En nu...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

twijfel

En nu...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 11:46

Ik heb sinds anderhalve maand een vriend, hij is wat jonger dan mij, maar na een reeks scharrels ben ik aan hem blijven hangen.

Toen het nog niet echt serieus had werd ie veel gebeld en gesmst door zijn ex.
Omdat ik toch wel wat voor hem voelde, heb ik gevraagd of zijn ex ook echt zijn ex is.
Hij verzekerde mij dat het echt zijn ex was omdat het tussen hun toch niet werkt.
Ze zijn alleen nog goede vrienden, want dat waren ze voordat ze wat kregen ook al.

Goed zo'n antwoord moet je dan maar accepteren en er op vertrouwen dat ie het meent.

Maar nou ben ik al niet zo'n zeker persoontje en als je dan vaak, wanneer ie bij z;n vrienden zit, hoort dat het gesprek over zijn ex gaat ga je toch twijfelen.

Dus ik ben, heel fout ik weet het, de smsjes in z'n telefoon gaan lezen.
Daar kon ik duidelijk uit opmaken dat mevrouw niet van mij gedient is, ze zegt dat ik niet bij hem pas en dat iedereen dat vindt en dat ik er goedkoop uitzie. Hij kan wel beter krijgen.
Ze speelt een slachtofferrol door te zeggen dat ze ons expres ontloopt, omdat ze ons niet samen kan zien.
In zijn telefoon kan ik helaas zijn reacties niet lezen, maar hij gaat nog wel steeds met haar om.
Als iemand zulke opmerkingen over mijn vriend zou maken, zou diegene toch een probleem hebben, goede vriend of niet.
Nou ben ik daar nogal rigoreus in en m'n vriend wat makkelijker, dus echt veel kan ik daar ook niet uit opmaken.

Goed dat heb ik dus 2 weken geleden gelezen, we waren toen met z'n ouders op vakantie, dus dat was voor mij echt een rotsituatie.
Tuurlijk heb ik die zelf gecreeerd, had ik maar van z'n mobiel af moeten blijven.
Maar ik ben dan nog zo'n muts die echt gaat geloven dat ik er goedkoop uit zie en dat ie te goed voor me is, dus ik ging in alles spoken zien.
Als ik een leuk shirtje zag en m'n vriend vond het niet echt leuk, dan dacht ik gelijk, zie je wel ik heb een slechte smaak etc.

Maar goed ik heb me er maar overheen gezet, mezelf ingeprent dat het op zo'n manier zeker niet werkt.

Deze week waren we weer thuis en hebben we veel tijd doorgebracht.
Vrijdag aan het eind van de ochtend ging ie weg, hij moest naar de sportschool.
's Avonds ging ik bij hem langs en hij zei dat de sportschool dicht was.
Nou ja kan gebeuren het is vakantie, verder niet bij nagedacht.

Totdat ik vanmorgen (ja weer fout ik weet het) door z'n smsjes keek en zag dat ze schreef dat ie vrijdag niet zoals afgesproken langs kon komen, want ze had huisarrest.

Dus sportschool = ex en sportschool dicht = ex heeft huisarrest.

We zouden vandaag eerst naar zijn oma gaan en daarna naar mijn moeder, maar hij is nu naar z'n oma en ik zit met barstende koppijn dit bericht te typen.

Wat moet ik hier nu van denken?
Liegt ie omdat ie aanvoelt dat het gevoelig ligt of omdat het makkelijker is?
Heeft ie nog wat met haar of zou ie echt alleen als goede vrienden langsgaan?
En interesseert het hem dan niet wat ze over me zegt?

En hoe verklaar ik waarom ik nu ineens helemaal over de zeik ben, niet meer met hem wou knuffelen?
Ik wil hem niet kwijt, maar ik wil ook niet steeds die ex tegenkomen.
Ok dan moet ik niet meer aan z'n mobiel komen, maar dan is het of ik de kop in het zand steek.
En stel dat ze nog wat hebben, dan loop ik wel mooi m'n tijd met hem te verspillen.

Ik weet het gewoon niet Huilen

ninja2

Re: En nu...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 11:53

Ik zou het hem gewoon vragen. Ik zou nog geen dingen gaan denken die er misschien helemaal niet zijn.

Nou heel veel sterkte ermee.
Ik hoop dat jullie er samen uitkomen.
Ik vind trouwens wel dat hij een beetje jaloerse ex heeft.(Daar kon ik duidelijk uit opmaken dat mevrouw niet van mij gedient is, ze zegt dat ik niet bij hem pas en dat iedereen dat vindt en dat ik er goedkoop uitzie. Hij kan wel beter krijgen.) Misschien probeert ze jullie gewoon uit elkaar te krijgen.
Ik hoop dat het vals alarm was

twijfel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 11:54

Maar als ik het hem vraag moet ik ook teogeven dat ik in z'n mobiel zit te snuffelen.

