daar gaat mijn stem! (Melkert afgetreden)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

daar gaat mijn stem! (Melkert afgetreden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-02 23:43

Ok, was eruit, heb gestemd, na wikken en wegen tussen D66 en PVDA was het PVDA geworden.
Aangezien ik het vertrouwen in een partij heb dat hun hun beste man/vrouw naar voren schuiven als lijsttrekker, stemde ik automatisch dus op melkert.
En nu?
Nu hoor ik net op TV (ned 2) dat melkert is afgetreden. Details heb ik nog niet gehoord, maar ok...

Nee, dit schiet op... Frusty

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 23:49

Tja.... Lips are sealed

Weer een duidelijk voorbeeld dat je op de partij moet stemmen en niet op de lijsttrekker.
Is in dit geval is de situatie niet anders dan bij LPF.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 09:14

ja maar stef, dit was ook niet erg slim van je. Dit is duidelijk een teken dat je je niet goed op de hoogte hebt gehouden. Het was algemeen bekend dat ZELFS de achterban van Melkert niet achter hem stonden als het ging om het minister presidentschap.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 10:12

Ja. Dankzij de hetze. Want een paar maand geleden was dat nog heel anders hoor! Ik vond dat hij zich gister een héél goed verliezer toonde. Maar ja, dat risico heb je als politicus. En nu kan Wouter Bos naar voren en dat is een lekkertje.…
Kwijl
PS: Mijn GL-steun heeft ook niet echt geholpen geloof ik…
Huilen

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 10:37

Je stem is niet weg, hoor Stef. De partij heeft jouw stem gekregen, Melkert neemt die stem niet weg nu hij zelf weg gaat. Maar ik snap je gevoel wel hoor, Stef.

Het was idd de hetze tegen links na de moord op Fortuyn die links de das om heeft gedaan. Gelukkig is Groen Links toch gelijk gebleven en heeft de SP zijn zetels bijna verdubbeld. Melkert toonde zich idd een waardig verliezer. Hij heeft dit niet verdiend. Ook Kok niet trouwens.

Ach, over een jaartje opnieuw stemmen, verwacht ik. Hoera!
Tong uitsteken

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 10:49

Kreeg er een brok van in mijn keel...12% heeft zich door de moord laten beinvloeden...dat zijn 18 zetels!!! Daar baal ik wel van maar gelukkig is de meerderheid bij CDA terecht gekomen.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 11:42

Ik ben ook wel blij dat het CDA zo gewonnen heeft. Het is dan wel niet de partij waar ik op gestemd heb maar ik heb wel vertrouwen in het CDA. Maar ze gaan een lastige klus tegemoet, ik hoop niet dat zij er de dupe van worden als het straks toch mis gaat in het nieuwe kabinet met al die onervaren figuren.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 14:00

Ik had gehoopt op ook een linkse partij!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 14:13

En ik ben zo opgelucht dat PvdA en groen links er niet bij zitten, dat wil je niet weten.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 14:19

Desiree schreef:
En ik ben zo opgelucht dat PvdA en groen links er niet bij zitten, dat wil je niet weten.

CDA, PVDA en Groen links heeft nog altijd een meerderheid als ze er samen uitkomen.. Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 14:21

Dat is waar sugarmiss. Maar de mensen hebben niet voornamelijk op die andere partijen gestemd. Het zou naar de kiezers toe wederom weer een blijk van gebrek aan respect zijn om met groen links en pvda in zee te gaan. Ze kunnen niet voorbij aan LPF.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 14:30

Het zal niet de eerste keer zijn dat dat gebeurd. En vlak de Koninging niet uit, die heeft een aardig 'sturende' invloed.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 14:47

Ik ben er zeker niet blij mee, maar ik denk dat Desiree gelijk heeft: de kiezer heeft ‘rechts’ gestemd en dus zal een coalitie met CDA, VVD en LPF het meest voor de hand liggen.
Ik had het graag een stuk linkser gezien en dan vooral zonder LPF – waar ik geen enkel vertrouwen in heb – maar als het dan zo moet dat vind ik de aansturing van Balkenende een goede oplossing: dat is een integere man die zich niet heeft laten verleiden door allerlei invloeden maar gewoon zijn eigen koers heeft gevaren. En of en toe zichzelf op de korrel neemt en dat kan ik wel waarderen.

Blijft balen dat zoveel mensen links hebben afgerekend op iets waar ze niet debet aanwaren. Ben toch blij dat ik GL heb gestemd, ben ook blij dat dan tenminste SP nog is gegroeid!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 16:39

Melkert... hij heeft ook goede dingen gedaan voor het land. Dat moeten we hem toch nageven.
Campagnes moet je ook hard voeren tegenover de andere partijen, maar af en toe had Melkert toch niet zo'n brede rug waar hij alles naar beneden liet glijden, liet zich gaan als een klein kind.

Jammer voor hem, maar goed, laten we het eens proberen met een andere regering. We zien vanzelf wel waar het schip strand. Dan kunnen we altijd weer opnieuw verkiezingen houden.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 17:03

Ad Melkert? AD JANKERT Huilen zul je bedoelen.
Dit vind ik nou kiezersbedrog en geen respect hebben voor je kiezers. Aftreden als je geen doelpunt scoort. Echt zielug hoor.
Ach naja zegt meer over hem dan over de andere lijsttrekkers.
En idd, weg is je stem! Ga nu maar alvast bedenken waar je de volgende keer op wilt stemmen.
Das toch 1 voordeel van op een dooie lijstrekker stemmen, die kan niet aftreden, hihihi. Haha! Knipoog
Viv

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 18:01

Vippie, je hebt het niet helemaal begrepen geloof ik.

Het aftreden van Melkert is erg moedig omdat hij op deze manier erkent dat hij het niet goed gedaan heeft als lijsttrekker. Het is het enige goede wat hij nog kon doen. Ook Dijkstal is afgetreden, om dezelfde reden.

IMO is het kiezersbedrog om direct na de verkiezingen zo'n oetlul als Herben als fractievoorzitter te kiezen. Ze hadden gewoon de nummer 2 als fractievoorzitter moeten aanstellen, die man staat net voor nix op de 2e plaats.

En nogmaals; de stem van Stef is niet weg. De partij heeft die stem, de lijsttrekker neemt die niet mee naar huis, ofzo. Melkert blijft overigens voorlopig gewoon in de kamer hoor, alleen niet meer als fractievoorzitter.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 21:21

ja wat een moedige beslissing van ad melkert. eerst de gifbeker helemaal leeg drinken. de hetze tegen hem was buiten proportioneel en getuigde van erg weinig respect en kennis van zaken. melkert heeft een verkeerde uitstraling voor een lijsttrekker, maar hij heeft onmiskenbaar kennis van zaken en een schat aan ervaring. Melkert verdwijnt niet uit de politiek, maar als lijsttrekker. heel logisch als je eindverantwoordelijk bent voor een desastreuse nederlaag. het zou pas fout zijn als hij hieruit niet zijn conclusies had getrokken.
ik heb het grootste respect voor melker!
al sprak hij me nooit aan

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 22:37

Juist, daar ben ik het helemaal mee eens, ruiter. Vippie, net als bij het andere berichtje waar ik op gereageerd heb, zeg ik ook hier weer, dat opstappen het enige zinnige is wat hij had kunnen doen en hij heeft dit ook waardig gedaan vind ik. Wat die man over zich heen krijgt, is grotendeels onterecht. Want hij is niet persoonlijk verantwoordelijk maar wordt er wel persoonlijk op afgerekend.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 22:50

Ik vind ook dat het heel moedig is om juist die nederlaag te accepteren en een ander de kans te geven het vertrouwen in de kiezers te herstellen voor de volgende periode.
Veel makkelijker geweest zou zijn om aan te blijven en alles te wijten aan 6 mei, ipv de kiezers duidelijke 'wensen' te respecteren.

Ik stem overigens altijd voor een vrouw in de partijlijst Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 23:04

Ah...ook Jeltje? Haha!

Ik hoorde vandaag in een flits op de radio dat zij ook niet meer deelneemt aan de PvdA?

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 09:20

ik meende dat zij nieuwe fractievoorzitter werd?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 09:24

Jelke is dus tijdelijk de nieuwe fractievoorzitter. Wat de nr. 2 Valera betreft, ik denk dat je voor sommige beroepen leeftijd nodig heeft, en ik denk dat hij echt nog te jong is. maar ik vind hem zelf ook sympathieker over komen dan Herben.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 20:42

Ik had juist wel gehoopt op pvda of D66!!!
En ik vind dat Melkert ook veel goede dingen heeft gedaan!!!
Voor mij is een partij die veel voor dieren doet en er voor alle mensen is, en niet alleen voor de rijke heel belangrijk!!!

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 11:39

nogmaals alle lof voor melkert zijn beslissing gevolgd door de mooiste passage van melkerts zwanenzang

Laat me nog iets heel persoonlijks met u delen. Ik heb de slopers de afgelopen maanden op de Partij van de Arbeid en op mij persoonlijk zien afkomen. De krachten die Nederland op sleeptouw namen, in een roekeloze ontkenning wat aan sociale vooruitgang echt is bereikt. Krachten die splijtzwam zijn in onze samenleving waar juist na 11 september gemeenschapszin voorop moet staan. Er zijn onbegrijpelijke en zeer afkeurenswaardige dingen gebeurd die niet passen bij het Nederland dat mij dierbaar is.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 13:59

Desiree schreef:
En ik ben zo opgelucht dat PvdA en groen links er niet bij zitten, dat wil je niet weten.


IK ook sluit me er helemaal bij aan. Ik ben ook erg blij dat het over rechts gaat hoor. Links staat me niet aan Misselijk