Hoe diervriendelijk zijn jullie??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Hoe diervriendelijk zijn jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 11:00

zoals de titel zegt.....
ik eet bijv. geen vlees,
-gebruik zoveel mogelijk dierproefvrije produkten
-cola drink ik bijna niet, daar gebruiken ze varkensvet in
-lippenstift/lipstick, daar zit paarden pis in, hiervoor worden merries zwanger gemaakt..het veulen wordt weggehaalt en de merries worden op een rooster gezet zodat de urine opgevangen kan worden, ze worden egt heel erg slecht behandelt
ik heb hier ooit fotoos van gezien, al heel lang gelden, dus ik weet niet of het nog steeds zo gaat maar het zal vast wel

nu wil ik dus weten of jullie hier ook rekening mee houden


Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 11:15

Ik ben kennelijk niet diervriendelijk, ik eet zelfs paardenrookvlees op brood....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 11:25

tja ik weet niet hoe dier vriendelijk ik ben ik eet geen vlees omdat ik het gewoon heel me leven al vies vind maar veder.....

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 11:35

ik moet ook wel toegeven dat ik buiten het bovenstaande ook niet erg diervriendelijk ban hoor....ik rijdt ook paard en heb ook 3 ratten in kooitje gestopt ik vermoort ook muggen, spinnen, vliegen enz. Lachen

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 12:07

Dees schreef:
Ik ben kennelijk niet diervriendelijk, ik eet zelfs paardenrookvlees op brood....


Foei! Haha!

Ik ben redelijk diervriendelijk denk ik.
Als ik de keuze heb tussen dierproefvrij of niet-dierproefvrij. Dan kies ik uiteraard voor dierproefvrij. Verder heb ik wel lederen schoeisel, eet in beperkte mate vlees (eens in de week rood vlees, voor de rest kip & vis)
Spinnen mogen bij ons gewoon in huis wonen, hele nuttige beestjes, die vangen weer de muggen.

Voorts kun je denk ik wel alles zo'n beetje van het menu schrappen. Tegenwoordig zit overal wel iets "dierlijks" in....

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 12:19

wat is diervriendelijk?
Wat niet weet dat niet deert denk ik ook (dat van die lipstick wist ik niet bijv.). Ik ga niet overal vragen of het wel diervriendelijk is. Ik koop bijv. wel bij de BodyShop, maar meer omdat ik het lekker vind. Ik behandel mijn eigen beesten zo goed mogelijk, maar ik koop wel lederen schoenen/bank/whatever. Ik hou van luxe, kan ik ook niets aan doen.
Ik vind het belangrijk dat ik zelf een goed geweten heb en dat ik niet direct verantwoordelijk gehouden kan worden voor het een of ander, en ik draag graag bij aan dingen. Ik kan bijv. met een heel goed gevoel denken aan Hercules, die is naar de slager gegaan, heeft iig 4 topjaren gehad bij ons. Dan heeft iig iemand met een zwak voor paardenrookvlees ( Knipoog ) diervriendelijk vlees gehad. Niet al het vlees is nl. 'slecht behandeld', heel veel (nederlandse m.n.) slagers doen het heel netjes, moet ik voor ide paar minkukels mijn biefstukje laten staan?
Ik ben me er wel bewust van dat niet alles wat ik doe door de beugel kan (ik ben gek op tonijn, arme arme dolfijntjes), maar ja... Ik wil zo veel mogelijk bij dragen aan het verbeteren van de wereld, maar ik ben misschien gewoon wel te zwak om heel straight een lijn te trekken. Zeker omdat ik weet dat véél beesten heel goed aan hun einde komen. We gebruiken ze nu eenmaal, ook om op te rijden, de kar te trekken, het land te ploegen of wat dan ook.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Hoe diervriendelijk zijn jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 12:21

IcePrincess schreef:
-lippenstift/lipstick, daar zit paarden pis in, hiervoor worden merries zwanger gemaakt..het veulen wordt weggehaalt en de merries worden op een rooster gezet zodat de urine opgevangen kan worden, ze worden egt heel erg slecht behandelt
ik heb hier ooit fotoos van gezien, al heel lang gelden, dus ik weet niet of het nog steeds zo gaat maar het zal vast wel


Iehhhhhhhhhhh paardenpis in lipstick? Gadverdamme en dan zie je lekker vlees staan en lebber je je lippen af?????????? Iehhhhhh

Nou ik eet geen paardenvlees, gebruik geen lipstick (gelukkig) drink haast geen cola en proefvrije dingen gebruik ik. Groetjes Joyce

Obelix is gewoon stoer!

