Vandaag een jaar geleden stortte onze wereld in

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AnneOmie

Vandaag een jaar geleden stortte onze wereld in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 12:50

Vandaag een jaar geleden is mijn broer Menno overleden.

2 april 1973 - 4 september 2005

Afbeelding
Ik vind dit zo'n mooie foto van jou, zo stel ik je me nu voor... in de hemel (of waar dan ook)

Lieve Menno,

Ik mis je nog iedere dag. Ik kan het soms nog niet goed geloven dat je gewoon echt nooit meer terug komt bij ons. Als ik naar je foto kijk snap ik er helemaal niets van. Ik ben dit jaar door ups en vooral heel veel downs gegaan. Gelukkig gaat het allemaal wel weer wat beter met me nu en ben ik inmiddels ook weer volledig aan het werk maar het is soms nog steeds erg zwaar. Het voelt af en toe als een grote nachtmerrie. Dankzij een aantal goede vrienden, mama en Ton en natuurlijk Omar ben ik er een beetje bovenop gekomen maar echt 'goed' zal het nooit meer worden. Er zal altijd een soort leegte overblijven die nooit meer opgevuld kan worden. Met de tijd gaan de scherpe randjes er een beetje af gelukkig en af en toe kan ik echt even genieten en wil ik er even niet aan denken dat je er niet meer bent en nooit meer terug zal komen. Ik heb me een tijd erg schuldig gevoeld over je dood. Had ik maar iets meer gedaan, had ik het maar beter begrepen. Gelukkig ook door veel lotgenotencontact van nabestaanden na zelfdoding heb ik die schuldgevoelens nu opzij kunnen zetten. De vraag waarom die stel ik nu eindelijk ook niet meer want ik begrijp waarom je het gedaan hebt maar soms ben ik wel erg boos en vraag ik me af waarom jij nou die rotziekte borderline moest hebben... waarom nou jij...

Het was je eigen keuze om uit deze harde wereld te stappen en ik respecteer je keuze en begrijp het van jou kant ook dat je gewoon echt niet meer verder wou op deze manier. Ik heb me geprobeerd in je in te leven en te begrijpen hoe het is om zo zwaar depressief en iedere dag zo diep ongelukkig te zijn maar ondanks al mijn verdriet en pijn om jouw dood kan ik dat niet echt begrijpen want ik zie na regen altijd nog wel een zonnestraaltje, iets wat jij niet kon zien... jij zag alleen alles maar zwart en geen hoop voor enige toekomst. Volgens mijn psycholoog, waar ik naar jouw dood naar toe ben gegaan is dat ook maar gelukkig dat ik dat niet echt kan begrijpen hoe het voelt om zo despressief te zijn omdat ik zelf geen borderline heb (wat jij wel had).

Vanmiddag heb ik met mama, Ton en Nora afgesproken met je beste vrienden in je favoriete stamcafé aan het Spui in Amsterdam. Met je verjaardag zijn wel daar ook al bij elkaar gekomen en dat was erg fijn maar ook erg zwaar.. een dag met een lach en een traan. We hebben met zijn allen fijne en minder fijne herinneringen opgehaald en een bierte op je gedronken. Je vrienden begrijpen er nog steeds helemaal niets van dat je zelf een eind aan je leven hebt gemaakt. Jij was toch altijd zo vrolijk en vriendelijk en je stond altijd voor iedereen klaar. Zo'n toffe vent. Bij je vrienden was je gelukkig wel happy en kon je even al je zorgen vergeten. Daar had je een ander masker voor... de meesten van hen hebben je pijn, verdriet en angst voor het leven niet gezien.

Lieve Menno ik hoop dat je nu eindelijk je rust hebt gevonden en hoop dat we elkaar in het hiernamaals weer tegenkomen. Je zal voor altijd in onze harten voortleven.

Heel veel liefs van je zusje Annemieke

DTLL

Re: Vandaag een jaar geleden stortte onze wereld in

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:54

Heel erg mooi geschreven! Ik heb zeer, zeer veel bewondering voor je!

Sterkte!

Laverne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:54

Ik weet niet wat ik moet zeggen...je verhaal raakt me echt.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:59

Lieve Annemieke,
Wat een vreselijk mooi verhaal, zo recht uit je hart. Helaas weet ik precies wat er door je heen gaat en ik kan mij voorstellen dat je een hele moeilijke tijd hebt gehad en ook nog zal hebben. Iemand verliezen is altijd moeilijk, probeer hem alleen niet te vergeten.
Heel veel sterkte ermee.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:00

Verdrietig

Prachtig... veel sterkte in deze moeilijke dagen. Hopelijk kunnen jullie de mooie herinneringen ophalen vanmiddag in het café, die je aan je broer hebt.

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:02

Wat mooi geschreven meid.. heel veel sterkte!
Ik weet niet wat ik moet zeggen, nogmaals heel veel sterkte Lachen

leonie_1986

heel knap dat je het zo hebt opgeschreven. Heel goed van je!
Ik wens je heel veel sterkte vandaag, en natuurlijk ook voor alle andere momenten dat je het moeilijk hebt.
Het is inderdaad een prachtige foto

Kristie

Ik kan me (volgens mij) het topic nog herinneren, wat je toen geopend had. Is het alweer een jaar geleden...
Heel veel sterkte Ach gut.

