Vriend heeft gelogen over leeftijd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vriend heeft gelogen over leeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:32

Ik had met carnaval een jongen leren kennen, klikte goed, zogezegde: 'liefde op het eerste gezicht'.
Hij had tegen mij gezegd dat ie 22 was (ik ben 20).
Elkaar sindsdien veel gezien, en na iets meer dan een week hadden we 'verkering''.
Die zelfde week bracht hij me thuis op de scooter, toen had ik het eigenlijk al door moeten hebben!
Een vriendin heeft in opdracht van mij nog een keer gevraagd hoe oud ie nou eigenlijk was. Toen zei ie 21. Ik nam aan dat ik het eerder gewoon verkeerd had verstaan.
Toen kwam een meisje dat ik ken ermee aan dat ze dacht dat ie 17 was ofzo.
Natuurlijk zei ik meteen: Nee, natuurlijk niet!
Zaterdag kreeg ik een smsje dat ie iets moest vertellen, namelijk dat ie wel 17 was...
Ik was helemaal aan het trillen, en heb een paard opgezadeld, en lekker in mijn eentje naar de bossen gegaan, ff gedachten op nul en ontspannen!
Daarna nog een paar keer heen en weer gesmst, en afgesproken dat ik hem 's avonds in de stad wel zou zien!
Toen ik hem zag, besefte ik wel dat ik best wel gek op hem geworden ben.
Heb hem heel duidelijk gemaakt, dat ik vooral boos ben om het feit dat ie gelogen heeft.
Voor de rest, ik moet er gewoon heel erg aan wennen, weet ook niet zo goed wat ik er nu mee moet doen...
Graag advies....

Loesss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:33

Ik vind het liegen niet acceptabel, maar ach het leeftijdsverschil kan natuurlijk gewoon. Als jij verliefd bent ga er dan gewoon voor!

John_1983

Re: Vriend heeft gelogen over leeftijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:34

Als dit zijn eerste en laatste leugen tegen je is........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:34

Dumpen die handel!!
Als hij nu al begint met liegen wat moet dat voor de toekomst brengen??

Een relatie moet gebouwd zijn op wederzijds vertrouwen. Als dat vertrouwen nu al geschaad is, wat moet dat dan verder?

Ziiggy__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:35

leeftijd maakt toch niet zo veel uit.. ik bedoel 5 jaar verschil kan nog wel. Oke dat hij gelogen heeft is fout maarja mensen maken fouten !
en als je echt om hem geeft dan vergeef je hem wel,,dus als je echt zo gek op die jongen bent als je zegt dan laat je een (groter)leeftijdsverschil dat toch niet verpesten ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:36

John_1983 schreef:

Hier ben ik het dus mee eens...
Maarja, dat weet je dus nooit!
Ik ben gewoon bang dat ik hem niet meer vertrouw!
Een vriendin van mij snapt wel dat ie gelogen heeft, want hij wist mijn leeftijd wel...
Ik kan het opzich ook wel snappen, maarja ik ben nu wel strafbaar

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:37

liegen is echt onacceptabel.. k zou als ik jou was nog eens goed nadenken of het leeftijds verschil misschien toch niet te groot is... misschien leven jullie wel in 2 totaal verschillende werelden...
En anders iig een hartig woordje met hem spreken, want hij moet niet nog meer gaan liegen..

ninja2

Re:

ja over het liegen... dat is natuurlijk niet goed voor een relatie. Maar het leeftijdsverschil is wel te doen toch...
Ik zou gewoon er goed over praten met je vriendje en vragen waarom die gelogen heeft, misschien zit er wel een goede reden achter.

Marigold

Re:

ai, dat is raar!!

maar ja als je hem echt leuk vind kan het op zich wel.. ik bedoel hoe ouder jullie worden hoe minder het verschil nog uitmaakt.
maar oké toegeven, voorlopig is het wel een groot verschil, helemaal omdat meiden over het algemeen ook nog eens twee jaar voorlopen op jongens he, in denken en doen.
en dat zou voor iritatie kunnen zorgen maar dat zal de toekomst wel uitwijzen toch?
het kan namelijk ook best heel goed gaan hoor!
waarom had hij gelogen dan eigenlijk, omdat je hem anders niet wou? (dat hij dat dacht?)
en strafbaar niet hoor denk ik hij is toch 16 geweest dat was toch de grens dacht ik? (weetnietzeker)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:39

loveblacky schreef:
ai, dat is raar!!

