Leeftijdverschil, wat vinden jullie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 15:49

kaj schreef:
Wat het erge hiervan is: die man is eerste getrouwd geweest met iemand van zijn eigen leeftijd (toen nog jong dus) en heeft twee kinderen met haar gekregen. Die waren destijd rond de 22/23 dus ouder dan mijn vriendin. Toen heeft hij een relatie gekregen met iemand die stukken jonger was dan zijn vrouw. Dus scheiding: zijn oudste kinderen zag hij hierna ook niet meer, hij is dus met die jongere vrouw getrouwd en heeft met haar ook twee kinderen gekregen. Toen was de oudste twaalf.
Nou en rond die tijd heeft hij dus een relatie met mijn vriendin gekregen.

Ben benieuwd wanneer zij te oud word.
Helaas heeft zij helemaal niemand meer als het misloopt. Haar familie ligt een beetje ingewikkeld. Verder had ze al niet echt een uitgebreide vriendenkring en ze had zelfs nog nooit een vriendje gehad.

Dus wat dat betreft vind ik het echt schandalig dat zo'n oudere man het leven van zo'n jong meisje verziekt.

Natuurlijk is dit per geval anders dus ik kan niet zeggen dat een groot leeftijdsverschil altijd slecht is.

Ik heb er zelf helaas slechte ervaringen mee..........

dat hij haar leven verziekt, daar is ze nog altijd zelf bij. Maar zij, en ook hij verzieken ook het leven van zijn vrouw, die ingeruild is als een versleten auto. Wie wil nu een vent die zoiets gedaan heeft? Je ziet zoiets nooit andersom gebeuren, dat een vrouw haar man inruilt voor een jongere man.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 16:05

Het leeftijdsverschil hoeft geen probleem te zijn. Het gevaar is alleen aanwezig dat bijvoorbeeld hij geen zin meer heeft om vaak te gaan stappen bijvoorbeeld. Ik denk dat het dan goed zou zijn dat hij haar dan alleen met vriendinnen laat gaan zodat zij toch van haar jeugd nog kan genieten. Niet dat zij hem later verwijten kan maken dat zij zo weinig "jonge mensen-dingen" heeft gedaan doordat ze bij hem moest blijven en hij al ouder was.

Maar ik vind sowieso dat je elkaar in een relatie ook vrij moet kunnen laten, ok als je even oud bent. Je wil toch niet altijd dezelfde dingen met elkaar doen, en dan heb je elkaar ook nog eens wat te vertellen.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 16:21

Desiree"]
[quote="kaj schreef:
Wat het erge hiervan is: die man is eerste getrouwd geweest met iemand van zijn eigen leeftijd (toen nog jong dus) en heeft twee kinderen met haar gekregen. Die waren destijd rond de 22/23 dus ouder dan mijn vriendin. Toen heeft hij een relatie gekregen met iemand die stukken jonger was dan zijn vrouw. Dus scheiding: zijn oudste kinderen zag hij hierna ook niet meer, hij is dus met die jongere vrouw getrouwd en heeft met haar ook twee kinderen gekregen. Toen was de oudste twaalf.
Nou en rond die tijd heeft hij dus een relatie met mijn vriendin gekregen.

Ben benieuwd wanneer zij te oud word.
Helaas heeft zij helemaal niemand meer als het misloopt. Haar familie ligt een beetje ingewikkeld. Verder had ze al niet echt een uitgebreide vriendenkring en ze had zelfs nog nooit een vriendje gehad.

Dus wat dat betreft vind ik het echt schandalig dat zo'n oudere man het leven van zo'n jong meisje verziekt.

Natuurlijk is dit per geval anders dus ik kan niet zeggen dat een groot leeftijdsverschil altijd slecht is.

Ik heb er zelf helaas slechte ervaringen mee..........

dat hij haar leven verziekt, daar is ze nog altijd zelf bij. Maar zij, en ook hij verzieken ook het leven van zijn vrouw, die ingeruild is als een versleten auto. Wie wil nu een vent die zoiets gedaan heeft? Je ziet zoiets nooit andersom gebeuren, dat een vrouw haar man inruilt voor een jongere man.
[/quote]

Dat zij er zelf bij was zei ik ook tegen iedereen! Ik wil het ook zeker niet goedpraten wat zij deed.

Maar nu een aantal jaren later besef ik wel wat een invloed hij had op haar. Zij was 18 en nog echt naief wat dat betreft. Nog nooit een vriendje gehad en ze had nogal wat problemen thuis dus ja ze was toen erg beinvloedbaar.
Maar ik neem het haar echt veel meer kwalijk dan hem. Al lijkt dat hier niet zo. Ik wil me er niet meer helemaal over uitweiden maar ik ben erg boos op haar geweest. Nu heb ik dit allemaal achter me gelaten dus het heeft geen zin om hier verder op in te gaan maar geloof me maar als ik zeg dat ik het haar ontzettend kwalijk heb genomen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 16:24

kaj schreef:
Maar nu een aantal jaren later besef ik wel wat een invloed hij had op haar. Zij was 18 en nog echt naief wat dat betreft. Nog nooit een vriendje gehad en ze had nogal wat problemen thuis dus ja ze was toen erg beinvloedbaar.
Maar ik neem het haar echt veel meer kwalijk dan hem. Al lijkt dat hier niet zo. Ik wil me er niet meer helemaal over uitweiden maar ik ben erg boos op haar geweest. Nu heb ik dit allemaal achter me gelaten dus het heeft geen zin om hier verder op in te gaan maar geloof me maar als ik zeg dat ik het haar ontzettend kwalijk heb genomen!

Kan ik wel inkomen hoor. Het was ook een megablunder van haar. Ik hoop dat ze er van geleerd heeft en niet nog dergelijke domme dingen doet in de rest van haar leven. Maar het is niet fijn om zo'n vriendin te hebben.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 16:59

Desiree"]
[quote="kaj schreef:
Maar nu een aantal jaren later besef ik wel wat een invloed hij had op haar. Zij was 18 en nog echt naief wat dat betreft. Nog nooit een vriendje gehad en ze had nogal wat problemen thuis dus ja ze was toen erg beinvloedbaar.
Maar ik neem het haar echt veel meer kwalijk dan hem. Al lijkt dat hier niet zo. Ik wil me er niet meer helemaal over uitweiden maar ik ben erg boos op haar geweest. Nu heb ik dit allemaal achter me gelaten dus het heeft geen zin om hier verder op in te gaan maar geloof me maar als ik zeg dat ik het haar ontzettend kwalijk heb genomen!

Kan ik wel inkomen hoor. Het was ook een megablunder van haar. Ik hoop dat ze er van geleerd heeft en niet nog dergelijke domme dingen doet in de rest van haar leven. Maar het is niet fijn om zo'n vriendin te hebben.
[/quote]

Nee dat is zeker niet fijn.......
Ben er echt ook een behoorlijke poos van ondersteboven geweest.
Doet me af en toe nog steeds wel een beetje pijn, maar ik ben niet boos meer. Ik wil haar nooit meer zien maar haatgevoelens zijn een veel te zware last. Ik heb er een behoorlijke knak van gehad maar uiteindelijk ben ik er ook sterker van geworden. Al was ik dat liever op een andere manier geworden.......

Sorry ik ga nu wel erg offtopic maar dit is iets wat mij persoonlijk erg raakt.