Mijn vriend is niet zo gek op mij als ik op hem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cremellogek

Mijn vriend is niet zo gek op mij als ik op hem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 21:29

Ik ben helemaal hotel de botel van mijn vriend, we gaan nu bijna een half jaar met elkaar om. Hij vind mij ook wel leuk en vindt dat we het leuk hebben samen. Ik ben het liefste elke avond (en nacht) bij hem, maar hij is ook graag alleen. En daarom zijn vaak maar twee nachten in de bij elkaar. En dat zit me best wel dwars. Ik merk duidelijk dat ik veeel gekker op hem ben dan hij op mij. Is het raar dat ik daardoor ga twijfelen aan onze relatie? Ik begrijp het vaak niet als diegene die gek op je is ook niet altijd bij je wil zijn. Soms vraag ik het me ook af of ik niet een punt achter deze relatie moet zetten. Wat denken jullie? Ik pieker me suf..

Tivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:37

Ik denk dat dit dingen zijn die meisjes snel denken.
Ik heb dit ook een beetje,maar ik denk toch dat jongens wat minder 'plakkerig' zijn dat wij meiden
Als jij merkt dat hij graag wat tijd voor zichzelf wil,geef hem dat dan en forseer het niet.
Of ga eens 2 weken bij een vriendin zitten,zonder hem te zien.
(vervelend voor jezelf maar goed..)
Moet je eens zien hoe blij hij is als je weer terug bent!
Praat er met hem over dat jij een beetje het idee hebt dat je 'maar een meisje' bent (of hoe verwoordt je dat? )
Misschien doet hij dit niet bewust.
Meisjes hebben vaak meer bevestiging nodig dan jongens.
Mijn vriend zegt altijd:
'Waarom moet je tien keer zeggen dat je van iemand houd,ik weet toch dat je niet bij me weggaat'

Lekker eigendunk,maar ik wou soms dat ik zo kon denken.

Als jijzélf twijfelt,dán zou ik gaan nadenken.
Maar probeer niet het perfecte vriendje te vinden uit die ene romantische film,want meid...die zijn ver te zoeken

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:38

Is het wel zo dat jij gekker bent op hem dan hij op jou? Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar ik vind het eigenlijk redelijk normaal dat je na een half jaar (wat relatief kort is) maar twee nachten per week samen bent.

Praat er eens met hem over, misschien is het lang zo ernstig niet als je denkt!

pressent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:39

Elke minuut op elkaar gekleeft lijkt mij na een tijd ook wel irritant worden hoor. Mischien eens over praten en in de vakantie zou je elkaar toch vaker kunnen zien?

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:42

Sorry hoor maar als ik jou vriend was.. zou ik er knettergek van worden als je elk moment van de dag in mijn nek zou ademen.

Ik ben zelf echt niet zo, mijn vriendjes wouden altijd vaker bij mij zijn dan ik bij hun. Niet dat ik niet gek van ze was. Maar ik had nog wel meer dingen te doen dan hun op de voet volgen.

Sodera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:57

Haha idd.. Ik heb nu ook n jongen die op het moment iig nog veel kleffer ed is dan dat ik ben.. soms erger ik me er wel aan, maar goed tis ook wel lief..
Iig, probeer er event. over te praten, en ik denk dat je ook wel genoeg bij elkaar bent..

cremellogek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 22:02

@turbotinker; thanks, fijn om te weten dat ik niet de enige ben

@loesjuh;Ik ben 27, hij is 33, dus voor mijn doen is 2 avonden in de week weinig. We hebben allebei al samengewoond, hij zelfsal 2x. Misschien moet ik er idd maar eens over beginnen. Hij is alleen niet zo'n prater

Puera

Re: Mijn vriend is niet zo gek op mij als ik op hem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 00:06

Ik heb het andersom, mijn vriend 'hangt' heel erg aan mij.
We gaan nu bijna een jaar met elkaar (beide zijn we 25) en we wonen 50 km uit elkaar waardoor we elkaar ook 'maar' 2 keer per week zien, waarvan we 3 nachten bij elkaar slapen.

