de 2e keer moet afrijden Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:40

Ik ben alle keren voor de eerste keer geslaagd. Maar dan had ik ook wel meer lessen gehad. 16 lessen is echt heel weinig, persoonlijk vind ik het zo vroeg aanvragen van een examen weggegooid geld. Het is niet vreemd ook dat je met dit commentaar gezakt bent. Liever een bijzondere verrichting niet goed of een motor af laten slaan dan dit, dit rijgedrag is behoorlijk gevaarlijk op de weg. Ik denk dat je over een paar jaar je examinator volkomen snapt.

Overigens, ik heb nooit een ingreep gehad, ook niet tijdens het lessen (auto en vrachtwagen), heb 1 keer tijdens het lessen de auto af laten slaan, maar wel dubbel zoveel lessen genomen. Ik geloof echt niet dat ik mijn 2de rijles geslaagd zou zijn anders.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:46

Dat had ik met mijn tussentijdsetoets, te onzeker. Ik vind het wel terecht dat je zakt op voorzichtigheid en waarom? Ik heb nu een jaar me rijbewijs maar mensen die te voorzichtig rijden zijn echt een gevaar op de weg. Je ziet ze denken wel/niet wel/niet en dan toch maar wel en dan gaat het vaak maar net goed. Of dan zit je erachter en dan staan ze opeens zonder reden op de rem bij een oversteek omdat ze toch net niet meer durven. En idd wat mensen zeggen als je langzamer gaat rijden dan het normale verkeer is dit ergelijk en gevaarlijk, zelfde als oude mensen op de weg. Dan krijg je irritaties, inhalen op gevaarlijke punten, file forming enz. Gewoon lekker met het verkeer meerijden en dan bedoel ik gewoon de toegestane snelheid. Miss iets eronder maar geen 10 eronder.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:47

Dat had ik de eerste keer ook. Te voorzichtig gereden. Ik dacht ook dat ik beter goed uit kon kijken dan te hard gaan. Mijn instructeur zei ook dat ik prima gereden had, maar wel voorzichtig. Maar laat je hierdoor niet gek maken. De keer erna besloot ik wat pittiger te rijden, en toen ben ik weer gezakt met als reden dat ik niet rustig genoeg reed....

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:49

Ik ben na 38 lessen in 1 x geslaagd. Na 16 lessen kan nooit goed zijn! 16 is echt heel erg weinig! het gemiddelde is 28 ofzo! Ik zou eerst maar meer lessen nemen voordat je de 2e keer zakt.

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:54

hey wat vervelend...

Ik ben in 2x geslaagd want ik reed 'te hard' op de kruisingen aan... Dat was alles..

ik moet je er wel bijvertellen dat het belangrijk is dat mensen hun snelheid rijden.. Ikzelf vind het behoorlijk ***** als iemand te langzaam rijd voor me (lees: agressieve bestuurder Tong uitsteken)

Next time better!! Good luck!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 15:15

chitra schreef:
Lachen rij de volgende keer gewoon precies 40 waar je 40 mag en 100 waar je 100 mag!

hoor dit van veel mensen hoor!
want als je te langzaam rijd, rij je te voorzichtig, en als je te snel rijd rijd je te gevaarlijk..
Als je je precies houd aan de snelheidlimieten zul je vast en zeker slagen!

Op de snelweg rijd je ook geen tachtig toch? zelfde idee wanneer je 40 rijd op een 50 weg..

Sluit ik bij mij aan ze willen dat je altijd de gevraagde snelheid rijdt dus 50 waar je 50 moet en VOORAL meerijden in het tempo van het andere verkeer.
Als je te voorzichtig en te rustig rijdt ga je ander verkeer achter je ophouden wat dus gevaarlijk kan zijn. Mijn instructeur hammert daar ook altijd op.

Ik rij midden in amsterdam ik rij liever wanneer het druk is ik voel me dan meer op mijn gemak (kan meer mee liften Tong uitsteken.). Bij rustig komen er opeens mensen uit allerlei hoeken bij drukte letten andere mensen toch beter op Tong uitsteken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 15:41

Tjee 16 lessen da's wel erg weinig tijd om al zoveel ervaring op te kunnen doen.

Maar wel balen voor je. Volgende keer beter laten we maar zeggen. Ik snap de examinator wel, met autorijden word ook gekeken of je verantwoord voorzichtig rijd. Als je te voorzichtig rijd houd je eigenlijk geen rekening met het overige verkeer. Dus ben je in zekere zin onverantwoord bezig omdat je het verkeer om je heen en vooral achter je ernstig gaan hinderen omdat je te langzaam rijd of te lang wacht bij bepaalde punten.

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:11

Ik heb last van faalangst en ben inmiddels al 4x gezakt Knipoog Het komt echt wel goed!

Ulony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 16:20

iedereen zegt wel 16 lessen is heel weinig, maar een les is bij mij 2 uur. ze hebben alleen lessen van 2 uur, dus heb ik gewoon 35 uur gelest... vind dat niet super weinig ofzow, en met onzeker bedoelde hij niet dat ik niet besluitvast reed dat deed ik wel, maar op de snelweg bijvoorbeeld vond hij dat ik 600 meter voor ik eraf moest nog wel ff in had kunnen halen, terwijl ik dacht ik blijf er wel achter want het is druk en straks mis ik mijn afslag, en ik reed een stuk waar je 50 mocht 45... sja ik let niet constant op mijn snelheid als ik een rotonde nader enz... tegen de tijd dat ik de 50 bereikt had moest ik elke keer weer remmen... en ik trap echt niet zomaar ineens op de rem er is bij mij nog nooit ingegrepen of wat dan ook. ik moest gewoon wat harder rijden.. laat ik het zo zeggen dan... maar aangezien ik in de grote waal (hoorn) zelf 3 ongelukken heb meegemaakt, rijd ik daar liever wat rustiger met al die fietsers links en rechts... maar dat vond hij te onzeker

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:23

Ik heb mijn rijbewijs ook in 2 keer gehaald. Je bent daarin zeker niet de enige!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:26

Jammer, maar 16 lessen is idd wel erg weinig.
Ik reed de eerste keer door een rood stoplicht Bloos Vond de examinator niet leuk Haha!
De 2e keer ben ik wel geslaagd.
Vorig jaar heb ik wel in 1x mijn E gehaald.

Succes de volgende keer!