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 12:39

Ik eet wel vlees, vind het gewoon lekker.
Ook draag ik leren schoenen, heb leren paardrijlaarzen, een leren zadel en hoofdstel.
Ook vind ik een frikandel of kroket prima te eten.
Ik sla muggen dood.
Ik rijd mijn paard met sporen en soms met zweep en ik laat haar over enge hindernissen springen.

En toch...

Ik ben gek op mijn dieren en mijn dieren reageren ook altijd vrolijk als ze mij zien. Ze krijgen alles wat ze nodig hebben (en meer.. Haha! ).
En ik heb toch echt niet het idee dat ik dier-onvriendelijk ben.

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 12:44

Hmm, nou dan ben ik wel diervriendelijk Haha! .
Eet geen vlees vis gevogelte enz.
Geen gelatine (gemaakt van botten en hoeven).
Geen gewone kaas (zit stremsel in, gemaakt van kalverenmaag)
En heel veel E-nummers eet ik niet. Bijv E471 t/m E482 en nog veel meer.
Die zijn namelijk ook dierlijk (vaak slachtafval). Die E-nummers zitten in veel producten. Bijv ook in gewoon brood. Er is (gelukkig) brood wat ik wel mag, en ik bak het ook vaak zelf.
Oh ja, draag ook geen leer... en gebruik zoveel mogelijk proefdiervrije producten.
En ik ben nu aan het overwegen om veganist te worden. Maar das nog behoorlijk lastig Scheve mond

Nou ja, als dat niet diervriendelijk is Knipoog Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 12:50

Is geen dierproducten eten/gebruiken/consumeren dan diervriendelijk? Ik denk het niet, als een dier goed geslacht is (waar ik bij het overgrote deel 100% zeker van ben) is het diervriendelijk gedaan, en waarom zou je het dan niet eten/gebruiken?
Ieder zijn/haar keuze, daar niet van, maar ik vraag me dan dat soort dingen af en dan denk ik dat het op zich niet zo veel uit maakt. Daarbij komt ook nog eens een keer dat ik een verrekte lastig dieet heb door allergieën, dan kan ik dat stukkie vlees eigenlijk niet missen. Anders kan ik gelijk wel anorexia-patiënt worden, en aangezien ik daar al voor uitgemaakt word ( Verward )... Ik vind het belangrijker dat je in de spiegel kunt kijken en kunt zeggen: ik heb geen dieren opzettelijk leed aan gedaan en er alles aan gedaan om hun leed te verzachten. Diervriendelijkheid is voor mij meer iets directs, daar kan ik wat mee, indirect is het zo ontzettend moeilijk om erover te oordelen... als je het dan heel straight wil spelen moet je dán de keuze maken of je dat wel of niet op je 'geweten' wilt hebben. Ik kan me daar niet zo druk over maken, dat is zo'n ver van mijn bed show, dat zegt me simpelweg niets meer. Er blijven nl. altijd Brooke-paarden, dierenbeschermingen etc.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 12:56

Laui! schreef:
Is geen dierproducten eten/gebruiken/consumeren dan diervriendelijk? Ik denk het niet, als een dier goed geslacht is (waar ik bij het overgrote deel 100% zeker van ben) is het diervriendelijk gedaan, en waarom zou je het dan niet eten/gebruiken?


