Nieuwe GSM

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Nieuwe GSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-02 11:48

Ik wil een nieuwe GSM kopen. Hoeven geen tierelantijnen op te zitten zoals WAP en zo, gewoon bellen en SMSsen. Liefst in combinatie met een abonnement. Ik heb tot nu toe steeds prepaid gehad, maar volgens mij is een abonnement uiteindelijk net zo goedkoop. Wie kan mij adviseren over telefoon, provider en abonnement? Hij moet wel een goede landelijke dekking hebben.

Goedgekeurd onderschrift :)


Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 12:04

Ik heb zelf een prepaid telefoon met Vodafone kaart. Over het algemeen heb ik uitstekend bereik, alleen op bepaalde plekken is het hopeloos.
Ik heb een Nokia 3310, ook zonder WAP-mogelijkheid. Wappen schijnt ook godsgruwelijk duur te zijn en ik geloof dat het ook niet zo best loopt.
Op zich zijn de 3310's goeie telefoons. Het enige lastige is dat je met typen van SMS'jes zelf in de gaten moet houden dat je binnen de 160 tekens blijft. Op het schermpje kun je namelijk door blijven tikken tot 459 tekens.
Wat de goedkoopste oplossing is, prepaid of abonnement, is afhankelijk van hoe vaak je belt.

Geen onderschrift.

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-02 22:09

Geen andere suggesties?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 22:18

Ik ga mee met Marsje...de 3310 heeft geen tierenlantijntjes waar je nooit wat mee doet (op de spelletjes na dan)...ik denk dat als je op zoek gaat naar een telefoon waar je mee kan bellen en smsen, dat het een oud groot ding wordt. In mijn ogen niet de beste oplossing. De 3310 is geloof ik gratis te verkrijgen icm een bepaald abbonement.

Erik34

Berichten: 176
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 10:24

XoNo schreef:
Ik ga mee met Marsje...de 3310 heeft geen tierenlantijntjes waar je nooit wat mee doet (op de spelletjes na dan)...ik denk dat als je op zoek gaat naar een telefoon waar je mee kan bellen en smsen, dat het een oud groot ding wordt.


Of de 8210, lekker klein en laag gewicht, waardoor makkelijk mee te nemen tijdens het rijden. Bevalt mij prima i.c.m. kpn.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 10:37

The Phone House verkoopt alle abonnementen van alle providers. Ik ben heel tevreden over hen, heb daar destijds een Ben-abonnement afgesloten en nu een KPN-abonnement. Je kunt daar je belgedrag laten toetsen en dan rolt eruit welk abonnement het beste bij je past (heb ik overigens niet gedaan, maar het is dus mogelijk).

Een handig toestel met weinig frutsels is idd de Nokia 3310. Had 'm zelf ook bijna genomen, maar toen kwam net zijn opvolger 3410 uit. Alleen is die nog vrij duur in vergelijking met de 3310.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 10:53

Je kan Kaj even een BP-tje sturen. Zij werkt bij Dutchtone in het call center en kan je denk ik best een goed advies geven omtrent de keuze van je telefoon! Misschien heeft ze zelfs nog een goed advies omtrent een abonnement of zo. (uiteraard wel bij D* dan! Lachen)

Succes

Op zoek naar de zon!!!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 11:57

Dimple schreef:
Je kan Kaj even een BP-tje sturen. Zij werkt bij Dutchtone in het call center en kan je denk ik best een goed advies geven omtrent de keuze van je telefoon! Misschien heeft ze zelfs nog een goed advies omtrent een abonnement of zo. (uiteraard wel bij D* dan! Lachen)

Succes


Hihihi, inderdaad wel bij D* dan!! Haha!

Van telefoons ben ik in zoverre op de hoogte dat ik de toestellen ken die we zelf aanbieden in combinatie met een contractsverlenging.
Welk toestel je moet nemen is vooral persoonlijk. Ga je voor een makkelijk toestel dan vind ik nog steeds de nokia de beste.
Welk type ligt aan je persoonlijke voorkeur.
3310 is leuk alleen je kunt er niet mee wappen. Wil je ook wappen ga dan voor de 3330: is hetzelfde toestel alleen dan met wapfunctie.
Wappen is overigens helemaal niet zo duur. Tenminste niet bij Dutchtone, het kost hetzelfde als bellen naar een vast nummer.

Als je een abonnement afsluit zijn de toestellen goedkoper als je een tweejarig abonnement neemt maar als je een éénjarig abonnement neemt kun je vaak leuke aanbiedingen krijgen als je na een jaar weer verlengd!
Zo heb ik de nokia 3410 gisteren nog gratis weggegeven aan een klant in combinatie met een verlenging.

Kijk vooral in meerdere zaken en neem niet gelijk bij de eerste dealer wat want er zit echt nog veel verschil in hoor!!
En mocht je een Dutchtone abonnement willen/nemen dan pb me maar voor informatie. Ook als je na een jaar wilt verlengen is het altijd handig om contact op te nemen. Ik zit nu in een apart team, we benaderen mensen nu zelf met een aanbieding mochten ze nog een jaar willen blijven. Er is veel mogelijk dus vergis je daar niet in.
Ik heb gisteren iemand schrik niet: zes maanden gratis abonnementskosten gegeven!!!
Dit was dan ook echt het uiterste wat ik kon geven maar ja we willen de klanten ook niet kwijt.

Succes met je keuze in ieder geval!!!

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 12:44

Hé Kaj, doen jullie dat ook om nieuwe klanten (die nu pre-paid hebben) te werven?

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 23:20

Nikita schreef:
Hé Kaj, doen jullie dat ook om nieuwe klanten (die nu pre-paid hebben) te werven?


