Het is toch gebeurd.. ik ben ontslagen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 08:19

zo dat is echt heel erg banketstaaf sterkte ermee

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 11:34

Tja moeilijk....

Aan de ene kant is het inderdaad zo dat het niet rechtsgeldig is om een proeftijd van twee maanden in te stellen voor zo'n kortlopend contract dus daar kan je zeker wat mee.

Maar aan de andere kant is het ook zo dat als ze je echt wilden hebben ze echt niet moeilijk hadden gedaan over die zes dagen.

Ik had zelf toen ik bij dutchtone begon ook een proeftijd van twee maanden: deze zou eindigen eind september of begin oktober.
Nou heb ik binnen een maand al van mijn teamcoach te horen gekregen dat ik mocht blijven en ik kreeg dit ook binnen een paar weken schriftelijk bevestigd.
Als ik dan nog twee weken ziek zou zijn geworden dan was dat ook nog in de officiele proeftijd gevallen, echter dat was geen reden meer geweest om me te ontslaan aangezien ze me graag wilden houden.

dus veel kans dat je, als je ervoor kiest om het aan te vechten en dus in dienst blijft, later alsnog ontslagen wordt om een andere reden. Denk wel dat er voldoende is aangetoond dat de verhoudingen tussen werkgever en werknemer niet goed zijn.

Dus als je het echt wilt gaan aanvechten op grond van die ongeldige proeftijdtermijn zou ik er nog eens over nadenken. Want wat win je er uiteindelijk mee?

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-02 12:10

Billy.. ik weet niet of je het gelezen hebt.... maar ik zou niet meer bij Divozal willen werken hoor.. Knipoog Enne... ik ben helemaal niet tekeer gegaan.... Tevens zou ik het puur en alleen aanvechten voor mijn eigen gevoel. Niet om daar weer te werken, dat komt de sfeer namelijk niet ten goede. Vandaar.

Overigens heb ik meerdere malen gevraagd of er een andere reden van ontslag was. Er werd mij gezegd van niet. Iets wat ik zelf al niet geloofde. Mocht dit toch wel zo zijn, dan zou alleen dat al een reden zijn om er werk van te maken. Maar goed.......... ik weet nog niet wat ik doe... het gaat in ieder geval zowiezo geen rechtbanken kwestie worden (dat moet het wel heel ver gaan). Er zijn namelijk ook heel veel andere manieren.

Ach.. ik zie het wel. Ik ben me in ieder geval van alle haken en ogen bewust.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 12:25

Ok je kan wel geen rechtbank zaak willen maar als je helemaal geen stappen neemt en niet een brief schrijft dat je je beschikbaar stelt voor het werk aangezien je niet rechtsgeldig bent ontslagen dan heb je geen enkel recht op een ww uitkering.

Blub
Berichten: 14
Geregistreerd: 08-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 12:23

dat is nou typisch divoza... een #%$ werkgever
je bent niet de eerste hoor...

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 22:06

Blub, was jij de eerste ofzo??
vertel je verhaal ik ben erg benieuwd.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 22:56

Sterkte meis met dit alles. Geen leuk iets, je had je er zo op verheugd.

*knuf*

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 23:55

Jee, wat onwijs sh*t voor je zeg!
Echt balen.

Sterkte!!! (en als je iets kwijt wilt...mail/pb/bel/weetikveel gerust!)

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 07:40

ten eerste, zeer sh*t voor je, maarja zo'n werkgever kun je beter kwijt dan rijk zijn.

Volgens mij mag iedere contract een proeftijd hebben, alleen niet langer dan 2 maanden, wel korter.
Het jammere van een proeftijd is dat de werkgever je mag ontslaan zonder opgaaf van reden, voordeel is dat dat anderom ook mag, jij mag ontslag nemen zonder opgaaf van reden.
Helaas betekend deze periode wel een risico voor beide partijen. helaas als je ontslagen wordt kun je lang vragen naar de reden, een goede werkgever zal het gooien op: niet passen in het team, een slechte... naja daar heb je al een goed voorbeeld van gegeven.
Sterkte en laat je niet kisten.
Viv

Blub
Berichten: 14
Geregistreerd: 08-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-02 11:06

nee ik heb zelf niet bij divoza gewerkt maar iemand die ik ken wel en dat bijna zo'n zelfde verhaal... ook zeggen dat ze gebeld hadden terwijl dat niet zo was... en daarna dus ook zo'n brief.

peppertje

Berichten: 791
Geregistreerd: 01-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 20:14

Honeybee, wat ontzettend K U T voor je zeg!
Ten eerste: heel veel beterschap, want dat is nog altijd het belangrijkste!
En wat sneu om ontslag via een brief te melden, als ze je die dag niet zouden kunnen bereiken, waarom dan niet een dag wachten?!? Als ze het je persoonlijk hadden verteld, hadden ze ook direct het een en ander uit kunnen leggen, zodat je er met een beter gevoel weg was gegaan.
Zelf ben ik ook 2 weken weg geweest bij mijn werk (ook een ruitersportzaak, Horsepower) omdat me broertje in het brandwondencentrum lag en me vader net uit het ziekenhuis was, daar moest ook nog voor gezorgd worden. Ik werk daar ook nog niet zo gek lang, en was dus zelf helemaal niet ziek geweest, maar er was alle begrip naar mij en de situatie. Er gingen zelfs kaartjes naar me broertje en toen ik terug kwam was ik jarig geweest en toen kreeg ik ook nog een dekje van ze. Zo kan het dus ook!!!!! Maar divoza is dus duidelijk niet menselijk genoeg geweest om BEGRIP te hebben voor de situatie.
De andere meiden die daar ook werken zeggen wel dat het verhaal ook een andere kant heeft, nou vertel maar op dan. Zolang ik nog geen keerzijde van het verhaal heb gehoord vind ik het echt slecht van Divoza! (en dat is dan nog zacht gezegd)