Tja... goed geslacht zal wel. Maar of het leven in de bio-industrie nou zo diervriendelijk is....
Veel te kleine hokjes. Geen daglicht. Staarten gecoupeerd zonder verdoving. Castratie zonder verdoving. enz..... Scheve mond

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 13:27

paardenurine wordt naar mijn weten niet voor lipstick gebruikt, maar voor hormonale medicijnen.
Als een paard drachtig is, hebben ze een bepaald hormoon. Dit wordt dan uit de urine gehaald, en mensen die geen kinderen kunnen krijgen (via de normale weg) schijnen hier veel baad bij te hebben.
Verder eet ik vlees (rund, varken, kip, paard, konijn, hert, alles) ik heb leren schoenen, leren tuig, etc etc
Ik rij met zweep, waar ze, als het nodig is ook echt wel een knal mee krijgen.
Het stomme is dan weer wel dat ik huisdieren (cavia, konijn, parkiet etc) nooit in hun eentje laat zitten. Ik koop er altijd 2 of meer, en "stop" ze in een ruim, zelfgemaakt hok. puur omdat ik de standaard tralie hokjes te klein vind.
OP het moment zitten ze trouwens helemaal niet in een hok, maar hebben ze een stuk van 6 vierkante meter ofzo tot hun beschikking

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 14:15

Maar dan eet je toch scharrel/biologisch vlees? Ik vind het best overdreven om heel bot te stellen dat álle dieren zo behandeld worden. Ik wéét van zoveel beesten die ook voor consumptie geslacht zijn dat ze echt geen slecht leven gehad hebben.
Tuurlijk is bio-industrie heel 'slecht' 'fout' of hoe je het ook wilt noemen, maar om daarom mijn stukkie vlees te laten staan... Bovendien vind ik dit ook een heel erg indirecte link, dan kan ik bij álles wel gaan denken dat het ooit eens slecht is geweest voor een dier/het milieu/you name it. Dan heb ik geen leven meer.
Bij het leven an sich zitten gewoon zoveel 'foute' dingen. Er wordt oorlog gevoerd, daar sta ik absoluut niet achter. Dan kan ik een boycot voeren, maar hoe dan ook kom ik contact met dat land. Stel dat Canada de oorlog verklaart aan een land en ik het daar echt pertinent niet mee eens ben. Moet ik dan maar alle contact verbreken met mijn Canadese familie? Misschien een heel raar voorbeeld, maar zo zie ik dat. Ik koop biologisch vlees (en niet om mijn geweten te sussen, want het maakt heus niets goed), ik probeer zo veel mogelijk bewust te zijn van dit soort dingen, maar dan nog. Het gaat mij te ver om bijv. geen donsdekbed (ooit over nagedacht?), leren schoenen, of wat dan ook te kopen omdat daarbij misschien wel een dier leed aangedaan is. Ik kan het niet bewijzen, en het tegendeel ook niet. Ik geloof er ook heilig in dat bijv. bio-industrie kipjes beter af zijn in mijn maag dan in zo'n hok, maar (en daarom eet ik het ook niet) door het te kopen 'stimuleer' je de productie ervan. Het blijft heel verschrikkelijk dat dieren pijn lijden, maar ik geloof er gewoon niet in dat dat regel is, in de zin dat er alleen maar gecastreerd wordt zonder verdoving bijv. Ik vind ook dat je diegenen die het wél netjes doen (zowel boeren als bijv. slagers) moet stimuleren om het te blijven doen. En er zullen altijd mensen blijven die vlees eten, wij zijn nou eenmaal alleseters (zowel vlees als groenten dus), wij zijn er op gemaakt.
Ik vind het ook heel goed dat er over nagedacht wordt, want zomaar klakkeloos iets doen... daar heb ik zo'n hekel aan! Voor mij is de keuze dat ik het al erg genoeg vind om in de ah te moeten zoeken naar dingen die ik uberhaupt mág eten, dat ik het mezelf niet nog moeilijker ga maken door vegetariër/veganist te worden. BTW: ik eet al heel weinig vlees, hou er nou eenmaal niet zo van, maar dat is niet principieel.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 15:04

Ik eet soms vlees, ik vind zelf dat we best vlees kunnen eten als er normaal met dieren wordt omgegaan. Dierenleed is het vreselijkste wat er is , dat moeten we zien te voorkomen, als we allemaal goed voor onze dieren zouden zijn vind ik het niet erg als er vlees gegeten wordt of leer gebruikt wordt!!! OOk het slachten en de transport moet gewoon op een diervriendelijke manier, dat vind ik heeeeel belangrijk!!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 18:42

Ik vind dat altijd zoiets: diervriendelijk... Verward
Ik ben volgens mij, zoals jij het bedoelt, absoluut niet diervriendelijk, want ik smul heerlijk van vlees. Ook een eigen haantje gaat in de pan (alhoewel ik ze niet zelfs kan slachten, maar dat is mijn eigen gebrek)
Dat haantje heeft zijn moeder in ieder geval nog gekend Haha!

Maar ja... Net als Laui vraag ik me af of je dan niet diervriendelijk bent?
Wanneer ben je diervriendelijk?
Mijn beesten lopen er allemaal heerlijk bij. (inclusief de kippen, echt waar Haha! )

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 20:27

tja.........ik eet wel vlees, zoveel mogelijk biologisch, maar anders moet je van die sojabonen eten die lus ik echt niet Misselijk
Ik koop alles bij de bodyshop, gebruik geen lipstift (alleen lipgloss Haha!) cola drink ik ook bijna nooit, alhoewel ik niet wist dat daar varkensvet inzit, wij hebben het gewoon nooit in huis.
Aan de andere kant..........insecten haat ik ik vind ze zo vies, die maak k dood als ze in mijn kamer zitten (ze mogen overal zitten, maar niet in mijn kamer......jak). Wij hebben 2 hamsters in best wel ruime hokken, maar het blijven hokken (verder worden ze overigens schandalig verwend, volgens mij moeten ze nodig op dieet *LOL* ) en ik rijd paard.
Dus idd het is maar net wat je diervriendelijk vind.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 20:31

Ik hou ontzettend veel van vlees. Eet nooit paardenvlees! Verder gebruik ik geen make up die dierengetest zijn. Zou graag vegetarian willen worden maar ik kan nu eenmaal niet zonder vlees! Haha!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 20:32

Ik eet ook vlees, maar meestal bij de scharrelslager vandaan. Ik zorg goed voor mn beesten en draag niet zoveel make-up maar als ik het draag komt het meestal van de body-shop. Ik draag ook gewoon leren schoenen/laarzen. Ik rij ook paard (volgens mij iedereen hier Tong uitsteken) Maar ofdat nou dier-vriendelijk is of niet moet je zelf weten....

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 21:30

DiamondCheckers schreef:
Ik hou ontzettend veel van vlees. Eet nooit paardenvlees! Verder gebruik ik geen make up die dierengetest zijn. Zou graag vegetarian willen worden maar ik kan nu eenmaal niet zonder vlees! Haha!


ik vindt vlees ook heel erg lekker..ik wilde al heel lang vegetariër worden heb het ook al 3x eerder geprobeert maar het lukte niet...nu hou ik het al heel lang vol en ik moet zeggen dat ik het vlees eigenlijk niet mis. ik heb ook nooit paardenvlees gegeten ok vroeger toen ik klein was at ik wel frikandellen maar toen ik ong. 7 was hoorde ik dat er ook paardenvlees in was verwerkt en sindsdien heb ik ook dat nooit meer op.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 21:45

Ehm, toevallig maken ze lippestift van de placenta van koeien,
en er zijn zat koeien die na dracht een placenta over hebben in nederland.

Ik eet geen paardevlees als je het bekijkt dat ik het bewust koop, zal vast wel eens ergens tussen zitten.
En vlees, tja, het boeit me niet zo (mis het niet snel), ik eet geen varken uit geloofsovertuiging... eet vooral veel kalkoen omdat 63% van het kippenvlees besmet is. Lamshoarma.
En tartaar en rundergehakt is toch wel het meest gebruikt hier.

Ik draag leren schoenen.
Koop wel ECO eieren, soms biologisch vlees.

Steun verder de Dierenbescherming en koop geen produkten waar genetisch gemodificeerd soja in zit (niet dat dat met dieren te maken heeft).

Ik ben weleens vegetarier geweest, maar vind dat eigenlijk hypocriet als je dan wel melk en kaas eet, met dierlijke vetten.
Kocht geen chocolade met lecithine, alleen met soja bindmiddel.
En dan zou je eigenlijk richting veganistisch gaan, maar dat betekend geen leren produkten oa en daar kan ik niet zonder.

