Kampeerders onder jullie, welk luchtbed?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Kampeerders onder jullie, welk luchtbed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-03 10:32

Ik ga over 3 weken op vakantie en nu heb ik nog geen luchtbed.
Elke jaar hebben we problemen met die dingen, velours bovenkantje hadden we vorig jaar, die kwam al lek uit de verpakking.
Toen hebben we zo'n ouderwetse rood/blauw gekocht maar die moest je ook om de 2 dagen weer opnieuw oppompen.

Dus nu wil ik een goed luchtbed of iets anders, waar ik zonder problemen een paar weken lekker op kan slapen.

Iemand nog ideeen?

Ik ben een gelukkeling.

Loesje


Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:52

Veldbed Haha! !Nee kzou het niet weten.Is aan een winkel gaan vragen die kampeerspullen verkoopt ?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:55

wij hebben zo'n 2 persoons (met velours bovenkant ja) die is echt heerlijk!

:evaw:

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:02

een Ortlieb of Thermarest (duurder) matje. Self inflating, dus niet meer oppompen, weegt niks en slaapt heerlijk. Echt goedkoop zijn ze niet (Ortlieb meen ik zo'n € 75, Thermarest zo'n € 140? voor een eenpersoonsmatje). Vraag eens bij Bever, of een goede buitensportzaak.

http://www.bever.nl/Assets/Catalogus_pd ... _index.pdf
http://www.spacsport.nl/slaapzakken/matten.html

Neem niet de allerdunst, een cm of 5 is ideaal. Overigens verkocht AH ze laatst ook van Nomad, voor € 45! Ik weet niet of dat nog zo is, maar ik heb er iig eentje.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-03 11:14

Spikkel schreef:
Veldbed Haha! !Nee kzou het niet weten.Is aan een winkel gaan vragen die kampeerspullen verkoopt ?


ja die verkopen je dus een luchtbed die al lek is in de verpakking, er zaten gaten in waar ik mijn vinger bijna in kwijt kon, dus deze keer eerst van te voren testen. Haha!

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:15

Idd, van die zelf opblaasbare matjes zijn ideaal. Ze kosten wel wat, maar gaan ook lang mee. Ik heb er destijds vier weken op geslapen en het beviel prima. Ik zal nog wel even voor je opzoeken welk merk het is. Ze komen iig van de V&D.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 12:05

Wij hebben 2x eenpersoons en 1x tweepersoons van die dikke matrasse...
Van die blauwe... staat er wel even op te pompen *gelukkig wel sinds dat we deze hebben een goede pomp inplaats van zo'n voetpompje* maar dan slaap je wel lekker...
Niet aan te raden als je aan het rondtrekken bent en iedere avond opnieuw moet oppompen Knipoog
Zijn ook veel breder als die kleine luchtbedjes...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 12:07

We hebben echt zoveel luchtbedden gehad... die van ons gaan allemaal stuk , daarom hebben we ook altijd heel veel luchtbedden bij op vakantie Clown

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 12:07

Ethelate schreef:
Wij hebben 2x eenpersoons en 1x tweepersoons van die dikke matrasse...
Van die blauwe... staat er wel even op te pompen *gelukkig wel sinds dat we deze hebben een goede pomp inplaats van zo'n voetpompje* maar dan slaap je wel lekker...
Niet aan te raden als je aan het rondtrekken bent en iedere avond opnieuw moet oppompen Knipoog
Zijn ook veel breder als die kleine luchtbedjes...


je bedoelt zeker ook die met dat vloerse spul aan de boven kant..
die zijn echt super net gewone matrassen Lachen

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 12:18

Ik ben verder geen kampeerder hoor, maar als we bijvoorbeeld op kamp gaan met school neem ik ook altijd dat luchtbed mee met dat vloerse spul. Super ligt dat Ben er zeer tevreden over Pling

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 12:22

Die self infloating dingen vind ik persoonlijk 10 x niks, daar kan ik echt niet op slapen.

:evaw:

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 12:31

Sjimmy, had je een goede (niet lek) die voldoende dik is? Ik zweer erbij, slaap zalig.

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 12:33

Nee Sjimmy dat vind ik ook baggerdingen, en met een "kussen" eraan zijn ook hel en verdoemenis. Gewoon oppompen in de winkel en dan weet je emteen of het goed is. Als ze raar staan te kijken jammer dan. Ik heb ooit met mijn moeder wel 4 luchtbedden op staan pompen (schaamde me dood als puber Knipoog ) maar ze waren allemaal lek Boos! Nummer 5 was goed ook toen ik erop ging liggen en die werd het.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 12:42

waarom Pauline? Ik ben echt heel benieuwd, iedereen die ik ken zweert erbij.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 12:44

Sjimmy schreef:
Die self infloating dingen vind ik persoonlijk 10 x niks, daar kan ik echt niet op slapen.

wij hebben er ook een, voor nood
en voor als we tijdens een overnachting in de auto slapen *kun je 2 bedden inmaken*
Ik vind het echt ondingen... dan maar even pompen

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 13:21

Ben op dit moment aan t kamperen!

(zit nu ff thuis op internet ,
anders krijg ik afkick verschijnselen)

En ik lig nu een week prima op een luchtbed van de Bristol(koste 1o-tje ofzo)

Kampeerze!

Wanestha RIP !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 13:48

Ik heb zo'n superdun lichtgewicht ding van Wildebeast, ideaal voor backpacken. Met van die hele smalle tunneltjes, dus dat ligt echt goed. Te koop bij Perry.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 13:51

Ik heb zo'n zelfopblazend ding van de Aldi voor 16 euro gekocht. Slaapt hartstikke goed.

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 13:57

Ik heb zowiezo al een hekel aan kramperen Haha! , maar ik heb nog nooit echt een goed luchtbed gehad.
Die zelfopblazende dingen vind ik echt te dun, dan wordt ik helemaal gebroken wakker. Vorig jaar heb ik op een 'normaal' luchtbed geslapen, was ook een hel, die tunnels waren veel te breed dus lag ook niet lekker. Zo'n 2persoons velours was nog wel een beetje te doen. Maar het beste beviel me toch wel een schuimrubbber dikke mat.
Luchtbedden zijn naar mijn idee alleen erg geschikt om mee in het water te dobberen Haha!

Run free Jordy.... 1997 - 2021

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-03 15:07

Supertje schreef:
Ik heb zowiezo al een hekel aan kramperen Haha! , maar ik heb nog nooit echt een goed luchtbed gehad.
Die zelfopblazende dingen vind ik echt te dun, dan wordt ik helemaal gebroken wakker. Vorig jaar heb ik op een 'normaal' luchtbed geslapen, was ook een hel, die tunnels waren veel te breed dus lag ook niet lekker. Zo'n 2persoons velours was nog wel een beetje te doen. Maar het beste beviel me toch wel een schuimrubbber dikke mat.
Luchtbedden zijn naar mijn idee alleen erg geschikt om mee in het water te dobberen Haha!


daarom worden er ook altijd 2 meegenomen, een om op te slapen en een om op te dobberen.
Dus eigenlijk lig ik gewoon een paar weken op een luchtbed en dat noem ik dan vakantie. Lachen

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 15:52

Ik ben misschien te zwaar lielle, we hebben een goede thuis, maar ik vind ze A - glad (zelfs met hoeslaken), B - te hard (ook die van 5 cm dik).

Ze gaan wel nooit lek dat is een voordeel. Maar voor die prijs kan ik ook 3 luchtbedden kopen en lekkerder slapen.

Dan geen lucht bed met van die langwerpige luchtkamers maar écht zón matras, daar slaap ik heerlijk op. (en idd vragen of je 'm in de winkel op mag blazen/pompen).

:evaw:

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 18:47

Sjimmy schreef:
wij hebben zo'n 2 persoons (met velours bovenkant ja) die is echt heerlijk!


Die hebben wij ook, al jaren zonder problemen. Wel stevig oppompen, anders heb je last van elkaar.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 18:50

en dat gaat prima met zo'n grote gele pomp met iets van 25 liter vermogen en die pomt als je trekt en als je duwt (ehhhh ik heb het dus over een POMP voor het LUCHTBED) Schijnheilig dan heb je zelfs zo'n luchtbed binnen 5 min opgepompt.

:evaw:

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 20:40

Ik heb een 1 persoons luchtbed (best groot, 1.5 persoons ofzo Verward) met zo'n verlours bovenkant, en die is idd. super!! Eerder hadden we ook van die plasticen of van die luchtbedden van stof-achtig iets? (rood met blauw) Maar die waren altijd zo lek. En op die met velours bovenkantje kan ik supervaak op duiken/springen en hij gaat niet lek Schijnheilig

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 21:20

wij hebben ook van die self inflatables maar als je deze kiest neem dan de dikkere versie en iets breder dan normaal. dan slaap je iets comfortabeler.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blue_flower, ComscoreBot, Domi_94, Eefje_Sammy, Laura1982, Melzazu, Milando, Naboo, noviceh, Rosalie_91, Sigge, Tajmahal, Traiectum, WithinYuuri, xPabloBokt, xPearl en 55 bezoekers