de euro

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

de euro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-02 19:24

goh alles is met de euro zo duur geworden (lijt het).
doe je met 50 euro booschappen (110,-), heb ik nog niet genoeg bij me...
en ik heb ook amper boodschappen in de kar...(bij de aldi)

is alles bij de aldi nou zo duur geworden, koop ik alleen nog maar dure spullen of heb ik geen geldinzicht...


Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 19:32

klopt ja.

ik doe ook een stuk minder boodschappen met hetzelfde geld. Het is echt niet normaal hoe de euro's de deur uitvliegen nu.

Af en toe vraag ik me echt af waar het allemaal aan op gaat.....

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 19:33

Ik was vandaag met mijn pa ff naar het tuincentrum.
Mijn hemel wat een prijzen daar, een simpel plantje E 4,50,-

Alles is echt heel duur geworden, van mij mag de gulden wel weer terug.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 19:37

Ik sta bij bijna elke kassa de bon na te kijken omdat ik het gevoel heb dat er een fout is gemaakt. Maar nee, alles is gewoon echt ontiegelijk duur. Ik loop voor mijn gevoel 2x zo vaak naar de pin als vroeger, terwijl ik toen F 25,- pinde en nu 10 euro, dus bijna hetzelfde.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 19:47

Het echt veel duurder geworden ik heb als bijbaantje een paar uur achter de kassa de bedragen zjn echt niet normaal , maar wij zijn ook heel duur. Ik heb trouwens bvandaag oud geld in mn handen gehad voelt raar joh!

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 20:03

Klopt. Alles is ook duurder geworden. Terwijl er voor de introductie van de euro gezegd werd dat er geen (kunstmatige) prijsverhogingen mogen plaatsvinden vanwege de euro. Maar ja, die zijn er dus toch gekomen. Ze zijn echter bezig om het te onderzoeken en er wat aan te doen.

Geen onderschrift.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 20:11

Cowgirl schreef:
Alles is echt heel duur geworden, van mij mag de gulden wel weer terug.


*LOL* *LOL* Frusty

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 20:11

ja alles is duurder helaas..
ze hebben de guldentekens gewoon ingewisseld voor de euro. maar dat heeft ook zijn voordelen. zo verdiende ik voorheen op de kwekerij 90,- per 8 dagen werk, verdien ik nu meer dan 100,- per 4 dagen werk.

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 20:32

Pam schreef:
zo verdiende ik voorheen op de kwekerij 90,- per 8 dagen werk, verdien ik nu meer dan 100,- per 4 dagen werk.


Ja, het kan ook zo z'n voordelen hebben.

Hoe lang werk je al op de kwekerij?

Geen onderschrift.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 21:19

Ik werk al een 3,5 jaar in een supermarkt, dat is lang genoeg om op een gegeven moment niet alleen ongeveer alles te weten staan, maar ook de prijzen onderhand van veel artikelen precies uit je hoofd te kennen. Maar nu met de euro is er op zich niet veel prijsverandering geweest. Tenminste niet bij ons. Er zijn wel wat dingen omhoog gegaan zodat het afgerond werd, maar er zijn ook artikel prijzen omlaag gegaan om het af te ronden. Bij ons in de supermarkt dus geen verschil. Persoonlijk heb ik helemaal niet het idee dat dingen duurde geworden zijn, en in de praktijk geef ik de laatste paar maanden ook niet meer uit als daarvoor. Voor mij is alleen het bier duurder geworden Bloos Bloos Bloos

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 14:16

Alles is duurder geworden het lijkt wel of ze het € teken er voor hebben gezet en vergeten zijn om het om te prijzen. Bij alles wat ik koop sta ik een uur naar de kassabon te kijken of het wel klopt.

En bij sommige winkels heb ik echt zo iets van oh dat kost maar € 19.95 maar dat is wel mooi bijna fl. 44,-- je verkijkt je er echt op.

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 15:05

ik vind ook dat alles duurder is geworden
de gulden mag weer terug komen
kleren zijn ook best wel duurder geworden en gewoon dingen in de supermarkt maar soms is de euro ook wel handig want als ik aan me ma vraag of ik wat lekkers op school mag kopen geeft ze me 3 euro!!nou dat spaar ik dan lekker op en kan ik iets anders kopen }>

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 18:02

Maargoed, als je nu van de euro weer terug gaat naar de gulden, is het niet opeens weer de gulden prijzen van voor de euro.
Daar kunnen ze dan ook weer allerlei trucjes mee uithalen zodat ze meer winst maken, net zoals ze bij de euro invoering hebben gedaan, ookal werd gezegd dat dat niet zou gebeuren.

De euro vindt ik opzich geen probleem, alleen dat ineens zowat alles omhoog in prijs is gegaan wel.

Mijn moeder heeft wel eens meegemaakt dat echt alleen het teken voor de prijs was veranderd, over het gulden tekentje was dus de euro teken overheen geplakt, de prijs was hetzelfde gebleven.
En waarom zou je nu nog afronden, het maakt niks uit, want je betaalt nu ook weer met centen.

Alles is echt omhoog gegaan hoor.
Ik doe idd nu ook korter met het zelfde bedrag dan eerst.
Het lijkt trouwens wel goedkoper en je koopt eerder iets omdat je denkt dat het niet zo duur is, omdat de prijs lager is.
Maar de waarde is dus wel hoger.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 20:28

Klinkklare onzin.. er is een vrij marktmechanisme. Als mensen hun spulen voor meer geld kunnen verkopen is dat hun grootste recht. Klant is koning, en diegene die te duur verkoopt, verkoopt niks.. Prijzen gaan dus aleen maar omhoog als:

1) De klant het toelaat
2) De kosten omhoog gaan

Bij de invoering van de Euro zijn geen van beiden van toepassing

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 12:43

joostvangestel schreef:
Klinkklare onzin.. er is een vrij marktmechanisme. Als mensen hun spulen voor meer geld kunnen verkopen is dat hun grootste recht. Klant is koning, en diegene die te duur verkoopt, verkoopt niks.. Prijzen gaan dus aleen maar omhoog als:

1) De klant het toelaat
2) De kosten omhoog gaan

Bij de invoering van de Euro zijn geen van beiden van toepassing

Toch is het zo Joost. en primaire behoeftes zoals eten worden ALTIJD verkocht. Ook als het duurder is, want de mensen hebben geen keus.

De hond is de betere mens

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 12:45

Voorbeeld:

Een pakje stroopwafels kosten voorheen bij de Aldi, of in de aanbieding bij een andere winkel 0,99 cent. Tegenwoordig kost een pakje stroopwafels bij de Aldi, of in de aanbieding bij een andere winkel 0,99 eurocent. Ruim twee keer zo duur dus.

Dit valt mij op bij heel veel verschillende dingen. Alleen van wasmiddelen heb ik het idee dat ze gelijk zijn gebleven of goedkoper zijn geworden. De rest is voor mij nauwelijks nog betaalbaar.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:08

Deze discussie heb ik al heel wat keren gevoerd de laatste tijd. En iedereen heeft hetzelfde probleem.
Vroeger gooide ik van alles en nog wat in mijn Aldi-kar en zat dan rond de 100 gulden. Nu is het vaak 70 euro en dat terwijl ik de "wel lekker, niet nodig" tegenwoordig maar laat liggen.

Bij de Edah heb ik hezelfde probleem, welke supermarkt werk jij ook al weer Sypheron, dan kan ik daar naartoe Haha!

Ik hoorde laatst van iemand dat ze bij de AH elke week om moeten prijzen (de hoogte in uiteraard).

Maar ook de paardenbrok is duurder geworden, het andere dierenvoer en schoenen zijn ook vrij duur vind ik. Laatst weer meerdere paren voor de kinderen moeten kopen maar nu hebben ze van die "Knal"-aanbiedingen voor 29,95 euro. Dat zijn dezelfde schoenen die vorig jaar 39,- gulden kostten.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:15

Wij kopen altijd dezelfde dingen, ieder weekend. We lopen blind naar de rekken toe waar wij onze waren kunnen vinden. en toch is ook ons boodschappenlijstje duurder geworden, terwijl er niets aan veranderd is. rara.

De hond is de betere mens

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:29

Ja, nog eentje: het parkeergeld op een beurs was vorig jaar F5,-. Nu € 5,-

Beetje verdacht toch???

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:40

Paar voorbeelden van de prijzen bij mij op m'n werk:
biertje: vorig jaar 3,30, nu €1.60 limonades idem.
koffie: vorig jaar 3,00, nu 1,45
Parkeergeld op de haven: vorig jaar 5 gulden per dag, nu €2,50. Douchen was eerst 1 gulden, nu 50 cent.
Inderdaad een prijsstijging, maar niet meer dan andere jaren. Ieder jaar ongeveer een kwartje er op is bij ons vrij gebruikelijk.
De prijzen van de leveranciers zijn ook omhoog gegaan en je bent een dief van je eigen portemonnee als je dat niet aan je klant doorberekend. En vergeet de aanschaf van een nieuwe kassa, omprogrammeren van de Pin, ombouwen van de munttelefoon etc. niet, wordt allemaal doorberekend aan de consument.
En ik ben gewoon keurig, net als ieder jaar, omhoog gegaan met m'n loon, koopkracht is gelijk gebleven.

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie