Achterhoek trektocht, overnachten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Achterhoek trektocht, overnachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 14:45

Ik wist niet waar ik dit neer moest zetten dus dan hier maar.

Ik ga deze zomer (29 -7 t/m 5-8) met 4 andere meiden op trektocht. Nu zijn we allemaal studenten en hebben dus niet het geld om iedere nacht in een luxeus verblijf te slapen.
Zijn er mensen die ons onderdak willen verlenen of iets weten wat in de buurt van de route ligt (ik bedoel dus meer particulieren, bedrijven heb ik bij de meeste nachten wel gevonden)? We (= 5 personen) gaan met een tent en de (5) paarden kunnen in de wei blijven (graag zelfs).

De eerste nacht willen we in vorden doorbrengen, nog aan de kant van het grote veld.

2e nacht tussen het ijsselstrand en het Hekenbroek

3e nacht tussen Keijenborg, Hengelo en de baakse kamp.

4e nacht op dezelfde plek als de 3e

5e nacht tussen groenlo/beltrum en eibergen

6e nacht tussen het needse achterveld/ needse berg en neede en noorddijk in.

Op de kaart zie ik een paard staan op de needse berg, maar ik kan niet achterhalen welke manege dit is. Iemand enig idee?

verwijderd09

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:51

is het alleen overnachten, of ook nog douchen, eten e.d.

fjordnina

Re: Achterhoek trektocht, overnachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 14:56

eten valt zelf te regelen, Niet alle adressen hoeven over een douche te beschikken maar wel over een toilet.

jootje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:57

waarom ga je niet naar braamt, manege stroombroek, niet zo mooi, maar wel gezellig en beschikt over 3 toiletten en 1 douche.

lellemel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:59

5e nacht manege nijhuis voor je paarden en tegenover kun je op de minicamping bij de boer slapen...of op camping het eibernest, maar daar betaal je een keer zoveel als op de mini.....dit alles is in eibergen......

fjordnina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 15:01

jootje1 schreef:
waarom ga je niet naar braamt, manege stroombroek, niet zo mooi, maar wel gezellig en beschikt over 3 toiletten en 1 douche.

Omdat de route vanaf de kruisbergse bossen weer omhoog loopt richting het Zand. Ik wil eerst even proberen of er adressen langs die route te krijgen zijn, lukt het niet kan ik het altijd nog in gedachten houden.

lellemel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:06

hier de link van de manege

http://www.manege-nijhuis.nl/

ik kwam daar vroeger al vanaf mn 5 de jaar en heb daar heel veel lol gehad...mijn ouders staan al 30 jaar op camping het eibernest....zo lang als ik leef dus het is allemaal erg vertrouwd...de mini camping heeft douches en toiletten en een klein deel waar je kan koken en zitten...verder hebben ze een veldje waar je je caravan of tentje op kan zetten en het is dus tegenover manege nijhuis.... en restaurant de keet kun je heerlijk goedkoop eten

Esther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:09

fjordnina schreef:
jootje1 schreef:

Omdat de route vanaf de kruisbergse bossen weer omhoog loopt richting het Zand. Ik wil eerst even proberen of er adressen langs die route te krijgen zijn, lukt het niet kan ik het altijd nog in gedachten houden.

Als je daar in de buurt bent dan kun je ook overnacht bij pferdehof monfterland. www.pferdehof-montferland.de Die zitten echt net over de grens daar. Lekker kamperen bij je paard in van die pip wagens.

verwijderd09

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:36

als nacht 5 niet in het weekend valt kunnen jullie evt. ook nog wel bij ons terecht, ik ben dan alleen zelf niet thuis. ik woon in de buurt van Groenlo(ong 1.5 km er vanaf) wc is aanwezig, ponys kunnen in de wei, en jullie zelf kunnen op het grasveld ernaast slapen.

Patricia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:08

Voor nacht 1 in Vorden: Ik weet een erg leuk adresje. Niet luxueus maar ook niet duur.
Paarden kunnen daar in de stal of weide. Je kunt zelf tent opzetten of in een soort hut slapen.
Douche is aanwezig, niet luxe, wel schoon. Toilet ook.
Wij logeren er altijd een weekend in augustus met de paarden. Voor een heel weekend zijn we inclusief eten en drinken nog geen 50 euro per persoon kwijt. (Hier zit dan alles bij in gerekend, ook de kosten voor de paarden)

Geloof dat de kosten in guldens nog zo waren: 5 gulden pp per nacht en voor de paarden dacht toen 25 gulden in de stal en 10 gulden in de wei. De prijzen zijn met de komst van de euro geloof ik omgerekend. Dus niet erg duur. Eventueel kun je er brok en hooi voor de paarden bijnemen.
Als je de gegevens van deze mensen wilt hebben moet je maar even een pb sturen.

fjordnina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 16:13

MRmichiel schreef:
als nacht 5 niet in het weekend valt kunnen jullie evt. ook nog wel bij ons terecht, ik ben dan alleen zelf niet thuis. ik woon in de buurt van Groenlo(ong 1.5 km er vanaf) wc is aanwezig, ponys kunnen in de wei, en jullie zelf kunnen op het grasveld ernaast slapen.

Ik zie net waar je woont. We hadden eigelijk gedacht om een aantal km's verderop ons bivak op te kunnen slaan ivm de kilometers die we per dag maken. In ieder geval bedankt voor het aanbod, ik hou het in mijn achterhoofd en laat iets van me horen wanneer het dichter aan de route niet lukt.

Patricia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:23

Mocht je nog verlegen zitten om iemand omg. Groenlo/Beltrum Eibergen, wil ik binnen onze menvereniging wel eens rondvragen.
Die mensen komen allemaal uit die buurt. Allemaal paardenvolk. Misschien vinden ze het wel leuk om een nachtje onderdak te bieden. Weide hebben ze allemaal genoeg, dus dat moet het probleem niet zijn.

En voor nacht drie Keijenburg/Hengelo kun je eventueel onze hoefsmid bellen. Hij woont in Keijenburg in het buitengebied. Ook grond genoeg bij huis en ruimte genoeg om huis voor een tent.
Je kunt het altijd proberen, wie niet waagt wie niet wint.

Patricia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:30

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:37

Manege de gompert doet volgens mij ook overnachtingen, dat is in Hengelo (gld)

Cleo_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:41

5e nacht tussen groenlo/beltrum en eibergen

verblijfplaatsen paarden
manege nijhuis eibergen www.manege-nijhuis.nl
manege marhulzen Groenlo
Manege Marhulzen
Marhulzenweg 30
7141 CS Groenlo

verblijfplaatsen voor jullie zelf
camping het Eibernest Eibergen www.eibernest.nl **woon ik naast**
camping Marveld Groenlo www.marveld.nl

Bella_Donna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:53

Wendy schreef:
Manege de gompert doet volgens mij ook overnachtingen, dat is in Hengelo (gld)

Gompert Recreatie Ruitersportcentrum De
Gompertsdijk 11
7255PM Hengelo gld

Tel: 0575-461983

ja klopt. ik woon in hengelo. Anders zou je het misschien bij stal sueters kunnen vragen. (daar werk ik) dat ligt iets buiten hengelo aan de ruurlo/vorden kant. Naar keijenborg is vanaf daar in 3 kwartier/uurtje te doen (afwisselend stap en draf). Vanaf de Gompert ben je er met een half uur zeker. Ik weet niet of ze het bij sueters doen ze hebben wel een pension gedeelte maar ze zullen waarschijnlijk wel een redelijke prijs met je kunnen bespreken. (www.suetersstables.com) dat is de website van de stal.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:27

Niet om vervelend te doen, maar als je goedkoop wilt zul je denk ik niet bij sueters moeten zijn

Misschien zijn er trouwens ook wel minicampings in de buurt die het doen

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 10:48

Ik heb inmiddels alle adressen kunnen regelen behalve voor nacht 2 en 6.

Voor nacht 2 zoek ik iets tussen voor-drempt, achter-drempt en doesburg. evt. nog rond hoog-keppel.

voor nacht 6 zoek ik iets tussen het teesselinkven, het needse achterveld, de needse berg en noordijk/neede.

Weet iemand hier nog iets voor? Ik heb de diverse campings/maneges al geprobeerd.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 16:00

niemand??

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:02

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 16:37

daar heb ik veel adressen vandaan, maar in de omgeving van de 2e nacht is er niets. de 6e nacht was er 1 en die heb ik geprobeerd. Dat schijnt een fokkerij te zijn en die kunnen ons, in de periode dat we gaan niet kwijt.

Patricia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:17

fjordnina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 18:24

Patricia schreef:
http://www.vekabo.nl/erve-weemink/indexie.htm

Is dit niet wat? Is in Neede, weet alleen niet de precieze ligging.

Heb ik al geprobeerd, in het hoogseizoen doen ze dat niet. Wel heel erg jammer want het zou echt iets geweest zijn.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 16:54

Heeft niemand een ideetje verder voor de omgeving van Neede? Voor de 2e nacht ben ik inmiddels voorzien. We gaan dan naar Angerlo.