Is dit een gezonde relatie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Is dit een gezonde relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-02 21:52

Misschien een beetje vreemd om mijn 'relatieproblemen' op bokt te bespreken, maar misschien dat jullie visies mij verder kunnen helpen.
Ik heb nu sinds een half jaar een relatie met een leuke knul. Ik ben nogal een latertje (tsja paarden waren altijd nr. 1) en dit is dus mijn eerste echte relatie.
Sinds een tijdje ben ik aan het twijfelen of ik hem nou nog echt leuk vind ja of nee. Van begin af aan had ik al van die periodes, de ene periode wist ik zeker dat het goed zat, dan had ik weer een periode van twijfel. Waar die twijfel nou op gebaseerd is weet ik niet, soms denk ik dat we niet goed bij elkaar passen ofzo. Om een lang verhaal kort te maken, onlangs maakte een vriendin van mij het uit na zes jaar verkering. Sinds 2 maanden heeft ze weer een nieuwe vriend en zegt dat ze nog nooit zo verliefd is geweest, ze wil continue bij hem zijn wat ze bij die andere vriend nooit had en nog een paar dingen. Toen begon ik dus echt te twijfelen, ben ik echt wel zo gek op mijn vriend? Ik heb heel erg behoefte aan mijn vrijheid, hoef hem niet iedere dag te zien, in tegenstelling tot mijn vriend die dat wel wil. Vandaag was het zelfs zo dat toen hij vroeg of ik volgende week bij hem bleef, ik een smoesje verzon omdat ik eigenlijk gewoon geen zin heb. Volgens mijn vriendin is dit niet normaal, als je echt om iemand geeft wil je juist zo vaak mogelijk bij iemand zijn. Zij hoefde dat bij haar vorige vriend ook niet, maar nu ze deze vriend heeft weet ze pas echt wat echte liefde is. Hoe kijken jullie hier nou tegen aan? Soms denk ik dat mijn vrijheidsdrang de oorzaak van twijfel is, maar soms denk ik ook dat dat misschien wel een excuus is voor iets wat ik onbewust al weet, dat ik misschien niet gek genoeg op hem ben. *Zucht*, het woord twijfel is op mijn lijf geschreven. Wat moet ik hier nu mee?


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 21:56

Herkenbaar, maar geen tips, sorry Lachen

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 22:09

Dat je echt altijd zo vaak mogelijk bij iemand zou moeten willen zijn, is volgens mij onzin. Ik heb bijna vijf jaar een relatie. We werken allebei en hebben onze eigen hobbies. Ik zou niet anders willen en hoef hem echt niet continu te zien om heel erg veel van hem te houden. Zo blijft het tenminste een beetje levendig en hebben we elkaar ook echt iets te vertellen. Dat we hoewel we samenwonen toch regelmatig de agenda moeten trekken voor een date omdat we elkaar anders alleen 's nachts tegenkomen, neem ik wel op de koop toe. Het kan dus best een onafhankelijke relatie.

Anders wordt het wanneer je de kriebels begint te krijgen wanneer je wel een langere periode samen bent (weekendje weg ofzo) Dat zou ik wel als alarmerend voelen.

Eigenlijk weet je zelf het beste of je twijfel terecht is en (ik wil niet ontmoedigend) zijn maar wanneer je echt lang blijft twijfelen (en dus eigenlijk geen "Ja" wil en kan zeggen tegen een relatie) is het in mijn ervaring meestal toch "Nee"

En dan gaat het niet om " wil ik dit de rest van mijn leven" maar alleen maar om " is dit Nu wat ik wil" daar zou je " ja" op moeten kunnen zeggen.

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 22:20

tjah,weinig aan toe te voegen....je zou hem eens met een ander meisje kunnen indenken zeg maar....wat zou je daar van vinden?ik vond dat bij mij 1ste vriend niet erg,was blij als ik van hem af was(hij belde enorm veel,en ik zag um iedere dag!erg vermoeiend....)
ik heb het toen ook uitgemaakt.sinds een goede maand heb ik een andere vriend(zit nu ff in frankrijk,vakantie houden..en ik mis hem verschrikkelijk!)ik hoef hem niet iedere dag te zien,maar ik zou het bij hem echt vreselijk vinden als hij een ander zou hebben...ik hou echt van hem,niet omdat ie (enorm)knap is,maar hij spreekt mij aan,is rustig,zit niet heel de tijd aan me enzo...en hij heeft een enorm lief karakter,ik wil hem dus echt niet kwijt!
als jij na een half jaar nog twijfels hebt,of dit echt jou keuze is...dan zit het niet helemaal toppie...

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 23:22

Ik heb precies hetzelfde, maar zolang ik me er goed bij voel en niet ontdek hoe het beter kan, zit ik goed...

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 23:54

Erg herkenbaar, ook het 'een vriendin van me ...' verhaal.
Kwam pas iets tegen over liefde en hormonen, was erg interessant en sprak mij (als rationalist Knipoog) best wel aan eigenlijk Haha!
Zal even kijken of ik dat nog kan vinden.

[edit]
Niet helemaal wat ik bedoel maar toch interessant:
http://www.rug.nl/rug/uk/archief/jaargang31/16/14a.htm
[/edit]

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-02 10:39

Die stukjes waren wel interessant Bart!
Zoals ik het lees is het niet meer dan normaal dat die twijfels er zijn. Ik denk ook wel dat iedereen twijfels heeft. Waar ik nog wel eens over nadenk, is het feit dat mijn 'droomman' (en daarmee bedoel ik geen onrealistisch beeld van een superknappe vent met heel veel geld) heel anders is dan wat ik nu heb. I know dat is vaak zo, maar mijn vriend is vrij rustig en soms mis ik best wel het enthousiasme en het spontane in hem, waar ik normaal gesproken dus op val.
Verder kan ik mij denk ik bij Jurga aansluiten, ik voel mij er verder gewoon goed bij (ja die twijfels gooien zo nu en dan roet in het eten) maar hij is verder echt een goedzak. Ik moet misschien niet te veel nadenken, ik denk dat ik op een gegeven moment vanzelf wel de zekerheid komt dat ik door wil met hem of niet. Dat kan ik nu dus niet zeggen, wat betekent dat ik nog echt wel veel voor hem voel en dat doe ik ook. En, ik ben vreselijk jaloers als hij andere vrouwen nakijkt, dat is voor mij ook wel weer een teken.
Pfff nooit gedacht dat liefde zo ingewikkeld zou zijn.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Googlebot en 104 bezoekers