Hoe nu verder?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 19:55

Mensen zijn bang. Mensen roepen dat de politiek verrot is. Mensen zeggen dat Nederland de verkeerde kant op gaat, dat onze maatschappij naar de klote gaat...

Dit alles schiet mij een klein beetje in het verkeerde keelgat. Dat het zo is, misschien, wieweet.

Maar sinds wanneer besluiten we 'dat het de verkeerde kant op gaat met Nederland' en typen we dat neer waarna we op onze kont gaan zitten Jerry Springer kijken of op bokt elkaar lekker neersabelen.

Welke persoon die dit alles roept, zit in de politiek? Wie doet er daadwerkelijk iets om de maatschappij te verbeteren?

Ik denk dat we met zijn allen eens op moeten houden met de schuld van de 'verrotting van Nederland' als een ver van mijn bed show te bekijken. Begrijp me niet verkeerd, dit slaat net zo goed op mezelf.

Wat doen voor de maatschappij? Nee ik ga niet de politiek in (wel een goed idee voor iedereen die het beter denkt te weten dan de politici Knipoog ) maar bv vrienden aanspreken die op MSN zulke 'PF=rasistische flikker'- berichtjes doorsturen? Aan de kant gaan met je scooter als je op een fietspad rijd waar geen ruimte is om elkaar te passeren als er een fietser aankomt? Onbevooroordeeld door de marokkaanse buurt fietsen?

Laten we allemaal ons best doen voor de maatschappij en dit niet alleen af laten hangen van de 'hoge pieven'!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 20:00

Precies

De maatschappij, dat ben jij Pling

Afgezien dan van die idioten die er altijd bij zullen zijn, maar als iedereen nou een beetje zijn best doet, dan wordt dat stelletje idioten een steeds kleiner percentage van de Nederlandse bevolking. En dat moeten we hebben.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 20:06

Helemaal mee eens met De maatschappij dat ben jij!

Het net nog een interview met Sharon Dijksma gelezen, die al op haar 23e tweede kamer lid werd.
Denk dat het heel goed zou zijn voor veel jongere mensen om wat meer betrokken te raken bij de politiek.
En nee ik ga de politiek niet. Heb op het moment andere prioriteiten.

Maar als ik zie hoe laag de opkomst bij verkiezingen vaak is (hetzij landelijk, hetzij lokaal) dan vind ik dat toch wel triest.

Ik blijf erbij, als je niet stemt mag je ook niet klagen.
Als je het echt niet weet stem dan blanco. Anders komt jouw stem nog ten goede van een partij waar je het misschien niet mee eens bent.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 20:10

kaj schreef:
Het net nog een interview met Sharon Dijksma gelezen, die al op haar 23e tweede kamer lid werd.

Dan heb jij de Yes gelezen Knipoog stom, ik heb de Yes weggegeven aan een vriend van me, stond namelijk ook een artikel in over zijn vakantieliefde Marloes, van Vlieland Haha!

Nu weer ontopic: ik vind ook dat iedereen moet stemmen. Er zijn genoeg mensen die niet stemmen (omdat dat toch niet uitmaakt) en vervolgens altijd lopen te klagen over de beslissingen die in de politiek genomen worden. Ja, dan had je dus moeten stemmen zodat meer mensen die dezelfde mening hebben als jij inspraak hebben in het nemen van zulke beslissingen! Heel simpel eigenlijk.
En tuurlijk gaat het niet altijd zoals je zelf wilt, maar klagen is altijd heel makkelijk, neem dan in ieder geval de moeite om een beetje inspraak te krijgen, al is het maar door naar de stembus te lopen.
Ben het helemaal met je eens.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 20:10

Dat is wel waar, maar als je dit hoort, dan kan je toch niet anders zeggen dat ook Nederland naar de k!ote gaat? We gaan Amerika achterna, waar dit soort acties veel vaker gebeuren. En trouwens niet alleen in Amerika.

