Kiespijn-----> bang voor de tandarts..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mexxuna

Kiespijn-----> bang voor de tandarts..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 21:07

spinnen, slangen, ratten, muizen, honden, het doet me helemaal NIKS...
ik heb maar 1 grote angst...

DE TANDARTS!!

Ik zoek lotgenoten, ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ik barst van de kiespijn (mijn moeder zegt: als het ondragelijk wordt ga je vanzelf..) maar nee, ik doe er alles aan om niet te hoeven..
ibuprofen slikken, paracetamol, ik slaap zo goed als rechtop.

Ik heb al eens een afspraak gemaakt, maar ben niet komen opdraven, ik heb heel de nacht ervoor niet geslapen..

een drama dus..

Ik heb overigens nooit iets akeligs meegemaakt bij de tandarts, het is een doodgoeie vent, maar ik kan niet tegen de geur en de lucht daar..

Wie oh wie heeft hier ook last van????

Liefs.. bangerik..

Annemarie89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 21:12

Oeh ik ben wel een beetje bang voor de tandarts..
Maar niet zoals jou..

Hm vraag mensen of het pijn deed die dezelfde behandeling moeten als jij? Vaak is dat toch niet zo?
En je zegt zelf al, het is een doodgoeie vent

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 21:44

Kan je niet vragen of je moeder mee gaat naar de tandarts?
Alleen ga ik namelijk ook écht níet, maar als mn moeder mee gaat móet ik wel, dus dan ga ik maar, gelukkig heb ik nu een hele fijne tandarts, maar toch, in mn eentje ga ik er écht niet heen!!..

PPPeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 21:48

Ik ben ook ontzettend bang voor de tandarts. Heb ruim 3 maanden met kiespijn gelopen (Weet zelfs nog de datum waarop het begonnen is etc) Gelukkig is mijn tandarts echt een topkerel met super veel geduld. Hij verdoofd super goed en als ik dat wil verdoofd die gewoon nog 10 keer bij.

Ook ik moest over een steeds hoger wordende drempel heen omdat ik op het laatst ecth gek werd van de kiespijn. Hij heeft het echt super opgelost. Het bleek onder andere een gaatje te zijn die mijn zenuwen irriteerde en mijn verstandskies was aan het opspelen steeds.

Inmiddels is het gaatje (onder zeer goede verdoving en met heel veel geduld) gevuld en heb ik een doorverwijzing voor de angstandarts dat mijn verstandkiezen er onder algehele narcose uit mogen.

Heel veel succes en echt waar je bent blij als je buiten staat en het hebt gehad en niet te vergeten als je van die nare pijn af bent!

Kop op Girl!

Mexxuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 21:55

@Lavandula: meisje.. heb je gezien hoe oud ik ben?? ik denk dat de tandarts op de grond ligt van het lachen als ik mijn moeder mee neem!! hahah! Maar tis en lieve oplossing!!

Ik heb ook met vlagen pijn, tegen de tijd dat ik het niet meer uit kan houden, wil ik de telefoon pakken, maar dan trekt het weer weg.. dus dan ben ik weer een maand verder.. En dan komt de pijn weer..

Ik vind het verschrikkelijk, mijn tandarts verdoofd niet graag, en heb tot nu toe ook al mijn gaatjes zonder verdovingen laten vullen.

Ik heb 1 x tegen hem gezegd dat ik echt bang was... en toen zei hij: hoe kan dat nou? toen je klein was was je echt mijn dapperste patientje... jaaaa toen zakte ik door de grond van schaamte.

Ik MOET het een keer doen...

PPPeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 21:57

Citaat:
Ik heb ook met vlagen pijn, tegen de tijd dat ik het niet meer uit kan houden, wil ik de telefoon pakken, maar dan trekt het weer weg.. dus dan ben ik weer een maand verder.. En dan komt de pijn weer

Dat had ik inderdaad ook. En dan stug aan de andere kant blijven eten en maar volhouden als de pijn minder werd van zie je wel er is eigenlijk niks of het gaat vanzelf wel over.

Misschien is het een extra aanmoediging dat mijn tandarts de eerste keer dat ik kwam met mijn klachten begon met een foto maken. Dat doet geen pijn en zo kan jouw tandarts jou misschien ook vertellen wat er aan de hand is en wat er gedaan moet worden zonder dat het jou pijn doet.

