Problemen met Hans Anders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Problemen met Hans Anders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 18:24

Wat is dit voor een zaak?
Mijn vriend heeft er nu al voor de 2de keer problemen.

Eerst was er iets mis met zijn lenzen... deden super pijn als hij ze in had, schuurde heel erg enz.
Hij kon het gewoon niet aan om ze nog in tedoen, hij heeft toen mijn lenzen ingedaan.
Deze heb ik bij de kruidvat gehaalt (doe ik altijd) , hij vond ze fijn zitten.

Wij naar Hans Anders toe, daar het probleem uitgelegt, nee hij kreeg geen andere mee, hij moest maar een afspraak maken voor een nieuwe meting.
Hij verteld dat hij nu lenzen van mij in had van de kruidvat, beginnen die mensen van de Hans Anders tegen mij van ; ja die moet je niet indoen, bla bla bla.
En van " ik spreek jou over een tijd nog wel "
Had echt zoiets van ...uhh ?
Netjes verteld dat ik tevreden was met mijn lenzen enz.

Nouja, nu had hij toch een proefsetje meegekregen (pas 2 weken daarna ofzo), omdat hij gewoon een andere sterkte heeft als mij.
Heeft hij nu 2 weken in gehad, wil hij ze gisteren uit doen.
Heeft hij een halve lens in zijn hand, andere helft zat nog in zijn oog.
Hij weer hele erge pijn aan zijn ogen...

Dus hij vandaag weer terug, ze wilde geen nieuwe lenzen meegeven terwijl hij niks meer had.
( Oke, hij had een lens van mij in maar dan nog).
Mijn vriend alles uitgelegt, nee hij kreeg geen nieuwe mee, hij moest maar nieuwe kopen daar.
Toen was mijn vriend dus kwaad... hij heeft zijn sterkte gevragen en is zolang lenzen gaan halen bij de kruidvat.
Heeft nog even gezegt dat dit nergens op slaat en dit geen klantvriendelijkheid is.

Ik snap hem goed, wij zijn ook niet voor niks weggegaan bij Hans Anders.

Hebben jullie er ervaringen mee?
Welke opticien zouden jullie hem aanraden?

Sorry, moest ook even mijn verhaal kwijt!

Liefs

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:27

De HA hier in steenbergen heb ik geen problemen mee, 1 x nieuwe lenzen (maandlenzen voor 6mnd) gehad omdat er fout was gemaakt in de fabriek etc.

Eleionomae

Re: Problemen met Hans Anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:33

ìk zit bij een particulier in heerenveen, maar het Huis en Spec savers schijnen niet slecht te zijn.

Ik heb ook altijd slechte ervaringen gehad met Hans Anders, idd hij is anders... minder klantvriendelijk, slechte service en slechte kwaliteit van materiaal

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:36

Ik hoor ook weinig positiefs over Hans Anders.
Heb er mijn bril gekocht. Sterkte was ok, maar ze kregen hem niet goed passend op mijn hoofd. Ben er een aantal keer geweest, maar de bril bleef slecht zitten.
Heb nu lenzen van Pearle. En mocht mijn bril meenemen zodat zij even kon kijken of ie passend te maken was. En ja hoor, 5 minuten werk en het paste.

Tessebes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:37

Ik heb ook lenzen van HA gehad, maar mijn ogen konden er niet tegen. Ik ben binnen de proeftijd teruggegaan en heb zonder gezeur m'n geld terug gekregen. Mijn bil haal ik ook altijd bij de HA. Kan ook altijd terug komen als mijn paard hem weer eens van m'n hoofd af heeft geslagen.

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:38

Specsavers ben ik zelf heel te vreden over.. Heb dan wel een bril, maar over 2 jaar ga ik daar mooi ook mijn lenzen halen.. Super klant vriendelijk, en ze kwamen daar als enigste achter het echte probleem

Guetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:39

Mijn bril komt ook bij Hans Anders vandaan.
Ging na een week terug, omdat hij toch niet zo lekker zat.
Moest ik 11,50 betalen voor het rechtzetten!

Ga er nu ook echt niet meer heen!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:40

heb mn bril van de specsavers... glazen zijn goed, de pasvorm niet, maar ik heb ook n vreemd hoofd(plus dak hem haast niet draag). Ze zijn daar wel klantvriendelijk en ze hebben vaak leuke aanbiedingen voor lenzen en brillen

Tessebes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:41

Kilian schreef:

Hee??? Ik kan als ik wil iedere dag mijn bril laten rechtzetten. Er wordt veel tijd voor genomen en het kost me niets.

onbekend2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:41

specsavers heb ik ook goede ervaringen mee

kruidvat lenzenvloeistof NIET gebruiken! Laatst is in de consumentenbond/radar (weet even niet welke) geweest dat deze vloeistof onvoldoende werkt!!
De lenzen van 't Kruidvat zou ik ook niet gebruiken, kwaliteit is zeeeer slecht. De pest van zachte lenzen is dat je er weinig van voelt als er iets onder zit..

Dat de lenzen van Hans Anders niet lekker zaten, kwam misschien door een verkeerde pasvorm. Elk oog is anders wat afmetingen betreft, en heeft een andere mate van bolling nodig van de zachte lens. Een te krappe lens zal schuren en een te ruime lens zal rondzwerven op je oog (net alsof hij binnenstebuiten op je oog zit). Het is dus heel erg belangrijk om een opticiën uit te kiezen die daar ook naar kijkt!

