Bosbrand!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Bosbrand!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 19:50

Op weg naar huis zag ik een hele grote rookpluim, maargoed ik dacht er verder niet zo bij na. Thuis gekomen even in de tuin gezeten voordat ik naar de paardjes wilde gaan fietsen om ze water te geven. Ik zag allemaal vliegtuigjes overvliegen en vond het nogal apart en toen belde mijn vriend. Hij vroeg hoe het met mijn paardjes was. Uh hoezo? Nou Wendy het bos staat in de fik. Mijn hart sprong over want aan de rand van het bos staan dus mijn fjord en shetlander. Mijn vriend zei al dat hij er meteen langs zou gaan.

Toen hij thuis kwam zei hij dat hij er niet door mocht. Hij had uitgelegd waar ze stonden en die agente zei dat dat ver zat uit de buurt was van de paarden en dat ze niet bedreigd werden. Roger mijn vriend dus, mocht er echter niet door.

Twee uur later had ik het niet meer want ze hadden vanmorgen voor het laatst water gehad en 's avonds is die kuip dan leeg en het was dus al twee uur later als dat ik normaal water geef en dan met deze hitte. En bovendien wilde ik met eigen ogen zien of de wei niet bedreigd werd. Dus samen weer op het fietsje. We mochten er weer niet door Boos! Dus ik pruillipje en Roger uitleggen dat we d'r echt doormoesten. En toen mocht het als we maar snel weer terug kwamen. De paardjes waren heel relaxt en er was inderdaad niks te merken daar, maar toch...

Snel water gepompt. Goed vol gedaan zodat ze er iig tot morgenvroeg mee vooruit kunnen. De mensen uit het huis in de buurt hebben mijn nummer dus kunnen bellen als er iets is, maar nu ben ik er in ieder geval iets geruster op.

Er schijnt dalijk om 8 uur een stukje over in het nieuws te komen...

Elmond

Re: Bosbrand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:57

he bah, dat krijg je wel met dit weer...maar het maakt het er niet minder naar om. Gelukkig hebben die schatten van jou nu weer voldoende water en was/is het nog niet bij hun in de buurt! Veel sterkte en ik hoop dat de brand snel onder controle en geblust is.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:05

Hè bah, dat is niks! Gelukkig zijn je paardjes nog niet in gevaar, hopelijk blijft dat zo!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 20:05

Hij is onder controle en aangezien ze negen haarden hebben ontdekt vermoeden ze brandstichting Boos!

Elmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:18

He bah, wat een sukkels lopen er ook rond op deze aarde...om je kwaad op te maken gewoon joh

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:42

Tjee. Scheve mond
Gelukkig is alles goed met je paarden.
Houden zo.

SandraR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:49

Woon ook in de buurt, waarschijnlijk een paar donkere jongens.. op verschillende plekken brand gesticht... Wij geluk gehad dat de wind nie zo hard stond, wonen aan t bos;)

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 23:47

Hier hebben we ook regelmatig bosbranden. Erg lastig, irritant en een beetje eng. Maar ja. Maar bij jullie was hij dus aangestoken? Bij ons beginnen ze vanzelf. Het is hier ook heel droog.

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 23:53

Jeetje zeg!

Gelukkig staan de paardjes er redelijk ver vandaan!

En wat bestaan er toch rare mensen op de aarde, om zoiets nog leuk te vinden

MotherGoose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 00:02

Ik hoorde van die brand vanavond op de radio ... Gewoon niet te geloven mocht het echt aangestoken zijn. Stel eikels. Hamer

@DeeDee19: Gelukkig dat je paarden niets overkomen is. Maar hoe zit het met Manege Bergemo ? Die ligt hopelijk toch niet dicht bij de brandhaard ??

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 01:26

paardentrut schreef:
Woon ook in de buurt, waarschijnlijk een paar donkere jongens.. op verschillende plekken brand gesticht... Wij geluk gehad dat de wind nie zo hard stond, wonen aan t bos;)

Het is niet zo netjes om zoiets te melden als je geen bron hebt.
Of als je het niet hard kan maken!

Maar goed ontopic: bah, wat naar zoiets.
Gelukkig gaat het goed met je paardjes en hebben ze weer water.
Dat is toch belangrijk, helemaal met die hitte.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 07:20

MotherGoose schreef:
Ik hoorde van die brand vanavond op de radio ... Gewoon niet te geloven mocht het echt aangestoken zijn. Stel eikels. Hamer

@DeeDee19: Gelukkig dat je paarden niets overkomen is. Maar hoe zit het met Manege Bergemo ? Die ligt hopelijk toch niet dicht bij de brandhaard ??

Manege Bergemo zit ook weer aan een andere kant dus die zijn ook niet bedreigd.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 07:30

in bakkeveen hadden ze ook al brand gehad.maar dan in de heide.ik vind het bos met dit weer maar gevaarlijk,je weet nooit wanneer je een keer brand kan ontdekken.misschien dan he.

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:00

pfff Wen.. gelukkig mankeren ze niks Lachen
ik hoorde gisteravond wel wat brandweersirene's maar dan denk je dr natuurlijk niet bij na dat het bos in de fik staat..

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:51

Ik hoorde het ook, best ernstig :|