Verder geef je aan dat je geen leeftijd meer hebt om je moeder mee te nemen. Dan ben je toch ook wel oud geneog om je tandarts te overtuigen dat je echt een verdoving wil

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:17

horselover21 schreef:
@Lavandula: meisje.. heb je gezien hoe oud ik ben?? ik denk dat de tandarts op de grond ligt van het lachen als ik mijn moeder mee neem!! hahah! Maar tis en lieve oplossing!!

Volgens mij ben jij 23... Aan je profiel te zien dan..
Ik weet het niet hoor, maar ik ben 20.. dus dat scheelt 3 jaar. Boeie! Ik heb daar echt maling aan, tis tenmisnte wel een stok achter de deur dat je tenminste wél gaat!!

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:21

Ik ben niet super bang voor de tandarts, maar wel lichtelijk bang. Ik had een tijd geleden echt zo'n erge kiespijn dat ik blij was dat ik eindelijk naar de tandarts kon. Maargoed dat gaan is natuurlijk het probleem. Maar geloof mij als je klaar bent daar dan ben je zo opgelucht eindelijk die pijn weg. En vaak als je heel erge kiespijn hebt is de zenuw al dood van binnen en voel je dus helemaal niks van de behandeling.

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 00:00

ik ben ook erg bang voor de tandarts!!! maar meestal ga ik toch omdat ik wel moet en toen ben ik de vorige keer alleen geweest voor een gaatje! trots!

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 00:01

wha hou op schei uit, durf het topic nog nieteens te lezen! :S
Als ik écht pijn zou krijgen zou ik naar een angst arts gaan...

ozzieozzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 02:37

Ik ben ook super bang van de tandarts. Ik liep al een jaar rond met kiespijn, er was een stuk van mijn kies afgebroken, maar ik durfde echt niet naar de tandarts. Maar de pijn werd steeds erger en liep alleen maar pijnstillers te slikken. Op 1 dag was het echt te erg voor woorden en heeft mijn man de tandarts gebeld. Wat was ik kwaad, maar wist ook wel dat het niet anders kon.
Nou ik zat thuis te wachten, erg zenuwachtig want het was ook nog eens de eerste keer naar een nieuwe tandarts in een nieuw land. Dus wist niet hoe ze hier te werk gingen.
Daar aangekomen had ik het niet meer, maar gelukkig was mijn man mee en heeft me over de streep geholpen. De tandarts was ook erg aardig. Ik had dus een ontsteking in mijn kies en ik moest een zenuwkanaal bahandeling onder gaan........
Ik moet nu nog 2 behandelingen hebben en dan ben ik klaar, gelukkig. Elke keer als ik weer moet dan moet ik mezelf veel moed inpraten. Maar ik weet waarvoor ik het doe, ik heb geen pijn meer en dat is toch wel het voornamelijkst.
Mijn tip is echt om iemand mee te nemen. Hoe oud je ook bent dat maakt niets uit. Ook al is het alleen maar om je over de drempel te brengen.

succes ermee

obelix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 07:50

hier nog 1,die super bang is.. Moet 27juli mn verstandskiezen laten trekken,zie dr nu al tegenop .. Als het bij mij echt erg word,gaan ze dr ook onder hele narcose uit..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 09:35

Ik ben ook doodsbang, ga ook rustig jaren niet. De stoel in gaat nog wel, maar dankzij een vreselijke tandarts in mijn verleden ben ik als de dood voor de boor. Ik snap het zelf al niet. Ik vertel mezelf rustig te blijven maar onbewust wordt ik lijkbleek, ga hyperventileren en moet de tandarts 10 keer stoppen omdat ze bang zijn dat ik flauw val, iets dat dus ook al 2 keer is gebeurd.

Ik heb in het verleden dus een tandarts gehad die zonder verdoving ging boren, en dan ook venijnig op je zenuw dus of niet wachten tot de verdoving werkte. Ik ben zelfs een keer via mijn bovenlip in mijn neus geprikt waardoor ik een bloedneus kreeg. Hele nare ervaringen dus.

Nu heb ik gelukkig een goede tandarts, en ik weet dat ik zo zwaar verdoofd wordt dat ik het echt niet kan voelen, maar toch..Iedere keer is die drempel er weer. Lig dan ook gewoon te janken van angst in die stoel. En ja, ik ben dus ook al 25... Ik heb het al sinds mijn 12de en je komt er nooit meer vanaf.

Casarell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 09:46

Ik ga ook niet naar de tandarts..

Reden hiervoor is dat ik een keer GOED van een jong paard ben gevallen, en hierdoor mijn kiezen zijn gebroken. Inmiddels zijn we een paar jaar verder, maar ik ga dus echt niet he!!!!