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 20:16

Laura, wat jij allemaal opnoemt in je bericht (dingen die gezegd worden), dat waren voor een groot deel ook dingen die Pim ons (als in Alle Nederlanders) wilde laten geloven. Daaraan bond hij de boodschap dat hij alles wel even zou veranderen. Het is eigenlijk best heel triest dat zoveel mensen in hem geloofden op politiek gebied. Zijn politieke belofte had hij niet waar kunnen maken, op geen enkele manier.
Ik volgde hem al jaren, al in Elsevier en later bij Harrie Mens op zondagochtend. Pim was al een bekend gezicht voor mij voordat hij met LN in zee ging (en er snel weer uit). Ik heb het altijd een 'grappige' man gevonden als hij sprak over zakelijke dingen, ik vond ook dat hij zaken vaak goed uitlegde; toen hij nog onafhankelijk was. Wat ik vooral altijd heb gedacht is 'als ie maar niet de politiek in gaat'. Enfin, de rest weten we. Hij was iemand met gezond verstand en enorm intelligent, hij verdient heel erg veel respect.

Wat onze maatschapij betreft: daar zijn we inderdaad zelf bij. Het heeft weinig zin om te spreken in 'ze' en 'ik' als je het hebt over de politiek en overheden als 'zij' die het allemaal verkeerd doen en 'ik' als diegene die het allemaal beter weet. Politiek en openbaar bestuur zijn niet eenvoudig, dat doe je niet eventjes tussen neus en lippen door. Als je kritisch wilt zijn, zorg dan dat je je goed voorlicht en weet waar je over praat of klaagt.

Voor volgende woensdag heb ik mijn keuze allang gemaakt. Wie nog twijfelt, doe de stemwijzer of lees de programma's van de partijen nog eens door. Je hebt stemrecht, doe er iets mee! Voor diegenen onder ons die nog niet zelf mogen stemmen, praat er eens met je ouders over, of met iemand anders die wel mag stemmen en vraag naar de motivatie omvoor een bepaalde partij te kiezen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 20:17

Reactie op Pniekepnak:

Helpt één man dan de hele Nederlandse politiek om zeep? Staat heel Nederland achter de dader? Ik denk het niet.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 20:19

Nee, maar dat het gebeurd is al erg genoeg.

Want het is wel raar dat er jarenlang niet zoiets is gebeurd, en nu opeens wel. De politiek is gewoon een zooitje.

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 20:22

Ja dat vind ik dus niet. De politiek is wakker geschud door Fortuyn, maar ik vond het absoluut geen zooitje.
Ik vind het een zooitje in het hoofd van de dader.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 20:25

Citaat:
Dat is wel waar, maar als je dit hoort, dan kan je toch niet anders zeggen dat ook Nederland naar de k!ote gaat?


Maar wil je je daar nou bij neerleggen? Of wil je er wat tegen doen? Overigens is het wel kunstig dat Nederland ineens naar de klote gaat als iemand Pim neerschiet. De overige mensen die neergeschoten worden dan? Mensen die in elkaar gerost worden? Mensen die mishandeld worden? Natuurlijk, dat zijn ook aanwijzingen dat het slecht gaat. Maar dat is niet de oorzaak van dat het slecht gaat met de maatschappij, dat is slechts het gevolg van het feit dat mensen elkaar niet meer respecteren en geen interesse meer hebben voor elkaar.
Overigens is het echt niet zo dat het nu slechter gaat met Nederland dan in de vorige jaren. Door de media is het gewoon zo dat men veel meer gewld ziet en veel beter geinformeerd wordt over wat er overal gebeurt.

Betere wereld, begin bij jezelf.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 20:27

Verschil van mening. Kan gebeuren. Ik denk dat we hier dan ook niet uitkomen, dus laten we niet nog een discussie opstarten erover.

Dat het een zooitje is in het hoofd van de dader mag duidelijk zijn...

