Is dit stalking?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Is dit stalking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-02 17:25

Sinds een week ofzo word ik regelmatig (vooral 's avonds) gebeld en dan blijkt het "niemand" te zijn of ze hangen meteen weer op. Ik word er echt gek van en ik weet niet hoe ik dit kan laten stoppen.
Dit begint heel erg op stalking te lijken.
Wat kan ik hier aan doen?

Geen onderschrift.


¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 17:32

Oow, irritant! Ik heb dat ook wel eens gehad. Gelukkig is het nu over. Heb je geen nummermelder? Anders is het misschien wel handig om die eentje aan te schaffen... Brullen dat ze op moeten houden heeft trouwens geen zin, ze gaan vaak toch gewoon door.
Nou succes ermee, er is niet veel wat je er tegen kunt doen, dus ik hoop dat ze er binnenkort mee kappen!

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 17:33

PTT/KPN whatever hoe dat bedrijf nu heet bellen.
Wel eerst even (minimaal) 3 tijdstippen noteren (zo exact mogelijk) waarop je gebeld bent, dan kunnen ze het nagaan en maatregelen nemen. In principe kom je niet te weten wie het gedaan heeft, alleen als er echt serieuze bedreigingen e.d. worden geuit kun je het via de politie wel te weten komen.

Ik heb zoiets een keer aan de hand gehad met mijn mobiele telefoon en dat is door Vodafone keurig afgehandeld. Deze persoon stopte er na een waarschuwing van Vodafone mee, maar ze hebben mij verteld dat ze in principe zover kunnen gaan dat zijn/haar telefoon wordt afgesloten (ook als dit bij een andere provider is).

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 17:34

¡!Ellen!¡ schreef:
Heb je geen nummermelder?


Meestal bellen dit soort lui mobiel, met hun ID uitgeschakeld... Heb je nog geen zak aan je nummermelder.

Nulla tenaci invia est via

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: Is dit stalking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 17:36

Marsje schreef:
Sinds een week ofzo word ik regelmatig (vooral 's avonds) gebeld en dan blijkt het "niemand" te zijn of ze hangen meteen weer op. Ik word er echt gek van en ik weet niet hoe ik dit kan laten stoppen.
Dit begint heel erg op stalking te lijken.
Wat kan ik hier aan doen?

Dit hebben wij ook een keer gehad. Alleen hadden wij een groot vermoeden wie het was. Ze bleven gewoon aan de telefoon maar zeiden niets.
Toen hebben we de telefoon een keer bij de geluidsboxen gehouden en die toen ineens vol aangezet.....
... en we zijn niet meer gebeld door desbetreffende persoon.

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 17:38

Ik hoorde trouwens ook vaak allerlei achtergrond geluiden, had dus het vermoeden dat die persoon mij opbelde, de hoorn er naast legde, iets anders ging doen en er maar vanuit ging dat ik wel weer op zou hangen als ik niets hoorde. Dat heb ik dus een keer maar eens niet gedaan: na 2 uur was m'n batterij leeg.... Leuke rekening!

Nulla tenaci invia est via

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 17:39

Ik heb dat 2 jaar geleden echt super erg gehad, de hele dag door.. T is erg irritant. Daniëlle kan t iig niet zijn want ik heb mijn telefoon hier liggen.. Maar die ene keer was zij wel, maar dat is geen stalking, 1 keertje bellen.. toch?

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-02 17:42

Nee, 1 keertje bellen is geen stalking. En er wordt naar mijn vaste telefoon gebeld.

Maar goeie tip, Margreet Extreme duivel

Geen onderschrift.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 17:51

Hoi, ik ben al een tijdje met een produkt bezig om van dat soort ellende af te komen... Dat wordt in de toekomst dus gewoon heel gemakkelijk

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 18:01

joostvangestel schreef:
Hoi, ik ben al een tijdje met een produkt bezig om van dat soort ellende af te komen... Dat wordt in de toekomst dus gewoon heel gemakkelijk

En hoe werkt dat Product?

