< Huis in Amstelveen? Iemand ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

< Huis in Amstelveen? Iemand ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-02 14:24

Hi,

Ik ben orienterend op zoek naar een appartement in Amstelveen, Buitenveldert of aan de ring in Amsterdam. Ik zit daar vlakbij in de buurt op school en ook mijn sociale leven begint daar een rol te spelen. Straks zou ik ook graag van baan wisselen en die kant op verhuizen.

Maar... misschien woont er iemand in de buurt en misschien heeft iemand leuke en handige tips. Ik moet nog een makelaar gaan benaderen hoor, maar de eerste kleine stap in die richting is gezet iig Haha!

Hoe is het rijden daar in de omgeving, etc. Ik wil het liefst niet in Amsterdam zelf wonen, want het 'platte' land trekt wel. Ik wil ook niet een half uur hoeven rijden om ergens te kunnen paardrijden of mijn toekomstige IJsco te stallen. Errug praktisch, maar wel iets waarmee ik rekening wil houden.

Ook gewone tips zijn welkom die niet regiogericht zijn of ervaringen hiermee Lips are sealed

CU

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 15:00

Hoop voor je dat je wilt (kunt) kopen, want huren in Amstelveen is niet te doen. Stallingen genoeg in de omgeving, je kan de kant van Aalsmeer op en de kant van Ouderkerk (daar sta ik dus), kant van Aalsmeer heb je dus meer mogelijkheden met buitenrijden (Amsterdamse bos), Ouderkerk heb je hier minder mogelijkheden voor.
Wens je in ieder geval heel veel succes!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 15:08

Veel familie van me woont in amstelveen/ouderkerk en ik vind het er zelf wel een prettige omgeving.
In het grote winkelcentrum kun je lekker winkelen, de trams zijn heel handig, er is nog een leuk kleiner winkelcentrum ter hoogte van tramhalte sportlaan.
Een tante van me had haar paard staan op een manege in abcoude, ik heb daar zelf ook nog weleens rondgehobbelt op een lief klein ponietje.
Je hebt dan natuurlijk nog het amsterdamse bos waar je volgens mij heerlijk kan rijden, moet ik zelf nog een keertje uitproberen Knipoog
En er zit nog een manege in de polders bij ouderkerk wat ik me kan herinneren, daar ging mijn moeder weleens heen, gijsbrecht van de amstel oid Verward
En waar mijn opa de hond uitlaat (een parkje + grote heuvel in ouderkerk) daar hobbelen ook weleens ponies rond.

Amstelveen is een van de weinig plekken waar ik wel zou willen wonen, het ligt er ook aan waar je gaat wonen natuurlijk maar ik vind het er wel aangenaam Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 19:39

Hoi Myke,

Amstelveen en Buitenveldert is duur hoor niet alleen huren maar ook kopen. Wel fijn om te wonen. Misschien Uithoorn, grenst aan Amstelveen, dacht dat het daar wat goedkoper is. Kom er zelf vandaan en jaren geleden was het al zo duur. Aalsmeer is ook leuk, maar ja Buitenveldert woon je op stand en een groot deel van Amstelveen ook (althans 10 jr geleden was dat zo)