Geloven en sex.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bradley

Geloven en sex.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 00:59

Hey hallo, ik post hier niet veel, maar aangezien mijn moeder hier altijd haar problemen plant en die van andere leest, wil ik graag weten wat jullie van mijn huidige probleem vinden.

Om te beginnen ben ik een jongen van 16 en woon ik sinds 3 jaar in spanje, januari werd ik verliefd op een nederlands meisje waarvan ik de naam i.v.m privecy even achterwegen laat. Mijn vriendin komt uit een gelofig gezin en ik echter niet, en dat is eigenlijk mijn hele probleem, maar om verder te gaan met het verhaal:

Om onze verkering officieel te maken ben ik pasen dit jaar naar Nederland gevolgen samen met mijn ouders die zich hebben voorgesteld aan haar ouders etc etc. 10 fantastische dagen, huilend het vliegtuig ingestapt en direct naar het reisbureau gerend voor de volgende vlucht. Zomer dit jaar, ben ik dus weer naar nederland gegaan, en hebben we ´het´gedaan, haar ouders zijn erachter gekomen dat wij ´het´gedaan hebben, omdat ze 2 lege doosjes 12 condooms durex onderin de container aantroffen, Nu doen haar ouders er alles voor zodat wij niet meer kunnen vrijen, om die reden mag ik bijvoorbeeld herfst dit jaar niet langskomen, en mag zijn een heel jaar lang niet naar nederland, wat ik begrepen heb uit haar smsje.

Dit was haar SMSje van vanavond:

Schat, ik heb weer erge ruzie met mijn ouders. Deze herfst mag je niet komen, en ik mag sowiezo een jaar lang niet naar jou komen ofzo :´( internetstekker is eruit,dus kan morgen pas de rest uitleggen, Mijn ouders zijn erg teleurgesteld in my en ze willen niet dat het vaker gebeurd ofzo.

(ook zoiets doms, die internet stekker er om 10 uur uit doen elke avond)

Ik kan echt niet begrijpen what the hell haar ouders nou willen, ik mag ze wel hoor, en ik vind het stoer dat ze me een paar weken in huis hebben genomen, maar die manier van denken kan ik niet hebben.

Ik wil naar nederland herfst dit jaar, en ik weet niet hoe ik dit ga oplossen, haar ouders zijn boos dat we het gedaan hebben, en doen alles om het te stoppen, iets wat onmogenlijk is omdat we het alle 2 heel graag willen...

Dit begingt echt op een strijd te lijken waar ik geen zin in heb, ik wil gewoon liefde met haar bedrijven en samen slapen zonder dat iemand daar moeilijk over doet.

heeft iemand eengelijkwaardige ervaring ?, of tips hoe ik het deze herfst moet oplossen ?, a.u.b neem de moeite.
Het is voor mij nu slaaptijd, weltruste beste bokkers,

Bradley,

daantjuhhh

Re: Geloven en sex.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 01:30

Als ze een paar jaar jonger is kan ik er wel iets van begrijpen..
Alleen helpt uit elkaar houden, apart slapen alleen niet!

Ik heb ook een vriend gehad die van zijn ouders (mede door geloof) niet mocht samen slapen met een meisje (ja pas na 3 maand terwijl we allebei 21 waren)
Mijn ouders weten echter dat als 2 jonge mensen het bed willen delen, ze daar geen bed of nacht voor nodig hebben en dat bijvoorbeeld een auto ook voldoende kan zijn, (bij wijze van spreken)

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 01:35

Misschien mag het wel niet van d'r geloof, ik weet niet bij welk geloof, maar daar mag je voor dat je getrouwd bent niet met elkaar naar bed.. misschien dat dat ze rede is Knipoog

bradley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 01:42

Zij is gewoon 16 zoals ik, en het mag inderdaad niet van haar geloof, niet voor het huwenlijk.
Maar als wij niet willen wachten snap ik niet dat hun net doen of hun dochter een misdrijf heeft gepleegt door boos te worden om iets wat ieder zelf in de hand heeft.