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 18:11

wat irri tant, k werdt ook een keer gebeld op me gsm dat was een man en hij wou me wel leren kennen en hij vondt het leuk om met een lekker meid te praten Scheve mond
dus toen hing ik snel op en heb via internet een dreig smsje gestuurd en toen had die nooit meer gebeld

zelf bel ik ook wel eens en dan zeg ik dat mensen een boek ofzo hebben besteld en of ze dan van te voren willen betalen of dat ze loterij hebben gewonnen Haha! is altijd erug lachwekkend hoe de mensen reageren!

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 18:18

Die van Margreet werkt goed.
Laat maar lekker betalen!
Wij hebben het ook eens gehad, als ik dan beneden op had genomen, ging ik naar boven om hem er daar af te gooien zodat ik beneden op kon gooien en mijn dingen kon doen zonder afgeluisterd te worden.

Het blijkt ook te helpen om met zo'n politie fluitje heel hard in de hoorn te blazen, maar dit heb ik nooit geprobeerd.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 18:19

Mijn vader is een tijd gestalkt en die heeft zijn telefoon eerst doorgeschakeld naar een psychiatrische inrichting en toen dat nog niet bleek te helpen naar een begravenisonderneming. Maakte wel indruk want de lol was er gelijk vanaf. Wel van tevoren je vrienden inlichten.

Wij zijn thuis ruim een jaar gestalkt via de telefoon door de ex van mijn moeder. Ook na het opnemen werd er neergelegd, zoooooooo irritant, je kan iemand na tig keer echt wel wat aandoen.
Ook KPN ingeschakeld, heeft een waarschuwing naar hem verstuurd.
Toen werd het een tijdje rustig en na een poosje begon het gedonder weer.
Toen hebben we een tijd opgenomen zonder een naam te zeggen en werd het gebel van hem minder maar uiteindelijk helpt het alleen om de telefoon de deur uit te doen of een ander nummer te nemen.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 18:29

wij hebben dat een tijdje gehad, 1x per week, dezelfde avond (waren me ouders tenissen, alsof ze het wisten Verward Scheve mond ) belde ze steeds,...
wie het waren weten we niet...
maar ze zeiden niks...
eerste keren hing ik op...
vaak in het begin hoorde je nog dat iemand luisterde (adem) en daarna hoorde je de hoorn neerleggen... en dan stilte...
Okey,... (dus ik een uur met die foon in de me hand...)
heb zo ook wel eens 3 uur de lijn vast gehad, toen legde die erop!
Haha! haha!
Maar ze bleven bellen...
dus uiteindelijk kei hard (samen met me broertje) in die hoorn ziten krijsen... zitten fluiten (heel scherp, das heel irritant aan de andere lijn) en kei hard muziek aan...

NOOIT meer gebeld!

Misschien is dat een tip!

iig succes, want het is zwaar irritant!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

batje

Berichten: 10559
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 18:36

Bij vaste telefoons heb je ook de mogelijkheid het bellen zonder CLI af te zetten. Dat betekent dat een telefoontje van iemand die zijn nummer niet meezendt gewoon niet bij jouw telefoon aan komt. De beller krijgt dan gewoon een melding dat hij zijn nummer mee moet laten zenden.

Als je dan ook een nummermelder hebt ben je van het probleem af:
Degenen die geen nummer meezenden hoor je niet eens,
degenen die wel een nummer meezenden kan je zien op de melder.

Klaar Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 19:19

Telefoon opnemen, niets zeggen en gewoon laten liggen. Hij/zij betaald toch Knipoog. Of een keer opnemen en iets zeggen in de trend van: "Goedenavond politie regio blabla, waarmee kan ik u helpen?" Wil ook wel eens werken Cool

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 20:39

Weet ook nog wel een leuke:
Bij sommige beroepen krijgen mensen "beveiligingsapparatuur" mee. Zo heeft mijn moeder (thuiszorg met avonddienst) een scriller. Het ding produceerd een hoog gegil met een volume van 120 dB (auw..) Zorg wel ff dat je zelf oordoppen (iod) bij de hand hebt...

