Leeftijdverschil, wat vinden jullie?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Leeftijdverschil, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-02 12:06

Ik ben benieuwd hoe jullie over leeftijdverschil denken...

Ik ken iemand die 19 jaar is.... en ze heeft een relatie met een man van 36 jaar. In het begin had ik zoiets van.... dat kan toch niet?! Maar toch vind ik het helemaal niet zo gek. Normaal gesproken komt het vaker voor dat er tussen 2 mensen maar 2 tot 6 jaar verschil in zit, maar dit scheelt 17 jaar.... Ze vraagt wel eens aan me.... hoe denk jij erover? Dan weet ik vaak niet zo goed wat ik zeggen moet.. maar vind eigenlijk toch wel dat het helemaal niets uitmaakt. Als je echt stapelgek op iemand bent, maakt leeftijd toch niet uit?

Wat vinden jullie ervan?

Groetjes Linda


Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 12:13

Ik vind dit een enorm groot verschil.
Waarom?
Omdat hij waarschijnlijk al erg lang op zichzelf woont, werkt en al het nodige heeft meegemaakt.
Iemand van 19 moet nog zoveel leren, nog zoveel levenservaring opdoen.

Als je nou iemand van 50 hebt en iemand van 33, dan heb je hetzelfde leeftijdsverschil maar dat vind ik zo anders, dan zijn ze allebei volwassen, voldoende levenservaring en kunnen als het goed is allebei op eigen benen staan.

Maar... als je van elkaar houdt, dan moet je ervoor gaan. Zien waar het schip strandt. Alleen moet de man in kwestie de vrouw wel haar eigen fouten laten maken, ze moet ervan leren. Hij moet haar niet voor alles behoeden want anders is hij een soort vaderfiguur en leert ze nog niet op eigen benen te staan.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 12:16

ik ben 19 en vind mezelf behoorlijk volwassen.
mijn vriend is 31
12 jaar dus
we gaan over een klein maandje samenwonen en hebben nu anderhalf jaar een relatie

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 12:19

Is heel verschillend van geval tot geval. Kijk als dat meisje nou 15 was en hij 32, dan vind ik het toch niet kunnen.

Toch vind ik in dit geval dat het kan, maar wil ik wel eraan toevoegen of het echt een gezonde relatie kan zijn. Maar dan zou ik die twee moeten zien. Wie weet is zij al heel 'oud' voor haar leeftijd en hij nog een pupje.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-02 12:22

Zij is al vrij volwassen en viel altijd al wel op wat oudere jongens, van een jaar of 24/25. Hij is een echt gezelschapsmens en is altijd in voor leuke dingen... Ze kenden elkaar ook al 2 jaar en konden altijd al goed met elkaar.

Groetjes Linda

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 12:37

het kan... als zij volwassen is, hij haar respecteert en begrijpt dat ze nog een jeugdig leven met veel uitgaan en lol voor zich heeft, dan zie ik geen problemen... En dus nie jaloers is aangelegd als zij uitgaat met vriendinnen en hij niet meegaat...

Ik zie geen problemen in de leeftijd, eerder in de levensstijl, en dat kan net zo goed het probleem zijn bij iemand die 2 jaar ouder is...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 12:40

voor vrouwen maakt leeftijd kennelijk niet zoveel uit, voor mannen echter wel. Zij willen wel een fris jong strak lijf naast zich in bed. Vrouwen van hun eigen leeftijd vinden ze vaak te min. Kijk maar naar contactadvertenties. Die lees ik vaak omdat ik het wel interessant vind om te zien wat mensen bezighoudt en wat ze zoeken. Vaak is het zo dat oudere mannen een vrouw willen tot hooguit hun eigen leeftijd, niet ouder, vaak wel tot 5 jaar jonger dan zij. Vrouwen worden keihard beoordeeld op hun uiterlijk, en daar hoort een jeugdige aanblik kennelijk ook bij.

De hond is de betere mens

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 12:59

Ik vind een verschil van 17 jaar nog wel meevallen Haha!
Mijn moeder is 51, heeft een relatie met een man van 76.
Mijn vader is 56 en heeft heel lang een vriendin gehad die iets van 22 jaar jonger was (en dat is niet stukgelopen op het leeftijdsverschil!) dus ik ben wel wat gewend...