´het´doen hoeft idd niet eens thuis, sa´vonds kun je het in heel nederland doen zonder dat iemand het merkt, we zijn ook stiekem naar een hotel gegaan, bruidssuite Pling , maar dat is verder geen belangrijke info Tong uitsteken

Goh, ik kan niet eens meer slapen Huilen.

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 01:55

Tja, ik kan me heel goed voorstellen dat haar ouders dat niet willen en daarom proberen te zorgen dat ze het niet doet.
Wat ik persoonlijk zou doen is respecteren wat haar ouders vinden en gewoon wachten tot later. Ze is nu sowieso pas 16. Als ze op volwassen was of niet meer bij haar ouders woonde zou ik het wat anders vinden, maar dat is mijn mening, waar jij het waarschijnlijk niet mee eens bent en niet zoveel aan hebt ...

edit: seks is trouwens met ks.

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:08

Het zal toch wel met haar geloof te maken hebben dat haar ouders het er niet mee eens zijjn.
Probeer hier eens rustig over na te denken en met haar ouders over te praten naderhand

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:35

En kan je het niet uitpraten met haar ouders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:16

Aan de ene kant snap ik dat jullie "het" niet hadden mogen doen van haar ouders, aan de andere kant (en dat is meteen wat mij vaak tegenstaat bij sommige gelovige mensen) vind ik het van dr ouders niet eerlijk dat jullie elkaar maar meteen helemaal niet meer mogen zien... Dan gunnen haar ouders hun dochter dus blijkbaar niet het geluk van een lieve vriend. Ik zou proberen het uit te praten met haar ouders, maar ja, dat is wel erg lastig vanuit Spanje.

Jullie hebben er btw geen gras over laten groeien vwb het aantal condooms Knipoog Tong uitsteken

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 10:22

daantjuhhh schreef:
Als ze een paar jaar jonger is kan ik er wel iets van begrijpen..
Alleen helpt uit elkaar houden, apart slapen alleen niet!

Ik heb ook een vriend gehad die van zijn ouders (mede door geloof) niet mocht samen slapen met een meisje (ja pas na 3 maand terwijl we allebei 21 waren)
Mijn ouders weten echter dat als 2 jonge mensen het bed willen delen, ze daar geen bed of nacht voor nodig hebben en dat bijvoorbeeld een auto ook voldoende kan zijn, (bij wijze van spreken)

Ik ben de moeder van Bradley, en hier ben ik het helemaal mee eens. Als ze het willen doen omdat het de gevoelens even iets verder gaan dan kun je ze toch niet tegenhouden.
Ze zoeken toch wel een plekje.
Het meisje is twee maanden ouder dan Bradley en ze wil het zelf ook. Alleen inderdaad door het sterke geloof is het min of meer verboden.
Brad kan goed overweg met de ouders, maar ze begrijpen het gewoon niet en houden zich vast aan hun standpunten, wat hun goed recht is natuurlijk.
Gelukkig weet ik wat ze allemaal doen zeker voor het evt gevaar wat ze lopen als de liefde bedrijven buiten huis.

bradley schreef:
Hey hallo, ik post hier niet veel, maar aangezien mijn moeder hier altijd haar problemen plant en die van andere leest, wil ik graag weten wat jullie van mijn huidige probleem vinden.

Dit begingt echt op een strijd te lijken waar ik geen zin in heb, ik wil gewoon liefde met haar bedrijven en samen slapen zonder dat iemand daar moeilijk over doet.

Bradley,

En Brad kraak je moeder niet zo af Knipoog
De strijd is hoe je het zelf bekijkt en je weet dat haar ouders later wel weer bijdraaien.
Het komt allemaal wel goed strakjes, maak je niet druk Ach gut en je weet we kunnen altijd praten je weet me te vinden Haha! .
Sterkte!!!

.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:09

Even offtopic: Bradley, wat heb jij een ontzettend lieve moeder zeg!! Als alle moeder/zoon verhoudingen zo in elkaar staken, dan waren er een hoop minder problemen op de wereld!