En als ze ons gewoon uit elkaar porbeert te krijgen en hij trapt daar in, hij wil in ieder geval bij haar langs gaan.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 11:59

twijfel schreef:
Maar als ik het hem vraag moet ik ook teogeven dat ik in z'n mobiel zit te snuffelen.

En als ze ons gewoon uit elkaar porbeert te krijgen en hij trapt daar in, hij wil in ieder geval bij haar langs gaan.

Misschien wil hij wel met haar praten om te zeggen dat hij haar niet terug wil en dat ie van je houd.
En ik zou ook toegeven dat je in zijn mobiel hebt gesnuffeld.
Zeg gewoon dat het je spijt dat je in zijn mobiel hebt gesnuffeld. En dat je een sms van zijn ex hebt gelezen en dat je het niet vertrouwt

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:08

Sorry hoor, maar idd, in zijn mobiel snuffelen is not-done. Waarom ben je dat gaan doen? Verwachtte je iets te vinden? Ik denk dat het sowieso verstandig is om op te biechten dat je hebt gelezen. Al is het maar om je geweten te sussen.

En eerlijk.... hoe denk je dat jullie toekomst eruit gaat zien? Het hoort nu de leukste tijd te zijn hoor, kriebels en vlinders en stiekeme gebaren! Naar elkaar wel te verstaan....

Volgens mij word je gebruikt waar je bij staat...

twijfel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 12:12

delerium schreef:
Sorry hoor, maar idd, in zijn mobiel snuffelen is not-done. Waarom ben je dat gaan doen? Verwachtte je iets te vinden? Ik denk dat het sowieso verstandig is om op te biechten dat je hebt gelezen. Al is het maar om je geweten te sussen.

En eerlijk.... hoe denk je dat jullie toekomst eruit gaat zien? Het hoort nu de leukste tijd te zijn hoor, kriebels en vlinders en stiekeme gebaren! Naar elkaar wel te verstaan....

Volgens mij word je gebruikt waar je bij staat...

De reden dat ik in zijn mobiel snuffelde, is dat ik inderdaad verwachtte iets te vinden.
Ik hoor haar naam gewoon te veel vallen.
Ik heb me over die eerste smsjes heen gezet, omdat ik idnerdaad een leuke tijd wil hebben en ik heb nog steeds de vlinders als ik hem zie, en daarom zit ik er zo mee.

En als ie me wil gebruiken, waarom neemt ie me dan mee op vakantie en niet haar, ik heb in no-time z'n hele familie en de halve buurt leren kennen, die moeite neem je toch niet voor iemand die je gebruikt?

Ik snap er gewoon niets meer van.

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:16

Ik zou het zo eerlijk en open mogelijk spelen. Dan maar toegeven dat je hebt rond lopen snuffelen. Je hoeft natuurlijk niet te zeggen wat je precies gelezen hebt, gewoon zeggen dat je de situatie niet vertrouwd.
Probeer een gesprek aan te gaan met 'm en vraag op de man af of er iets aan de hand is tussen hem en zijn ex.

succes in ieder geval!

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:16

Ik heb zo ook ooit in de mailbox van mijn vriend gesnuffeld. Kreeg ik ook vreemde mailtjes te lezen van een vrouw. Vervolgens waren zijn antwoorden anders en niks schokkends. Maar toch was ik boos.

Ik heb het toen aan mijn vriend verteld wat ik had gelezen enz enz. Mijn vriend werd niet eens kwaad op mij, wel verdrietig. Hij was niet kwaad dat ik in zijn mailbox had gekeken. Als het aan hem lag kon ik er altijd in kijken, we mogen toch geen geheimen voor elkaar hebben en ik had er net zoveel recht toe als hij. Ik vond het dus een geweldige reactie van hem, maar voelde me niet lekker door het contact met die vrouw.

Deze heeft hij toen omdat hij mij belangrijker vond ook beëindigd. Zelf zat er voor hem niks achter, van haar kant wel. Maar hij had het me niet verteld omdat hij me niet voor niks onzeker wilde laten voelen. Op zich aardig, maar wij zijn tegenwoordig gewoon eerlijk tegen elkaar.

Dus praat er met hem over. Wordt hij kwaad, dan laat hem maar in de stront zakken. Hoe moeilijk het ook is.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:21

confronteren is de kortste klap...neemt veel gegis, verdenkingen en wantrouwen weg!

