Wat vind je van dikke mensen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat vinden jullie van dikke mensen?

Ik ga met ze om omdat ze ook mensen zijn
60 (100%)

Totaal aantal stemmen: 60


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 23:39

Lovely schreef:
Het is maar al te waar dat mensen afgerekend worden op hun uiterlijk, dat is natuurlijk niet terecht. Veel vaker worden mensen afgerekend op hun uitstraling, dat is minder onterecht. Als je er de hele dag bijloopt met een kwaaie kop, zullen mensen niet zo gauw denken dat je een leuk en gezellig iemand bent. Het is hier al eerder gezegd dat als je je goed voelt om wie je bent, je dat ook uitstraalt en daar 'maak je vrienden mee'.


Ook dieren worden afgerekend op hun uiterlijk. Tuurlijk is dat niet een excuus. Daarom denk ik ook dat het de onzekerheid (die bijna alle handelingen in het dagelijks leven kan beinvloeden) van de dikkere mensen is, die hun 'nekt' in de maatschappij (bv bij een vriendje krijgen), dan daadwerkelijk het feit dat ze dik zijn. Ik vind 'echt onzekere meisjes niet echt aantrekkelijk om iets mee te hebben.

Sorry voor de kromme lange zin.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-02 05:08

Ik ben heus niet echt onzeker van mezelf en heb vaak wel wat mensen om me heen. Het gaat erom dat sommige mensen en zeker de jongeren je staan uit te lachen en je vervelende snertopmerkingen geven. Ik ben al drie jaar vrijgezel en hoef echt geen vriendje. Mijn leven is veel te gaaf daarvoor. Na al de berichten gelezen te hebben heb ik zoiets van " You are the one who is missing out on a wonderful friend, not me!" Moest het in Engels schrijven. Komt beter over he! Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 09:36

missnynke kan beter naar een dietiste gaan dan naar een dokter. Dat schijnt werkelijk goed te helpen.

DiamondCheckers schreef:
Het gaat erom dat sommige mensen en zeker de jongeren je staan uit te lachen en je vervelende snertopmerkingen geven.


Dat zegt dus heel veel over onze maatschappij, over hoe mensen met elkaar omgaan. Hoe komen mensen erbij om iemand die ze niet kennen af te zeiken? Wordt er dan helemaal nergens meer respect bijgebracht?!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 10:04

Ik let er niet eens op of mensen te dik of te dun zijn, ik kijk meer naar iemands uitstraling. Of iemand leuk is om mee om te gaan is afhankelijk van het karakter, of dat bij jouw karakter past, en niet van het uiterlijk. Ik vind dat als iemand dik is, en diegene zit daardoor niet lekker in z'n vel, dan moet ie daar wat aan (proberen te) doen. Meer sporten, gezonder eten, weet ik veel. Als een dik persoon zich wel goed voelt, is het toch prima? Ik ben zelf dun, maar hoeveel of hoe weinig ik ook eet, ik hou altijd hetzelfde gewicht. Ik hoef niet echt dikker te worden, want ik voel me hier prima bij, hoewel ik op bepaalde plaatsen wel wat dikker zou willen zijn, zoals mijn benen, die zijn te dun vind ik zelf. Maar er is bijna niemand die 100% tevreden is denk ik.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 20:02

Ik heb sinds kind af aan met m'n gewicht gestoeid........
Na een ongeluk en stoppen met roken een paar jaar geleden zijn er wel een aantal kilo's bijgekomen.........
Ikzelf vind me zoals ik nu ben niet mooi meer. Ik kan niet de kleding aan die ik wil en voel me zeker niet prettig als het weer zomer wordt......

Aangezien ik er zelf mee zit ben ik er iets aan gaan doen. Ik ben bij de Weight Watchers, fantastisch, echt waar!!!
Niet afvallen, maar een eetpatroon veranderen, voor de rest van het leven. En nee, je hoeft niet alleen maar op peentjes te knabbelen.
Ik ben er erg tevreden over en zie uit naar de tijd dat ik weer een leuke spijkerbroek aan kan met een strak hemdje erop!!!!!

Opmerkingen heb ik echter nog NOOIT gehad. Ter illustratie; ik heb nu maat 42, dus ik ben niet gigantisch dik, maar zo'n 8 tot 10 kilo te zwaar.
NOOIT heeft iemand me uitgelachen, NOOIT zijn er opmerkingen geplaatst etc. Dus ik heb geen slechte ervaringen.
Mijn collega echter, weegt 110 kilo en die wel.......
maar ja, er is dik en dik dus
voor mij is zij gewoon mijn collega, niet minder omdat ze toevallig zwaarder is. Iedereen is even vriendelijk tegen haar als tegen mij bijvoorbeeld dus.....

Maar het is een feit dat er wordt gediscrimineerd tegen dikke mensen, vooral vaak bij sollicitaties....helaas, mag niet, maar gebeurt wel....