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 20:29

Laura, daarom heb ik ook in mijn eerste berichtje in dit topic gezegd dat je daarover gelijk hebt. Want dat is zeker waar. Ik ben alleen maar blij dat de mensen nu zeggen dat Nederland naar de k!ote gaat. Hebben ze het door, laten we er dan nu met zijn allen wat aan gaan doen. Voordat het vernield is als wij de 50 bereikt hebben.

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 20:33

Cody"]
[quote="kaj schreef:
Het net nog een interview met Sharon Dijksma gelezen, die al op haar 23e tweede kamer lid werd.

Dan heb jij de Yes gelezen Knipoog stom, ik heb de Yes weggegeven aan een vriend van me, stond namelijk ook een artikel in over zijn vakantieliefde Marloes, van Vlieland Haha!

Nu weer ontopic: ik vind ook dat iedereen moet stemmen. Er zijn genoeg mensen die niet stemmen (omdat dat toch niet uitmaakt) en vervolgens altijd lopen te klagen over de beslissingen die in de politiek genomen worden. Ja, dan had je dus moeten stemmen zodat meer mensen die dezelfde mening hebben als jij inspraak hebben in het nemen van zulke beslissingen! Heel simpel eigenlijk.
En tuurlijk gaat het niet altijd zoals je zelf wilt, maar klagen is altijd heel makkelijk, neem dan in ieder geval de moeite om een beetje inspraak te krijgen, al is het maar door naar de stembus te lopen.
Ben het helemaal met je eens.
[/quote]

Hahaha, ja dit was inderdaad een interview uit de yes. Heb wel meer over haar gelezen maar dit was toevallig net van afgelopen week geloof ik.
In de nieuwe revu volgens mij heb ik laatst ook nog wat hierover gelezen.

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 20:40

pniekepnak schreef:
Laura, daarom heb ik ook in mijn eerste berichtje in dit topic gezegd dat je daarover gelijk hebt. Want dat is zeker waar. Ik ben alleen maar blij dat de mensen nu zeggen dat Nederland naar de k!ote gaat. Hebben ze het door, laten we er dan nu met zijn allen wat aan gaan doen. Voordat het vernield is als wij de 50 bereikt hebben.


Dit land is al een hele poos naar de "klote" er worden vrijwel dagelijks moorden gepleegd, alleen is het nu een vooraanstaand persoon. Pim was niet de eerste en zal helaas ook niet de laatste zijn. Zijn dood zou ook vreselijk zij geweest als hij verongelukt zou zijn. Jammer is wel dat hij vast van plan was er iets aan te doen. Dus blijft de vraag of er nu daadwerkelijk iets gaat veranderen op dit gebied van veiligheid op straat.

If your feet smell and your nose runs - you're built upside down.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 20:47

pniekepnak schreef:
Dat is wel waar, maar als je dit hoort, dan kan je toch niet anders zeggen dat ook Nederland naar de k!ote gaat?

Ik ben het voor een deel wel met je eens. Tuurlijk kan het niet wat er gebeurd is!! Maar er worden dagelijks mensen vermoord, ook voor minder hoor. Toevallig is Pim Fortuyn dan bekend en zit hij in de politiek, maar onbekende mensen die om niet-politieke redenen vermoord worden vind ik ook erg, en dat gebeurt ook al heel lang. Snap je wat ik bedoel? Er zijn zoveel meer signalen. Beetje moeilijk uitleggen.
Ik heb niet zoiets van 'ooooooooooh jee, Nederland gaat naar de klote' nu ik dit gehoord heb. Er is een mafkees geweest die dit op zijn geweten heeft. Dat zegt niks over de gedachten en mening van de gemiddelde Nederlander. Als je kijkt naar de condoleanceregisters, de bloemen, de kaarsjes, dan denk ik dat er genoeg mensen zijn (jij en ik) die er voor zorgen dat Nederland niet naar de klote gaat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Annefleur200, Axxy, ComscoreBot, danneke80, DWitzel, Eineges, Eliana, Hanneke1989, Hanneke_68, hortensia, lrm, maessie, moralian, mvdende, Poety, rozebadeend, Suliko, YandexBot, zuperzmoker en 188 bezoekers