maar ja als je hem echt leuk vind kan het op zich wel.. ik bedoel hoe ouder jullie worden hoe minder het verschil nog uitmaakt.
maar oké toegeven, voorlopig is het wel een groot verschil, helemaal omdat meiden over het algemeen ook nog eens twee jaar voorlopen op jongens he, in denken en doen.
en dat zou voor iritatie kunnen zorgen maar dat zal de toekomst wel uitwijzen toch?
het kan namelijk ook best heel goed gaan hoor!
waarom had hij gelogen dan eigenlijk, omdat je hem anders niet wou? (dat hij dat dacht?)
en strafbaar niet hoor denk ik hij is toch 16 geweest dat was toch de grens dacht ik? (weetnietzeker)

Hij had gelogen omdat hij dacht dat ik hem anders te jong zou vinden (misschien heeft ie daar ook wel gelijk in). Volgens vrienden van mij komt ie zeker wel ouder over, en ziet er ook ouder uit...
Strafbaar was een geintje
Ik vind het zelf zo raar, kan er ook niet objectief naar kijken!

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:41

Dat van die leugen is jammer maar als jij niet met het leeftijdsverschil zit zal ik het niet zo nauw nemen.

Ik weet niet wat voor jongen het is maar waarschijnlijk was hij gewoon bang dat je hem niet zou zien staan als hij pas 17 was.

En is dat ook zo? Als jij van te voren wist dat hij 17 is zou je dan 'verkering' met hem hebben genomen?

Waarschijnlijk was het een leugentje om bestwil. Hij wilde gewoon een kans bij je.

En je bent nu toch wel blij met m of niet??

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:42

Haha, dat heb ik ook een keer gehad!

Leuk geweest voor de sex, verders hoefde ik niets meer van hem Hou niet van liegende mensen

SAKKIA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:42

Nou ik zou niet doorgaan met die jongen, liegen is niet leuk en ik denk dat het er wel inzit dat hij het vaker zou gaan doen.....
Nee meis, zoek gewoon een jongen die wel direct eerlijk kan zijn.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:43

Quellian schreef:
Haha, dat heb ik ook een keer gehad!

Leuk geweest voor de sex, verders hoefde ik niets meer van hem Hou niet van liegende mensen

Ik houd er ook niet van, en dat heb ik ook HEEL duidelijk gemaakt...
Maar ik weet ook, dat ik niet snel gek op iemand ben, en op hem dus wel....
Ik weet het echt even niet meer

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:44

hahaha meid ik ken het
het toen ik bijna 23 was met mn zatte kop met een jongen hier uit t dorp sex gehad, die beweerde ook altijd dat ie 21 was, werkte ook bij de kroeg hier en zat bij een vriendnegroep van mijn leeftijd+ouder enzo maar bleek die 2 maanden later pas 18 te worden

achja, ik kan met recht zeggen dat je er nix van voelt

zie hem nogsteeds regelmatig, t is gewoon een lekker ding om te zien en t is verder ook echt een schatje, en nu heeft ie een heel lief en mooi 16 jarig vriendinnetje, vind dat toch wel beter bij hem passen haha
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 20-03-06 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:45

John_1983 schreef:

Jah, dit was ook mijn eertse gedachte!! eruit met die knaap!

Tenzij je natuurlijk zelf graag wel wat wil he dan moet je er gewoon helemaal voor gaan!! Tsjakkaaaaa
Laatst bijgewerkt door paardenmaf op 20-03-06 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:47

Renske20 schreef:
hahaha meid ik ken het
het toen ik bijna 23 was met mn zatte kop met een jongen hier uit t dorp sex gehad, die beweerde ook altijd dat ie 21 was, werkte ook bij de kroeg hier en zat bij een vriendnegroep van mijn leeftijd+ouder enzo maar bleek die 2 maanden later pas 18 te worden

achja, ik kan met recht zeggen dat je er nix van voelt

Ik weet dat je er niets van voelt , maar ik voel het wel dat ie tegen mij gelogen heeft, met als gevolg dat ik tegen andere mensen mag gaan zeggen: ja je had toch gelijk, hij is wel 17...
Zo ook tegen mijn ouders...
En ik ben gewoon bang dat ik het verschil wel degelijk ga merken!
En dat liegen, tjsah, daar zal ik hem zowiezo nog LANG aan herinneren

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:47

Tja, ik heb ooit ook 'liefde' op het eerste gezicht gehad met een jongen waarvan ik wel wist dat ie ietsjes jonger was... ik was toen 27 en hij werd de maand erop 18 jaar was wel leuk hoor maar er is iig nooit gelogen over de leeftijd. Daarna heb ik nog kort iets gehad met een gozer van 20 jaar en mijn verloofde nu is 33 jaar leeftijd maakt niet uit, liegen echter wel

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:48

Doet me heel erg denken aan mijn ouders , m'n moeder was 16 en m'n vader 24 toen ze elkaar leerden kennen. Hij zei dat hij 20 was omdat hij bang was dat ze 'm te oud zou vinden...

Nu (27 jaar later) is alles nog steeds prima, je moet zelf weten wat je ermee aan moet, maar blij zou ik absoluut niet zijn... Ik denk persoonlijk dat hij jou leuk vind maar gewoon bang was dat je 'm te jong zou vinden.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:50

Tja, dat liegen is geen beste start natuurlijk. Maar de kans is groot dat hij dat alleen maar deed zodat je niet direct op hem afknapte vanwege z'n leeftijd.

Als je hem ècht leuk vind dan zou ik er gewoon voor gaan. Als jij 17 zou zijn en hij 20 had niemand het vreemd gevonden.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:50

Ik zou er eigenlijk niet teveel poeha over maken. Hij wil je zo graag dat hij niet durfde te zeggen -terecht dus- dat hij jonger dan jij was, dat is toch ook wel heel lief ergens! Ik zou het wel belangrijk vinden dat hij verder eerlijk tegen je is en dat ook heel duidelijk maken maar het verder laten voor wat het is. Veel mensen liegen of overdrijven aan het begin van hun relatie dingen om in de smaak te vallen, zolang het geen gewoonte wordt....

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:52

Tja, hij heeft wel gelogen, maar om hem nu direct te dumpen...

Hij was blijkbaar zo van je onder de indruk dat hij een leugentje om bestwil probeerde om er voor te zorgen dat jij hem ook interessant vond. Dat is gelukt blijkbaar.

Ieder mens liegt wel eens en als hij nu had gelogen dat hij vrijgezel was, maar eigenlijk een vriendin had, of zoiets dergelijks, was het onacceptabel. Maar dit... ik vind het wel schattig. Hij wilde blijkbaar zo graag verder met je dat hij loog over z'n leeftijd.

Als je echt gek op hem bent, maakt die drie jaar leeftijdsverschil ook weinig uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:55

Duke schreef:
Tja, hij heeft wel gelogen, maar om hem nu direct te dumpen...

Hij was blijkbaar zo van je onder de indruk dat hij een leugentje om bestwil probeerde om er voor te zorgen dat jij hem ook interessant vond. Dat is gelukt blijkbaar.

Ieder mens liegt wel eens en als hij nu had gelogen dat hij vrijgezel was, maar eigenlijk een vriendin had, of zoiets dergelijks, was het onacceptabel. Maar dit... ik vind het wel schattig. Hij wilde blijkbaar zo graag verder met je dat hij loog over z'n leeftijd.

Als je echt gek op hem bent, maakt die drie jaar leeftijdsverschil ook weinig uit.

Ik vind het van de ene kant idd ook wel schattig, maar feit blijft wel dat ie gelogen heeft...
Hij rept er met geen woord meer over (mannen eigen?!), terwijl ik zoiets heb van: wil het er nog wel ff over hebben eigenlijk...
Ik wil het zeker nog proberen denk ik maar ben gewoon bang dat ik hem niet meer geloof!
En mijn vraag is: wat heeft hij nou tegen zijn vrienden gezegd etc.?!
Zou ie daar gezegd hebben dat ik 16 (!) ben ofzo?!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:59

Waarschijnlijk zal hij zelfs een beetje opscheppen over zijn 'oudere' vriendin . Vaak vinden ze dat wel 'stoer'.

Tja, als je er echt moeite mee hebt, moet je het uitpraten of anders een einde aan maken. Maar ik zou het nog wel even de kans geven. Het is nog pril en ik weet uit ervaring (oud wijf als ik ben ), dat iedereen wel eens een leugentje tegen zijn/haar partner zegt. Ik zou er niet te zwaar aan tillen.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:03

Ik zou hem om dit kleine leugentje niet dumpen hoor... kom op nou, er zijn wel ergere dingen om over te liegen... dat hij je niet meteen de waarheid durfde te zeggen over zijn leeftijd maakt hem natuurlijk geen patholigische leugenaar, grote kans dat hij gewoon bang was dat je misschien op zijn leeftijd af zou knappen en dat hij eerst een kans wou om te laten zien hoe leuk hij is . Ik zou hem iig het voordeel van de twijfel geven in deze situatie. En wat de leeftijd betreft... ach, toen ik mijn ex leerde kennen was ik 27 en hij 18... leeftijd is maar een getal, als jullie het leuk hebben samen moet dat niets uit maken imo.