kiezersprofiel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:50

carola schreef:
Amen Kaj! Dat viel mij nou ook al op.... Super hoe je het verwoorde, ik ben het echt helemaal met je eens...


Thanks! Ik hoopte al dat iemand zou begrijpen wat ik bedoelde Haha!


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:53

kaj schreef:
Vind het wel raar dat mensen die zelf op lpv of leefbaar nederland stemmen op hun teentjes getrapt zijn als iemand het kiesprofiel typerend vind.


Dat komt omdat die mensen de meeste weerstand hier ontvangen. in discussies waarin ze aangeven op die partijen te stemmen worden ze vaak op een persoonlijke manier aangevallen.

De hond is de betere mens

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:56

Ja, er word wel gepraat over de mensen die op LPF stemmen..
Maar toch worden er steken gegeven richting de mensen die besloten hebben op LPF te stemmen, of het wel met de standpunten eens te zijn.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:02

Volgens mij gaat het hier helemaal niet over op welke partij je nu stemt en waarom!

Ik zeg alleen dat ik het ironisch vind dat mensen die achter het standpunt staan dat het discriminatieverbod wellicht kan worden afgeschaft, nu op de achterste benen staan omdat ze gediscrimineerd denken te worden.

Ik laat me hier niet uit over wie gelijk heeft of niet maar het is wel ironisch hoor!

Je mag andere discrimineren zolang je zelf maar netjes behandeld word?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:11

wat ik ironisch vind, is dat mensen die zo tegen discriminatie zijn, nu zelf gaan discrimineren met zogenaamde grapjes die voor henzelf voordeliger uit zouden vallen.

De discriminatiewet is al besproken in andere topics, dus ik ga daar niet meer op in.
Daarnaast sta ik niet achter ALLE standpunten van LPF, maar dat heb ik bij geen een partij. Val dus niet aan met punten uit programma's.

De hond is de betere mens

Cer

Berichten: 30140
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:11

kaj schreef:
Ik zeg alleen dat ik het ironisch vind dat mensen die achter het standpunt staan dat het discriminatieverbod wellicht kan worden afgeschaft, nu op de achterste benen staan omdat ze gediscrimineerd denken te worden.


Dat is nou juist de ironie die hier achter steekt. De mensen die dus tegen het afschaffen van het discriminatieverbod zijn, mogen nu wel de ander discrimineren omdat ze daar blijkbaar zelf om gevraagd zouden hebben?

Achterste benen valt wel mee, en ook ik zie wel dat dat kiezersprofiel met humor bedoelt is. Ik kon alleen om de opmerking van Pipo niet lachen. Misschien als het ietsje anders verwoord was, nu kwam het over als een belediging.

Overigens nog een hele kleine toevoeging, ik kan me een discussie op dit forum herinneren waarin ook de term 'dat soort mensen' (of iets van die strekking) gebruikt werd, en toen was het net andersom. Ik zou die term niet mogen gebruiken omdat dat typerend zou zijn, nu is het omgedraaid en is het weer niet goed. Oh ironie..

Maar goed, back to topic, het is een grappig overzicht Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:19

PFf, heb wel wat losgemaakt, terwijl ik het alleen humoristisch bedoelde, maar misschien is het wat slecht verwoord,

Wel apart dat iedereen zich zo persoonlijk voelt aangevallen.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:20

Cer"]
[quote="kaj schreef:
Ik zeg alleen dat ik het ironisch vind dat mensen die achter het standpunt staan dat het discriminatieverbod wellicht kan worden afgeschaft, nu op de achterste benen staan omdat ze gediscrimineerd denken te worden.


Dat is nou juist de ironie die hier achter steekt. De mensen die dus tegen het afschaffen van het discriminatieverbod zijn, mogen nu wel de ander discrimineren omdat ze daar blijkbaar zelf om gevraagd zouden hebben?

Achterste benen valt wel mee, en ook ik zie wel dat dat kiezersprofiel met humor bedoelt is. Ik kon alleen om de opmerking van Pipo niet lachen. Misschien als het ietsje anders verwoord was, nu kwam het over als een belediging.

Overigens nog een hele kleine toevoeging, ik kan me een discussie op dit forum herinneren waarin ook de term 'dat soort mensen' (of iets van die strekking) gebruikt werd, en toen was het net andersom. Ik zou die term niet mogen gebruiken omdat dat typerend zou zijn, nu is het omgedraaid en is het weer niet goed. Oh ironie..

Maar goed, back to topic, het is een grappig overzicht Haha!
[/quote]

Hoho, wil hier toch nog even op reageren!
Ik ben het helemaal met jullie eens dat je niet gediscrimineerd mag worden op je politieke opvattingen. Maar er was een partij die vond dat dit wel mocht, welke was dit ook alweer? O ja de lpf.
Snap je nu wat ik bedoel?

Ik heb het alleen over de ironie hiervan, volgens mij heb ik niet gezegd dat ik vind dat jullie minder zijn dan een ander of iets dergelijks?

Vond het alleen wel grappig.
En je hoeft je ook niet aangesproken te voelen ik heb het over niemand persoonlijk hoor. Ik heb zelfs de reacties gelezen zonder de namen in beeld aangezien het anders niet op mijn beeldscherm pastte.
Ik weet dus niet wie het zei en het maakt me ook niet uit wie het was maar er waren reacties dat mensen die op lpf stemden zich beledigd cq gediscrimineerd voelden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:25

De LPF mocht ook nooit discrimineren en heeft dat ook nooit gedaan.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:26

O, dus jij vind de opmerking: Borst heeft meer doden veroorzaakt dan bin laden, niet discriminerend.

En tegen een vrouw, ach ga jij toch koken?? terwijl dhr. fortuyn daarvoor zij dat vrouwen gelijke kansen moeten krijgen, en dan zo'n opmerking plaatsen.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:28

Desiree schreef:
De LPF mocht ook nooit discrimineren en heeft dat ook nooit gedaan.


Ik zeg toch ook niet dat ze dit gedaan hebben?
Je zoekt er nu echt teveel achter.
Het gaat mij erom dat de partij achter het feit stond om het discriminatieverbod uit de grondwet te schrappen.

Ik blijf het ironisch vinden hoor Knipoog

Cer

Berichten: 30140
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:29

kaj schreef:
Hoho, wil hier toch nog even op reageren!
Ik ben het helemaal met jullie eens dat je niet gediscrimineerd mag worden op je politieke opvattingen. Maar er was een partij die vond dat dit wel mocht, welke was dit ook alweer? O ja de lpf.
Snap je nu wat ik bedoel?

Ik heb het alleen over de ironie hiervan, volgens mij heb ik niet gezegd dat ik vind dat jullie minder zijn dan een ander of iets dergelijks?

Vond het alleen wel grappig.
En je hoeft je ook niet aangesproken te voelen ik heb het over niemand persoonlijk hoor. Ik heb zelfs de reacties gelezen zonder de namen in beeld aangezien het anders niet op mijn beeldscherm pastte.
Ik weet dus niet wie het zei en het maakt me ook niet uit wie het was maar er waren reacties dat mensen die op lpf stemden zich beledigd cq gediscrimineerd voelden.


Nou dan wil ik ook nog wat zeggen Knipoog

Wie bedoel je met 'jullie' ?? Mensen die op LPF stemmen? Ik stem niet op LPF dus ik zou me niet aangesproken moeten voelen, maar op de 1 of andere manier komt het wel zo over...(niet lelijk bedoelt)

Ik geloof ook niet dat LPF met het afschaffen van artikel 1 bedoelde dat discriminatie afgeschaft moet worden, maar dat het hele artikel zn waarde was verloren juist OMDAT er gediscrimineerd WORDT. En ja, een artikel zonder waarde, wat moet je daarmee...?

Verder heb ik geen verstand van politiek dus ik zal me er niet meer mee bemoeien Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:32

Kan niet, m'n fiets is gestolen.
Sando schreef:
nee, maar die opmerking zou dus volgens Pipo slaan op bijvoorbeeld Desiree of mij.... Pipo ga een eindje fietsen !!!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:35

fiets gestolen? Dat is pretty s h i t t y. moet je een andere kopen.

De hond is de betere mens

Cer

Berichten: 30140
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:35

Pipo"]
O, dus jij vind de opmerking: Borst heeft meer doden veroorzaakt dan bin laden, niet discriminerend.
[/quote]

Neuh...das gewoon een persoonlijke aanval...
(overigens las ik vanochtend nog een leuk stukje van de ver. van huisartsen over mevrouw Borst... bovenstaande zei hij nog net niet, maar het kwam er wel op neer. Was geen politiek stuk trouwens)


[quote="Pipo schreef:
En tegen een vrouw, ach ga jij toch koken?? terwijl dhr. fortuyn daarvoor zij dat vrouwen gelijke kansen moeten krijgen, en dan zo'n opmerking plaatsen.



En "alle homo's zijn varkens" ??? Oh nee dat mag he, dat was nl een citaat....

Zo weet ik er nog wel een paar.... Slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:38

Ergste is, de derde al dit jaar, en m'n auto ook kapot.

Desiree schreef:
fiets gestolen? Dat is pretty s h i t t y. moet je een andere kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:40

Dit zijn wel allemaal opmerkingen die de heer fortuyn gemaakt heeft ( behalve die van die homo's volgens mij) en dat vind ik toch wel discriminerend.

Het grappige van het hele topic is, dat als er iemand een sterke mening had, was het pim fortuijn wel, iedereen is geschokt dat omdat ie zijn mening gaf is doodgeschoten, maar als je hier je mening geeft staat iedereen ook op z'n kop.
Cer"]
[quote="Pipo"]O, dus jij vind de opmerking: Borst heeft meer doden veroorzaakt dan bin laden, niet discriminerend.
[/quote]

Neuh...das gewoon een persoonlijke aanval...
(overigens las ik vanochtend nog een leuk stukje van de ver. van huisartsen over mevrouw Borst... bovenstaande zei hij nog net niet, maar het kwam er wel op neer. Was geen politiek stuk trouwens)


[quote="Pipo schreef:
En tegen een vrouw, ach ga jij toch koken?? terwijl dhr. fortuyn daarvoor zij dat vrouwen gelijke kansen moeten krijgen, en dan zo'n opmerking plaatsen.



En "alle homo's zijn varkens" ??? Oh nee dat mag he, dat was nl een citaat....

Zo weet ik er nog wel een paar.... Slapen
[/quote]

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:43

Cer"]
[quote="kaj schreef:
Hoho, wil hier toch nog even op reageren!
Ik ben het helemaal met jullie eens dat je niet gediscrimineerd mag worden op je politieke opvattingen. Maar er was een partij die vond dat dit wel mocht, welke was dit ook alweer? O ja de lpf.
Snap je nu wat ik bedoel?

Ik heb het alleen over de ironie hiervan, volgens mij heb ik niet gezegd dat ik vind dat jullie minder zijn dan een ander of iets dergelijks?

Vond het alleen wel grappig.
En je hoeft je ook niet aangesproken te voelen ik heb het over niemand persoonlijk hoor. Ik heb zelfs de reacties gelezen zonder de namen in beeld aangezien het anders niet op mijn beeldscherm pastte.
Ik weet dus niet wie het zei en het maakt me ook niet uit wie het was maar er waren reacties dat mensen die op lpf stemden zich beledigd cq gediscrimineerd voelden.


Nou dan wil ik ook nog wat zeggen Knipoog

Wie bedoel je met 'jullie' ?? Mensen die op LPF stemmen? Ik stem niet op LPF dus ik zou me niet aangesproken moeten voelen, maar op de 1 of andere manier komt het wel zo over...(niet lelijk bedoelt)

Ik geloof ook niet dat LPF met het afschaffen van artikel 1 bedoelde dat discriminatie afgeschaft moet worden, maar dat het hele artikel zn waarde was verloren juist OMDAT er gediscrimineerd WORDT. En ja, een artikel zonder waarde, wat moet je daarmee...?

Verder heb ik geen verstand van politiek dus ik zal me er niet meer mee bemoeien Cool
[/quote]

Heel goed dat je valt over het woord jullie!
Echt dit meen ik serieus, terwijl ik de reactie typte vond ik het woord "jullie" al vervelend overkomen en niet echt typeren wat ik bedoelde.
Net of je het over een ras hebt of zo.
Vind het ook heel discriminerend klinken op de een of andere manier.
Dus sorry daarvoor was niet zo bedoeld.
En ja wie bedoel ik, ik bedoel de mensen die op lpf stemmen en zich door het kiesprofiel beledigd voelen.

Cer

Berichten: 30140
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:46

Pipo"]
Dit zijn wel allemaal opmerkingen die de heer fortuyn gemaakt heeft ( behalve die van die homo's volgens mij) en dat vind ik toch wel discriminerend.
[/quote]

Die van die homo's is door die imam gemaakt, je weet wel...en dat was volkomen terecht, omdat dat in hun boek staat... hoe bedoel je met twee maten meten. Daar was meneer Fortuyn dacht ik ook tegen?


[quote="Pipo schreef:
Het grappige van het hele topic is, dat als er iemand een sterke mening had, was het pim fortuijn wel, iedereen is geschokt dat omdat ie zijn mening gaf is doodgeschoten, maar als je hier je mening geeft staat iedereen ook op z'n kop.


Nou, dat bedoel ik nou ook te zeggen...maar dan anders Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:48

Dan bedoel je mij dus Kaj. pim was ongezouten ja, in zijn uitspraken, maar volgens mij heeft hij nooit die groeperingen gediscrimineerd die mensen in gedachten hebben (allochtonen).

Je wordt wel op kosten gejaagd pipo. Troost je, ik moet mijn auto ophalen van APK en grote beurt. Kan mijn lol weer op. Ga je nu met de trein?

De hond is de betere mens

Cer

Berichten: 30140
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:48

kaj schreef:

Heel goed dat je valt over het woord jullie!


Kijk, das dan weer aardig

Soms zit ik ook nog op te letten.... Haha!

persoonlijk vind ik het een beetje mierenneukerij van mezelf, maar swah, dat past er wel weer bij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 14:06

Nee, mocht een heel stoer autootje van een vriend lenen.

En die kosten ja inderdaad, niet normaal, moet toch maar weer eens een paard gaan verkopen.
Desiree schreef:
Dan bedoel je mij dus Kaj. pim was ongezouten ja, in zijn uitspraken, maar volgens mij heeft hij nooit die groeperingen gediscrimineerd die mensen in gedachten hebben (allochtonen).

Je wordt wel op kosten gejaagd pipo. Troost je, ik moet mijn auto ophalen van APK en grote beurt. Kan mijn lol weer op. Ga je nu met de trein?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 16:36

ja, anders gaat het op den duur pijn doen aan je portemonee, grinnik! Ik mocht de auto van mijn moeder lenen. Scheelt weer.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 16:37

Die text die je onder je berichtjes hebt staan is wel lachen trouwens.

En nog waar ook!!! ( heb twee katten)

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 15:38

Ik zal hier maar niet teveel zeggen, want volgens mij is dat redelijk gevaarlijk *LOL* Tong uitsteken
Die opmerking over dat koken was trouwens naar een lastige journaliste...ik roep ook zo vaak tegen mensen; ach ga toch fietsen! Is dat dan ook discrimineren Verward Party!!

Trouwens wel leuk, Margreet. Ik heb nu meteen een idee van de inwoners van Laren Tong uitsteken (waren vooral VVD'ers volgens de krant Haha! )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Facebook, GoogleAdsense en 195 bezoekers