Hoe betalen jullie op Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Myrtje_

Hoe betalen jullie op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 18:32

Hoi,

De laatste tijd kijk ik steeds vaker in EA-TK spullen aangeboden voor paarden/ruiters. Ik heb al een paar keer kleine dingen gekocht, waarvan ik het geld met de post had verzonden. Nu zie ik toch leuke dingen die wat duurder zijn, dus voor mij risicovoller op de post te doen zijn.
Nu is mijn vraag hoe jullie het geld overmaken als jullie iets op bokt kopen. Gewoon met een afschrift/post/telebankieren?

Ook wil ik graag weten hoe mensen die dingen op Bokt aanbieden (in dit geval mensne die NIET telebankieren), kunnen zien of je het geld al hebt ontvangen.

Dit 2e geval omdat ik van plan ben om zelf ook wat dingen wil gaan aanbieden en ik maar 1x per maand een rekeningafschrift binnenkrijg. Ik kan dus niet via internet telebankieren (Mn ouders vinden dat niet goed) Dan wordt het dus wel heel laat met de spullen verzenden angezien ik aan het eind van de maand pas kan zien of ik het geld binnen heb gekregen.

Alvast bedankt!!

Leoni_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:47

Zelf heb ik hier geen ervaring mee:
Maar als je groot geld bedrag wilt versturen is het verstandig als je het aangetekend verstuurd.
Verder kan ik je niet helpen.

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:49

je kan ook naar de bank en daar vragen om wekelijkse afschriften. dit is meestal voor een kleine vergoeding wel mogelijk.

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:58

Ja, geloof dat het wel kan als je ervoor betaalt.

Anders wordt het inderdaad wel erg lastig denk ik, want net wat je zegt, dan weet je niet meteen dat je het geld binnen hebt. (of misschien als je weinig uitgaven/inkomsten hebt onthouden hoeveel je op je rek had en dan bij de pin automaat "saldo checken" en dan kijken of het met dat bedrag is toegenomen...)

_Michelle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:04

Ik heb nog niet zo heel lang telebankieren maar hiervoor belde ik altijd naar de girofoon (Postbank) voor mijn saldo informatie. Dit heb je geloof ik ook van de Rabobank (Rabofoon). Moet je maar even nakijken of jou bank ook zoiets heeft, is wel makkelijk Geld via de post opsturen zou ik zelf niet doen, zeker niet met grote bedragen. Ik zou het veel makkelijker vinden om het in jou geval dan met een overschrijvingskaart te doen.

Deetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:07

Ik zou ook niet geld opsturen via de post.Misschien kun je idd via girofoon doen ofzo.Ik doe het nu gewoon via telebankieren,Is heel gemakkelijk

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:08

Overschrijven via een kaartje kan wel een week duren. Via telebankieren gaat het veel sneller, maar als het van je ouders niet mag zou ik het via de telefoon overmaken (in mijn geval Girofoon).

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:09

onder rembours verzenden, dan zorgt de PTT voor de betaling

anne_bento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:12

ik doe het meestal gewoon overmaken met telebankieren, grotere bedragen alleen als de bokker er bekend om staat netjes alles te versturen, of als het sowiezo een heel bekende bokker is, en anders ophalen of onder rembours..
kleinere bedragen maak ik gewoon over, op de gok.. en het is gelukkig nog nooit misgegaan maar dat klop ik snel af, zal niet de 1e wezen..

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:23

Telebankieren of onder rembours verzenden...

Anoniem

Re: Hoe betalen jullie op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:26

Je kan ook bij een pinautomaat van je eigen bank saldo opvragen zo heb je ook een beetje kijk of er gestort of afgeboekt is. En verder heeft iedere zichzelf respecterende bank wel een girofoon oid waar je telefonisch je saldo, bij- en afschrijvingen op kan vragen.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:57

Hier gaat het inderdaad ook via telebankieren...makkelijk, snel en overzichtelijk.

Wat hebben je ouders er op tegen?

Tellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:59

Ik boek het altijd gewoon over via internet.
Zo ontvang ik het eigenlijk ook altijd.

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:00

Ja ik doe het ook via telebankieren. Nou moet ik zeggen dat ik nooit grote bedragen overmaak (boven de 50 euro), dan haal ik het liever op

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 20:01

Ze vinden het gevaarlijk, iig mn moeder. Zezegt dat je dan heel snel fouten kan maken als je het rekeningnummer intoetst. (Als ik het zou mogen doen, zou ik zowiezo 2x checken of alles klopt)
Zal nog wel een keer vragen of het mag

O, trouwens, over die 'grote' bedragen had ik het eigenlijk over €25 Vidn ik persoonlijk toch teveel om met de post mee te sturen.