Het hangt heel erg van de leeftijd van de jongste af. Iemand van 10 met een vent van 30 vind ik niet kunnen, maar iemand van 35 met een vent van 55 weer wel en toch scheelt het in beide gevallen 20 jaar.

Ook hangt het van de personen in kwestie af. Als de jongste zich wat volwassener/ouder/hoe je het ook wilt noemen voelt en gedraagt en de oudste zich wat jonger voelt en gedraagt dan kom je aardig dicht bij elkaar uit. Je absolute leeftijd zegt niet altijd zo heel veel over je gedrag, sommige 30ers zijn nog steeds net kleine kinderen en sommige 14 jarigen zijn al heel volwassen.

Nulla tenaci invia est via

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 14:40

Als ze gelukkig zijn met z'n tweetjes is dat toch prima? Ik denk dat alleen zij zelf er over kunnen oordelen, andere mensen niet.

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 14:42

Mijn vriend en ik schelen ook 12 jaar, ik ben 18 en hij 29.
Heb er nog geen probleem aan ondervonden, gaat al 2.5 jaar goed.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 14:43

Ik vind dat leeftijd niks uit maakt.
zolang ze van elkaar houden en gelukkig zijn is het goed.
ik ben ook 13 en mijn vriend is 17.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 14:43

als zij toch gelukkig met elkaar zijn dan moeten ze dat toch vooral doen en niet luisteren naar het commentaar wat mensen hebben die het niet vinden kunnen en hij mzaakt gebuik van haar enz enz

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 15:25

Mijn zus en haar vriend schelen 7 jaar
Een vriendin van mij scheelt 10 jaar met haar vriend
Een andere vriendin heeft gescharreld met een jongen van 10 jaar ouder
En ik heb een vriend van 6 jaar ouder gehad.

Leeftijd maakt niet uit, zolang jullie van elkaar houden en elkaar respecteert.

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 15:33

Iedereen zegt steeds "als je maar van elkaar houdt" etc etc. Maar je hebt toch geen relatie met iemand van wie je niet houdt?!

Volgens mij gaat het er hier puur om wat je nou van het leeftijdsverschil vindt, het zal heus wel goed zitten tussen die 2, lijkt me logisch en dat is ook niet het punt in dit topic. En dat leeftijdverschil een goede relatie niet in de weg hoeft te staan daar zijn we zolangzamerhand ook wel achter.

Maar wat is nou je eerste reactie als je hoort dat iemand een relatie heeft met een veel ouder/jonger iemand?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dan toch altijd wel even zo mijn twijfels heb, al kunnen die verdwijnen als ik de persoon in kwestie beter leer kennen.

Nulla tenaci invia est via

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-02 15:35

Nou het is wel duidelijk dat jullie het er wel over eens zijn dat leeftijd niet veel uitmaakt, zolang je maar van elkaar houdt.... Soms krijgt mijn vriendin echt stomme dingen naar haar hoofd gegooid.... dat hij een pedofiel is enzo... het slaat nergens op. Ze zijn stapelgek op elkaar en hebben dezelfde interesses. Het is een ontzettende lieve man en ik denk wel dat hun relatie stand houdt. Zoals het er nu uitziet in ieder geval wel!
Echt een leuk stel!

Groetjes Linda en bedankt voor jullie reacties!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 15:42

Nou ,ik ken iemand die een man heeft van 30 jaar ouder. Tsja, ze werden gewoon verliefd op elkaar, ook al wisten ze dat dat eigenlijk niet zo praktisch was. daarom gaven ze er eerst ook niet aan toe. maar ja, als je je beter voelt MET elkaar dan ZONDER elkaar, wat houdt je dan nog tegen? dan ga je ervoor. Nou is die man wel jong van geest hoor, en dat scheelt een hoop.

De hond is de betere mens

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 16:46

Ik vind dat iedereen het voor zichzelf moet weten, ik zou zelf niet graag zo'n groot leeftijdsverschil willen hebben, ik ben nu 14 en m'n vriend is bijna 18 dat vind ik wel kunnen!!

angel
Berichten: 1564
Geregistreerd: 15-04-01
Woonplaats: ~~*APELDOORN*~~

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 17:26

Kleintje schreef:
Ik vind dit een enorm groot verschil.
Waarom?
Omdat hij waarschijnlijk al erg lang op zichzelf woont, werkt en al het nodige heeft meegemaakt.
Iemand van 19 moet nog zoveel leren, nog zoveel levenservaring opdoen.