Ik heb veel bezigheden; nu nog school en straks werk, ik heb een eigen paard, wil zo nu en dan ook wel eens wat leuk met een vriendin doen of ik doe andere dingen. Mijn vriend daarentegen heeft eigenlijk vrij weinig te doen. Hij sport tweemaal in de week, fitness, maar verder doet ie nooit zovaak wat.
Wat dus als resultaat heeft dat ik vaak al wat anders heb als hij eens wat leuks wil doen. Onder andere hierdoor heeft ie al meerdere keren aan onze relatie getwijfeld, maar ik heb 'm keer op keer benadrukt dat ik stapelgek op 'm ben, maar juist die ruimte nodig heb om mijn eigen dingen te kunnen doen. En persoonlijk vind ik dat de grootste kracht van een relatie: dat je elkaar de ruimte geeft om je eigen ding te doen.

Ik weet niet wat jouw vriend allemaal doet in de tijd die jullie niet samen doorbregen, maar gezien de duur van jullie relatie, zou ik me niet echt zo druk maken. Wie weet is ie wel gekker op jou, maar uit hij zich heel anders. Maar ik kan me indenken dat je een bepaalde mate van bevestiging nodig hebt.
Ik zou zeggen: praat er met hem over. Als het je dwars gaat zitten, heeft dat z'n uitwerking en als je dat blijft opkroppen, krijg je geheid herrie in de tent. En dat is het laatste wat je wilt.

Mijn ervaring is dat als ik uitleg waarom ik iets doe, dat ik dan ook begrip krijg van mijn vriend z'n kant en dan voelt hij zich er ook beter bij.

Ik denk dat je het tevens tijd moet gunnen. Je zegt zelf dat je vriend al twee keer eerder samen heeft gewoond. Wie weet is het toen heel overhaast gegaan waardoor hij die relatie(s) heeft beëindigd en is hij nu wat terughoudend omdat ie herhaling wil voorkomen.
Maar goed, ik gis ook maar wat. Je vriend is degene die je hier meer over kan vertellen. Praat met hem, dat is de enige manier.

Zonnetje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:42

De vraag is: uit hij dit ook in andere dingen dan alleen dat hij af en toe rust wil en tijd voor zichzelf?

Misschien heeft hij wel bindingsangst gezien zijn leeftijd.

Of wil hij niet weer in dezelfde fout als eerst vallen. Leeftijd wil niet altijd zeggen dat je dingen anders beleefd dan toen je 20 was. Ik weet niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen zo wat ik daarmee bedoel. Hetzelfde als dat mensen denken joh je bent ouder doe niet zo moeilijk over blijven slapen, bijvoorbeeld.

Daarbij zien mannen niet een link van ik wil tijd voor mezelf, dus ik hou niet van je. Wij vrouwen leggen dat vaak wel zo uit, van jij wil niet bij mij zijn dus geef je niks om mij. (ik zou het zelf ook doen )

cremellogek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 10:45

Z'n vorige relaties zijn blijkbaar wel idd snel begonnen, en hij uit dit niet in andere dingen (geloof ik). Misschien maak ik me idd druk om niets..

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:47

turbotinker schreef:
Maar probeer niet het perfecte vriendje te vinden uit die ene romantische film,want meid...die zijn ver te zoeken

Ik hebbem

cremellogek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 10:48

Waar heb je die gevonden dan? Lijkt me heerlijk hahaha

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:49

Dit gevoel heb ik ook wel eens gehad. Vaak zat hij ook liever bij zijn vrienden. Ik snapte het ook niet waarom hij niet elk moment van de dag bij je wou zijn. Nu ik een relatie op afstand heb, merk ik pas hoe graag mijn vriend mij elk weekend weer wil zien. Hij heeft nog nooit gezegt: "dat vind ik de moeite niet waard". En daar ben ik super blij van!

Ik zou inderdaad zoals de eerste reactie die je hier kreeg, hem gewoon 2 weken even niet zien. Sommige mannen moeten gewoon even alleen zijn, vrouwen hebben dat minder.

Ik vind het ideaal dat ik doordeweeks tijd voor mezelf heb, en het weekend lekker samen met mijn vriend doorbreng.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:50

hahaha zelfde probleem hier
me vriend dacht laatst precies hetzelfde als jij nu denkt
praat er met je vriend over heeft mijn vriend ook met mij gedaan, en er was uiteindelijk nix aan de hand bij ons dus zal bij jou ook wel niet zo zijn

Zonnetje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:50

cremellogek schreef:
Z'n vorige relaties zijn blijkbaar wel idd snel begonnen, en hij uit dit niet in andere dingen (geloof ik). Misschien maak ik me idd druk om niets..

Al iets waardoor hij zo zou kunnen doen. Je moet proberen om met hem daarover te praten maar niet in de zin van JIJ dit of dat........

