Slechte service gsm-shop, wat nu (lang verhaal)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 89453
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Animals

Slechte service gsm-shop, wat nu (lang verhaal)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 14:06

23 februari heb ik een bluetooth USB stick gekocht.
Volgens de medewerker daar werkte dat perfect.
Ik ging eigenlijk om een datakabel tussen mijn mobiel en pc. Maar dit werkte beter volgens hem.
Ik nam aan dat hij er verstand van had, dus heb die stick gekocht.
Diezelfde acond heb ik 'm uit de verpakking gehaald (die dichtgeplakt was met plakband ) en geprobeerd.
Dat werkte niet, dus de bijbehorende software geinstalleerd.
Vervolgens sloeg mijn laptop op hol en bleef opstarten.

Die heb ik weggebracht voor reparatie, in de veronderstelling dat het aan de laptop lag.
De reparateur (van erkend bedrijf) heeft het opgelost en meldde dat het aan de software van de stick lag en dat ik 'm beter terug kon brengen.
Dat heb ik op 2 maart geprobeerd te doen.
Er stond op de bon 24 uur, maar ik heb het uitgelegd.
Ik kreeg eerst een grote mond en werd vervolgens genegeerd.
Ik was met stomheid geslagen.

's Avonds heb ik deze mail verstuurd:
Geachte mevrouw/mijnheer,

Vorige week, 23 februari 2006, heb ik in 1 van uw winkels een
> bluetooth USB stick gekocht.
> De verpakking was dichtgeplakt met plakband. Wat ik op zich al
> vreemd vond, maar voor mij geen probleem, mits het in orde is.
> Diezelfde avond heb ik deze stick geprobeerd op mijn laptop.
> Ondanks dat windows xp Servicepack 2.0 geinstalleerd is, herkende
> deze de stick niet.
> Daarom heb ik bijgeleverde software geinstalleerd.
> Na installatie heb ik mijn laptop opgestart, zoals geadviseerd werd.
> Helaas bleef deze opstarten, meerdere keren achter elkaar.
> Omdat ik hier zelf de oorzaak niet van kon vinden heb ik mijn laptop
> naar een erkend servicecentrum (SunTeam, Oud-Beijerland) gebracht.
> Hier kwamen zij erachter dat dit probleem kwam door de software die
> ik geinstalleerd had voor de bluetooth usb stick.
> Na een aantal keer geprobeerd te hebben deze software alsnog te
> installeren en de stick erkend te krijgen, kreeg ik het advies dit
> alles terug te brengen naar de winkel, omdat het niet bleek te werken.
> Dit kreeg ik gisteravond te horen, dus heb ik getracht vanmiddag de
> stick terug te brengen naar de winkel.
> Dit werd niet geaccepteerd.
> Ten eerste omdat de aankoopdatum 23 februari 2006 was.
Aangezien ik gister pas te horen kreeg dat het nooit zou gaan werken
> kon ik hier weinig aan doen.
> Maar ten tweede kreeg ik ook nog te horen dat de verpakking geopend
> was en dat ze dat niet mochten accepteren.
> Wat ik zeer vreemd vind, aangezien ik de verpakking toch moet openen
om het aan te sluiten op mijn laptop.
> En daarnaast kreeg ik zelf een verpakking mee die dichtgeplakt was
> met plakband en dus al eerder open is geweest.
> Ik werd na deze mededeling genegeerd en kon vertrekken.
> Inmiddels heb ik dus 56 euro besteed aan een stick waar ik niets aan
> heb.
> Ik vind dit een ronduit onbeschofte manier van behandelen.
> Zeker aangezien uw motto is: "service en tevredenheid van de klant
> staan voorop".
> Blijkbaar dus niet.
Ik hoop dat u hier iets mee doet en dat we tot een oplossing kunnen
> komen.

> > M.v.g. Amanda van der Veer


Gister (6 dagen later dus, en niet binnen 24 uur, zoals ze op hun site vermelden) kreeg ik deze mail terug:

Geachte Mw. Amanda van der Veer.