Als je nou iemand van 50 hebt en iemand van 33, dan heb je hetzelfde leeftijdsverschil maar dat vind ik zo anders, dan zijn ze allebei volwassen, voldoende levenservaring en kunnen als het goed is allebei op eigen benen staan.

Maar... als je van elkaar houdt, dan moet je ervoor gaan. Zien waar het schip strandt. Alleen moet de man in kwestie de vrouw wel haar eigen fouten laten maken, ze moet ervan leren. Hij moet haar niet voor alles behoeden want anders is hij een soort vaderfiguur en leert ze nog niet op eigen benen te staan.

ben het er (bijna) hellemaal mee eens maar toch ECHTE liefde overwint alles want bv misschien is zij qua gedrag wel ouder voor dr leeftijd en wie zegt dat zij nog neit veel levenservaring heeft.. maar goed normale situatie ben ik het er wel mee eens.. maar nogmaals echte liefde overwint alles!! Lovers Lovers Lovers
Xxxxxangel

<font color=black><b><i>Hardcore 4 life!
</b></i>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 08:10

angel schreef:
ben het er (bijna) hellemaal mee eens maar toch ECHTE liefde overwint alles want bv misschien is zij qua gedrag wel ouder voor dr leeftijd en wie zegt dat zij nog neit veel levenservaring heeft.. maar goed normale situatie ben ik het er wel mee eens.. maar nogmaals echte liefde overwint alles!! Lovers Lovers Lovers
Xxxxxangel

dat willen wij graag geloven maar ik denk niet dat dat zo is. Echte liefde kan niet altijd alles overwinnen. WAarom waren er anders zoveel echtscheidingen?

De hond is de betere mens

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 12:17

Was het maar zo dat echte liefde alles overwint. Er zijn nou eenmaal dingen waardoor het soms niet gaat.
Zolang je allebei je best doet, voldoende praat en eerlijk bent tegenover elkaar dan heb je er alles aan gedaan.
Ik denk dat dit het belangrijkste is in een relatie... er helemaal voor gaan.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 12:28

Ik kijk niet naar leeftijd al heb ik nog nooit iemand gehad die jonger was, meestal waren ze een stukje tot een stuk ouder.
Ik geloof dat degene waarmee de leeftijd het meeste schilde nu 35/36 is.
En ik heb er nooit spijt van gehad.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 12:41

Mijn ervaring met grote leeftijdsverschillen is toch dat de interesses verschillen. Mijn vriendin (destijds 19) had een relatie met een jongen van 33. Hij was ook heel jong van geest en alles, hartstikke leuk stel, maar na 3 jaar bleken de interesses toch te verschillen. Zij wilde nog veel op stap, hij had die tijd al een beetje gehad en wilde niet elke keer meer mee. Ook waren zijn vrienden natuurlijk een stuk ouder dan haar vrienden, wat allemaal geen reden hoeft te zijn om een relatie op te laten stuklopen, maar na 3 jaar samenwonen is zij toch op kamers gegaan in de stad waar ze studeerde en proefde aan de vrijheid en alle dingen die ze nog wilde doen en daarom is het toch fout gegaan tussen hun. Hoewel ze nog enorm goede vrienden zijn.

Iemand anders die ik ken is zelf bijna 30 en gaat met iemand van 53. Ze gedraagt zich net zo oud als hij en mist in mijn ogen een heleboel. Zelf heeft ze vaak ook best veel moeite met de relatie, omdat zij bijvoorbeeld graag kinderen zou willen, maar hij heeft er al 2 en moet er niet aan denken op deze leeftijd nog een baby te krijgen.