Bij Hans Anders ben ik lang geleden weggegaan, aangezien ze mijn maat/sterkte niet hadden...

onbekend2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:44

overigens vind ik iemand anders z'n lenzen lenen ook een beetje dom... (of waren het schone??) Net zo dom als iemand anders z'n make-up gebruiken... Je weet nooit wat voor een bacteriën/virussen/ontstekingen de ander bij zich heeft waar jij niet tegen kan

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:45

Praat me niet van Hans Anders, hebben me een compleet verkeerde bril aangemeten. Doordat de sterkte automatisch gemeten wordt, merk je dat dus pas als de bril klaar is.
Was dus een eenmalig uitstapje, daarna gauw weer terug naar Pearl.
Ik wilde Hans Anders niet eens de gelegenheid geven hun fout te herstellen, zo schoon genoeg had ik van ze.
Bril zou andere kleur pootjes krijgen, was geen probleem, bij ophalen bril vertelden ze dat dat niet mogelijk was. Dus ik wilde de bril niet hebben. Na lang zeuren konden er dan wel andere pootjes op.
Na een week niet prettig kijken ben ik maar weer eens bij Pearl binnengelopen en toen bleek dus dat de cylindrische afwijking verkeerd was vastgesteld en ook de sterkte klopte niet.
Heb gelijk een goede bril besteld bij Pearl en kom nooit meer bij Hans Anders binnen.

Goedkoop bleek duurkoop te zijn. Zelfs als reservebril is dat ding van Hans Anders waardeloos

Tessebes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:50

Ik ben hier echt niet om reclame voor HA te maken, maar wat ik hier allemaal lees heb ik echt nog nooit meegemaakt. Een bril maken adhv de automatische voormeting? Als ik jou was zou ik een klacht indienen bij het HA hoofdkantoor, want die voormeting is maar een grove indicatie. Daarna gaan ze pas testen welke sterkte en cylindrische afwijking voor jou het best is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:55

Ik heb lensen gehad van Hans anders en die zijn me bijzonder slecht bevallen. Kreeg en helemaal rode ogen van en het leek wel of mn ogen in brand stonden als ik ze erin deed.
Heb wel 3 verschillende soorten van hun gehad. Uiteinelijk heb ik mn geld terug gekregen.

Ik heb nu sinds zaterdag lenzen van pearl, alles ging veel professioneler, en ze vertelden me ook dat de lenzen die ik had compleet verkeerd waren.

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:11

Ik hoor héél vaak negatieve verhalen over hans anders. Ik heb zelf geen problemen met de zaak, supervriendelijk! Maar dat is misschien omdat een van de beste vrienden van mijn vriend er werkt.

Ik zit bij ellerman opticiens. Maar volgens mij is die alleen in almere

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:25

ik heb nooit problemen met de HA, ik ga altijd in waalwijk ,
altijd superservice van ze en heel vriendelijke medewerkers

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:31

tijd voor een koude douche door de radar?

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:01

Ik heb ook nog geen problemen gehad bij HA, tsja dan die ene keer dat er productiefout was gemaakt, maar ik kreeg gewoon gratis nieuwe.
En mijn bril is ook niet met dat automatische ding gemaakt, mn bril verstellen heb ik ook nog niet voor hoeven te betalen en ze maken hem ook altijd gratis schoon met zo'n machine.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:04

Ik ben sinds kort heel tevreden met specsavers, kreeg drie maanden gratis en heb nu een regeling dat ik elke maand betaal en dan worden mijn lenzen naar mijn huis gestuurd.

Lekker makkelijk, en ik mag ten alle tijden terug komen voor een gratis controle of als ik denk dat er iets niet goed zit of mis is met mijn lenzen.

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:07

slechte klantvriendelijk heid.......

een vriendin van me ging vorige week voor haar vriend om een nieuwe bril....
dat was vrijdag dus voetbal speelde.....
staan ze daar wil hij geholpen worden vragen ze of ze niet even een andere keer terug kunnen komen want ze zijn voetbal aan het kijken......

nou zo asosiaal, al speelt de hele wereld voetbal, je helpt je klanten toch???
dan moet je de zaak maar even sluitne hoor......

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:10

Ik zit tegenwoordig bij Het Huis. HA ben ik ook geweest, sloten een om 16.45u terwijl ze om 17.00u pas zouden sluiten. Hun excuus: we hadden een vergadering. Ja en, heb ik nix mee te maken. Ook een keer: ik ging kijken voor een nieuwe bril (normal komen ze op je af als vliegen op stront) kwamen ze niet terwijl ik de enige was in de winkel. Ik heb een half uur gestaan daar, toen ben ik maar naar de buren gegaan (het huis).

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:11

Ja maar Bakkie, dat maakt Hans Anders

vandemariene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:13

Kilian schreef:

Daarom ga ik naar een dure opticien... Ik betaal misschien wat meer met de aankoop maar het maakt niet uit wanneer ik binnen kom om me bril te laten richten ik word altijd geholpen en als het druk is krijg ik een kop koffie of thee aangeboden

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:16

vandemariene, maardat krijg ik ook bij mijn goedkopere opticien, thee, koffie en service.

Hans Anders wordt al zo'n tijd over geklaagd, zelfs door mensen die er werken.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 20:16

Zo, best veel negatieve verhalen over Hans Anders.

Rhiannon: Dat is ook dom, het waren geen nieuwe.
Maar hij moest gewoon werken en kon geen vrij nemen ( hij werkt daar pas) en zonder lenzen ziet hij gewoon echt niks.
En nieuwe lenzen van mij pakken voor 1 dag (vandaag dus) vond ik een beetje zonde van mijn geld.

Hij heeft ze ook al wel eens wat langer in gehad van mij maarja, we konden niks.
Geluk dat hij natuurlijk er verders niks aan over heeft gehouden van mijn lenzen maarja.

Bedankt voor de reacties! Ik zal het hem eens vertellen.
Daar zal hij vast wel wat aan hebben.

Hij laat zijn ogen nu nog meten bij Hans anders maar daarna gaat hij er niet meer naartoe.