Gat in kies, kies-ramp!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Gat in kies, kies-ramp!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-02 08:39

Hellup, gisterenavond zaten wij te eten, en ineens voelde ik een gat in mijn kies!!
Ik heb zelfs nog nooit een gaatje gehad, en nu dit.. Huilen Vreselijk.
Het is een gat van ong. 3 mm. in de rondte en 2 mm. diep en volgens mij is het nog "een slechte kies" geworden ook.

Doet het boren zeer? en hoe lang zullen ze ongeveer bezig zijn om mijn rampkies te repareren?

Ow, hellup, ik vind dit echt heel eng!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 08:47

Gewoon verdoving nemen!!!
Voel je niets van, is alleen achteraf een beetje een zeurderig gevoel.

Ik heb vorige week voor het eerst een wortelkanaalbehandeling gehad. Duurde bijna een uur, maar ik heb achteraf eigenlijk geen pijn gehad.

Dus gewoon een verdoving nemen (voel je echt niets van en ik ben echt wel kleinzerig Haha! ) en dan even verstand op nul.

Naderhand even niets drinken, anders loop je het risico dat alles er langsoploopt.

Succes ermee.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 08:52

Met verdoving doet het echt geen pijn, alleen een beetje onhandig eten en drinken daarna Vork

Wat ik vreselijk vindt is het geluid van de boor en het getril in mij kaak, maar pijn doet het niet.

Succes!!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Re: Gat in kies, kies-ramp!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 09:12

imker schreef:
Ow, hellup, ik vind dit echt heel eng!


Als je dit al eng vindt... moest je eens weten wat je nog allemaal te wachten staat! Extreme duivel

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Gat in kies, kies-ramp!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-02 09:29

SuperPepeijn"]
[quote="imker schreef:
Ow, hellup, ik vind dit echt heel eng!


Als je dit al eng vindt... moest je eens weten wat je nog allemaal te wachten staat! Extreme duivel
[/quote]


Maar ik heb nog nooit in mijn leven iets aan mijn tanden gehad, nog nooit geboord, gaatjes of zoiets dergelijks... Nu zit ik met een supergat in mijn tand en daar maak ik me erg druk om, omdat ik niet weet wat mij te wachten staat

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 09:33

Sterkte!!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Re: Gat in kies, kies-ramp!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 09:38

imker schreef:
... Nu zit ik met een supergat in mijn tand en daar maak ik me erg druk om, omdat ik niet weet wat mij te wachten staat


Geloof mij maar, je maakt je druk om niks!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 09:54

Hoe kan je nou een gat voelen in je kies? Verward
Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt, ik ben ook niet gek op tandartsen! Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-02 09:57

Nou, er zit gewoon een gat in van 3 mm. in doorsnee en een diepte van 2 mm. Dat kan ik voelen met mijn tong en ik kan het zien in de spiegel. Echt bleh.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 10:06

En doet dat dan geen zeer??

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-02 10:13

Sja, da's nou het vreemde van het verhaal, het doet geen zeer Verward .

Volgens mij hoort een gaatje toch zeer te doen? Ik heb er hete thee op gehad, en hard gekauwd en met mijn tandenborstel erin gepeuterd, maar geen van alle doet zeer....

Nu heb ik geen ervaring hiermee, maar het is maar raar.

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 10:17

Misschien heb je wel gewoon een "diepe" kies. Dat heb ik ook er nu nog 2 ( ik had er 4 mar die heeftie voor de ckerheid iets overheen gedaan zodat daar nooit geen gaatje kan komen).

Bij mij doet t ook geen zeer, en elke keer als ik naar de tandarts moet denk ik ook dat ik 2 gaatjes heb maar t is niet zo.

Groetjes Linnie Party!!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 10:43

Moet je proberen een beetje lucht naar binnen te zuigen. Op de kies als het ware.
Bij een gaatje geeft dit een naar gevoel.
En anders is het misschien inderdaad geen gaatje. Maar ja geen garantie hoor want het kan lang duren voor je last krijgt van een gaatje.

Ga voor de zekerheid in ieder geval even langs de tandarts. Want geloof me: een kies trekken of boren doet geen pijn (als je verdoving neemt) maar als een kies onstoken raakt.......

Heb eens toen ik klein was twee weken op de kop gestaan van de kiespijn. Was tijdens een vakantie en ik wilde niet aar de tandarts. Uiteindelijk kon het natuurlijk niet anders. Kies moest dus getrokken worden, nou de verdoving werkt echt niet meer als je een goede ontsteking hebt....... Verdrietig

Heb er echt wel een beetje een tandartstrauma aan overgehouden, terwijl het echt een hele aardige man was. (we kwamen volgens mij op zondagmiddag)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-02 11:21

Lucht naar binnen zuigen doet ook al geen pijn. Misschien is mijn kies al overleden Frusty . Zou de zenuw dood zijn?

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:42

imker schreef:
Lucht naar binnen zuigen doet ook al geen pijn. Misschien is mijn kies al overleden Frusty . Zou de zenuw dood zijn?