Dan mijn zusje van 16, heeft een half jaar iets gehad met een jongen van 24 die al een zoontje van 1,5 had. Die jongen is ouder als ik maar gedroeg zich toch als iemand van een jaar of 18. Lekker stappen, net als mijn zusje, daar kennen ze elkaar ook van, maar het was voor mijn zusje heel moeilijk gemotiveerd te blijven voor school omdat hij al werkte en dus altijd vrij was zodra hij van zijn werk kwam. Mijn zusje moest echter nog wel huiswerk maken na schooltijd, iets waar hij niet veel rekening mee wilde houden. En 1x in de 2 weken had hij zijn zoontje weer, en mijn zusje van 16 had er weinig behoefte aan op zondag in het park te gaan wandelen met een klein kindje. Ze is er zelf immers nog 1!!
Kortom: ook hier teveel verschillen.

Ik zeg niet dat het altijd zo gaat, maar dit zijn voorbeelden in mijn omgeving waar het toch uiteindelijk mede door de leeftijd is stukgelopen.

lauraB
Berichten: 28
Geregistreerd: 05-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 12:55

Ik ben van mening dat leeftijd niks uitmaakt. mijn ouders scheelden 19 jaar. Mijn moeder was 23 toen ze mijn vader leerde kennen en mijn vader was dus 42. Ze kende elkaar maar 3 weken voordat ze trouwden ( mijn vader moest voor zijn werk naar het buitenland en het enige manier dat mijn moeder meekon was als zijn vrouw dus zijn ze getrouwd Lachen mocht het niet lukken konden ze altijd scheiden was hun mening) achteraf zijn ze getrouwd gebleven tot mijn vaders dood in '94, toen was mijn vader 64. echt het perfect voorbeeld dat het kan Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 12:55

Cody schreef:
Ik zeg niet dat het altijd zo gaat, maar dit zijn voorbeelden in mijn omgeving waar het toch uiteindelijk mede door de leeftijd is stukgelopen.

dat komt meer door het verschil van leefwereld, en dat verschil kan inderdaad door leeftijd veroorzaakt worden.
Tja, als een van de 2 nog kinderen willen, houdt dat in dat die kinderen een ouder krijgen die al snel op leeftijd is (meestal de vader).

De hond is de betere mens

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 14:45

Nou ik heb meegemaakt dat mijn (toen nog) beste vriendin het wat moeilijk had thuis dat haar rijlesinstructeur (autorijles) daar wel heel handig op insprong. Een luisterend oor, een arm om haar heen.

Op een gegeven moment hadden ze dus een relatie. Zij net negentien hij bijna 50 (in ieder geval boven de 45).

Dacht eerst dat het nogal onschuldig was maar dat bleek toch niet zo te zijn: als ik vroeg of ze iets met mij wilde gaan doen (om het even wat) dan had ze opeens afgesproken met iemand van haar werk en dan heel toevallig zag ik haar dan ten tijde van haar zgn afspraak bij hem in de auto stappen.
Het ging zelfs zover dat ik samen met haar bij de bushalte stond en dat hij heel toevallig met de lesauto langs kwam rijden om ons naar de stad te brengen........

Het ergste vond ik dat liegen van die twee. Ik zie beiden nooit meer maar wat ik ervan hoor speelt het nog steeds.

Wat het erge hiervan is: die man is eerste getrouwd geweest met iemand van zijn eigen leeftijd (toen nog jong dus) en heeft twee kinderen met haar gekregen. Die waren destijd rond de 22/23 dus ouder dan mijn vriendin. Toen heeft hij een relatie gekregen met iemand die stukken jonger was dan zijn vrouw. Dus scheiding: zijn oudste kinderen zag hij hierna ook niet meer, hij is dus met die jongere vrouw getrouwd en heeft met haar ook twee kinderen gekregen. Toen was de oudste twaalf.
Nou en rond die tijd heeft hij dus een relatie met mijn vriendin gekregen.

Ben benieuwd wanneer zij te oud word.
Helaas heeft zij helemaal niemand meer als het misloopt. Haar familie ligt een beetje ingewikkeld. Verder had ze al niet echt een uitgebreide vriendenkring en ze had zelfs nog nooit een vriendje gehad.

Dus wat dat betreft vind ik het echt schandalig dat zo'n oudere man het leven van zo'n jong meisje verziekt.

Natuurlijk is dit per geval anders dus ik kan niet zeggen dat een groot leeftijdsverschil altijd slecht is.

Ik heb er zelf helaas slechte ervaringen mee..........


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, IASCrawler, Jessica_1998, manonnevot, ttranch, Vagabondo en 36 bezoekers