Volgens de medewerker daar werkte dat perfect.
Ik ging eigenlijk om een datakabel tussen mijn mobiel en pc. Maar dit werkte beter volgens hem.
Ik nam aan dat hij er verstand van had, dus heb die stick gekocht.
Diezelfde acond heb ik 'm uit de verpakking gehaald (die dichtgeplakt was met plakband

Dat werkte niet, dus de bijbehorende software geinstalleerd.
Vervolgens sloeg mijn laptop op hol en bleef opstarten.
Die heb ik weggebracht voor reparatie, in de veronderstelling dat het aan de laptop lag.
De reparateur (van erkend bedrijf) heeft het opgelost en meldde dat het aan de software van de stick lag en dat ik 'm beter terug kon brengen.
Dat heb ik op 2 maart geprobeerd te doen.
Er stond op de bon 24 uur, maar ik heb het uitgelegd.
Ik kreeg eerst een grote mond en werd vervolgens genegeerd.
Ik was met stomheid geslagen.
's Avonds heb ik deze mail verstuurd:
Geachte mevrouw/mijnheer,
Vorige week, 23 februari 2006, heb ik in 1 van uw winkels een
> bluetooth USB stick gekocht.
> De verpakking was dichtgeplakt met plakband. Wat ik op zich al
> vreemd vond, maar voor mij geen probleem, mits het in orde is.
> Diezelfde avond heb ik deze stick geprobeerd op mijn laptop.
> Ondanks dat windows xp Servicepack 2.0 geinstalleerd is, herkende
> deze de stick niet.
> Daarom heb ik bijgeleverde software geinstalleerd.
> Na installatie heb ik mijn laptop opgestart, zoals geadviseerd werd.
> Helaas bleef deze opstarten, meerdere keren achter elkaar.
> Omdat ik hier zelf de oorzaak niet van kon vinden heb ik mijn laptop
> naar een erkend servicecentrum (SunTeam, Oud-Beijerland) gebracht.
> Hier kwamen zij erachter dat dit probleem kwam door de software die
> ik geinstalleerd had voor de bluetooth usb stick.
> Na een aantal keer geprobeerd te hebben deze software alsnog te
> installeren en de stick erkend te krijgen, kreeg ik het advies dit
> alles terug te brengen naar de winkel, omdat het niet bleek te werken.
> Dit kreeg ik gisteravond te horen, dus heb ik getracht vanmiddag de
> stick terug te brengen naar de winkel.
> Dit werd niet geaccepteerd.
> Ten eerste omdat de aankoopdatum 23 februari 2006 was.
Aangezien ik gister pas te horen kreeg dat het nooit zou gaan werken
> kon ik hier weinig aan doen.
> Maar ten tweede kreeg ik ook nog te horen dat de verpakking geopend
> was en dat ze dat niet mochten accepteren.
> Wat ik zeer vreemd vind, aangezien ik de verpakking toch moet openen
om het aan te sluiten op mijn laptop.
> En daarnaast kreeg ik zelf een verpakking mee die dichtgeplakt was
> met plakband en dus al eerder open is geweest.
> Ik werd na deze mededeling genegeerd en kon vertrekken.
> Inmiddels heb ik dus 56 euro besteed aan een stick waar ik niets aan
> heb.
> Ik vind dit een ronduit onbeschofte manier van behandelen.
> Zeker aangezien uw motto is: "service en tevredenheid van de klant
> staan voorop".
> Blijkbaar dus niet.
Ik hoop dat u hier iets mee doet en dat we tot een oplossing kunnen
> komen.
> > M.v.g. Amanda van der Veer
Gister (6 dagen later dus, en niet binnen 24 uur, zoals ze op hun site vermelden) kreeg ik deze mail terug:
Geachte Mw. Amanda van der Veer.
> Wij van de Gsm-Shop Zuidplein te Rotterdam, hebben een mailtje van
> onze internet afdeling gekregen met
> daarin een klacht van u.
> Na de klacht intern uitvoerig te hebben behandel moet ik u helaas
deelnemen dat mijn collega Dave
> bij wie u de stick wilde ruilen correct heeft gehandeld, hierbij gaat
het niet omdat u de verpakking heeft geopend
> want dat is logisch dat u dat moet doen, maar de reden is dat u de
stick pas na 1 week wilt ruilen en zoals dat ook
> op uw bon staat vermeld kan dat alleen binnen 24-uur.
> In uw klacht staat ook dat u 56 euro aan de stick heeft besteed, dit
is niet correct, ik denk dat u hierin zich heeft vergist de stick
> kostte maar 20 euro.
> Wij vinden verder dat u ook in de gelegenheid was om ons te bellen als
u hulp nodig had bij het installeren, zou u dat
> hebben gedaan dan hadden wij u zeker aangeraden om even terug te komen
met de stick waarna u de keuze had deze te ruilen of
> geld retour te krijgen.
> Wij vinden het jammer dat alles zo is gegaan en bieden u wel aan dat
> als u hulp nodig heeft bij het installeren wij u deze alsnog kunnen
> aanbieden.
> Met vriendelijke groeten,
> GSM-SHOP * naam vestiging*
Het is mijn woord tegen dat van hen.
Naar mijn geld kan ik fluiten denk ik, maar het gaat me gewoon om het principe....
Wat moet ik nu doen?
Heb al wel een antwoord mail weer opgesteld:
Goedemiddag.
Bedankt voor jullie (late) reactie.
Ik ben het er totaal niet mee eens dat uw collega juist heeft gehandeld. Ten eerste had hij dan de opmerking over de geopende verpakking niet moeten maken. En ten tweede vind ik een klant negeren verre van correct en niet klantvriendelijk.
De 56 euro waar ik het over heb zijn de 20 euro die ik aan jullie heb betaald voor de stick. De overige kosten zijn de kosten die ik heb gemaakt om mijn laptop te laten repareren na installatie van de software van de stick.
Bellen voor hulp bij de installatie lijkt me niet relevant, daar er een installatiewizard op de cd-rom opent bij opstarten. En het installeren was het probleem ook niet. Het probleem was dat mijn laptop opnieuw op bleef starten, door een fout in de software. Bellen heeft dan totaal geen nut, aangezien de computer het niet meer deed. Ik ging er vanuit dat het probleem niet bij de stick of bijbehorende software zat, daar deze nieuw in de winkel gekocht was en dus in orde behoort te zijn. Later bleek dit dus wel het probleem te zijn.
Het aanbod om mij te helpen bij de installatie sla ik af. Behalve wanneer jullie een schriftelijke en ondertekende garantie kunnen afgeven dat eventuele schade of problemen na installatie van de software volledig voor jullie rekening komt, want ik ben niet van plan voor een tweede keer voor kosten op te draaien, terwijl ik nog geen stap verder ben.
De service die jullie volgens jullie website bieden is ver beneden de maat. Zowel de kreet: Ons motto: "service en tevredenheid van de klant staan voorop", als de vermelding om vragen binnen 24 uur te behandelen kunnen jullie niet nakomen. Jullie antwoord is 6 dagen na mijn eerste email.
Vreemd dat ik dan wel binnen de gestelde 24 uur de stick moet komen ruilen, terwijl bij jullie 24 uur gerekt wordt tot 6 dagen.
Amanda van der Veer
Bedankt voor het lezen alvast
