wie heeft er ook een broedmachine?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

wie heeft er ook een broedmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 18:59

ik zit er over te denken om een broedmachine aan te schaffen om oa kippeneieren uit te broeden.
nou vraag ik me alleen af hoeveel stroom zo'n ding wel niet gebruikt?
is er een bokker die ook een broedmachine heeft en die me er iets meer over wil vertellen?


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 07:50

Ik heb wel een superbroedse kip in de aanbieding.

Ze houdt al een maand vol dat ze echt mama wil worden. En ikke maar elke keer de eieren onder haar kont uitplukken. Vorig jaar is ze moeder geworden van 5 prachtige kuikentjes, dus ze kan het wel!! Haha!

(maar ik weet nu niet waar ik met de kuikentjes heen moet en in de pan vind ik zielig)

Toos paardloos

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 08:44

Ja wij hebben een broedmachine (Net een Ufo) 12 eieren, maar de temperatuur uitmeten is niet gemakkelijk

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 09:16

We hebben ook een broedmachine in Lierop. Daar zitten 5 lampjes van 40 Watt in de de zaak warm moeten houden. Als hij 40% van de tijd warm is, dan is dat dus 40% x 200 Watt x 23 dagen x 24 uur = 44,16 KWhr. Bij een prijs van een 10 Eurocent per KWhr, is dat minder dan 4,5 Euro

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 11:27

Zoals Tony al heeft gezegd hebben we ook een broedmachine, maar onder de kip werkt het nog het beste. We laten de kippen altijd broeden in de kelder in speciale hokjes. Zijn de chicks er, dan gaat de moeder weer naar buiten en mogen de chicks bij elkaar onder de lamp in een oude vitrine. Erg leuk altijd. We hebben ze zelfs een keer op de slaapkamer gehad. Het was toen overal te koud. We hadden toen dus 25 kuikens. Erg leuk als ze allemaal losliepen. Knipoog

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 17:53

Wij hebben ook een broedmachine, zo'n supergrote, met zo'n profi machine is het goed te doen maar meer voor op de boerderie en niet zo zeer geschikt voor particulieren (als in te kostbaar want vreet stroom)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 17:59

Een oom van mij had zo'n ouderwetse koepel, tegenwoordig heb je alleen nog maar van die super de luxe vierkante, die dingen zijn echt heel duur!

Wel jammer, want er is niets zo leuk als zlef de eitjes van je eenden, kwartels, kipjes uit te zien komen! Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, chocky84 en 65 bezoekers