Ten eerste omdat ik me dood schaam voor hoe het er nu uit ziet, ten tweede omdat ik een verwachting heb van wat er moet gebeuren. Laat maar..........

Nee, als ik pijn heb slik ik ibuprofen, soms het dubbele als wat toegestaan is, maar dan helpt het wel. Ik heb gelukkig een hele sterke maag, die alles verdraagd. Ookal poets ik elke dag 2 keer, soms heb ik nog steeds last van kiespijn of een ontsteking in mijn kaak..

Nee, ik weet nog niet wanneer ik ga... misschien wel nooit... en misschien heel snel..

Poosje81

Re: Kiespijn-----> bang voor de tandarts..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 09:50

Gister brak er weer een stukje af van een kies die ondertussen dood moet zijn, want de vulling is er reeds sinds 2 jaar uit en een tandarts heeft hij niet gezien sinds zomer 2004

Ik herken je gek worden van pijn, ik kreeg op Mallorca (werken) een zeer zware pijnstiller en die gebruik ik zodra de pijn weer opkomt. Paar weken terug no extra voorraad gehaald op FuerteVentura.

Maar misschien is het wel beter om gewoon te gaan naar de tandarts

NieneWiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 10:29

Ik ben niet echt bang voor de tandarts maar wel een beetje zenuwachtig als ik er heen moet.. straks gaat ie in me boren ofzo..

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 10:32

kunnen jullie me misschien iets vertellen over die "angst tandarts"???
hoe kun je daarvoor een verwijzing krijgen en hoe gaat dat in zn werk?

PPPeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 10:57

Er is ook een forum waar je veel informatie kan vinden over tandartsen, angstandartsen en behandelingen enzo:
www.tandarts.nl en dan staat links openbaar forum.

Op die site zelf staat trouwens ook al veel informatie over behandelingen etc..

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 11:04

ik heb net even op het forum gekeken.. zeer interessante info!!
maar de belangrijkste vraag blijft: wat gaat het kosten en wordt het vergoed?????

PPPeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 11:06

Ja wat het gaat kosten kan ik natuurlijk niet vertellen. Maar er is ook informatie over verzekeringen etc. Het hangt er vanaf hoe je bent verzekerd.

Ik zelf ben optimaal voor de tandarts verzekerd. Hoef ik me tenminste geen zorgen om de kosten te maken meer om de behandeling

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 11:09

heey,

Ik ben ook doodsbenauwd voor de tandarts, is het enige waar ik echt bang voor ben...

Je hebt speciale angsttandartsen, het ruikt er niet vreemd zijn met lekker veel kleurtjes op de muren en ze vertellen je precies wat ze gaan doen en doen gewoon rustig aan met alles. Mischien is dat wat voor je?

geluksvogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 11:11

je kan muziek meenemen als dat mag. ik kan ook niet tegen de geluiden dus dan neem ik mijn mp3 mee en dan ga ik lekker luisteren. help al een stuk! succes

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 11:16

ijslanderfan schreef:
heey,

Ik ben ook doodsbenauwd voor de tandarts, is het enige waar ik echt bang voor ben...

Je hebt speciale angsttandartsen, het ruikt er niet vreemd zijn met lekker veel kleurtjes op de muren en ze vertellen je precies wat ze gaan doen en doen gewoon rustig aan met alles. Mischien is dat wat voor je?

ik ben neit voor mezelf op zoek, maar voor iemand anders, die durft er zelfs geen info over te zoeken!!
op dit moment is ze wel zo ver dat ze zegt: alles eruit en een kunstklapper erin....
kan ook bijna niet anders, al haar tanden zijn in een dusdanige staat dat ze er wel uit zullen móeten.. ze vallen er ook al zelf uit!
nu is alleen de vraag: wat gaat het kosten??

Sofionna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 12:02

Ooooo jaa gattverr de geur van bij de tandartss VRE-SE-LIJKK
Ik ben ook zooo bang voor de tandarts.. Maar dat is omdat ik al zooovaak geboord ben.. Zeker 11 keer.
Maar je kunt beter gaan en even pijn hebben dan dat je de hele tijd met kiespijn loopt..
Of is dat niet waarom je er bang voor bent?

PPPeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 12:14

Nou ik loop liever met kiespijn rond dan dat ik naar de tandarts ga hoor. Ik ga pas als de pijn echt zo erg wordt dat ik er letterlijk gestoord van wordt...