Godzijdank heb ik ook zo'n schatten van ouders!

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:17

wat moeilijk voor je..

mag je wel naar NL als je bijvoorbeeld een hotelletje boekt, zodat jullie overdag gewoon samen leuke dingen kunnen doen?
of mogen jullie elkaar helemaal niet zien?
misschien moet je dan een gesprek aan gaan, waarin jullie je eigen verhaal vetellen.
(zulke mensen zullen niet snel van mening veranderen)

De vrouw van mn vader is ook zo opgevoed, zij is op dr 18e getrouwd en gelijk het huis uit gegaan.
Dat duurt natuurlijk nog wel even en is een grote stap maar zij heeft deze wel durven nemen, erg knap van haar.
(dit was btw nog niet met mn vader)

succes!

btw 2 x 12 condooms in 10 dagen is niet verkeerd Haha!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:18

Ik denk dat je het toch een beetje moet respecteren, het is toch het geloof. En misschien kan een goed gesprek helpen met haar ouders, je zo opstellen is totaal zinloos. Dan gaan ze straks nog denken dat je het alleen voor de seks doet. Als jij bewijst dat je echt van hun dochter houdt. Zullen ze dat heus wel begrijpen. Probeer samen tot een oplossing te komen.

En je hebt inderdaad een ontzettend lieve moeder, net als ik trouwens Lachen

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:22

Dit is een moeilijk geval, gelukkig nooit zelf geen problemen mee gehad, maar het enigste wat je denk ik kunt doen is respect tonen voor de keuze van de ouders van je vriendin.
En misschien samen naar een oplossing zoeken.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:26

Karoliefje_ schreef:
Ik denk dat je het toch een beetje moet respecteren, het is toch het geloof. En misschien kan een goed gesprek helpen met haar ouders, je zo opstellen is totaal zinloos. Dan gaan ze straks nog denken dat je het alleen voor de seks doet. Als jij bewijst dat je echt van hun dochter houdt. Zullen ze dat heus wel begrijpen. Probeer samen tot een oplossing te komen.

En je hebt inderdaad een ontzettend lieve moeder, net als ik trouwens Lachen

Mee eens .. maar is je vriendin zelf dan niet zo gelovig? Anders zou zij zich ook aan geloof moeten houden toch?

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:31

Is het echt het geloof of meer dat ze hun dochter te jong vinden. Noem me ouderwets maar als ik een dochter had van 16 zou ik als ouder ook niet staan te springen......
En ik weet ook wel dat het heel anders is als wanneer je zelf die 16 jarige bent maar toch....als ouders van de 16 jarige meisje is het heel anders denk ik.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:32

oftopic,blensink en brad, jullie hebben volgens mij echt een superband erg fijn dit om te lezen.
Ontopic: ik begrijp dat als ouders zijnde het moeilijk is als je dochter de liefde bedrijft, oei kan me mijn vader nog wel herinneren hoor vroeger.Ik lees dat het vanuit het geloof is bij haar, al denk ik ook dat ouders er begrijpelijk moeite mee hebben als ze weten dat hun dochter van 16 seksueel actief is en dan ook nog eens in hun huis.Dit willen zij op deze manier denk ik dus tegen gaan, helaas jammer dat het de verkeerde manier is om jullie uit elkaar te houden.
Het is te hopen dat de ouders wat bij draaien en aan het idee wennen, net wat jullie zeggen er zijn meerdere plekken in nl, dus zou toch liever hebben dat het veilig thuis gebeurt, tegen houden kun je het toch niet..
Brad veel succes, ik denk dat ze met de tijd wel bij zullen draaien alleen de afstand voor jullie relatie maakt het er niet makkelijker op helaas.Kun je niet een voorstel doen dat je daar weer in huis komt en bv in de logeer kamer logeert uit respect voor haar ouders, misschien zijn haar ouders dan een stuk geruster..Sterkte en vind het knap dat je ondanks de afstand je relatie tot stand houd!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 13:38

timokyana; Ookal liggen we best wel eens overhoop kan ik inderdaad zeggen dat we een goede band hebben.

