Ervaringen ziekenhuis- en fruitdieet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Ervaringen ziekenhuis- en fruitdieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 13:20

Aangezien ik wegens omstandigheden in de afgelopen 3 dagen 3 kg ben afgevallen, leek het me een idee om er dan meteen maar een dieet achteraan te plakken, op het moment dat ik weer wat door mijn keel kan krijgen.

Ik heb ervaring met het fruitdieet (jaren geleden, maar was 5 kg afgevallen in een week en is er ook af gebleven). Met het ziekenhuisdieet kun je tot 4 kg in 5 dagen afvallen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze dieten? Ik denk namelijk dat het ziekenhuisdieet beter is vol te houden, daar dit wat gevarieerderer is.

Hoop op reacties

Kelpla

Re: Ervaringen ziekenhuis- en fruitdieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:02

Ik heb ook al wel eens wat gelezen over het ziekenhuisdieet. Ben dus ook benieuwd naar ervaringen.
Hoe vond jij het fruitdieet? Heb ik nog nooit van gehoord

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 14:05

Ik vond het fruitdieet erg flauw, echt flauw van flauw

Je mocht de hele dag door fruit en groente eten, thee en koffie zonder suiker en melk en uiteraard water en 's avonds groentensoep, waarvan de boullion getrokken van kipfilet. Qua dat is het ziekenhuisdieet wat gevarieerder

laura1987

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:07

Kunnen jullie me misschien uitleggen wat je moet doen bij die dieeten want het fruitdieet klinkt niet als een straf aangezien ik echt een fruit mens ben

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 14:16

Bij het fruitdieet precies zoals ik hierboven beschreef De hele dag fruit en groente (mag je je helemaal vol eten) en veel drinken (water, thee, koffie). En 's avonds dus die groentensoep.

Ik heb er toen wel vitaminepillen (multi dingen) bij geslikt en dat ga ik nu ook doen.

laura1987

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:18

Quellian schreef:
Bij het fruitdieet precies zoals ik hierboven beschreef De hele dag fruit en groente (mag je je helemaal vol eten) en veel drinken (water, thee, koffie). En 's avonds dus die groentensoep.

Ik heb er toen wel vitaminepillen (multi dingen) bij geslikt en dat ga ik nu ook doen.

Ja maar niet alle soorten fruit word je niet dik van toch?
Net zoals bananen en witte druiven mag je die dan ook gewoon?

Kelpla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:18

oke. Heb je ook een voorbeeld van dat ziekenhuisdieet? En misschien van die fruitdieet?

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 14:19

laura1987 schreef:
Quellian schreef:

Ja maar niet alle soorten fruit word je niet dik van toch?
Net zoals bananen en witte druiven mag je die dan ook gewoon?

Er zijn wel een aantal sites via google te vinden waarop staat welke vruchten hoeveel caloriën bevatten

Bananen en avocado's mogen dus ook niet

laura1987

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:20

oke dank je wel en ik ga wel zoeken
even kijken hoe het werkt
maar je valt er dus snel van af en komt het niet snel weer aan? (als je je aan normaal eetgedrag houd natuurlijk

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 14:20

Ziekenhuisdieet:

Iedere ochtend:

1 sinaasappel of grapefruit
1 beschuit of geroosterde boterham
koffie of thee zonder suiker of melk

Maandagmiddag:

1 ei
2 bekers yoghurt, halvol of vol
2 beschuiten of geroosterde boterhammen

Maandagavond:

2 tomaten
2 eieren
1 beker yoghurt, halfvol of vol
halve krop sla eventueel met wat olie, azijn en zout

Dinsdagmiddag:

1 ei
2 bekers yoghurt, halvol of vol

Dindsdagavond:

1 tomaat
1 beker yoghurt, halvol of vol
1 bief tartaar eventueel gegrild
Woensdagmiddag:

1 ei
2 bekers yoghurt, halfvol of vol

Woensdagavond:

125 gram biefstuk gegrild
1 beker yoghurt, halfvol of vol
1 beschuit pf geroosterde boterham
Donderdagmiddag:

125 gram kwark
1 tomaat
1 zure augurk

Donderdagavond:

1 appel
2 tomaten
1 bief tartaar eventueel gegrild

Vrijdagmiddag:

200 gram vis naar keuze
1 tomaat

Vrijdagavond:

1 ei
1 tomaat
halve krop sla eventueel met wat olie, azijn en zout

Koffie en thee zonder suiker of melk, en mineraalwater mag je onbeperkt drinken.

In het weekend mag je normaal eten.

Je blijft op je streefgewicht door iedere maandag het volgende te eten:

's morgens : 1 glas water met een citroen
's middags : 1 appel, 1 beschuit of 1 geroosterde boterham
's avonds : halve krop sla, 1 ei en 1 tomaat
------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit lijkt me wel goed vol te houden
Fruitdieet heb ik hierboven al beschreven

Kelpla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:26

Humm, thanks. Ziet er idd niet zo moeilijk uit.

Sando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:29

Mijn moeder heeft het vorige week de hele week gedaan omdat ze op vakantie is nu en ze wilde nog een paar kilo`s kwijt. Ze is in 1 week 3,5 kilo kwijt geraakt met dat dieet en zonder moeite... succes ermee !

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 14:35

Welke heeft ze gedaan? Het ziekenhuisdieet?

Sando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:52

ja, het ziekenhuisdieet. en dat kon ze goed volhouden.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 15:14

Ik ben geen fan van crashdieten.

