ik heb vanochtend een auto-ongeluk gehad.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

ik heb vanochtend een auto-ongeluk gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 14:00

Aangezien ik een paar dagen in het zonnige Turkije heb gezeten moest ik vanochtend mijn hond ophalen, die had in een hondenpension gelogeerd.

Ik was nog geen 10 minuten onderweg en reed op de weg die van Medemblik naar Abbekerk loopt. Op een gegeven moment zie ik een Taxi (mercedes) op mijn weghelft op me af komen, van schrik kon ik niks doen. Op het moment dat ik het me besefte probeerde ik naar rechts te sturen zodat hij me misschien nog zou ontwijken. Helaas................die homofiele padvinder raakte me over de hele linkerkant, door die klap schoot mijn auto naar de linkerbaan, maar ik zag een andere auto op me afkomen dus gooide mijn stuur naar rechts. Door dat ik een zwieper aan mijn stuur gaf begon mijn auto te draaien, ondertussen vloog ik tegen een omheining van houten palen met prikkeldraad zo een weiland in waar ik de volgende omheining mee nam. Ondertussen was ik 180 graden gedraaid en reed nog een stukje achteruit langs de omheining.

Ik heb voor de rest niks alleen een blauwe bult op mijn knie. Die banketstaaf van een taxichauffeur zei natuurlijk dat het zijn schuld niet was. Gelukkig ben ik allrisk verzekerd en maak me niet druk. Maar ik vind het zo ontzettend zonde van mijn mooie donkerblauwe Opel Tigra van 3 jaar oud, ik heb ondertussen al heel wat traantjes gelaten van schrik. Het schadebedrijf heeft ook al gebeld en de schade ligt boven de 2268 euro, misschien dat ze mijn lieve toettoet total los gaan verklaren.

Ik voel me op dit moment waardeloos, verdrietig maar vooral verschrikkelijk kwaad.
Al besef ik heel goed dat het met mij heel wat slechter af had kunnen lopen. Ik moet alleen straks weer autorijden, wat eerst mijn hobbie was is nu.......................... Huilen
Laatst bijgewerkt door Barb op 14-05-02 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 14:08

Jee zeg... das balen! En je hond? Zat die in de auto?
Ik denk wel dat je je toet-toet gaan maken, ik had van de winter schade van 6000 euro en zelfs dat is gefixed (heel mooi, had inene een fonkelnieuwe-ford-feest; met dank aan de FBTO) Haha!
Sterkte met alles!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 14:08

oooohhh,.. het is nog erger dan je zei Huilen
en je arme stoere wagentje
k schrok me kapot toen je me een sms stuurde..
en die andere auto die op je af kwam? die heb je niet geraakt? das dan wel heel mooi!
enneh sterkte!
en snel weer auto rijden.
(dat gaat lukken!)

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 14:17

Ahh, wat zonde van je tigra zeg(ben helemaal Lovers op die auto)...gelukkig heb je zelf niets! En dat autorijden went weer snel hoor, maar het is wel een bedreigend idee dat elke idioot die even niet oplet je dood kan rijden...

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 14:25

Dat is de mindere kant van het autorijden. Heb je geen getuigen? En als ik het goed begrijp was die taxi, die je tegemoet kwam, aan het inhalen? Dan is ie altijd fout natuurlijk! Hij is de veroorzaker van de situatie, jij probeerde nog uit te wijken.

Maar schades zijn nooit gunstig, zeker niet voor een wagen die al wat ouder is. Nu is de jouwe 3 jaar? Wat heeft hij op de teller staan? Een 3 jaar oude wagen heeft nog waarde dus kan je mazzel hebben dat hij misschien economisch total loss word verklaard. Dan is hij nog te repareren, maar is het schadebedrag nagenoeg gelijk aan de dagwaarde.

Ik heb het zo een keer gehad met een wagen, eerst werd ik aan de zijkant gepakt (niet mijn schuld) door iemand die moest uitwijken, toen was mijn wagen economisch total loss, laten maken en een maand later rijden ze me in een file vol in de achterkant, toen was het echt over.

Hoop voor je dat het meevalt, want veel zul je niet terug krijgen al heb je het geluk all risk verzekerd te zijn, die mazzel had ik toen niet (leer je wel van trouwens) En zo snel mogelijk weer achter het stuur kruipen! Het zal in het begin niet makkelijk zijn, maar rijden is het beste...

Succes in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 14:25

Wat een geluk dat je alleen een blauwe plek hebt! Maar je zult wel flink geschrokken zijn. Eng hoor.
Wel zonde van je auotootje Huilen
Sterkte!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 14:25

Wat een eikel zeg die taxichauffeur. Nee natuurlijk was het niet zijn schuld. Is het nooit.....
Gelukkig heb je zelf niks, maar de schrik zit er natuurlijk flink in. En je mooie auto zal wel flink in de prak liggen.
Veel succes en ik hoop dat ze je auto kunnen maken

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 14:30

Mike schreef:
Dat is de mindere kant van het autorijden. Heb je geen getuigen? En als ik het goed begrijp was die taxi, die je tegemoet kwam, aan het inhalen? Dan is ie altijd fout natuurlijk! Hij is de veroorzaker van de situatie, jij probeerde nog uit te wijken.

Maar schades zijn nooit gunstig, zeker niet voor een wagen die al wat ouder is. Nu is de jouwe 3 jaar? Wat heeft hij op de teller staan? Een 3 jaar oude wagen heeft nog waarde dus kan je mazzel hebben dat hij misschien economisch total loss word verklaard. Dan is hij nog te repareren, maar is het schadebedrag nagenoeg gelijk aan de dagwaarde.

Ik heb het zo een keer gehad met een wagen, eerst werd ik aan de zijkant gepakt (niet mijn schuld) door iemand die moest uitwijken, toen was mijn wagen economisch total loss, laten maken en een maand later rijden ze me in een file vol in de achterkant, toen was het echt over.

Hoop voor je dat het meevalt, want veel zul je niet terug krijgen al heb je het geluk all risk verzekerd te zijn, die mazzel had ik toen niet (leer je wel van trouwens) En zo snel mogelijk weer achter het stuur kruipen! Het zal in het begin niet makkelijk zijn, maar rijden is het beste...

Succes in ieder geval!


de taxichauffeur heeft waarschijnlijk met zijn apparatuur zitten klooien, hij was niet aan het inhalen. Waar hij mee bezig was weet ik niet maar dit veroorzaakte dus dat hij op mijn weghelft kwam.

Gelukkig heb ik bij een verzekeringsmaatschappij gewerkt dus weet ik wel zo'n beetje hoe alles werkt. Mijn auto heeft rondom allemaal golvende deuken. Op dit moment ligt de schade boven de 2268 euro en nu moet er dus een expert komen om de schade vast te stellen. Dit gebeurd morgen of overmorgen.
Vandaag of morgen moet ik een leenauto halen en dan moet ik weer rijden, ik moet er alleen nog even niet aan denken. Net bij mijn zusje in de auto brak het zweet me al uit.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 14:39

Wat 'n verhaal zeg... Dan schrik je je wel meer dan het het apezuur zeg.
Toch snel weer in de auto proberen te stappen hoor Barb!
Sterkte en beterschap voor je knietje en je Tigraatje..

claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 14:42

phoe wat een verhaal weer. Zo te horen heb je echt een engeltje op je schouder gehad!

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 14:51

Barb schreef:
de taxichauffeur heeft waarschijnlijk met zijn apparatuur zitten klooien, hij was niet aan het inhalen. Waar hij mee bezig was weet ik niet maar dit veroorzaakte dus dat hij op mijn weghelft kwam.

Gelukkig heb ik bij een verzekeringsmaatschappij gewerkt dus weet ik wel zo'n beetje hoe alles werkt. Mijn auto heeft rondom allemaal golvende deuken. Op dit moment ligt de schade boven de 2268 euro en nu moet er dus een expert komen om de schade vast te stellen. Dit gebeurd morgen of overmorgen.
Vandaag of morgen moet ik een leenauto halen en dan moet ik weer rijden, ik moet er alleen nog even niet aan denken. Net bij mijn zusje in de auto brak het zweet me al uit.


Dan is het helemaal een .... Nah ja, vul zelf maar in Knipoog Dat ie dan nog niet even probeerd uit te wijken, moet ruimte zat gehad hebben.

Dat je ff angstig bent is heel goed te begrijpen, ik had het zelf ook heel erg. Vooral nadat ze vol in je achterkant hebben gereden ben je al gauw stressig als je iemand in de binnenspiegel ziet verschijnen de volgende keren. Zo zal jij ook in bepaalde situaties terecht komen die je er aan herinneren, maar geloof me dat het door te rijden heel snel minder word. Misschien beter om eerst even een klein stukje te rijden en proberen een rustige route te kiezen.

Maar goed, al die adviezen zul je vast al gehoord hebben Haha!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 14:56

ja net reed ik er langs en beleefde het weer opnieuw,
ik ben al blij dat er geen schaapjes (zoals normaal gesproken)
in de wei stonden. Ik had er niet aan moeten denken dat
ik ook nog rondvliegend bloed zou zien en een schaap op mijn
motorkap zou krijgen. Huilen

Het zal allemaal wel weer goed komen. Ik hoop dat ik nog
wat foto's van mijn auto kan maken vanmiddag.
Ze konden de schade moeilijk bepalen omdat hij helemaal
onder de modder zat. Vanaf de weg zag je alleen mijn dakje
boven het gras uitsteken.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 14:56

jeetje zeg, jij hebt nog meer mazzel gehad als ik Knipoog

Ik hoop voor je dat je niet dezelfde angsten gaat uitstaan in de auto als ik, ik zie nu alles wat we tegenkomen op de weg op ons af komen en dan ben ik er nog van overtuigd dat we ertegenaan gaan knallen..

Dat word nog wat over 2 maanden (autorijlessen)

en.. natuurlijk zonde van je auto, maar dat is maar blik..

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23419
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 15:00

Jeetje, wat een eikel!
Gelukkig heb je zelf (bijna) niks, heb je heel veel last vanje knie? Het had 1000x erger kunnen aflopen!

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 16:44

Ik ben zo blij dat je zelf (bijna) niets hebt, zeker nu dat ik het hele verhaal gelezen heb. Ik schrok me helemaal dood toen ik je sms-je kreeg!! Maar aangezien je nog sms-jes kon sturen was ik ook wel weer meteen lichtelijk gerustgesteld.
Het is natuurlijk doodzonde van je toettoet, maar jijzelf bent (nogmaals Knipoog ) het allerbelangrijkste.

Die pikomhoog van een taxichauffeur zouden ze op moeten sluiten!! En dan nog de brutaliteit om te zeggen dat het zijn schuld niet is.... Misselijk
Alsof jij voor je lol even gaat spinnen in een weiland, belachlijk!! Is er eigenlijk politie bij geweest?
Nou, wijjfie, laat de verzekering het maar lekker allemaal uitzoeken, daar betaal je ze immers voor en zo snel mogelijk weer in de auto, dan kom je het snelst van je angst af!!

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 17:37

Jeetje Joh.

Maar wat een geluk zeg dat je niks hebt verder, die auto is vervangbaar hoor jij niet.

Stap zo snel mogenlijk weer in de auto hoor, anders durf je straks niet meer(mischien een beetje overdreven).
Net als dat je van je paard valt gelijk er weer op.