Em ik denk dat je het moet uitleggen in de zin met een vraag over zijn vorige relaties of hij die wel veel zag en zich geclaimd voelde en of hij bang is om weer die fout te maken. Iets waardoor hij zich niet aangevallen voelt. Ik ben er achter dat je mannen zo moet aanpakken maar ik voer het absoluut zo niet uit

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:55

cremellogek schreef:
Waar heb je die gevonden dan? Lijkt me heerlijk hahaha

Goed zoeken

Wij zien elkaar iedere dag, eten bijna iedere dag bij elkaar. Slapen 3 a 4 x per week bij elkaar.
Hij gaat mee naar mn paard *en vind het nog leuk ook *..
viewtopic.php?f=2&t=606053

En hij verveeld nog steeds niet! We hebben nu *denkt na* zon 18 maanden en ik geloof niet dat we ooit nog uit elkaar gaan.

Voor de geintresseerden: ik ben 17, hij 20.

TS: Praat er met hem over! Dat geeft soms veel duidelijkheid. Vraag wel door, want sommige mensen zeggen alleen: ja, nee, miss.. heb je niets aan! Vraag uitleg!

cremellogek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 10:59

Hij vind m' n paarden ook wel leuk, en dat terwijl hij al een keer gebeten is en een voorhoef tegen z'n schenen heeft gehad,

Ik krijg nu door jullie wel er meer vertrouwen in, dat het toch wel goed kan zitten. Ik hoop dat ik me niet vergis..

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 11:02

Praat met hem en laat weten hoe het ging he

Succes

Tivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:40

Mijne is een halfbloedje wat perfect betreft.
Hij kan enorm op mij hangen en troetelen en lief zijn en in mij kruipen...
Maar hij heeft ook zo zijn dagen dat hij eens lekker zelf iets wil doen.
Wij spreken meestal vaste dagen af dat we iets voor onszelf gaan doen,dat werkt heel goed.
Verder wonen wij samen,dus tijd plannen voor jezelf is dan ook wel nodig.
We hebben 2 jaar en 1 maand iets en het gaat nog steeds goed,als je er maar over praat met elkaar,komt het wel goed.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:47

ik zou het niet kunnen hoor! zoveel bij mijn vriend zijn!
hij ook niet bij mij denk ik maaar wat maakt het uit..
ik vind het wel een normale reactie van jou vriend.. gewoon er over praten kan ook helpen idd

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:50

Citaat:
Ik heb dit ook een beetje,maar ik denk toch dat jongens wat minder 'plakkerig' zijn dat wij meiden

Ik heb dit absoluut niet juist. Ik wil ook mijn eigen dingen doen en vind 2 dagen bij elkaar zijn ook zat . Dit verschil had ik ook bij mn laatste vriend alleen hij wilde heel de tijd bij mij zijn , terwijl ik een redelijk druk en zelfstandig leven leid.

cremellogek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 15:54

Eigenlijk best grappig, ze zeggen vaak dat mannen en vrouwen heel verschillend zijn. Maar zo te horen zijn vrouwen onderling ook heeeeel verschillend

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:39

Ik heb het juist andersom./ Ik ben best heel erg gek op mijn vriend maar ik heb ook een heel erg eigenleven. Mijn vriend wil liever vandaag nog dan morgen samenwonen terwijl ik niet eens weet of ik ooit wil samen wonen. Hij wil zoveel mogelijk bij mij zijn terwijl mij dat heel erg benauwd.

Momenteel heeft hij gelukkig wat gas terug genomen dat helpt al wel wat

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 20:58

Misschien zie je wel gewoon spoken, Zou er maar snel over praten! Voordat je jezelf echt dingen aan gaat praten die misschien helemaal niet kloppen. Jongens zijn vaak minder klef, En ik denk dat iedereen wel tijd voor zichzelf nodig heeft.

Naomi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:10

Ik heb het ook.
Ik heb soms het gevoel dat ik gekker ben op hem, omdat ik altijd naar hem toe ga, ondanks alle drukte en stress.
Maar aan de andere kant denk ik dat hij gekker is op mij, want hij wil samen wonen enzo.
Ik ben daar niet aan toe.
Maar na mijn studie volgend jaar heb ik besloten om het te gaan proberen.
Hij woont in apeldoorn ik in capelle aan den ijssel
Soms is alles wel dubbel.
Ik wil nog lol maken en uit en alles, hij heeft dat allemaal al gehad.
Als het anders afloopt, merk ik dat snel genoeg.