Niemand die hier je onrust kan wegnemen...alleen hij kan dat...maar zoals jij het beschrijft denk ik dat het menu op zijn kaart niet alleen bestaat uit jouw naam.

twijfel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 12:22

Ik heb net moed verzameld en bij gebrek aan lijflijk aanwezige vriend een sms gestuurd waarin ik uitgelegd heb waarom ik zo van slag ben.

Als ik zo het verhaal van Solide lees en mijn vriend wordt kwaad heeft ie waarschijnlijk echt wat te verbergen.
Ik streef ook naar een open relatie, ik vertel ook alles, toen ik pas door een ex gesmst werd heb ik ook verteld wat er was om misverstanden te vermijden.
(Ex zat in een relatiedip en kon wat opbeurende woorden van me gebruiken.)

twijfel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 12:25

Ok sms terug.
Het excuus is dat z'n ex nogal kleffe smsjes stuurt.
Hij rept niet over het feit dat ie gister met haar had afgesproken.

Het doet pijn, maar ik denk dat ik maar eens op m'n strepen moet gaan staan.

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:27

Solide schreef:
Dus praat er met hem over. Wordt hij kwaad, dan laat hem maar in de stront zakken. Hoe moeilijk het ook is.

Juist!!
Je kan hem toch uitleggen dat je gewoon de naam van zijn ex te vaak hoort en dat je precies wil weten hoe het zit. Hij en jij zitten niet alleen in die relatie, maar met elkaar!
Tuurlijk is het fout om in zijn telefoon te snuffelen maar aan de andere kant kan ik het heel goed begrijpen... Praat er met hem over en als dat niet lukt dan heeft hij misschien wel iets te verbergen. In ieder geval moet dat probleem uit de wereld geholpen worden en dat gebeurd niet vanzelf, en zolang jij er niets over zegt, blijf je in dezelfde situatie hangen. Jij wil hem niet kwijt, maar zoals je zelf al zei, wilde je ook niet met hem knuffelen. Je duwt jezelf nu van hem af, en zo kun je hem ook kwijtraken.
Dus praat met hem en wees niet bang voor zijn reactie Lachen

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:28

Ik zou het nu verder oog in oog bepraten. Dan zie je ook aan zijn gezicht of hij dingen meent ja of nee.
Inderdaad als hij kwaad wordt, dan heeft hij iets te verbergen. Als het goed is zie je aan zijn gezicht ook wel dat het hem pijn doet dat jij pijn hebt over hem. Dat je hem niet helemaal vertrouwd.... Jij bent eerlijk tegen hem, dan is hij jou die eerlijkheid ook verschuldigd.

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:29

oh sorry, over je bericht heen gelezen...

djuno

twijfel schreef:
Ok sms terug.

je DENKT dat hij met haar heeft afgesproken...dat weet je niet eerder zeker dan wanneer je hem daar ronduit mee confronteert....en dat zou ik glashard doen....uit bescherming voor jezelf

Tessa

Je hebt gelijk, dat is het enige wat je kan doen.
Als je het gevoel krijgt dat hij je belazerd moet je 'm dat gewoon zeggen.

Ik denk echter wel dat het beter is om dit IRL te doen, om misverstanden en miscommunicaties te vermijden. Bovendien kun je aan zijn reactie zien of hij je echt belazerd.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:30

Ik vraag mezelf af waarom het fout is om in iemands zijn telefoon of zo te snuffelen. Als het je vriend is???
Ik voelde mezelf ook fout dat ik in zijn mailbox had gekeken toen ik dat las. Maar uiteindelijk zoals hij zei, mag ik me er niet fout over voelen. Hij vindt dat hij geen geheimen voor mij mag hebben zoals andersom ik geen geheimen voor hem heb.

Kijk even bij jezelf. Vind jij het erg als jouw vriend in jouw telefoon of mailbox kijkt? Ik niet, hij mag heel mijn telefoon op zijn kop zetten. Krijg ik een vreemde sms van een ander, leest mijn vriend die meteen. Nou andersom zou hij het dan ook niet erg moeten vinden.
Telefoon en mailbox zijn toch geen geheimen in een relatie?????

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:34

Solide schreef:
Ik vraag mezelf af waarom het fout is om in iemands zijn telefoon of zo te snuffelen. Als het je vriend is???
Ik voelde mezelf ook fout dat ik in zijn mailbox had gekeken toen ik dat las. Maar uiteindelijk zoals hij zei, mag ik me er niet fout over voelen. Hij vindt dat hij geen geheimen voor mij mag hebben zoals andersom ik geen geheimen voor hem heb.

Kijk even bij jezelf. Vind jij het erg als jouw vriend in jouw telefoon of mailbox kijkt? Ik niet, hij mag heel mijn telefoon op zijn kop zetten. Krijg ik een vreemde sms van een ander, leest mijn vriend die meteen. Nou andersom zou hij het dan ook niet erg moeten vinden.