> Wij van de Gsm-Shop Zuidplein te Rotterdam, hebben een mailtje van
> onze internet afdeling gekregen met
> daarin een klacht van u.
> Na de klacht intern uitvoerig te hebben behandel moet ik u helaas
deelnemen dat mijn collega Dave
> bij wie u de stick wilde ruilen correct heeft gehandeld, hierbij gaat
het niet omdat u de verpakking heeft geopend
> want dat is logisch dat u dat moet doen, maar de reden is dat u de
stick pas na 1 week wilt ruilen en zoals dat ook
> op uw bon staat vermeld kan dat alleen binnen 24-uur.
> In uw klacht staat ook dat u 56 euro aan de stick heeft besteed, dit
is niet correct, ik denk dat u hierin zich heeft vergist de stick
> kostte maar 20 euro.
> Wij vinden verder dat u ook in de gelegenheid was om ons te bellen als
u hulp nodig had bij het installeren, zou u dat
> hebben gedaan dan hadden wij u zeker aangeraden om even terug te komen
met de stick waarna u de keuze had deze te ruilen of
> geld retour te krijgen.
> Wij vinden het jammer dat alles zo is gegaan en bieden u wel aan dat
> als u hulp nodig heeft bij het installeren wij u deze alsnog kunnen
> aanbieden.

> Met vriendelijke groeten,

> GSM-SHOP * naam vestiging*


Het is mijn woord tegen dat van hen.
Naar mijn geld kan ik fluiten denk ik, maar het gaat me gewoon om het principe....
Wat moet ik nu doen?
Heb al wel een antwoord mail weer opgesteld:
Goedemiddag.

Bedankt voor jullie (late) reactie.
Ik ben het er totaal niet mee eens dat uw collega juist heeft gehandeld. Ten eerste had hij dan de opmerking over de geopende verpakking niet moeten maken. En ten tweede vind ik een klant negeren verre van correct en niet klantvriendelijk.

De 56 euro waar ik het over heb zijn de 20 euro die ik aan jullie heb betaald voor de stick. De overige kosten zijn de kosten die ik heb gemaakt om mijn laptop te laten repareren na installatie van de software van de stick.

Bellen voor hulp bij de installatie lijkt me niet relevant, daar er een installatiewizard op de cd-rom opent bij opstarten. En het installeren was het probleem ook niet. Het probleem was dat mijn laptop opnieuw op bleef starten, door een fout in de software. Bellen heeft dan totaal geen nut, aangezien de computer het niet meer deed. Ik ging er vanuit dat het probleem niet bij de stick of bijbehorende software zat, daar deze nieuw in de winkel gekocht was en dus in orde behoort te zijn. Later bleek dit dus wel het probleem te zijn.

Het aanbod om mij te helpen bij de installatie sla ik af. Behalve wanneer jullie een schriftelijke en ondertekende garantie kunnen afgeven dat eventuele schade of problemen na installatie van de software volledig voor jullie rekening komt, want ik ben niet van plan voor een tweede keer voor kosten op te draaien, terwijl ik nog geen stap verder ben.

De service die jullie volgens jullie website bieden is ver beneden de maat. Zowel de kreet: Ons motto: "service en tevredenheid van de klant staan voorop", als de vermelding om vragen binnen 24 uur te behandelen kunnen jullie niet nakomen. Jullie antwoord is 6 dagen na mijn eerste email.
Vreemd dat ik dan wel binnen de gestelde 24 uur de stick moet komen ruilen, terwijl bij jullie 24 uur gerekt wordt tot 6 dagen.

Amanda van der Veer


Bedankt voor het lezen alvast

Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:20

Nou wat belachelijk zeg. Waarschijnlijk is dit al bij iemand anders gebeurd en heeft diegene het teruggebracht en heb jij het weer gekregen. Ik hoop voor je dat je je geld terug krijgt. Je hebt iig goed gehandeld, succes!

