Te veel vitamines?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-01 17:23

Ik slikte nooit vitaminen tot vorige maand. Ik heb Chroom geslikt (tegen trek in zoet, helpt niet) slik nu biergist tabletten, multivitamine tabletten, en heb net een pot B complex gekocht tegen de muggen in Amerika Lachen
Wat ik me afvroeg; kan je eigenlijk te VEEL vitaminen slikken? Ik dacht nl altijd dat je een overschot gewoon weer uitplast. Is dat werkelijk zo? Verward

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 17:53

volgens mij plas je het inderdaad uit...
teveel ijzer is slecht voor mij omdat k n bloedziekte heb, maar voor de rest is het volgens mij 'liever teveel dan te weinig'

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 19:04

volgens mij ligt het aan t soort vitamines. sommige zijn in grote hoeveelheen wel schadelijk.
is er nie ergens een medischforum (niet die van bokt hoor) of site waar je het na kan vragen?

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 19:28

De vitaminen die gevaarlijk zijn in te grote hoeveelheden zijn vitamine A en D. De rest wordt als er teveel van gebruikt is gewoon uitgeplast.

BTW de muggen bij de oostkust vallen wel mee, ze prikken veel maar erg veel bulten krijg je er niet van. Als je 's avonds bij een kampvuur zit of iets dergelijks wordt je echt om de minuut gestoken.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 21:00

vitamine A D E en K zijn in vetoplosbare vitamines en een overschot daarvan kun je dus niet uitplassen omdat het met vet verbonden moet worden om op te lossen.de overige vitamines zijn in wateroplosbaar en plas je dus wel uit.dus let erop dat je van e A,D.E en K gewoon de ADH krijgt en de andere vitamines maken dus niet zo heel veel uit.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-01 22:31

Ik slik dus geen extra A of D oid maar gewoon 1x multivitamine per dag en extra B... ik neem aan dat ze met de multivit tabletten wel rekeing houden dat je gewoon eet.
Dank jullie wel!! Haha!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 22:42

nou das zeker niet teveel hoor!das juist goed,B is voor extra energie