Als Brad bij haar ouders logeert slaapt hij ook inderdaad op de logeerkamer- zo denken de ouders dat er niets gebeurt.
Helaas gebeuren er meer dingen dan haar ouders wetenomdat als je 16 bent en je mag iets niet is het leuker om een spannend alternatief te zoeken.
Zo had Brad dus inderdaad een hoteltje geboekt. Persoonlijk ben ik het er niet helemaal mee eens maar ik begrijp het wel.
Ik zal nooit het lachje van zijn vriendinnetje vergeten toen ze mij belden die avond.
Ik wil absoluut weten wat ze doen (natuurlijk moeten ze de details achterwege laten) en vooral waar ze zich bevinden.

NoaC schreef:
Is het echt het geloof of meer dat ze hun dochter te jong vinden. Noem me ouderwets maar als ik een dochter had van 16 zou ik als ouder ook niet staan te springen......
En ik weet ook wel dat het heel anders is als wanneer je zelf die 16 jarige bent maar toch....als ouders van de 16 jarige meisje is het heel anders denk ik.

Het is echt het geloof, en natuurlijk zijn ze jong, maar het is ook wel een beetje conservatieve gedachte van de ouders. En natuurlijk heb ik een zoon en is het wat makkelijker maar ik denk als Brad mijn dochter was dat ik hetzelfde gezegt had meer uit veiligheid voor de twee en weten wat ze doen.
Misschien ben ik ook wel een supermoderne moeder, maar ik zou er toch echt niet aan moeten denken als mijn dochter van 16 het op straat doet met alle gevaren van dien.
Dit sluit niet uit dat Brad de ouders van zijn vriendin moet respecteren en dat doet hij ook, maar als het gevoel een beetje verder gaat dan wat de ouders willen en je bent 16 met de gedachten ik doe het toch wel dan denk ik dat de ouders er ook een beetje voor open moeten staan.
Gelukkig heb ik ook contact met de ouders, we zijn het niet altijd met elkaar eens maar ze staan absoluut open voor mijn mening.
Met die twee komt het wel goed, ze moeten alleen weten zolang ze in huis wonen gelden de regels van de ouders.
Maar regels zijn ook leuk om ertegen in te gaan.

offtopic: Weet niet of ik een lieve moeder ben maar ik heb wel het beste voor met mijn zoon en nu ook zijn vriendinnetje, en ik probeer zo open en reeël mogelijk te zijn ten opzichtte van hun ookal is dat soms niet makkelijk.

bradley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 13:57

Een hotel is veelste duur, het goedkoopste is 700€ / 10 dagen, Verdrietig. Dit is niet echt rentabel.
Ik heb mijn vriendin net online gesproken en ze heeft me wat meer vertelt over de ruzie van gisteravond die ontstond omdat ze vroeg of ik herfst dit jaar langs zou mogen komen.

Ik denk dat haar ouders mij echt een beetje zat zijn, niet alleen omdat dat, het gaat hier om meerdere dingen die te gecompliceerd zijn om hier allemaal uit te leggen. Ik heb gevraagd of de moeder even online wilt komen, en dan probeer ik het gehele idee een beetje goed te draaien, zodat ze alleen teleurgesteld zijn en niet boos. Want ik weet niet hoe ik hun aan moet kijken als ik dadnelijk weer in nederland ben.

Vooral het feit dat we geen liefde mogen bedrijven vind ik rot, ook dat hun zich storen als wij een beetje klef doen..
Mijn vriendin is ook gelofig of course..., maar heeft deze kerkregel overwogen. Ze is erg gaan nadenken toen haar vriendin zei verkracht en daarbij ontmaagd te zijn door haar exvriend, en toen heeft ze overwogen toch maar niet een aantal jaar ermee te wachten... We leven nu, niet morgen. Dus geen haast idd, maar niet rekken...

@Nistria
Ik was ruim 40 dagen met haar deze zomer, en dat waren de 2 pakjes condooms die ze gevonden hadden, we hadden er uiteraard meer maar dat is voorderest geen belangrijk detail voor deze duscussie Clown.

De band met me moeder en mij is idd wel relax, zeker omdat ik alles kan zeggen zonder dat er ruzies onstaan en het huis tegen de vlakte gaat van het geschreeuw. Nou vond ik het niet zo nodig om haar te laten weten dat we het doen, maarja... Tong uitsteken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:04

Lastig pakket, 16 is jong en ik snap dat de overbescherming van haar ouders wel, jij bent ook pas 16. Mijn moeder deed al moeilijk toen mijn vriend bleef slapen (ik was 19..) en die moest op zolder liggen ipv bij mij. Geef haar ouders gewoon wat tijd om aan de situatie te wennen, hun dochter word nu 'volwassen' en ze moeten haar steeds wat verder loslaten en dat is eng. Gun ze die tijd Lachen

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:09

NoaC schreef:

16 jaar vind ik toch een hele normale leeftijd, vanaf die leeftijd kan je heus wel zelf inschatten wat je wel en niet wilt.. en zoals er al gezegd is, als je niet bij elkaar kan slapen zijn er genoeg andere plekken waar je het kan doen..

(Jullie zijn wel goed bezig geweest met 2x12 condooms Haha! )

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:25

Silvaantje schreef:
NoaC schreef:

16 jaar vind ik toch een hele normale leeftijd, vanaf die leeftijd kan je heus wel zelf inschatten wat je wel en niet wilt.. en zoals er al gezegd is, als je niet bij elkaar kan slapen zijn er genoeg andere plekken waar je het kan doen..

(Jullie zijn wel goed bezig geweest met 2x12 condooms Haha! )

Wat ik al zei; ik kan het me als jongere ook prima voorstellen maar als ouders is je dochter van 16 nog maar een klein meisje in hun ogen.

Ik had ook sex op mijn 16 maar als ik nu als 29 jarige naar mijn "kleine" nichtje van 16 kijk moet ik er niet aan denken dat een jonge met zijn tengels aan mijn kleine nichtje zit Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:26

Maar als je ouders zijnde is het best eng als je zelf erg conservatief bent opgevoed en je probeert je kind ook redelijk conservatief op te voeden dat je kind stiekem iets doet wat eigenlijk niet mag... ja ik zou ook in shock zijn als ouder om er op die manier achter te komen..

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:29

blensink schreef:
Dit sluit niet uit dat Brad de ouders van zijn vriendin moet respecteren en dat doet hij ook, maar als het gevoel een beetje verder gaat dan wat de ouders willen en je bent 16 met de gedachten ik doe het toch wel dan denk ik dat de ouders er ook een beetje voor open moeten staan.

Dit vind ik toch nogal tegenstrijdig. Het toch wel doen is dan niet respecteren dat haar ouders het niet willen lijkt me.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:43

NoaC schreef:
blensink schreef:

Dit vind ik toch nogal tegenstrijdig. Het toch wel doen is dan niet respecteren dat haar ouders het niet willen lijkt me.

Je hebt gelijk dit is tegenstrijdig, tenzij het alleen maar bij een gedachten blijft denk ik wat hier ook staat.
Maar in Brad zijn geval is het dat het inderdaad ook gebeurt is.
Excusses mijn zoon respecteert haar ouders niet. Bij deze annuleer ik deze zin.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:09

waar woont je vriendin, misschien kan je via een bokker een slaapplaatsje krijgen. En voor je liefdesprikkelen een hoteltje nemen. Neem aan dat ze dat niet onder hun dak willen haha.

Maar stel een brief op, naar de ouders van je vriendin dat je hun respecteerd ect. En dat je haar graag wil zien deze herfst. Sluit een deal. En wie weet, kan jij dan naar Nederland deze herfst
Zal een beetje geven en nemen zijn. Jij wat geven hun wat nemen en andersom. Waar liefde is , is een weg Haha!