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 09:42

hebben wij ook eens gehad. Erg leuk moet ik zeggen, we hebben daardoor ook een nummermelder aangeschaft, konden we zien wanneer diegene weer belde. Ik kreeg er steeds meer lol in, hoewel t toch eigenlijk diep triest is om zoiets te doen. Ik legde te telefoon meestal gewoon ergens neer, diegene hing dan zelf weer op. Of idd bij de geluidsbox houden, maar de beller was hardnekkig.... Toen heeft mn paps een keer een eenzijdig gesprek gehouden "Zo ben je er weer?? Gezellig hoor maar je moet nu toch echt een zeggen wie je bent". En allemaal onzin natuurlijk. Toen was t toch wel afgelopen Haha!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 10:26

bij een vriendin waren we een keer op de chatbox ergens en had zij dr huisnummer gegeven aan een of andere gast, die belde de hele NACHT door, dr moeder was flink kwaad Haha!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 11:29

dit is wel super irri zeg. misschien kun je de mensen die jou regelmatig bellen een code geven (zoals 3x overgaan en dan opnieuw bellen) zodat je weet dat het een bekende is als de telefoon gaat.
Dan hoef je niet op te nemen als die etter belt.

De hond is de betere mens

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 12:42

Lekker irritant.

Ik heb dat ook wel es gehad, een kneusje belde de hele tijd en steeds als wij opnamen hing hij weer op. Wij nemen altijd op met onze achternaam, maar toen heb ik gewoon gezegd; "met janssen"
Toen is het opgehouden Haha!

Ik weet nie of jij opneemt met je naam, maar anders moet je gewoon een keer opnemen met een andere naam

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 14:45

Wij hebben het ook een keer gehad. Er werd steeds gebeld door een nummer. We hebben toen gewoon teruggebeld. Extreme duivel

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

had ik ook

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 19:42

van de week werd ik ook drie kjeer achter elkaar door een hijger opgebeld. eerste keer heb ik mijn naam genoemd, even gewacht en topen opgehangen, tweede keer heb ik mijn naam niet gezegd en oppgehangen en de derde keer heb ik het antwoordapparaat op laten nemen...was het gelijk over.

2 maanden geleden werd ik door iemand gebeld die zei een enquete af te willen nemen over kleding, het begon normaal, tot hij vroegf wat voor ondergoed ik had, die wou ik niet beantwoorden, hij vroeg nog ff door, naar wat voor ondergoed mn vriendinnen vaak hadden en of we wel eens bij elkaar sliepen...geilde daar gewoon op....en toen ik steeds duidelijk zei dat ik daar geen antwoord op gaf kletste die de telefoon erop.....

L*L

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 19:57

verander je nummer naar een geheim nummer.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 20:05

haha.. ik heb zoiets raars!!!
er wordt best vaak gebeld, 1 of andere jongen.. als ik op neem dan begint ie heel zenuwachtig te praten (euhh... met bart.... euhh.. euhh.. vraagt ie hoe oud ik ben ofzo.. of hoe het gaat..) en als m'n vader of moeder opneemt word er weer opgelegd. Als ik hem op neem en ik geef het aan m'n vader dan legt ie er ook weer op.

Ik snap er niks van.. ik ken helemaal geen bart die het kan zijn en ik herken zijn stem ook niet van iemand!! En het klinkt altijd heeeel zenuwachtig. maar ik ken hem echt niet! Clown

gelukkig belt die niet zo vaak, ongeveer eens in de 2 maanden ofzo, maar het is al bijna 2 jaar zo ongeveer.. ach, ik vind het wel grappig haha ik lach me rot om diegene.. (meestal leg ik em er gewoon weer op als die vraagt hoe oud ik ben)

maar ik denk dat het inderdaad wel helpt om even een flink hard geluid te geven!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AngeliqueB, ardanwan, Carr_friesje, ellen05, Flieno, fotolijstje, Gee, gigil, ikkuhh90, LaDonna75, linoleum, Roosch, SayaJones en 158 bezoekers