Ik heb 3 poezen, waarvan 2 anders verdronken waren (medeburen hadden al 1 katje verdronken voordat een dierenvriend de rest van het nest redde + moederpoes) of als binnentuinkat in amsterdam hadden geleefd... en de 3de had anders misschien in het asiel geweest.
Laatst bijgewerkt door orri op 01-07-02 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 22:07

Ik ben zo diervriendelijk dat ik uren in de week vrijwillig voor ze werk. ik werk namelijk op de kinderboerderij al 4 jaar en werk ook bij de dierenambulance bijna 5 maanden en het bevalt me super. Met vlees eten ik eet zowiezo niet veel vlees alleen af en toe van de snackbar en van mc maar paardenvlees eet ik zowiezo nooit ik weet niet waarom maar ik wil het gewoon niet. BAH. Ook loop ik elk jaar in oktober een collecte voor de dierenbescherming.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 22:28

Haha ik ben blijkbaar geen dierenvriend..
Eet volop vlees, ook paardenrookvlees. Ik gebruik ook wel eens lippenstift..
Tja, t klinkt misschien stom maar als ik die lippenstift niet koopt koopt iemand anders m toch, of als ik dat pakje vlees niet koopt koopt ook iemand anders t.. T raakt toch op dus als ik stop met eten dan stopt t slachten toch neit. Als dat nou wel was, dan was ik allang gestopt.

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-02 22:31

Citaat:
Ehm, toevallig maken ze lippestift van de placenta van koeien,
en er zijn zat koeien die na dracht een placenta over hebben in nederland.


ik heb het van een leraar op m'n oude school gehoort hij is weet heel erg veel dus ik nam aan dat het waar is.
ik ben nu op internet aan het zoeken naar de ingrediënten van lippenstift
ik heb nog nix gevonden over koeien placenta's of paarden urine....maar wel dat er vissegraat en bij sommige visseschubben inzitten
ook ben ik al vegetarische lippenstift tegen gekomen dus er moet wel iets dierlijks inzitten (lippenstift te koop bij o.a. the body shop)
ik zoek verder!!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 23:13

Ook ik ben heel 'goed' voor mijn eigen dieren, al moeten ze wel 'werken' voor de kost.

Ik eet bijna alle soorten vlees, drink dagelijks zeker 1,5 liter cola gebruik leer enz. enz.

Ik ben lid van dierproefvrij, vind het ook wel noodzakelijk dat het een en ander wel getest wordt op dieren, maar ben tegen het testen voor al bestaande produkten enz.

Ik vind dat als je echt geen vlees/leer/veren kussens enz wil kopen/gebruiken, je ook helemaal moet gaan, dus ook geen dieren houden, fokken, geen rattengif, geen vliegenspray, enz enz enz.

We moeten niet vergeten dat wij de meeste dieren fokken om te gebruiken. Zonder ons zouden ze niet bestaan hebben, dat betekend niet dat we ermee mogen doen wat we willen, maar zolang alles nog redelijk binnen de perken blijft zolang deze dieren leven, zij het nu eenmaal zo. ook dat is de natuur.

Anders moeten we alle koeien/varkens/kippen maar 'loslaten' en met pijl en boog op ze schieten, hopen dat ze meteen dood gaan en niet gewond wegrennen....?

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 23:24

Stef volgens mij gebruiken ze geen merrie pis voor mensen hoor. Ik ken wel moeders voor moeders , hebben ze mij ook voor gevraagd toen ik zwanger was. Dan gebruiken ze je urine omdat andere vrouwen daar iets aan hebben maar dat is niet zo met paardenpis hoor! Iig niet dat ze dat voor mensen gebruiken! Misschien voor andere merries?

Ik ben niet diervriendelijk geloof ik., als ik dit zo lees Ik eet wel vlees, alleen geen paardenvlees. Ik heb een konijn in een hokje een paard op stal en een hond in een flat.
Maar ik ben er wel goed voor!
Leren schoenen draag ik ook gewoon en make up ook. Wel zoveel mogelijk kijk ik of het niet op dieren is getest.
Laatst bijgewerkt door obsession op 01-07-02 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmyII, corinec, Dammie, Emoreoa, gigil, goesju, karelien, katinker, LiDi, mirtedl, Mo_86, Paardennamen, Plonspony, Poosje81, Rooss_24, ryukapple, Sanet, Taucha, Vjestagirl en 67 bezoekers