De kilo´s die je er vanaf valt zijn vnl vocht en daarna verlies je ook een te groot percentage spieren.

Als je zo weinig eet schrikt je lichaam en gaat het in de reservestand staan waardoor je stofwisseling op zijn gat komt te liggen. Ga je dan weer normaal eten, heb je een vertaagde stofwisseling plus een lager spierpercentage (wat de hele dag door vet verbrand) en dus kom je sneller weer aan waarbij je verhouding spier/vet veranderd is in je nadeel. Het befaamde johjo effect.

Wil je toch zoiets doen, zorg dan dat je de hele dag door eet om de verbranding op gang te houden, en er krachttraining bij doet om je spieren te behouden.

Ga je weer normaal eten, bouw het dan langzaam op en ga sporten om je verbranding optimaal te houden.

Maar ik zou het je liever afraden en aanraden om te gaan sporten en daarbij max 10% onder je dagelijkse behoefte te gaan zitten en het calorietekort mn door het sporten te behalen. Op de lange termijn een stuk effectiever!

Sando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 15:21

Helemaal mee eens Laura. Maar het ziekenhuis dieet is net effe iets anders dan een echt crash dieet, want je mag toch best wel wat hebben zonder honger te hebben. En vaak heb je bij die crash dieeten wel honger...

Zonnetje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 17:17

Crash dieeten betekend gewoon uitermate weinig calorieen tot je nemen en dat doe je met het ziekenhuisdieet.......

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 18:15

Ik zeg al: ik heb goede resultaten behaald met een week het fruitdieet, die kilo's zijn er ook niet weer aangekomen.

Ik heb nu de spullen in huis gehaald voor het ziekenhuisdieet. Ik heb nu toch ook al 3 dagen bijna niets gegeten (een bolletje met kipfilet en een halve pannenkoek), dus mijn stofwisseling ligt toch al op z'n gat.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:22

ik heb het ziekenhuis dieet samen met mijn vriend en schoon ouders 3 weken gedaan.. ik vind het best wel lekker hoor alleen die sinasappels..
me schoonouders zijn er goed van afgevallen.. zo een 7 tot 10 kilo in die 3 weken.
mijn vriend 4 kilo
en ik hahah 1 kilo
maar dat komt denk ikomdat ik toch al nooit zoveel gezond eet en mijn stofwisseling al jaren van slag is

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 20:04

Ik ga voor het ziekenhuisdieet

Druif_01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:21

nou als je dat ziekenhuisdieet een weekje doet heb je wel een veel te hoog cholesterol gehalte, jezus man, zoveel eieren is ook niet gezond hoor

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:30

Tja, als je 'Hollywood-diëten' leest schrik je nog meer van het aantal eieren dat gegeten moet worden.

Verschillende vriendinnen van me hebben het ziekenhuisdieet gedaan. Heel goede resultaten hebben zij er niet mee gehaald. Eentje heeft er twee achter elkaar gedaan, en na een maandje nog een keer. Uiteindelijk kon zij haar normale eetpatroon een beetje aanpassen, en kwam het gewicht er niet meer bij. Een andere vriendin is weer terug op gewicht (denk ik dan), en nog een vriendin kon het niet volhouden omdat ze te duizelig werd (imo een gebrek aan doorzettingsvermogen).

Als je dus normaal wel goed eet, zou ik het ziekenhuisdieet wel doen. Anders kun je beter eerst je eetpatroon (en bewegingspatroon) aanpassen.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 21:00

Juist, sowieso is je eetpatroon en -gewoonte het belangrijkst.

Ik eet altijd heel slecht en onregelmatig, maar kom nooit iets aan, ik blijf altijd op hetzelfde gewicht.

Maar nu ik toch al ben afgevallen wegens omstandigheden, lijkt het me een prima plan om nu dan dit dieet te volgen; het begin van gezond en regelmatig

Slik er wel multi vitaminen bij.

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:49

Ik heb het ziekenhuisdieet én een dieet van de hartstichting gedaan.
Nadeel bij mij was, dat ziekenhuis dieet ben ik geen grammetje van af gevallen, helaas. Ik at al langere tijd op die manier, dus mijn lichaam was het al gewend. Valt erg goed vol te houden en je mag behoorlijk wat eten en ik persoonlijk vond het nog lekker ook.
Het dieet van de hartstichting ben ik bijna 2 kilo mee kwijt geraakt, maar dat was pas bij de 2e rit (dat dieet is 1 week) en de eerste week met dat dieet was ik zelfs aangekomen en het was imo niet lekker ook, bieten eten, ieuwl, haha..maar je moet er wat voor over hebben he

Ik drink nu Pu ErhTea, das Chinezethee, werkt reinigend en 2 kennissen zijn er in 1 week 3 kilo van af gevallen..maar ook dat weer icm gezond eten, 200ons groente etc.

Wat wel een goede werking heeft is grapefruit smorgens en een gerosterde boterham met laagje pindakaas. Geen idee wat voor chemische werking dat heeft, maar als je dat al een week neemt icm groot glas water en thee, dan slank je al wat af.

Ik zou dus voor het ziekenhuisideet gaan (ook al heeft het mij niet geholpen), want het is een gezonde manier van eten, hele dag door porties en jelichaam went dan aan andere manier van eten, schrikt daardoor en kan verbranden.

Veel succes he.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:16

Gewoon gezond eten en niet snoepen werkt op de lange duur het beste....