Bijna door proeftijd heen, en nu???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Bijna door proeftijd heen, en nu???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-02 11:51

Ik heb sinds kort een nieuwe baan. Ik werk hierbij voornamelijk 's avonds. Het werk is leuk, maar vergt veel van me. Ik heb nog paarden lopen, ik heb een huishouden, maar ik kom er gewoon niet aan toe. Nu kan ik natuurlijk bijrijders nemen, maar toch, ik wil graag zelf wat doen.
Ik heb van de week 1x gereden omdat ik gewoon niet vooruit te branden ben. Ben moe, futloos, het wil niet.
Gelukkig staan mijn meiden op de wei, anders zou ik ook nog uit moeten mesten, wat ik op het moment dus echt niet zie zitten.
Gister had ik me voorgenomen om vanochtend lekker naar de paarden te gaan, en nu zit ik hier nog. Ben niet vooruit te branden, wil rijden wanneer het mij uitkomt, en niet omdat het moet.
Als je overdag werkt, kan je na het werk naar je paarden en heb je verder geen tijd om je aan te houden.
Ik zit elke keer bij mijn meiden met het gevoel van, owh, lekker weer, lekker een ritje maken. Maar dat kan dan weer niet omdat ik op een bepaalde tijd op mijn werk moet zijn.
Wat moet ik hier nu mee?
Doorgaan met werken? Of toch zelf iets anders zoeken met het risico dat ik niks anders vind en zonder werk zit? (zit in de laatste week van mijn proeftijd)
Daarbij is het niet echt wat ik had verwacht. Ik heb niet zoiets van hier wil ik absoluut werken, maar ik heb (qua bedrijf) ook niet zoiets van, ik moet ala minute weg.
Toen ik nog in de catering zat was het ideaal. Ik werkte van half 9 tot 3 uur, en maakte zo 30 uur in de week.
Nu werk ik op dinsdag, vrijdag, en meestal het weekend, en kom niet eens aan de 28 uur, die in mijn contract staan. terwijl ik gewoon werk wat ik ingeroosterd sta.
De bedrijfsleider is een beetje moeilijk figuur. Het ene moment is ie heel aardig en behulpzaam, het andere moment schiet ie je zowat af.
heel stom misschien, maar ook geven ze me het gevoel dat ik nix kan.
Ik schijn mijn borden niet recht te houden, maar het lastige is, dat ik ze voor mijn gevoel dus wel recht hou.
Dan mag ik lekker met borden met een halve sinaasappel erop door het restaurant gaan lopen, terwijl er gasten zitten.
Ik kan je vertellen dat je je dan knap banketstaaf voelt. Jeetje zeg, dat deed ik op school!!
Ik mag drankjes wegbrengen, drankjes opnemen, tafels indekken, borden uithalen, en schoonmaken.
Heb ik daar die dure opleiding voor gehad???
Ik mag dus niet daadwerkelijk serveren "want ik hou mijn borden niet recht"
Ok, hier kan ik op zich helemaal inkomen, het is niet het minste restaurant, het is geen Mac. Maar om me dan met lege borden rond te laten wandelen.....
Ok, zo leer je het wel, maar als er gasten zitten???
Als de "baas"iets heeft gezegd, en je doet dat netjes, maar achteraf blijkt dat je het verkeerd verstaan hebt, en je dus wat anders doet, schiet ie je echt zowat af.
Ze willen eigen initiatief zien, maar als ik dan zelf iets doe, komt ie weer van: Dat had je moeten vragen.

Het betaald echt verschrikkelijk goed, maar ik moet toch niet ten koste van alles ergens voor het geld blijven werken of wel?
Het werk vind ik super, alleen tja, gewoon de omgang zeg maar, het bedrijf, weet niet goed hoe ik het uit moet leggen.
Ik ben van hun kant door mijn proeftijd heen, wat op zich heel positief is natuurlijk, de keuze is nu aan mij.....
En ik weet het gewoon niet


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 11:54

STef, er is een neipend te kort aan mensen in de horeca, kun je niet eens verder informeren?

De hond is de betere mens

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-02 12:01

een neipent tekort, dat hoor ik vaker.
Een maand geleden heb ik met het telefoonboek op schoot gezeten, en alle restaurants hier in de omgeving afgebeld. keer op keer kreeg ik nee te horen, we hebben geen vacatures.
Timeless (waar ik nu werk) wilde mijn nummer noteren, en belde 3 dagen later terug om mij uit te nodigen voor een gesprek.

Nog wat dingetjes:
Het is bloedheet in het pand, het is een oud pand, en er is (nog) geen airco. Als het buiten 20 graden is, is het binnen 30, het lijkt wel of ik in een kas weer sta. Is gewoon niet leuk.

We hebben geen terras, en als ik IETS leuk vind van de horeca, is het een lekker vol terras, met gezellige mensen, die lekker even komen lunchen ofzo, en dat heb ik nu dus niet

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 12:03

dan krijgt die vent toch geen klanten? Mensen gaan toch niet in een hete tent zonder airco zitten?. raar hoor.

De hond is de betere mens

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 12:04

Jammer dat het werk niet is wat je er van verwacht had!
Kijk rustig even rond zou ik zeggen. Er is inderdaad een tekort aan mensen dus je zou zeggen dat je een andere baan zo hebt gevonden.

Over dat 's avonds werken kan ik meepraten.
Ik werk elk weekend en doordeweeks ook alleen 's avonds.
Ik heb dinsdag en woensdag standaard vrij en dan nog een dag extra. Dit is meestal de maandag.
Maar mijn werktijden zijn van 15:00 tot 23:30 of van 15:30 tot 00:00.

Dit is soms wel vermoeiend inderdaad.
Ik draai hiernaast ook nog elke maand een nachtdienst en dan is je ritme helemaal om.
sinds ik deze diensten draai ben ik wel een dag minder gaan werken (van 40 naar 32 uur) Aangezien de toeslagen het loon wel weer rechttrekken.

Ik ben er helemaal aan gewend maar het is inderdaad vervelend als je wilt gaan rijden en je denkt: dan moet ik in 10 minuten opzadelen dan kan ik 30 min. rijden dan gauw naar huis douchen/eten en weer naar het werk.
Ik heb het wel een tijdje heel fanatiek gedaan maar als ik al moe was van de dag moest ik dus nog een dienst van 8,5 uur draaien. Dus daar ben ik mee gestopt. Ik ga gewoon rijden als ik rustig de tijd heb en zin heb. Komt het een keer een dag niet uit dan laat ik het gewoon zitten. Hij staat lekker op de wei dus een dagje niet rijden kan geen kwaad.

Nou ik hoop dat je tegen een leuke baan aanloopt!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 12:05

Wat ik je iig kan aanraden is je baan niet op te zeggen voordat je een andere hebt. Dus geen oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt!
Ik werk bij personeelszaken en je staat er verbaasd van mensen die hun baan opzeggen omdat ze ergens anders beter kunnen krijgen, maar waarvoor ik na 1,5 maand weer een WW formulier voorbij zie schuiven.

Willen ze je contract verlengen, gewoon doen en rustig uitkijken naar wat anders. Heb je iets leuks gevonden, dan pas opzeggen. Misschien kan je dan i.o met je baas eerder weg als je zegt dat je niet meer gemotibeerd bent.
SPreek je problemen anders uit naar je baas, vraag of hij een bepaald stappenplan in zijn hoofd heeft voor je waardoor je nu nog niet alles mag doen. Vraag gewoon om die duidelijkheid en wees eerlijk!!!
Als je zelf opzegt kom je niet in aanmerking voor een WW uitkering, zonde dus!!!!

Je ritme moet je gewoon even vinden, als je dat even volhoudt komt dat echt vanzelf wel weer! Je moet alleen even je draai vinden!

Kop op, effe doorbikkelen en lekker op zoek naar een andere baan die net zo goed betaald Haha!

Op zoek naar de zon!!!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 12:07

Ik begrijp je probleem. Over dat 40 uur/week werken en dan nog twee paarden hebben, is ook balen. Ik haaste me altijd na het werk naar de stal (in de winter echt een probleem) uitmesten, paardjes voeren en dan had ik geen fut meer om te rijden of het was al donker. Paard staat nu op een full-service pensionstaal, dat scheelt al een hoop stress, maar dat moet je dan wel fiancieel kunnen trekken. Maar ja, daar werk je min of meer ook weer voor.

Wat betreft je werk: Ze hebben je aangenomen omdat ze blijkbaar dachten dat je het wel aankon.
Zoniet, dan is dat een misser van hun kant. Je kunt zelf ook aankaarten -omdat je proeftijd in zicht is- "hoe nu verder" en vertel ze ook datgene waar jij een probleem mee hebt. Je werkgever vergeet blijkbaar dat je als werknemer het niet hoeft te pikken om als een kleuter/sloofje behandelt te worden. En er is werk zat, om (weer) een andere job te zoeken is niet leuk. Hiermee doorgaan, is dat het wel dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 12:13

Werk je bij Timeless in G'chem?
Maar als er niet veel ander werk te rkijgen is kan je miscshien het beter nog even volhouden en als er wel wat anders wat je leukt lijkt vrij komt eens alles tegen elkaar laten opwegen. Weggaan kan je altijd al heb je meestal wel een bepaalde tijd die je nog moet afmaken maar het is niet zo dat als je door je proeftijd bent je voor de rest van je leven er aan vast zit.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-02 12:16

yep katrien, timeless in gorcum Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 12:21

Nou dan is het inderdaad geen pretje met het warme weer En ik ken die baas niet persoonlijk maar vroeger kwam ik er nog wel eens en die man leek me niet echt de vriendelijkste...Komt niet echt sympathiek over en het lijkt me dat je daar behoorlijk in de zeik wordt gezet als je daar zo moet lopen met halve sinasappels
Je moet het maar net treffen met een goede/leuke baas en dan nog sommigen kunnen zooo veranderen. Soms is het tijden luek in een restaurant en dan verandert er het 1 en ander en dan wordt het gewoon een klote sfeer.
Komen bi Timeless nog steeds vaak mensen die bij Solo werken of bestaat dat niet meer?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-02 12:29

Timeless is nu van 3 jonge knullen (om het maar even zo te zeggen, de ouste is 32)
Jan-paul was chefkok in solo (waar ook een nieuwe eigenaar in zit, die gerry heeft het overgenomen van peter loo) is nu mede-eigenaar van timeless.

Al met al kom ik er gewoon niet uit.
Ouwe schoenen weggooien voor je nieuwe hebt doe ik zowiezo niet. Heb geen zin in CWI/GAK etc (wordt je niet vrolijk van hier)

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 12:38

In ieder geval niet stoppen. Het zoekt makkelijker vanuit een baan, dan wanneer je thuis zit. Ik vraag me bovendien af of je dan nog WW zou krijgen, als je zelf ontslag neemt, maar dat is een ander verhaal. Maar waarom zou je hier weggaan? Je werkgever neemt de moeite om je op te leiden en te helpen, wil je aannemen ondanks het feit dat het nog niet super gaat, je verdient goed; ik zie het probleem niet eerlijk gezegd.

Even een paar van je opmerkingen:
Citaat:
Daarbij is het niet echt wat ik had verwacht. Ik heb niet zoiets van hier wil ik absoluut werken, maar ik heb (qua bedrijf) ook niet zoiets van, ik moet ala minute weg.

Wat had je dan verwacht? De ideale baan bestaat niet, en als je het niet echt verschrikkelijk vindt, zou ik rustig blijven zitten voorlopig.

Citaat:
Toen ik nog in de catering zat was het ideaal. Ik werkte van half 9 tot 3 uur, en maakte zo 30 uur in de week.
Nu werk ik op dinsdag, vrijdag, en meestal het weekend, en kom niet eens aan de 28 uur, die in mijn contract staan. terwijl ik gewoon werk wat ik ingeroosterd sta.

Betalen ze dan ook minder, of krijg je gewoon die 28 uur betaald?

Citaat:
De bedrijfsleider is een beetje moeilijk figuur. Het ene moment is ie heel aardig en behulpzaam, het andere moment schiet ie je zowat af.
heel stom misschien, maar ook geven ze me het gevoel dat ik nix kan.

Vraag hem anders eens hoe hij je vindt functioneren. Hij neemt wel de moeite om je te helpen, dat is echt veel waard!

Citaat:
Ik schijn mijn borden niet recht te houden, maar het lastige is, dat ik ze voor mijn gevoel dus wel recht hou.

Kennelijk dus niet, iets om aan te werken.

Citaat:
Dan mag ik lekker met borden met een halve sinaasappel erop door het restaurant gaan lopen, terwijl er gasten zitten.
Ik kan je vertellen dat je je dan knap banketstaaf voelt. Jeetje zeg, dat deed ik op school!!

Maar het gaat niet goed, dus moet je daar aan werken. Ik moet er met paardrijden nog steeds op letten dat ik rechtop zit, dat zeiden ze in mijn 1e les ook al tegen me.

Citaat:
Ik mag drankjes wegbrengen, drankjes opnemen, tafels indekken, borden uithalen, en schoonmaken. Heb ik daar die dure opleiding voor gehad???

Dat zal jouw baas een zorg zijn, hij wil dat zijn klanten tevreden zijn.

Citaat:
Ik mag dus niet daadwerkelijk serveren "want ik hou mijn borden niet recht"

dus oefenen.

Citaat:
Ok, hier kan ik op zich helemaal inkomen, het is niet het minste restaurant, het is geen Mac. Maar om me dan met lege borden rond te laten wandelen.....
Ok, zo leer je het wel, maar als er gasten zitten???

Wil je er dan in je vrije tijd aan werken?

Citaat:
Als de "baas"iets heeft gezegd, en je doet dat netjes, maar achteraf blijkt dat je het verkeerd verstaan hebt, en je dus wat anders doet, schiet ie je echt zowat af.

Even herhalen wat je moet gaan doen, en vragen of dat klopt.

Citaat:
Ze willen eigen initiatief zien, maar als ik dan zelf iets doe, komt ie weer van: Dat had je moeten vragen.

Daarover zou ik gewoon eens met hem gaan praten.

Citaat:
Het betaald echt verschrikkelijk goed, maar ik moet toch niet ten koste van alles ergens voor het geld blijven werken of wel?

IK vind dat je het helemaal niet zo slecht getroffen hebt bij deze baas, dus dat 'ten koste van alles' vind ik persoonlijk wel overdreven.

Citaat:
Het werk vind ik super, alleen tja, gewoon de omgang zeg maar, het bedrijf, weet niet goed hoe ik het uit moet leggen. Ik ben van hun kant door mijn proeftijd heen, wat op zich heel positief is natuurlijk, de keuze is nu aan mij.....
En ik weet het gewoon niet

Blijf dan gewoon voor de ervaring, en geloof maar rustig dat het nergens perfect is.

Ik begrijp ook je tijdprobleem niet zo. Er zijn meer mensen die werken en er een paard naast hebben. Je hebt geen volledige baan (28 uur is weinig IMO), en je kunt er overdag naar toe. Waarom is dat dan zo moeilijk? Ik werk 40 uur, heb momenteel twee paarden om in mijn eentje te rijden (trainen voor wedstrijden dus) wat me ook nog eens een uur reistijd kost en daarnaast ook een huishouden en een vriend. Je moet dan gewoon dingen plannen en je daaraan houden. Waarom is het trouwens makkelijker om 's avonds na je werk te kunnen rijden? Dan ben ik ook moe, en wil op de bank gaan zitten. Ik ga nu direct uit mijn werk naar stal, rijd of longeer de paarden en eet dus veel later.

In jouw situatie zou ik 's ochtends naar stal gaan, de een rijden en de ander longeren (oid), thuis wat huishouden doen en 's avonds gaan werken. Je geeft zelf aan dat je moe en futloos bent, mijn ervaring is dat als je daar 'doorheen' stapt en gewoon aan de gang gaat (zeker met de paarden), je weer een hoop energie opdoet.
Tja en willen rijden wanneer het jou uitkomt, en niet omdat je op een bepaalde tijd op je werk moet zijn, dan moet je zorgen dat je de staatsloterij wint.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 13:02

Ik ben het wel met Lielle eens. Ik zou er gewoon blijven, maar ondertussen openstaan voor een andere baan. Gewoon informeren en in de krant kijken.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 13:03

Ik sluit me helemaal aan bij Lielle.
Probeer in elk geval met je werkgever te praten wanneer hij in een goede bui is.
De ideale baan bestaat niet. Ik heb een hele leuke baan, maar ook hier zijn wel kleine dingetjes die ik eigenlijk wel anders zou willen zien.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-02 13:49

Catering: Ik was om half 4 (gelijk uit mijn werk) bij de paarden. Lekker even bakkie doen, poetsen, zadelen, rijden zolang ik wil, afzadelen, lekker even blijven keuvelen.

Nu: Vroeg (althans, op tijd) mijn bed uit, terwijl ik de ag ervoor om 2 uur thuis was. Paard uit de wei plukken, borstel erover, zadel op, half uurtje rijden, afzadelen, afspuiten, de wei op, naar huis, douchen, beetje huishouden, en om half 5 op het werk zijn.

In de catering was ik niet moe, had ik zeeen van tijd (bij wijze van spreke) en werkte ik meer uur dan nu.
Hoe het zit met de betaling aangezien ik te weinig werk, ga ik vanavon achterheen. Normaal is het tijd voor tijd, maar dat zou (bij wijze van spreke) betekenen dat ik straks 80 uur moet werken om het te kunnen compenseren. Ik werk niet voor niks part-time.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 13:54

stef schreef:
Nu: Vroeg (althans, op tijd) mijn bed uit, terwijl ik de ag ervoor om 2 uur thuis was. Paard uit de wei plukken, borstel erover, zadel op, half uurtje rijden, afzadelen, afspuiten, de wei op, naar huis, douchen, beetje huishouden, en om half 5 op het werk zijn.

Dus:
2 uur thuis
3 uur naar bed
11 uur op
12 uur op stal
12-half 3 paarden
3 uur thuis
douchen, huishouden
4 uur weg
half vijf werken

Lijkt me niet ondoenlijk, hoor. En die dagen dat je niet werkt (ma, wo, do?) heb je ook nog. Dan kun je ze alletwee doen.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 13:55

Vooral in de horeca kun je bij verschillende gelegenheden naar binnen stappen en zeggen dat je per direct beschikbaar bent.
Werkt meestal effectiever dan bellen, krijg je de bedrijfsleider aan de lijn met nèt te weinig tijd en hij mist je hele vraag waarschijnlijk, waardoor er van terugbellen al helemaal niets meer komt.

Gewoon voor jezelf staan en het initiatief tonen door naar binnen te stappen ´kijk eens, hier ben ik en jij hebt mij nodig´ Pling ... kunnen ze niet omheen!

Veel succes en ik hoop dat je voor je proeftijd nog een andere betrekking vind, zodat je snel wegkan en niet later nog eens aan een opzegtermijn gebonden bent.

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 14:20

Zowiezo snap ik het niet helemaal, heb je voor horeca een dure opleiding nodig? Ik heb ondertussen in 1 restaurant en 1 hotel/restaurant gewerkt zonder opleiding (fulltime)

Ik zal je vertellen dat alleen de avonden een godenbaantje is, ik werkte van 11 uur `s ochtends tot 21.00 `s avonds in het hotel/restaurant midden in de zomer. Dacht je dat ik na 21.00 nog zin had om te gaan rijden, voor 11.00 was het te warm dus dat ging ook niet. In het restaurant waar ik daarvoor werkte, werkte ik dus avonden en had ik heerlijk overdag de tijd om Flair te doen.

Maar goed dat is ieder voor zich, ik kan me voorstellen dat je je aan de tijd gebonden voelt als je overdag bij je paardje bent. Dat had ik ook, constant op je horloge kijken als je lekker met je paardje bezig bent, alleen ik vond het wat minder erg.

Het klinkt bij jou alsof de hele baan je niet bevalt, alleen het geld dat je ermee verdient. Ik zou als ik jou was uit gaan kijken naar een andere baan, en dan deze baan opzeggen. Als je besluit hiermee door te gaan, weet ik zeker dat je het niet lang vol gaat houden. Je gaat je alleen maar meer ergeren en op een gegeven moment barst de bom.

Nou, veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 14:20

Mag ik zo bot zijn om te te zeggen dat je al veel baantjes hebt gehad en blij moet zijn dat je nu vast werk hebt?

Er is idd geen 1 baan die perfect is, kom je die wel tegen laat het mij dan ook ff weten ga ik er ook meteen solliciteren Knipoog

Verder denk ik dat het met de tijd ook wel te doen is, maar je moet voor je paardjes idd wat over hebben.
Maar ga er maar van uit dat mensen met een 40 urige baan, minder tijd hebben.

Verder zou ik daar dus lekker blijven en advertenties in de krant in de gaten houden op een baan die je leuker lijkt, maar nogmaals bij elke baan is het wel wat.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 14:24

stef schreef:
Catering: Ik was om half 4 (gelijk uit mijn werk) bij de paarden. Lekker even bakkie doen, poetsen, zadelen, rijden zolang ik wil, afzadelen, lekker even blijven keuvelen.


Wat is de reden dan dat je hier wegging als ik vragen mag?

Ik zou idd blijven tot je wat beters vindt. Ze kunnen je echt niet vasthouden hoor, ook al heb je een vast contract.

:evaw:

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 14:51

Citaat:
Verder denk ik dat het met de tijd ook wel te doen is, maar je moet voor je paardjes idd wat over hebben.
Maar ga er maar van uit dat mensen met een 40 urige baan, minder tijd hebben.


Tja... zelf werk ik veertig uur in de week, ben bezig mijn HEAO af te ronden, rijd twee paarden wedstrijdgericht en begin straks de derde te beleren. Daarnaast hebben we een groot huis waar ook af en toe wat moet gebeuren en ik heb een vriend die ook graag af en toe wat aandacht krijgt.

Het klinkt misschien wat |u||ig, maar wil je geld verdienen om je paarden te onderhouden, dan moet je er ook voor werken. En dan moet je misschien wat dingen inleveren (zoals onbeperkte tijd met je paard).

Ik begin om acht uur 's ochtends en ben meestal om half zes thuis. Dan kook ik omdat Robert nog een kwartier later thuis is. Tijdens het koken ren ik al naar de zolder om mijn paardrijkleren alvast aan te doen.
Om zes uur eten we, om half zeven stap ik in de auto of op de fiets.
Om half acht heb ik het eerste paard gezadeld, om half negen staat ze netjes afgespoeld met een dun dekentje op stal. Daarna komt dametje nummer twee. Om kwart voor tien ben ik meestal weer thuis.
Drie kwartier later stap ik onder de douche en gaan we daarna naar bed.

Dit is de invulling van mijn dag en het bevalt me (meestal) prima.

Kijk ik naar de mogelijkheden die jij hebt met de invulling van jouw dag (volgens het schema van Lielle), dan lijkt me het helemaal niet zo moeilijk om lekker met je paarden bezig te zijn. Misschien moet je jezelf een schop onder de kont geven om wat beter met je tijd om te gaan. Acht uur slaap is voldoende voor een volwassen persoon. Ontspanning haal je uit je tijd met de paardjes en na een lekkere douchebeurt weer fris aan het werk valt ook wel mee toch?

Misschien zie ik het wel heel zwart-wit en misschien vind je je werk gewoon absoluut niet leuk waardoor je daar met tegenzin heen gaat, maar tijdgebrek is volgens mij niet het probleem. En dan heb je inderdaad ook nog een paar vrije dagen. Lekker toch! (zaterdag en zondag ook?)

Probeer het gewoon nog een tijdje aan te zien en praat er in elk geval over met je werkgever.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-02 14:57

de weekenden vrij? haha, not!
het is dat ik steeds al 1 dag in het weekend iets geplanned had staan, anders ha ik gewoon vrijag zaterdag zondag gewerkt.

Waarom ben ik bij de catering gestopt:
Dit was uitzendwerk. Ik ving een ziek persoon op, die na 4 maanden helaas weer terug kwam. Hier heb ik het super naar mijn zin gehad. Tuurlijk is het overal wel wat, maar it was in dusverre de ideale baan.

Dan ook nog: Ik heb nog een vent ook. Die dus gewoon van 7 tot 4 werkt.
Onze tijd gaat op het moment op aan werken, huishouden, paarden en slapen. Ik kan me niet heugen dat we de laatste maand eens gezellig iets samen hebben gedaan

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 15:01

Meeen, volgens mij heb jij best een relaxed leventje! Als je je wat meer aan schema's oid hield zou al een heel eind schelen, je werkt maar een paar keer ind e week, de rest van de tijd kun je doen wat je wilt. Je moet gewoon je dagen anders indelen en dus ook flink plannen, het is net wat anders dan je gewend bent. En over vermoeidheid kun je heenstappen hoor, als ik elke keer dat ik moe was nix ging doen dan kon ik net zo goed de hele dag op bed blijven liggen..

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 15:02

Tja, dan moet je een keuze maken.

Op zoek naar een andere baan (terwijl je deze eerst aanhoudt) of het accepteren zoals het nu is.
Lijkt me in elk geval niet verstandig je baan al op te zeggen als je nog geen nieuwe hebt. Maar dat zul je ook vast niet doen Haha!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 15:39

stef schreef:
Dan ook nog: Ik heb nog een vent ook. Die dus gewoon van 7 tot 4 werkt. Onze tijd gaat op het moment op aan werken, huishouden, paarden en slapen.


Ik ook, en met gewoon plannen en afspraken maken kom je echt een heel eind. Je hebt door de week 3 dagen vrij! Dat is veel meer dan de meeste mensen, die het gewoon van het weekend moeten hebben. Kijk idd maar naar Kitty's schema, nou zo ziet het mijne er dus ook ongeveer uit.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 115 bezoekers