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:07

Ik herinner me het topic van toen ook nog wel! Heel erg veel sterkte Ach gut

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:09

Meissie, sterkte... ook na een jaar blijft de pijn enorm... Hij heeft nu wel eindelijk zijn rust gevonden, maar heb jij nu wel helemaal vrede ermee?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 13:15

Dank jullie wel voor jullie lieve reacties. Het topic van vorig jaar staat in mijn profiel.

Ik ga gauw opschieten want mijn moeder staat zo op de stoep en die schiet echt in de stress als ik nog niet klaar ben.

Ik geef vanavond een verslag van over hoe deze dag verlopen is. Aan de ene kant zag ik als een berg op tegen deze dag... en aan de andere kant ben ik ook blij als hij straks voorbij is. Iedere 1e keer waar je doorheen moet na iemands dood is gewoon heel erg zwaar. De 1e kerst, 1e verjaardag zonder hem etc. en nu dus zijn sterfdag.

Ik kreeg het eigenlijk zelf morgen (5 september) pas te horen van mijn moeder dat mijn broer was overleden. Ik was met mijn vriendin Chantal (Tallie_Ho) en de paarden op vakantie in Brabant. Mijn moeder is met haar man Ton naar mij toegekomen om het mij persoonlijk te vertellen en me mee terug te nemen naar Amsterdam. Ik kan het me nog als de dag van vandaag herinneren dat ze me zei... Ik moet je iets vreselijks vertellen... Er ging toen van alles door me heen en ik dacht meteen aan mijn broer, het zorgenkindje, hij ligt in het ziekenhuis dacht ik... of... Je broer leeft niet meer Annemieke zei mijn moeder... Ik kon alleen nog maar nee dat kan niet roepen Verdrietig de wereld stortte toen in. Ik ben daarna naar mijn paard Omar gerend en heb daar ik weet niet hoe lang bij hem zitten janken en hij was zo lief voor me...hij voelde gewoon dat er iets vreselijks was.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:27

Nogmaals heel veel sterkte ermee, het is enorm heftig zo'n eerste sterfdag... brrr krijg er kippenvel van... hoe raar het klinkt: maar er toch maar een mooie dag van, proost op zijn leven Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:07

Lieve meid heel veel sterkte voor vandaag en de dagen er weer na...

ik weet niet goed wat ik moet zeggen,en kan me ook niet in je situatie verplaatsen
maar kan je wel zeggen dat als je behoefte heb om te praten dat je altijd mag pben of bellen
Ach gut

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:11

Annemieke, heel veel sterkte vandaag. Je hebt het weer mooi beschreven, ik durf te wedden dat hij bij jullie is vandaag Knipoog
Maak er zover dat mogelijk is, een speciale mooie dag van, alle eerste keren zijn moeilijk en dit is een heel pijnlijke, afschuwelijke eerste keer. Het zal op den duur anders worden het gevoel.
Ook voor morgen veel sterkte...

sunnyblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:13

Good luck!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:28

Heel erg veel sterkte deze dag en alle dagen die nog komen gaan waarin je het moeilijk en zwaar zal hebben.

Veel plezier en veel sterkte straks als je met zijn vrienden en andere mensen in de kroeg een biertje op hem drinkt.

Heel mooi geschreven en ik leef erg met je mee Verdrietig

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:30

Heel veel sterkte Annemieke, mooi geschreven!

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:37

Jeetje Meis, wat ontzettend knap dat je het zo neer kan zetten!
Zit hier nu achter m'n computer met een laag kippenvel op m'n lijf!
Heb ontzetend veel bewondering voor je, dat je dit zo neer kon zetten!
Ik treedt een beetje in herhaling, maar weet niks meer te zeggen! Ben gewoon m'n woorden kwijt!
Heel veel sterkte nog! Ach gut Vriendjes zijn?

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:02

Jeetje wat erg, vooral als iemand dan zo plotseling doorzet.

Wat fijn dat jullie toch nog regelmatig samen komen, voor hem. Die jongen waar jullie zielsveel van houden. Sterkte met dit grote verlies... ook al is het nu een jaar geleden... Ach gut

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:06

heel mooi geschreven annemieke! sterkte vandaag! Vriendjes zijn?

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:36

Super geschreven, heel veel sterkte nog verder. Lachen

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:55

zeer mooi geschreven. ik wens je alle sterkte toe Ach gut

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:11

Jeetje.. Krijg bijna tranen in m'n ogen Ach gut
Heel veel sterkte. Lachen

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:11

Prachtig geschreven! Ik wens je heeeel veel sterkte toe! Ach gut

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:17

Vreselijk zeg, ik heb echt bewondering voor je, hoe sterk je wel niet ben.

Het zal zeker een zware dag voor jullie allemaal worden. Weet zeker dat je broer trots op je is.....

Heel veel sterkte met dit grote verlies....