studie en werk.....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-01 15:31

misschien een rare vraag op "ons" paardenforum, maar ik ben nieuwsgierig! Oals jullie bijna allemaal wel weten ben ik bioloog. Maar omdat ik als bioloog hier in het noorden van het land niet aan het werk kan, doe ik administratief werk. Op dit moment ben ik hard op zoek naar een nieuwe baan, wat f*cking slecht wil lukken, zelf via het uitzendbureau loopt het nog niet erg storm. Ik zit dan ook heel erg hard te denken over omscholing. gedachte 1 is de kraamzorg, gedachte 2 is iets van organisatie-adviseur ofzo. Verder weet ik eigenlijk zo weinig van wat voor banen er allemaal zijn! Waar hebben jullie voor geleerd en wat voor werk doen jullie nu?! Misschien zit er wel iets tussen waarvan ik denk HEEJ, das pas leuk!

willen jullie me allemaal please helpen?!

Liefs van een zwaar gefrustreerde Tender


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 15:40

Goh wat jammer zeg dat je geen werk kunt vinden waarvoor je hebt geleert.....heel zonde.
Ik heb ook een diploma waar ik nu dus eigenlijk niets mee doe......middenstands diploma, en ik werk nu op een bungalowpark op de receptie, beetje administratief en wel heel gezellig natuurlijk met al die vakantie gangers......hangt altijd een heel gezellig sfeetje, mensen inchecken en bungalows boeken, best wel afwisselend.
Ik hoop eigenlijk voor je dat je toch ooit een baan vind waarvoor je geleert hebt.
Groetjes van Jacqueline

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 16:06

wat balen dat je niets kunt vinden in je eigen vakgebied zeg. Is er ook geen werk voor je in het onderwijs of zo? Het lijkt me wel een superleuk vak trouwens! Ik ben ookniet geworden waar ik voor heb geleerd. Ik ben eigenlijk beleidswetenschapper ik ben altijd werkzaam geweest in functies als management assistente of office manager. Een omscholing heb ik daar nooit voor nodig gehad. Probeer gewoon uit wat je leuk lijkt zou ik zeggen, met een flinke protie gezond verstand schop je het heel ver. Succes er mee!!

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 17:57

Haha, das lachen, onderwijs leuk. Niet dus. Ik heb vier jaar PABO gedaan, meer dan een half jaar voor de klas gestaan en nu maar weer bezig met een duale studie commerciële economie. En dat bevalt me stukken beter. Paardrijles of gymnastiekles geven geen probleem, maar juf zijn voor een basisschoolklas, niet meer voor mij!
Ik werk nu naast mijn studie op een marketingafdeling, houd me bezig met ecommerce en reclame en dat is echt heel erg leuk, vind ik!
Niet die schreeuwende <a href="mailto:k@#koters" target="_new">k@#koters</a> om je heen waarvan een al bijna een vijfde gedeelte hyperactief is en doordat beide ouders werken zij minder aandacht krijgen en daardoor ontzettend vervelend worden.


*beetje gefrustreerd?**geen basisschoolklasje meer voor mij**leuk hoor, die vakanties, maar tot 's avonds laat huiswerk nakijken hoor je niemand over**En wat dacht je van ouders die het tegenwoordig altijd voor hun kind opnemen ook al weten ze niet half wat er gaande is?**En ouders die denken overal verstand van te hebben en zich dus ontzettend met het onderwijs willen bemoeien?*


Marketing, reclame, e-commerce, design, DM-analist,... dat zijn toch de beroepen waar ik de voorkeur aan geef!

Groetjes Kitty

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 17:59

Waar is "het noorden van het land" eigenlijk? Woon je in Drenthe? Groningen? Friesland?

*Ik ben niet nieuwsgierig, ik wil alleen alles weten...*

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 18:36

Ik wilde zo graag met paarden werken.. dus naar deurne geweest etc. maar ik ben een erg vroege leerling dus met 15 had ik m'n mavo diploma al..
omdan al uit huis te gaan wou ik en mijn ouders niet dus op zoek naar een opleiding rond Apeldoorn in die tijd was dat allemaal veehouderrij/paardenhouderij en koeien dat wou ik eigenlijk niet.
Tja de politie leek me ook altijd wel wat.. dus daar info over zoeken bleek dat ik daar 18 voor moest zijn..
en aangezien ik op de mavo een pakket had richting verzorging leek het me het beste om tot m'n 18de een opleiding van 3 jaar te doen in de zorg bejaarden leek me niets gehandicapten ook niet dus werd het dokters/apothekers of tandartsassistente na de open dag leek dat laatste me dan nog het leukste..
Daarna had ik echt geen zin om terug naar school te gaan en ik heb een leuke baan dat wel toch verlang ik onwijs naar een baan met paarden..
misschien ooit eens....

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 18:41

Ik heb eerst MAVO gedaan om vervolgens wel op mijn 15de het huis uit te gaan. Maar ja, weinig keus he?
Ik heb toen in Groningen Hotelschool gedaan. Stage gelopen en er achter gekomen dat het er allemaal mooier uit ziet als het daadwerkelijk is. Heb een tijd op de receptie van een hotel gewerkt en nu op een VVV kantoor.
Superleuk werk! Veel mensen aan de balie, veel reserveringen maken etc.
Ook mensen met klachten, die ik ook erg interessant vind. Niet altijd even leuk, maar ik leer er wel veel van!!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 21:06

Ten, wat versta jij onder organisatieadviseur. Ik werk voor mezelf en mijn opdrachten zou je ook zo kunnen noemen maar ik vind het een vage term. Omscholing toto organisatieadviseur is ook niet echt mogelijk volgens mij. Talent, ervaring opdoen en natuurlijk af en toe vakgerichte cursussen (verandermanagement, presentatie, gesprekstechnieken, procesmanagement etc).
Ik heb rechten gedaan en doe er niets mee, was ook geen bewuste keuze. Ik heb die studie echer wel nodig om binnen te komen, het bewijst zogezegd je opleidingsniveau. Is onzin maar zo werkt het wel in mijn branche (verzekeringswereld). Wat vind je leuk om te doen? Dat is belangrijk! Doe wat je leuk vindt en wordt erg gelukkig!

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-01 09:55

voor Kitty: ik woon in Drenthe (Coevorden!)

Voor Manon (2): wij hebben laats vanuit het werk een "retraite" gehad, waarin we een soort teambuilding kregen, kleine opdrachten den met het team en ondertussen is er dan steeds iemand bij die de boel observeert en analyseert. Vervolgens alles nabespreken etcetc! Terwijl we dat hadden dacht ik al: dat zou leuk werk zijn! (maar een beetje banketstaaf om zo iemand aan te schieten terwijl je baas erbij is, grinnik!). Verder had mijn verzekeringen-afsluit-man (haha, leuke omschrijving Bren!) het laatst over een baan als accountmanager voor een verzekeringmij., dat klonk wel leuk, maar ik weet uit verhalen dat de werkdruk in het verzekeringswezen heel erg hoog ligt en ik weet daardoor niet of ik daar wel echt geschikt voor ben!

Voor Kim: jeetje, jij bent inderdaad wek heekl vroeg! ik heb me wel eens afgevraagd hoe jij al een tijdje aan het werk kon zijn, terwijl je nog zo jong bent! ik was pas 19 toen ik van mijn vrtrouwde vwo afkwam en iedereen maakte je wijs dat je maar die studie moest doen die je leuk leek! naar de werkgelegenheid moets je maar niet kijken, dat veranderde tyoch altijd! grrrrrr! stomme mensen! nu zit ik hier met een bul in de kast waar ik nix aan heb! had beter iets met m'n leven kunnen doen! bah! misschien kan ik wel decaan worden op een middelbare school! andere mensen behoeden voor deze ellende!

verder voor iedereen: bedankt voor jullie reacties! ik zoek gewoon nog even verder: mij krijgen ze er niet onder! ik moet alleen een beetje leren bluffen; tijdens soll gesprekken kom ik vaak heel bleu over, terwijl ik helemaal niet zo'n doetje ben! (wel een beetje, grinnik, maat wie is dat nou niet?!)

Bedankt allemaal!
kus, T

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-01 11:17

Hoi,

Accoutnmanager bij een verzekeringsmaatschappij hoge werkdruk??? Nou nee, het is wel zo dat er vaak een hoge werkvoorraad is maar de sfeer is over het algemeen vrij relaxt hoor. Je zit vaak met veel mensen op een afdeling en voelt je dus niet in je eentje verantwoordelijk voor die grote stapel.

Wat betreft het trainingen geven. Waarom solliciteer je niet gewoon een keer bij een trainingsinstituut. Beetje bluffen over je didactische vaardigheden. Je krijgt vaak een uitstekende opleiding.
Krauthammer International vind ik de beste in Nederlandd, maar bijvoorbeeld Schouten & Nelissen is ook goed.
Misschien hebben ze een internetsite, ga daar 'ns kijken! Succes!
Als je iets in de verzekerinsgwereld wilt gaan doen en wilt iets vragen dan help ik natuurlijk graag.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-01 11:28

thnx!

je bent een schat!
ik ga meteen even zoeken!
en misschien toch maar vragen aan die jongen om mijn naam door te geven aan die verzekeringsmaatschappij(en)!

Kus, B

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-01 11:39

Tender,

Ik hoop dat je een beetje aan onze verhalen hebt en dat je een goede beslissing kunt nemen. De werkgelegenheid in Groningen en Drenthe is inderdaad op allerlei gebieden erg laag. Zelfs in het onderwijs kon ik geen vaste baan krijgen, terwijl de rest van Nederland steen en been klaagde.
Een aantal vriendinnen van me wonen ook in Coevorden. Eén van hen is juf op de parkschool. Grappig. Leuk dat er toch een aantal mensen uit voor mij wat bekendere plaatsen komen. Binnenkort is er een Raboconcours in Dalen. Was eerst van plan daar heen te gaan, maar is me toch net even te ver rijden vanaf Rolde… (Met de auto gaat nog wel, maar met jeep en trailer blijf ik liever toch dichterbij…)
Rijd jij bij Klinkenvier of De Klaverhoeve of nog ergens anders? Nee, ik ben niet nieuwsgierig… toch? Ik mag alleen alles graag weten…

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-01 12:02

waaaaaaaaa
ik woon op de boerdrij die voorheen de klaverhoeve was!

hoezo!

en ik rijd alleen maar thuis, niet op maneges!'
VERTEL VERTLE!

OH JA EN 1 VAN MIJN BESTE VRIENDEN is concierge op de parkschool! (he, ik struikel helemaal over de toesten, zo'n haast heb ik!
wat weet jij over de klaverhoeve??????!)
_________________
Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tender op 2001-02-07 11:03 ]</font>

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-01 18:33

INteressante dixcussie (kijk mij)... IK zit nu ook in zo'n fase dat ik moet kiezen (of eigenlijk had ik dat al moeten doen). Ik zie weinig in het hokjesgeestachtige studeren, enik wil iets DOEN... En wat ga ik 'doen'? Portugees. ZIt dus zwaar te twijfelen (as usual)... Zou niet weten wat ik moet met een taal? En vooral de mensen die nu zeggen: zou je geen taalcursusje doen? En wat WORD ik dan in godsnaam? Iemand met een VWO diploma! Jippie! Maar goed, ik zie wel weer... Ik denk dat ik gewoon nog wat rondkijk, en evt iets ga DOEN. En niet ergens voor ga leren... Boeie, ik heb gewoon geen zin in het gezeur. ER is altijd iets wat je NIET leuk vindt nl... DAar baal ik zo van, altijd wel een negatieve kant, en als je vantevoren al weet dat je daar dus niet tegen bestand bent is het helemaal vervelend... Ander probleem is dat ik werkelijk alles leuk vind. TEkenen, fotograferen, schrijven, frutten, tutten, paarden etc....

Laudie *identiteitscrisis*

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-01 10:44

alles heeft wel een negative kant Laui! Dat is nu eenmaal zo (wijze levensles, van oma Brenda, hahahaha!). Maar als ik je 1 raad mag geven: ga in g*dnaam een vak leren! Daar heb je 1000000000 keer meer aan dat dat wazige gezwetst op zo'n p*kke-universteit! Ik spreek uit ervaring hoor! de uni was leuk, maar dan ben je na 4 jaar keihard studeren klaar en dan? wat kun je dan eigenlijk? en wat wil je eigenlijk? Je hebt nog geen tijd gehad om er over na te denken, maar je hebt wel geld nodig.........aan de lopende band maar gaan staan dan? Ja, inderdaad, ik overdrijf nu wel een heel klein beetje, maar het is wel bedroevend hoor: ik heb gestudeerd, ben drs en wat voor werk doen ik? werk op mbo-niveau! niet dat ik dat erg vind, ik kan mijn eten, dat van de paarden en de hypotheek betalen en daar gaat het uiteindelijk allemaal om, maar het is zo zonde! daar had ik geen 4 jaar keihard voor hoeven werken! Dus mijn advies: als het mogelijk is, probeer een jaartje er tussenuit te gaan, higschool, of gewoon werken of weet ik wat! orienteer je op wat je graag zou willen! en ga dan verder zoeken! ik zou persoonlijk als ik het over zou mogen doen, niet meer kiezen voor de uni: het klinkt interessant, maar als ik HBO had gedaan had ik naar alle waarschijnlijkheid makkelijker aan de slag gekund! Laat je nix wijsmaken, luister naar je hart!

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 13:55

En kijk vooral naar de baan die je wilt doen of in elk geval de richting. Pabo leek me wel leuk, maar achteraf was ook alleen de studie wel beregezellig, maar het beroep viel me zwaar tegen. Nu heb ik eindelijk de goede combinatie, leuke studie en leuk werk.
We zijn net begonnen met het uitzoeken van de mogelijkheden tot het opzetten van een designbedrijf, gewoon voor parttime erbij en dan zien we later wel weer verder.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 14:08

Ten,

heb je geprobeerd om je profiel te plaatsen op diverse banensites? Dat kan vaak heel verrassende reacties opleveren.
Ik zit trouwens in de IT en ben gedetacheerd. Dat is ook mijn opleiding (WO Bestuurlijke informatiekunde) maar ik heb les gegeven (vwo niveau informatica) en juridisch werk gedaan. Ik zou ook eens eenstaffing bureau proberen (staff Planing etc) daar zul je de wat hogere functies (vanaf HBO) eerder vinden. En de vacatures op het arbeidsbureau? Succes.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-01 19:07

Ik vind het leuk om nieuwe dingen te creeeren, heb een hoge pet op van Annemarie v. Haeringen. Vind ik machtig mooi, maar om nou eerst een apar jaar te gaan leren tekenen... Nah.. Zit er serieus over te denken om als ik mijn rijbewijs heb te gaan chauffeuren. Dan kan ik nadenken en ik verdien nog 's wat. Heb misschien zelfs nog tijd over om iets met m'n knollie te doen. Ik heb er ook over gedacht om HBO te doen, richting pr, lijkt me machtig, maar ik ben niet zo'n sterk persoontje dat me daar doorheen banketstaaf en kletst, keihard van jottum gaat en zo'n vlotte babbel heeft. ZEggen mijn ouders: je schrijft leuk, ga journalistiek doen. Nah, ook geen zin, gewoon omdat ik het rare idee heb dat ik niet voor een krant elke dag een paar woordjes wil schrijven, of op tv mijn zegje wil doen. Ik zit gewoon liever elke dag iets anders te doen. Je hebt afwisselende beroepen, maar als ik eerlijk ben heb ik geen idee waar ik mijn ei kwijt kan. Zit er dus ook hevig over te denken om toch maar gauw de IBgroep een briefje te sturen en iets anders te zoeken.... Dat gestudeer, bah! Student zijn lijkt me ook zwaar *piep*. Klinkt misschien heel banaal, maar ik heb liever een huisje boompje beestje dan zo'n studenten kot.. Kan ik bovendien absoluut niet tegen met mijn longen...

Laudie

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie