Bibber! Koud water...

Moderators: Berdien, Dani, Murthul, Muurp, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Margreet

Bibber! Koud water...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-02 21:13

Ze zijn bij ons bezig om de boiler (op zolder) en de verwarmingsketel (in de kelder) te vervangen door een HR combi-ketel. Beide apparaten stonden op het punt om het te begeven en ze worden nu tegelijkertijd vervangen.
Maar ze moeten dus allerlei leidingen trekken etc. en die 2 dingen eruit slopen. Er kwam me toch een hoeveelheid roet uit die verwarmingsketel (model jaren 60 van een formaat dat ze tegenwoordig gebruiken om complete flatgebouwen te verwarmen!) echt supersmerig, het is hier nu echt een verschrikkelijke bende en ze redden het niet in 1 dag, dus nu hebben we geen warm water... Ga zo dus maar *kiezen op elkaar* koud douchen. Net een nogal verhitte les gehad, dus wassen is geen overbodige luxe.
Kostenplaatje van de hele operatie zo'n €5000, hoef ik gelukkig niet te betalen. Het zal ongetwijfeld schelen op de gas en elektra rekening, die is nu zo'n €500 per 2 maanden, terwijl we maar met z'n 3en zijn. Geen idee wat normaal is, maar dit lijkt me erg veel!

Nulla tenaci invia est via

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 22:36

Wow das idd wel pittig...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 07:33

brrrr, hoe beviel het. Ik heb toen ik een huttentocht in de alpen heb gelopen ook regelmatig met ijskoud (smelt) water gedouched. En weet je... HET WENT! Haha!

:evaw:

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-02 11:21

Ik kwam ineens op het briljante idee dat we in de keuken een aparte (kleine) boiler hebben, dus ik ben daar maar aan de slag gegaan met een washandje en emmers, primitief, maar beter dan koud water!
Het zal best wennen, maar ik wil daar helemaal niet aan wennen....

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 21:24

Als je een bad had gehad had je wat emmers warm water in je bad moeten gooien!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-02 22:12

Boilertje van 20 liter, schiet lekker op, das niet veel in een bad hoor! (wat we overigens wel hebben).
Vandaag zijn ze klaar, nog de hele dag bezig geweest, maar alles doet het weer, zalig!!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie