Hele leuke vriend, maar..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emmaa

Hele leuke vriend, maar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 21:41

Hij zit af en toe op plaatsten waar ik dat niet wil.
onder mijn shirt mag, maar bij mijn borsten niet.

ik weet dat ik het gewoon tegen hem moet zeggen, maar ik durf niet..

en hij is 6 jaar ouder.. [ik weet het ik weet het, jongens van 18 zijn verder met dit soort dingen]

ik weet eigenlijk wel zeker dat hij het goed oppakt als ik het eerlijk zeg, zo is die wel.
maar toch durf ik niet .

anniek_uc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:42

gewoon z'n hand weg dieuwen...als het je vriend is begrijpt die het wel en zo niet..ja sorry maar dan vindt ik niet dat die je waard is...
maar dat is mijn mening!

horseNL00

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:42

sorry maar ik kan je niet goed volgen. gaat het om jouw vriend of een vriend? Verklaar je aub nader

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 21:43

Mijn vriend.

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:44

Wat doet een jongen van 18 met een meisje van 12?? Sorry.

Gewoon afkappen, nee is nee.

horseNL00

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:45

ai.... 6 jaar is ook wel erg veel vind je niet? Ik zou gewoon tegen hem zeggen wat je wel en niet wilt. Wel een goed moment uitkiezen niet dat je op je paard zit en zegt van 'oh ehh... als jij dat voortaan ff wilt laten...'
Mijn tip: denk er goed over na wat je wilt gaan zeggen en vervolgens hoe.

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 21:46

Ja, 6 jaar is veel. vind ik ook.
maar, hij is al langer mijn beste vriend, en het is gewoon, ja..

Sosha

Re: Hele leuke vriend, maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:47

Mijn tip..... het uitmaken.....

een knul van 18 met een meid van 12....... da's niet gezond!

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:47

Nee maar misschien ben ik ouderwets.. Maar ik vind een twaalfjarige met een 18 jarige sowieso niet gezond. Hehe zit ie dan op kantoor, wordt er gevraagd, waar werkt je vriendin? Eh ja die zit nog in de 1e

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:48

Meisje dit moet je echt tegen hem zeggen! Als hij van je houd, dan geeft dat niks hoor! En als hij er moeilijk over doet,, dan is hij je gewoon niet waard. Geloof me hij heeft hier heus wel begrip voor hoor.. je hebt ook jouw tijd nodig zeker op een jongere leeftijd gewoon zeggen praten is nou eenmaal belangrijk succes ermee komt goed

En ze vroeg niet wat jullie van het leeftijdsverschil vinden, dus reageer daar dan niet op!!
Wij met z'n alle kennen heel de situatie niet dus daar kun je niks over zeggen. Als ze maar gelukkig zijn en samen overal uitkomen maakt het niet uit. Als je (Ts) maar niks tegen je wil in doet! Zeker weten dat je daar spijt van krijgt!

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 21:49

Ik snap jullie reacties.
als een van mijn vriendinnen dit zou doen, zou ik ook zeggen uitmaken.
maar hij betekent echt veel voor me.

horseNL00

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:49

whahaaaaaaa!! ja idd!! In de eerste. Laat me niet lache!!
ik kreeg mijn eerste vriendje pas op mn 15e!!

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:50

Rudi het leeftijdsverschil heeft imo wel degelijk te maken met grenzen..

cracker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:50

Hand zelf weg halen, grapje erover maken dat je het niet wil,
en als de boodschap dan nog niet over is gekomen heel duidelijk maken dat je er echt niet van gediend bent!

Voorjezelf goed blijven bepalen en doen wat jij wilt, tot hier en niet verder en anders

Mareska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:51

Haha idd pam 6 jaar leeftijdverschil hoeft niet teveel te zijn, maar iemand van 18 is met hele andere dingen bezig dan iemand van 12. (ook op dit gebied dus!) Maar goed, daar gaat het niet over.

Als jij niet wil dat hij dit bij je doet, zeg het hem dan duidelijk of leg zijn hand heel subtiel ergens anders neer, als hij weer terug naar die plek gaat leg je hem weer terug, net zolang tot hij daarmee stopt. Hij moet wel erg stom zijn wil hij niet doorhebben dat je dit niet wil, en anders duidelijk zeggen, jij bepaalt de regels!

Het is alleen wel erg duidelijk dat hij verder met je wil...

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:52

wow, dat mag niet eens, ze is minderjarig en hij meerderjarig.
weten je ouders ervan dat je verkering hebt dan.
en je moet je grenzen trekken het is jou lichaam, het voelt niet goed (héél logisch!!) dus hij mag dat gewoon niet doen, klaar!

die jongen is echt wat te oud voor je, serieus.

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:54

In de tienerjaren is een leeftijdsverschil van 6 jaar idd héél veel. Misschien kan het wel, maar of je dan van 'de vriend' kunt spreken? Een vriendin van me scheelt ook 6 jaar met haar vriend, ik scheel er 4 met mijn vriend, beiden hebben we de ander toen we 15 waren leren kennen. Huon was 21, Rob bijna 19. Ook zij zijn nog steeds bij elkaar.

Ik vind in elk geval dat je echt een grens moet trekken, kom op zeg, je bent 12! Voor je het weet gaat ie verder, tégen je zin in, durf je niks te zeggen en heb je straks spijt als haren op je hoofd! Afkappen dus... En als ie dat niet kan accepteren, lekker laten gaan... Hou de eer aan jezelf...

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:55

Pam schreef:
Rudi het leeftijdsverschil heeft imo wel degelijk te maken met grenzen..

Ja tuurlijk, dat snap ik ook.. ik heb ook een wat oudere vriend.. maar ik bedoel het blijft jouw lijf en als jij iets niet wil heeft hij dat te accepteren hoe oud hij ook is!! Zo niet ..

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:56

Het lijkt mij trouwens voor een twaalfjarige moeilijker 'nee' te zeggen dan voor een 18jarige. Bijv.

Ik heb ook niks tegen leeftijdsverschil, ik ben 18, mijn vriend 23. Ook 5 jaar verschil, maar ik was bijna 18 toen ik hem leerde kennen.

snoeppapier

Re: Hele leuke vriend, maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:58

Ongeacht het leeftijdsverschil, wat ik eerlijk gezegd ook wel groot vind, heeft geen enkele jongen, van welke leeftijd dan ook, het recht jou aan te raken als jij dat niet wilt!

Ik snap dat je het moeilijk vind er iets van te zeggen, maar je voelt je er duidelijk niet prettig bij.
Ben je bang dat als je het tegen hem zegt, hij je preuts oid vind en dat hij het dan uitmaakt?

Als hij dit doet, is hij je niet eens waard. Geloof me, dan kun je zo'n jongen beter kwijt dan rijk zijn

Dus als hij het weer doet, zeg dan rustig: "ik vind het niet prettig als je dit doet". Stopt hij er niet mee, sta dan gewoon op, en laat je vooral nergens toe dwingen door mooie praatjes!

Je bent nog zo jong, het is helemaal niet raar dat je dit niet wilt, dus wat hij ook zegt, hij heeft jouw wensen te respecteren!

Dreamer_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 23:00

cracker schreef:
Hand zelf weg halen, grapje erover maken dat je het niet wil,
en als de boodschap dan nog niet over is gekomen heel duidelijk maken dat je er echt niet van gediend bent!

Voorjezelf goed blijven bepalen en doen wat jij wilt, tot hier en niet verder en anders

helemaal mee eens, maar overigens is het wel een beetje logisch dat dat gebeurt.. hij is immers al 18.. nouja dan weet je het wel he..

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 23:07

Ik denk dat je toch nog niet toe bent aan een vriendje dat zoveel ouder is.
Hij is namelijk met veel andere dingen bezig als jij.
6 jaar leeftijdsverschil kan wel alleen niet met 12 jaar.
Kijk al je nou 18 bent en je vriend 24 dat is heel wat anders natuurlijk.
Je hebt dan zelf ook wat meer levenservaring natuurlijk.

Maar goed als je het niet wilt kun je het maar het besten zo zggen tegen je vriend. Dan weet hij ook waar die aan toe is natuurlijk

joel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 23:11

ach kijk, veel jongens zijn gewoon kinderen op dat gebied, zo was ik eerst ook bij me ex, dus zijn hand gewoon weg, als hij volwassen genoeg is zal hij dat na de 2de keer wel begrijpen en desnoods ook vraagen waarom.. doet hij het niet vertel het hem dan gewoon dat je het niet leuk vind die plaatsen, met elkaar praten is nogsteeds het belangrijkste wat een relatie staande houd hoor, ik snap niet waarom sommigen onder jullie gelijk denken aan dumpen... die jongen probeert ook maar wat leuke dingetjes uit hoor, en wie niets zegt of doet zal nooit teweten komen wat leuk of niet leuk is. en als je hem dumpt zal je het ook nooit weten, en wellicht verlies je een grote aanwinst erbij. mond open doen en vertellen, ik kreeg vroeger ook geneog naar mijn voeten van me ex om zulke prulletjes, maar als ze zegt neen heb ik niet graag, dan is dat ook zo en zal ik dat niet doen. ik denk dat een relatie eerder is omlkaar lief te hebben en niet om elkaar te iriteren snap je..

di_Segno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 23:23

Inderdaad gewoon zeggen, eventueel een beetje als grapje, maar wel dat hij je begrijpt.
Straks wil hij 'meer', en als je dan geen 'nee' durft te zeggen, dan heb je spijt voor de rest van je leven... een vriendin van me was 15 met de eerste keer, we zijn nu een jaar verder, en het spijt haar enorm, want hóeveel je ook van je vriend houd(op deze leeftijd..) voor altijd zal het (waarchijnlijk) niet blijven...
maar in ieder geval succes.. wel wat van zeggen hè!

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 23:29

je weet nooit zeker of het voor altijd zal blijven. Dus daar zou je eigenlijk niet aan moeten denken, maar in dit geval moet je het hem gewoon zeggen, een jongen van 18 zou normaal wat verstand moeten hebben en er respect voor hebben dat jij daar nog niet klaar voor bent, heeft hij dat niet zegt dat veel over die jongen en zal je (hoe pijnlijk ook) toch je conclusies moeten trekken...