Je kan als je nu een prepaid hebt wel overstappen naar een abonnement met je eigen nummer en zonder aansluitkosten. Maar wij doen dit helaas nog niet zelf.

Het kan bij vijf verschillende dealers: Uiteraard de dutchtoneshops, daarnaast Lets Talk (dit is ook een dutchtonewinkel) en dan kan het ook nog bij: T for Telecom, The Phonehouse en Belcompany.

Of daar nog specifiek aanbiedingen (zoals een nieuw toestel) voor bestaan weet ik niet. Lijkt me wel dat je de keuze hebt voor een nieuw toestel, maar dealers kunnen als het goed is geen gratis maanden aanbieden.
Maar er zullen zeker wel aanbiedingen zijn aangezien de dealers provisie krijgen voor elke klant die ze aanbrengen. De klanten die wij bellen denken dat we daar ook provisie voor krijgen maar dat is helaas niet zo Boos! [/i]

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 09:02

Hoi ik zou ook als ik jouw was een nokia pakken dit zijn de eenvoudigste telefoons en er zit misschien iets meer op mar dat maakt toch niet uit je hoeft het toch niet te gebruiken. En als ik jouw was zou ik of KPN of VODAFONE pakken deze zijn mij het beste bevallen en hpoor hetzelfde bij anderen ook

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-02 13:29

Dennis v m schreef:
Hoi ik zou ook als ik jouw was een nokia pakken dit zijn de eenvoudigste telefoons en er zit misschien iets meer op mar dat maakt toch niet uit je hoeft het toch niet te gebruiken. En als ik jouw was zou ik of KPN of VODAFONE pakken deze zijn mij het beste bevallen en hpoor hetzelfde bij anderen ook


Waarom denkt iedereen toch dat kpn en/of vodafone het beste zijn?
Qua netwerk is alles inmiddels al rechtgetrokken en qua service hoef je ook niet altijd meer voor de grootste te kiezen.
Wij hebben gisteren toevallig de klantenservice van kpn gebeld om een aantal services te vergelijken.
Klantenservice was voor abonnementen gewoon gratis, bij dutchtone ook.
Pukcode opvragen kon niet bij de kpn, in ieder geval niet via de klantenservice het kon eventueel wel schriftelijk maar hoe precies konden ze ons niet vertellen maar het was wel een heel gedoe. Bij dutchtone kun je de pukcode gewoon gratis opvragen, alleen na diverse keren wordt er wel een bijdrage voor gevraagd omdat het dan gewoon slordigheid van jezelf is als je hem steeds kwijtraakt. Dit alles kan gewoon telefonisch.
Een barring zoals bijv. het blokkeren van 0900 nummers kost bij kpn 17 euro!!!! Bij dutchtone is dit gratis.
Enz. enz.......

Met de klantenservice van vodafone hebben we nog geen vergelijk kunnen maken want daar kwamen we niet doorheen gistere (wachtrij)

Uiteraard belden we niet uit naam van dutchtone maar iemand uit ons team heeft gebeld om te vragen wat een en ander kostte.

Tuurlijk moet je kiezen voor het abonnement wat het beste bij je past, welke provider dat dan ook is, maar het is erg jammer dat veel mensen nog steeds een negatief idee hebben over de service en dekking van dutchtone.
En ik zeg het echt niet omdat ik er zelf werk maar het is zo ontzettend verbeterd het laatste jaar!
Vorig jaar rond deze tijd gingen meer dan de helft van de telefoontjes over netwerkproblemen e.d.
Voor de klant iemand aan de lijn had kon die al wel drie kwartier in de wacht hebben gestaan en erg lang duurde een gesprek ook niet want iedereen moest zijn target halen (tussen de 80 en 120 gesprekken per dag).

Omdat orange een hele goede naam heeft mochten wij toen niet overstappen naar orange ivm de slechte klantenservice en nog redelijk veel netwerkproblemen. Netwerkproblemen zijn zo goed als opgelost en er worden nog steeds dagelijks 1 tot 3 masten bij geplaatst.
Klantenservice is inmiddels helemaal top!
Tuurlijk zijn er ook weleens minpuntjes maar wachtrijen zijn zeldzaam en meestal te danken aan vervelende kinderen of mannen die te beroerd zijn om voor een sexlijn te betalen (de zgn. fakecallers).
Het gaat sinds december zo goed met het servicelevel, dat de target sinds twee maanden verhoogd is. Eerder werd ernaar gestreefd dat 90% van de klanten binnen 30 sec. iemand aan de lijn hadden, nu is dat veranderd naar binnen 10 sec.

De rebranding naar orange is weer in volle gang en ga je voor service dan moet je echt bij orange zijn.
Onze hele gespreksankers en dergelijke zijn aangepast aan de orangestijl.
Heel prettig voor de klant maar ook voor ons. Eerder was het zo dat ik zelf als ik iemand van twaalf aan de lijn had toch U moest zeggen Boos!
Ook moest je perse de naam van iemand meerdere malen in het gesprek noemen. Nou stel je voor jij bent twaalf en je hebt een prepaidje gekregen en die laat je activeren, dan wordt er constant u gezegd en meerdere malen wordt je meneer of mevrouw ..... genoemd.?????

Dat hoeft dus niet meer. Je moet gewoon aanvoelen wat de klant prettig vindt en je daaraan aanpassen.

Weer een megalang verhaal maar ik ben het er dus niet mee eens dat je bij de kpn of vodafone altijd beter af bent. Ik heb zelf een kpn en een dutchtone en qua netwerk doen ze zeker niet voor elkaar onder!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie