poes met jongen en.... vlooien wat te doen??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

poes met jongen en.... vlooien wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-02 22:47

Onze kat heeft vanmorgen jongen gekregen Cool maar ze heeft ook last van vlooien!! Wat moeten we er aan doen want zo komen de jongen er ook onder te zitten en dat kan hun dood wel worden als het er veel worden maar wat is nou het beste om er aan te doen. We waren bang dat als je haar van die druppeltjes gaat geven dat het dan ook in de moedermelk komt en ik vind een vlooienband met die jonkjes geen optie


Weten jullie wat want het moet wel snel!!

Groetjes

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 22:53

Zorg in iedser geval dat je haar nest ook verschoond! Dus een schone deken oid om op te liggen, want in de huidige zitten ook vlooien en bovendien vlooieneitjes.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 22:58

effe dierenarts bellen. er zijn middelen die zogende jongen niet schaden.
ik gebruik zelf van dat spul voor hond en kat dat een laagje over de vacht brnegt. verspreid zich over de vacht en kunnen ze zelfs aan likken. bij de dierenarts is spul te krijgen wat goed werkt, dat wat er vaak in de winkel wordt verkocht is achterhaald, zijn ze vaak al immuun voor geworden.
heb effe gekeken, van Advantage (welke ik voor de hond heb en goed werkt) heb je voor zogende moederkatten enz.... die koop je bij de dierenarts. zeker resultaat

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-02 23:02

nou goed ik moet hem morgen toch bellen voor mijn pony dus ik kan het gelijk wel even vragen!!! We hebben haar nest al verschoond en het is ook nog niet zo erg maar ja dat moet het ook niet worden dus ik zal morgen direct wel even wat halen bij de DA. Oh en ze zijn liiiiiiieeeeeeeeffff echt ik zat eigenlijk helemaal niet te wachten opjongen maar ja maar nu ben ik verliefd en wil ze allemaal houden maar dat mag niet!!! Ik laat wel een keer foto's zien!!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 09:51

Toen ik Bobo mee naar huis nam was ie ook nog maar een paar maanden en heb ik bij de DA een of ander poeder gehaalt. Dit poeder kun je aan zogende en of jonge dieren geven want is niet schadelijk voor zoogdieren, alleen maar voor aquariumvissen, bijen en vlooien.. Dusseh..... heb je ook last van aquariumvissen dan weet je wat welk middeltje je hebben moet.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-02 10:03

nou ik heb al even gebeld en ik kan tussen de middag wat ophalen een spuitbusje voor zowel de moeder als de kleintjes want het is wel zielig vind ik hoor ze kunnen er zelf niks aan doen he!! Maar de veearts zei dat eht wel goed zou komen en dat ze er ook weer niet direct dood aan gaan en gewoon even wat aandoen en dan was alles weer klaar!!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 10:10

Dat spuitbusje (is het enige product dat bij kittens gebruikt mag worden dacht ik) werkt echt super! Ze kunnen er idd niet aan dood gaan wel als je erg lang wacht dan is het heel er slecht voor ze.
Btw, ik heb ook lieeeeeve kleine poesjes! Foto's worden ontwikkeld!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-02 10:43

ik ga morgen foto's maken!!!! Ze zijn zo lief en een is echt apart!! Helemaal zwart met een paar grijze sprepen en ze hebben ook bijna allemaal rood twee helemaal en die anderen een beetje echt ze zijn super!!! Zo liefffff

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 10:50

Ik zal heel goed oppassen met chemische middelen. Mij is bekend dat kittens dood zijn gegaan aan vlooienmiddelen, terwijl op de verpakking stond dat het ook bij kittens kon worden toegepast. Later bleek dat de leverancier met kittens bedoelde vanaf drie maanden.

Ik heb eerder problemen gehad met vlooien bij een kitten en heb ze gewassen met baby shampoo. In een lekker warm bakje wat babyshampoo doen, kittens rustig in latten dobberen (hoofdje ondersteunen). Door het warme water ontspannen ze meestal, wel zorgen dat ze met hun pootjes blijven 'zweven' en niet de bodem raken. Daarna goed uitspoelen en je staat versteld van hoeveel vlooien in het water achterblijven. Goed droogmaken en de handdoeken daarna gelijk in water gooien (die zitten nl ook vol met vlooien). Zo heb ik de vlooien aanval overleefd.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-02 11:15

ik haal het middel via de dierenarts en ik heb speciaal gevraagd naar een middel voor hele jonge kittens en hij had daar zeer goede ervaringen mee en ik haal zobiezo niks in de winkel want dat vertrouw ik dus niet!!!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 11:33

he hallo
wij hebben geen vlooien middel gebruikt, aangezien dat afgeraden werd door de dierenarts
onze jongen katjes hadden ze ook, wij hebben ze met een pincet vermoord Extreme duivel uhhh de vlooien niet de katjes Haha!
het is wel een karwei damn die beestjes lopen en springen snel, maar die van ons zijn zo goed als vlo loos Haha!
groetjes

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-02 11:40

Ja maar bij Chantal1 werkt het wel goed en onze dierenarts heeft het ook gezegd dat het niet schaad kan het is nooit goed voor die kleine katjes maar de moeder wil niet bij haar kittens vandaan(lief Lovers ) en dan kun je moeilijk die poes gaan pakken om vervolgens een uur bezig te zijn om die vlooien te zoeken en dan moeten de kittens ook nog!!