Sterkte en ik hoop dat je mooie koekblik weer gefixed kan worden.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 17:39

Jemig!
Wat een kl**thommel Boos! die taxichauffeur!
En dan nog zeggen dat het zijn schuld niet is...
Wat ben ik blij dat je 'alleen' een zere knie hebt!
en morgen behoorlijk stijf denk ik?
Dat je zo kan verstarren, he?! Je bent gewoon even in trance dan.
Zoiets heb ik 10 jaar terug gehad, met een niet startende auto op een spoorwegovergang gestaan terwijl de trein er aan kwam...
Zelfs nu heb ik er nog wel eens last van als ik over een overgang rijd en dat geluid van die spoorbomen die naar beneden komen hoor, dan staan m'n haren recht overeind..
terwijl ik echt niet bang ben voor treinen ofzo.
Dus ik denk dat je zeker nog een poosje last zal hebben met autorijden, maar echt, laat je niets forceren en geef het toch even de tijd, wat eens je hobby is geweest komt echt wel weer terug!
Ook ik was toen direct weer begonnen met rijden, en dat helpt echt!
Ik hoop dat je autootje het er goed vanaf brengt!
Sterkte en ik hoop dat je gauw weer de oude bent!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 17:44

Dat is schrikken... die Tigra's zijn echt leuke auto's maar zoals eerder gezegd 't is maar blik...

Sterkte met het verwerken en achter het stuur kruipen....
'Je bent zo veilig op de weg als je medegebruiker'
Helaas was die persoon dat dus niet!

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 18:07

Jeetje wat een verhaal weer!
Als je weer wilt rijden moet je het zeggen, dan komen mijn blauwe Polo en ik wel even pedagogisch jouw kant op, kunnen we meteen even meeten!
Maar sterkte dr mee en zorg er in ieder geval voor dat jij niet op de een of andere manier de schuld in de schoenen geschoven krijgt he!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 18:15

Nuv schreef:
Jeetje wat een verhaal weer!
Als je weer wilt rijden moet je het zeggen, dan komen mijn blauwe Polo en ik wel even pedagogisch jouw kant op, kunnen we meteen even meeten!
Maar sterkte dr mee en zorg er in ieder geval voor dat jij niet op de een of andere manier de schuld in de schoenen geschoven krijgt he!


Ik heb net de leenauto gehaald, 3x raden wat voor een auto......................inderdaad een donkerblauwe polo Haha!
Het zweet staat me nu nog overal, op dit moment ben ik nog in
Heerhugowaard maar ik ga zo naar huis.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 18:48

jeetje wat erg joh... gelukkig ben je er met een blauwe knie vanaf gekomen..heel veel sterkte ....groetjes sandra!

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 19:57

Jeetje zeg, dat was wel even schrikken. Gelukkig dat je zelf niks mankeert. Zulk soort dingen zijn nooit leuk. Ondanks dat het maar materiele schade is, geeft het zo'n hoop rompslomp met zich mee.
Zo heeft bij mij een keer een touringbus in mijn linkerdeur gezeten. Mijn spiegel lag eraf en er zat en fikse deuk in mijn deur. De deur kon nog gewoon open en dicht en de spiegel kon ik er zo weer opzetten. Het was een hele oude Renault en het was voor mij niets meer dan een vervoermiddel. De verzekering van het touringbedrijf betaalde mij 1500,- gulden uit en ik ben lekker op vakantie gegaan Cool . De deur heb ik gelaten voor wat het was Haha!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-02 10:22

Caballo schreef:
De verzekering van het touringbedrijf betaalde mij 1500,- gulden uit en ik ben lekker op vakantie gegaan Cool . De deur heb ik gelaten voor wat het was Haha!


hahaha jij hebt het toen ook goed bekeken zeg!! Haha!

de garage heeft gezegd dat ik in mijn achterhoofd moet houden dat mijn autootje niet meer gemaakt kan worden, de linkerkant is net een golfplaat en mijn linker achterwiel is bijna van het achterstel afgebroken.

Vanacht heb ik voor geen meter geslapen en alleen maar liggen dromen
en het wel 100x opnieuw beleefd Scheve mond

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:52

Bah wat afschuwelijk zeg...
Hoe kan die taxichauffeur nou beweren dat het zijn schuld niet was, dat is toch overduidelijk als hij op jouw weghelft kwam? Boos!

Gelukkig dat het nog goed is afgelopen, het had natuurlijk veel erger gekund. Inderdaad zonde van je auto, ik kan me heel goed voorstellen dat je dat heel erg vindt. Verdrietig
Krijg je dan weer een nieuwe Tigra terug?