hoe meterstand opnemen (gas)?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

hoe meterstand opnemen (gas)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-02 20:47

Beetje blonde vraag misschien, maar ik moet mijn meterstanden doorgeven aan het energiebedrijf (meteropnemer was hier donderdag toen ik er niet was) en ik heb geen flauw idee waar ik op moet letten.

Of ja, het staat op zich wel duidelijk aangegeven en met de elektriciteitsmeter heb ik geen probleem, maar met de gasmeter wel. Op het kaartje dat ik heb gekregen, staat dat ik 'geen cijfers achter de komma' hoef in te vullen. Maar waar staat die komma op mijn gasmeter? Is dat waar de cijfertjes 'in het rood' beginnen?

Het kaartje geeft geen uitsluitsel en op de website (waar ik de standen moet doorgeven) ook niet. En ik moet het nu weten, moet binnen 3 werkdagen reageren (was het weekend ook niet thuis). Alvast bedankt!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 20:51

In het rood is idd achter de komma. Je moet dus afronden... Als het een heel vreemd getal is waar je op uit komt dan komen ze wel controleren hoor...

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 20:54

voel me blond, ben 2 jaar meteropnemer geweest bij het gasbedrijf en ik kan je niet uitleggen hoe het ook alweer zat.....( het is dan ook 2 jaar geleden dat ik het gedaan heb)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-02 22:30

Riëtte, dank je wel! Ik heb net via internet m'n meterstanden doorgegeven, en ik hoor het idd wel als ze het gekke getallen vinden... Knipoog