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:47

Als je bij internetbankieren een banknummer intoetst, controleert die automatisch of deze overeen komt met de naam die je intikt. Tenminste dat is bij de ABN AMRO zo. Van de rabo heb je ook de rabofoon, zodat je kunt horen of een bepaald bedrag al is bij of afgeschreven.

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:52

Myrtje_ schreef:
Hoi,

De laatste tijd kijk ik steeds vaker in EA-TK spullen aangeboden voor paarden/ruiters. Ik heb al een paar keer kleine dingen gekocht, waarvan ik het geld met de post had verzonden. Nu zie ik toch leuke dingen die wat duurder zijn, dus voor mij risicovoller op de post te doen zijn.
Nu is mijn vraag hoe jullie het geld overmaken als jullie iets op bokt kopen. Gewoon met een afschrift/post/telebankieren?

Ook wil ik graag weten hoe mensen die dingen op Bokt aanbieden (in dit geval mensne die NIET telebankieren), kunnen zien of je het geld al hebt ontvangen.

Dit 2e geval omdat ik van plan ben om zelf ook wat dingen wil gaan aanbieden en ik maar 1x per maand een rekeningafschrift binnenkrijg. Ik kan dus niet via internet telebankieren (Mn ouders vinden dat niet goed) Dan wordt het dus wel heel laat met de spullen verzenden angezien ik aan het eind van de maand pas kan zien of ik het geld binnen heb gekregen.

Alvast bedankt!!

Ben je lid van de Rabobank?
Dan krijg je namelijk als er iets overgestort word sowieso na een week ofzo bericht. Ik wacht hier ook altijd op, ze moeten maar geduld hebben

Ier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:53

Ik betaal via Internetbankieren. Nouja; m'n pappie betaald voor mij via internetbankieren. Erg handig & gaat ook erg snel.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:59

Duurdere dingen ga ik zelf halen of laat ik ophalen (afhankelijk of ik koper of verkoper ben). Is het te ver uit de buurt of doen mensen daar moeilijk over, dan is het een gevalletje "jammer maar helaas".
Scheelt een hoop gedonder en je kunt gelijk de staat van de spullen beoordelen.

Shaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:01

Internetbankieren

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:57

Postbank online, rulez!

Maar als je inderdaad maar 1x per maand een afschrift krijgt... persoonlijk zou ik niet zo lang op mijn spullen willen wachten.. Je moet dat er dan wel bij vermelden, als je iets te koop aanbied, denk ik.

Internet bankieren vind ik best wel veilig, zoals al eerder gezegd is, checkt de postbank ook of het nummer met de naam overeenkomt
(tenminste, als ik naar een gironummer geld overmaak. Als ik naar een bank overmaak, checkt ie niets. Wel goed blijven opletten dus)

Geld per post ben ik absoluut geen voorstander van. Heb het al 2x meegemaakt dat de koper beweert het geld opgestuurd te hebben, maar ik heb nooit wat ontvangen...
Maar ook dat is wel een paar keer WEL goedgegaan.

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:59

Ikzelf betaal altijd via internetbankieren ABN AMRO.. Gewoon op de rekening storten..
Makkelijk, snel en zo gestort!

Als ik zelf wat verkoop heb ik dit ook liever.
Maar ik heb ook al een paar keer geld opgestuurt gekregen, dat heb ik tot nu toe iedere keer gehad

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 23:12

Hier gaat ook alles via internetbankieren. En er is nog nooit wat mis gegaan. Abn heeft idd een check erin zitten.

Maar hey, als internetbankieren zo gevaarlijk zou zijn en zo makkelijk mis kon gaan, zou dan het overgrote deel van nederland internetbankieren? Denk het niet.

Eigenlijk is internetbankieren gewoon een must als je koopt en verkoopt via internet.
Overschrijvingskaarten duren vaak lang, en wachten op een afschrift is helemaal niks.

Als het nou echt niet mag is idd telebankieren misschien een optie

Sterre_Nova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 06:33

Geld per post versturen mag officeel niet eens! Mocht je het kwijt raken dan ben je het ech kwijt.

Bij bijvoorbeeld de girophone kun je afluisteren of er een bedrag is gestort.

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 06:58

Ben lid van Abn. Had het gisteravond nog een keer gevraagd aan mn pa, volgend mij ziet hij het wel zitten. Nu mn ma nog