Ik zou het niet erg vinden als mijn vriend dat zou doen. Maar het is meer de manier waarop. Als het zo stiekum gaat zoals bij ts (sorry ts), dan zou ik daar wel moeite mee hebben. Ik zou het gevoel krijgen dat hij me niet vertrouwd en dat hij me aan het controleren is. En daar hou ik niet van. Vraag het dan gewoon eerlijk...

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:40

Bel de sportschool, vraag of ie echt dicht was....en dan zeg je; hey een vriendin van me is vrijda wel gaan sporten was gewoon open hoor??? waarom zeg jij van niet? Heb je iets te verbergen? want op dze manier wordt ik een beetje wantrouwig.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:40

als ik jou was zou ik het gewoon vragen. OK het is fout om smsjes te lezen van andere. Maar je wilde het gewoon zeker weten. En als die ex gewoon nog een goede vriend is zal hij het toch niet erg vinden?

Nouja veel sterkte Ach gut

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:41

ikke24 schreef:
Bel de sportschool, vraag of ie echt dicht was....en dan zeg je; hey een vriendin van me is vrijda wel gaan sporten was gewoon open hoor??? waarom zeg jij van niet? Heb je iets te verbergen? want op dze manier wordt ik een beetje wantrouwig.

ja dat zou je ook nu kunnen doen.

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:43

Solide schreef:

Tja dat ben ik met je eens, maar mijn ex dacht daar toch echt heel anders over. Erg gesteld op z'n privacy. Trok ik ook slecht, maar goed.
En deze relatie is pas anderhalve maand oud, toch? Dan vind ik telefoon/mailbox nog wel verboden gebied. Als je hem nu al niet vertrouwd, hoe moet dat dan verder?
Ik zou het niet vertellen, dat maakt zijn vertrouwen in jou namelijk ook kapot.

Ik zou doen wat ikke24 zegt Knipoog

twijfel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 12:43

djuno schreef:
twijfel schreef:
Ok sms terug.

je DENKT dat hij met haar heeft afgesproken...dat weet je niet eerder zeker dan wanneer je hem daar ronduit mee confronteert....en dat zou ik glashard doen....uit bescherming voor jezelf

Ik denk niet alleen dat ie met haar afgesproken heeft, in die sms zei ze de gemaakte afspraak letterlijk af, vanwege haar huisarrest.

@Solide: ik heb altijd mijn mail open staan op m'n pc, waar hij ook achter zit.
Het komt niet eens bij me op dat ie die kan lezen en ik geef er ook niet om als ie ze zou lezen.
Pas zat ie hier z'n eigen mail te checken en keek steeds om of ik meekeek.
Ik was dit alweer vergeten, maar geeft wel aan dat ie niet wil dat ik bepaalde dingen weet.

Weer sms, die afspraak stelde niets voor ze hadden alleen sinds het tussen hun uit was niet meer goed met elkaar gesproken.
Oftewel, die relatie is nog niet goed beëindigd maar hij begint wel een volgende.
Ik ga nu sms-en dat ik hem wil spreken, ik wil inderdaad z'n reacties kunnen zien.
Ik ga nu eerst voor mezelf de vragen die ik heb op een rijtje zetten, ik wil nu alles de wereld uithebben.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:45

Ok daar kan ik je ook wel gelijk in geven.
Maar ja wat is stiekem. Als 1 van ons 2 eerder beneden is kijken we ook op beide gsm's of iemand een sms heeft. Dan wordt dat ook gewoon gelezen en doorgegeven aan elkaar.
Och ja soms even een proefje.....
Toen ik die mail van die vrouw aan mijn vriend las, die ging ik lezen omdat hij zijn mail open had staan en ik die mail zag. Ik dacht "Hey die ken ik, leuk een mail van haar" maar dat viel dus daarna vies tegen Nagelbijten / Gniffelen

twijfel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 12:47

Lorena schreef:
Solide schreef:

Tja dat ben ik met je eens, maar mijn ex dacht daar toch echt heel anders over. Erg gesteld op z'n privacy. Trok ik ook slecht, maar goed.
En deze relatie is pas anderhalve maand oud, toch? Dan vind ik telefoon/mailbox nog wel verboden gebied. Als je hem nu al niet vertrouwd, hoe moet dat dan verder?
Ik zou het niet vertellen, dat maakt zijn vertrouwen in jou namelijk ook kapot.

Ik zou doen wat ikke24 zegt Knipoog

Ik vertrouw nooit iemand, het kost me heel veel moeite om hem zo los te laten als ik tot nu toe gedaan heb.
De reden dat ik in z'n mobiel ben gaan kijken, is dat ik gewoon die ex niet vertrouw.
Ze speelt gewoon een te grote rol.