Heb ik bij dus bij 1 kies. Hiervoor kreeg ik afgelopen week een wortelkanaalbehandeling.
Ik had totaal geen kiespijn en volgens de tandarts was er ook verder niets mis met de kies maar ik kreeg een soort blaasje aan de zijkant van de kies op mijn tandvlees.
Dit duidde erop de de kies dood was volgens de tandarts.

Maar volgens mij heb je dat niet zomaar ineens hoor! Ik zou gewoon even een afspraak maken, misschien maak je je wel druk om niets!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:08

imker schreef:
Lucht naar binnen zuigen doet ook al geen pijn. Misschien is mijn kies al overleden Frusty . Zou de zenuw dood zijn?


Ik vind dat het gat wel een beetje heel erg groot is Verward Is het niet gewoon een gaatje wat er hoort te zitten? klinkt raar maar dat heb ik ook, de tandarts zei dat het geen gaatje was maar iets wat er hoort te zitten. En af en toe heb ik ook wel eens een tand die zo gevoelig is een paar dagen, dat het wel lijkt alsof er een gaatje in zit.. Btw boren doet geen pijn, maar ik zou wel een verdoving nemen voor de zekerheid. Is ook altijd grappig die verdoving Haha! moet je na de tijd iets proberen te drinken Haha!, maar wel zorgen dat je het buiten doet want anders krijg je vlekken in de vloer Tong uitsteken

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-02 13:46

Nee, mijn gatje hoort daar dus echt NIET!! Gisteren zat hij er pas, en het is een bruin gat (Yuk). Mede omdat ik erg zuinig op mijn tanden ben, valt het extra op. Ik zit er de hele tijd aan. Ik heb met een kauwgom gekeken hoe groot het gat is: kauwen en dan in het gat duwen, en dan de afdruk bekeken (jaja, is vies, maar toch even gedaan).

Ik laat het wel weten wat het geworden is.

Advies is nog altijd welkom!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:58

Ow gatver! Boren doet zoveel pijn! Niet normaal gewoon... En een verdoving is ook echt waardeloos... dan loop je een hele dag met zo'n scheve bek rond... Heeeeeeel veel sterkte iig!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 14:03

carola schreef:
Ow gatver! Boren doet zoveel pijn! Niet normaal gewoon... En een verdoving is ook echt waardeloos... dan loop je een hele dag met zo'n scheve bek rond... Heeeeeeel veel sterkte iig!


Jij bent lekker opwekkend voor iemand die nog nooit een gaatje heeft gehad!!!

Maar over verdoving zijn de meningen verdeeld. Ik loop liever even met een scheve bek dan dat ik daar een half uur pijn lig te lijden.

Wat ik meestal doe, ik zorg gewoon dat ik vrij heb als ik naar de tandarts ben geweest, en als ik thuis ben duik ik gewoon even een uurtje mijn bed in.
Is de verdoving zo uitgewerkt en het schijnt ook wel goed te zijn voor de herstelling Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-02 14:05

Dank je Caro!!! Het is idd zeer opbeurend Haha!

Als ik daar lig te creperen, zal ik aan je denken! *lol*

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 14:05

Tja, sorry Imker... Maar ik heb echt panische angsten voor de tandarts, en vandaar m'n heftige reactie. Maar het valt vast wel mee hoor. Het doet helemaal geen pijn... Die verdoving ook, merk je helemaal niets van....

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 14:16

carola schreef:
Tja, sorry Imker... Maar ik heb echt panische angsten voor de tandarts, en vandaar m'n heftige reactie. Maar het valt vast wel mee hoor. Het doet helemaal geen pijn... Die verdoving ook, merk je helemaal niets van....


Hier heb je ook zo'n angsthaas....
Echt ik zit in die wachtkamer bijna te hyperventileren.
En waarom? Geen idee, de arme man geeft me altijd verdoving, ik heb nog nooit iets gevoeld, hij heeft me zelfs weleens extra verdoving gegeven omdat ik dacht dat ik nog iets voelde Haha! .

Maar ja, ik heb ook wel altijd pech....
Gaat een paar keer goed die controles: dan maar weer eens foto's maken en ja hoor: complete renovatie.......

Maar van die verdoving voel je echt helemaal niets.
Echt ik was de eerste keer van plan hem aan te vliegen als ik wel iets zou voelen. Maar ik heb nog niet eens gemerkt waar hij spoot.

O ja als je niet van naalden houd (like me) doe dan je ogen even dicht, want die naalden zijn schrikbarend groot en lang!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-02 14:55

naalden op zich vind ik niet erg, ik laat met plezier bloed af tappen om te doneren, ach, je voelt het, maar het is geen ramp. Ik hoop dat het minder zeer doet als een aftap-naald.
Brrr

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 15:18

imker schreef:
naalden op zich vind ik niet erg, ik laat met plezier bloed af tappen om te doneren, ach, je voelt het, maar het is geen ramp. Ik hoop dat het minder zeer doet als een aftap-naald.
Brrr


Nou het zijn zulke dunne naalden dat je er echt niets van voelt.
Echt waar, ik bedoel het niet zo als al die ouders die tegen hun kinderen zeggen van: je voelt er niets van en dan achteraf janken Haha!

Dat jij vrijwillig naalden in je laat steken! Goed zeg!
Ben ik veel te schijterig voor hoor.