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:22

Wat een gezeik..
Die laatste mail heb je alleen nog maar opsteld?
Opsturen zou ik zeggen!

Urielle

Berichten: 50120
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:40

Die 24 uur is niet terecht, jij hebt als consument recht op een langere tijd om te retourneren.

Ik zou wel de laptop naar daar brengen met de Bluetooth en gewoon zeggen dat ZIJ dan maar moeten zorgen dat de handel aan de praat komt en dat je anders je geld terug wilt omdat het dus samen niet werkt.
Ik zou er niet eens over mailen, gewoon langsgaan, je spullen op de balie zetten en niet weggaan voor het in orde is. Doen ze moeilijk dan haal je de manager er maar bij. Nog lastig doen? Dan laat je ze naar de klachtenafdeling (dus niet de helpdesk maar de klachtenafdeling!) van het hoofdkantoor bellen.
Het zal wel even moeite en een hoop drama kosten maar een knappe vent die me hiermee uit de winkel zou krijgen....

Daihyo

Berichten: 89453
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Animals

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 15:03

Ik heb bovenstaande mail verstuurd.

Die langere tijd om te retourneren kan ik nergens vinden op internet.
Volgens mij mag een bedrijf/winkel dit zelf vaststellen...

Een collega heeft deze tekst gevonden: Bij het ruilen van een goed product, is er geen wettelijke termijn. De verkoper mag de termijn zelf vaststellen. Het betreft hier immers een service.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 114141
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 16:36

Nou jaaa, wat een onbeschoftheid!

Heb je de bon nog met de 56 euro erop? Ik zou hem inscannen en bijvoegen in een email. Als zij zeggen dat hij maar 20 euro kost dan zitten zij daar ook al fout. Ik vind hun service ver beneden de maat!

Babsiej

Berichten: 6297
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:48

Cayenne schreef:
Nou jaaa, wat een onbeschoftheid!

Heb je de bon nog met de 56 euro erop? Ik zou hem inscannen en bijvoegen in een email. Als zij zeggen dat hij maar 20 euro kost dan zitten zij daar ook al fout. Ik vind hun service ver beneden de maat!



Die stick was wel 20 euro, en daarbij is ze waarschijnlijk nog 36 euro kwijt geweest aan laptop reparatie

Volgens mij de minimale retourneer tijd 8 dagen ... En wettelijk vast gesteld. Dit weet ik niet zeker.

Groetjes Barbara

Babsiej

Berichten: 6297
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:52

Heb het even nagevraagd, en het is inderdaad wettelijk op 8 dagen gesteld..

Babsiej

Berichten: 6297
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 19:04


Daihyo

Berichten: 89453
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Animals

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 19:17

Bedankt!
Daar heb ik zeker wat aan.

Marshaha

Berichten: 2944
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Weert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:52

niet te geloven zeg

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Re: Slechte service gsm-shop, wat nu (lang verhaal)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 09:00

echt een gevalletje voor de "belbus" van kassa!!
die zou ik erachter zetten, want dit is echt schande!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 09:03

gewoon fijn dreigen met media aandacht

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Re: Slechte service gsm-shop, wat nu (lang verhaal)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 10:22

Wat een rare zaak joh, geloof toch wel dat jij het ideale voorbeeld van garantie bent.

Ik dacht ook dat het wettelijk 7 dagen was dat je mocht retourneren, maar dat kan je natuurlijk navragen en als ze op deze brief dan weer afwijzend reageren, kan jij je brief iets anders formulieren, eventueel vermelden dat je in dit geval de rechtsbijstand erbij gaat betrekken, vanwege de wettelijke 7 dagen en het feit dat de verpakking geplakt was.
Grote kans dat het al bij iemand mis gegaan was.
Meestal deinzen ze hier wel op terug, als het wettelijk 7 dagen is sta jij gewoon heel erg sterk.

Heb het zelf meegemaakt met mijn auto waar er 1 in reed en zijn verzekering wou niet vergoeden, zijn brieven over heen gegaan dat wil je niet weten, en na de laatste brief waarin ik iets feller werd en met juridische termen en maatregelen kwam kreeg ik binnen een week bericht dat het zo snel mogelijk uitbetaald werd.....tot die tijd probeerden ze er gewoon onderuit te komen.

Succes

menollyke
Berichten: 361
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Eigen droomwereld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 11:53

Amanda schreef:
Ik heb bovenstaande mail verstuurd.

Die langere tijd om te retourneren kan ik nergens vinden op internet.
Volgens mij mag een bedrijf/winkel dit zelf vaststellen...

Een collega heeft deze tekst gevonden: Bij het ruilen van een goed product, is er geen wettelijke termijn. De verkoper mag de termijn zelf vaststellen. Het betreft hier immers een service.


Ruilen is inderdaad een service. Dat mag de winkel zelf bepalen. Maar als het product niet goed is, dan geldt dit niet. Verkeerde producten en dergelijke is geen ruilen en valt hier dus ook niet onder.

Teurgbrengen is geen service, maar een verplichting. Zij moeten goede producten verkopen, is het product verkeerd, dan geldt volgens mij de 8 dagen die verder op genoemd worden. Maar het kan zelfs dat dat nog langer is.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 14:12

Pffft wat een gezeik. Inderdaad gewoon gaan dreigen met media-aandacht. Daar flippen ze voor, wedden

Radar is ook nog zo'n programma waar je misschien wat mee kunt. De koude douche uitdelen bijvoorbeeld. Is heeeuul slechte reclame voor ze!

Succes ermee. Het is zo vervelend als je weet dat JIJ gelijk hebt, maar zij gewoon sterker staan... Laat het er niet bij zitten hoor!!

Daihyo

Berichten: 89453
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Animals

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 16:05

Ik kreeg net deze mail:
Beste Amanda van der veer


Om een reply te geven op je laatste mailtje,
Het betreurt ons dat alles zo is gelopen, ook vinden wij het jammer dat je klacht niet binnen 24-uur verholpen is, helaas komt dit door dat je de klacht gemailt hebt naar de internet-afdeling en dat staat los van onze winkel. Wij van gsm-shop rotterdam zuidplein hebben toch besloten om je enigzins tegemoedt tekomen. Wij bieden je het volgende aan:

Je levert de bluetooth stick in en krijgt van ons een 20 euro tegoedbon, die je vrij kunt besteden bij ons in de winkel.


Ik hoop dat je hiermee enigzins tevreden bent.


Met vriendelijke groeten,

Gsm-Shop Rotterdam Zuidplein.


Klinkt al vriendelijker.
Alleen, een tegoedbon heb ik weinig aan, aangezien ik niet van plan ben daar ooit nog iets aan te schaffen

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 13:44

Bewaar je die als kado-tje voor iemand die er wat aan heeft?!

Ik denk dat ze je niet meer als dit tegemoed zullen komen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:21

Ik denk dat ze moet antwoorden met dat hier niet de kosten mee gedekt zijn en dat ze de zaak voorlegt aan haar advocaat

Djilna

Berichten: 31022
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:25

menollyke schreef:
Ruilen is inderdaad een service. Dat mag de winkel zelf bepalen. Maar als het product niet goed is, dan geldt dit niet. Verkeerde producten en dergelijke is geen ruilen en valt hier dus ook niet onder.

Teurgbrengen is geen service, maar een verplichting. Zij moeten goede producten verkopen, is het product verkeerd, dan geldt volgens mij de 8 dagen die verder op genoemd worden. Maar het kan zelfs dat dat nog langer is.


Precies, jij wilt niet ruilen omdat je toevallig een ander product wilt, maar omdat deze defect is. Dat is iets heel anders. Dat valt volgens mij gewoon onder garantie....