In tranen... en vol emoties..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

In tranen... en vol emoties..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 15:12

Is het vreemd? Of toch wel normaal? Ik weet het even niet meer.... Verdrietig

Ik werp net mijn blik op de website van Ruud de Wild en zie daar het volgende:

Afbeelding


Pim,

Queen wilde je horen
Queen wilde je worden
Jouw motief werd je fataal
Getuige van het schotenkabaal
Een idealist is wie je was
Naast me gestorven in je harnas

Rust zacht
At Your Service


Jeroen Kijk in de Vegte
Sander de Heer
Merel van Dijk
Ilja Maintz
Arjan Penders
Thomas Rouw
Ruud de Wild

ruuddewild.nl/3fm


Tevens zet ik tegelijkertijd de radio aan en hoor het nummer The Show Must go on van Queen... een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen zijn het gevolg.. Heel moeilijk te omschrijven, maar ook moeilijk te begrijpen. Er is maar één gevoel en vraag wat er door mijn hoofd spookt. Een gevoel van onbegrip en daarbij de vraag: Waarom????
Laatst bijgewerkt door Honeybee op 07-05-02 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 15:20

Ook dit kwam ik tegen bij 3 FM en ik houd het nu echt niet meer.. ik ben kwaad, gefrustreerd, verdrietig en allerlei andere dingen tegelijk.. en ook nog een behoorlijk stuk ongeloof zweeft er in mijn lichaam rond. Verder kan ik mij alleen maar aansluiten bij de onderstaande tekst.

Liefs, een verslagen Sandra.. Scheve mond


ER IS EEN MENS VERMOORD

Gisterenavond is hier bij 3FM, even na zes uur, Pim Fortuyn doodgeschoten voor onze deur. Kort daarvoor had hij twee uur lang met Ruud de Wild, Jeroen Kijk in de Vegte en Sander de Heer in het programma Ruuddewild.nl zitten praten over politiek, het leven en ook de dood. Pim Fortuyn was een man die iets te zeggen had, of je het daarmee eens was of niet. Maar kennelijk was er minstens één gek die vond dat hij genoeg gezegd had; niet mocht praten; vond dat niemand meer naar hem moest kunnen luisteren. Die hem de mond snoerde. En dat in Nederland, ons tolerante land, een samenleving waarin iedereen die denkt iets te zeggen te hebben ook gehoord kan worden. Een land waar je voor je mening uit kon komen, of je wit was of zwart, rood of geel, rechts of links, hetero of homo.

En dat voor de deur van 3FM, waar iedereen luistert en praat, over het tolerante Nederland. Waar iedereen zijn mening geeft. Niet alleen over popmuziek, maar ook over de dingen van waarde, over leven, over verdriet, over liefde. Omdat wij een betere wereld willen, allemaal. Daarom ook hadden wij Pim Fortuyn uitgenodigd, en alle andere lijsttrekkers van de politieke partijen, om te vertellen over hun ideeën, over hoe zij vinden dat Nederland de komende vier jaar moet worden geregeerd. Zodat jij beter kan kiezen. Voor een beter Nederland, een betere samenleving. Er is een mens vermoord. Voor onze deur. Een deur die altijd openstond voor de mening van iedereen. Wij schamen ons dat juist voor deze deur een mening is vermoord.

De schoten hier op het parkeerterrein van 3FM hebben een einde gemaakt aan het leven van Pim Fortuyn. Daar zijn we kapot van, alle medewerkers van 3FM. Net als zijn familie, vrienden en symphatisanten. Maar we leven ook mee met de mensen die het niet met hem eens waren. Want de moord op Pim Fortuyn is een verlies voor ons allemaal.

Alle medewerkers van 3FM

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 15:22

ja, het is op zijn zachts gezegd allemaal heel vreemd.
het is nog steeds niet helemaal bij me doorgedrongen dat ie er niet meer is. Jammer, ik kon me heerlijk aan hem ergeren!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 15:27

3FM was werelds vandaag.
Prachtige muziek.

Toen ze vanmorgen MOBY draaide met "Why does my heart feel so bad"
kreeg ik wel ff de rillingen over mijn lijf.
We hebben de radio ff harder gezet en even geluisterd.

Labi Siffre met "something inside so strong" was naar mijn mening het beste nummer voor Pim vandaag.

En nu .. nu staat de pc hard heel hard en luister ik nog eens even rustig naar Moby. Verdrietig

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 15:28

Het lijkt me voor die mensen ook vreselijk. Maar ook voor de politici, die ook met hetm 'samen' werkten, en ook heel confronterend want hij deed hetzelfde werk.
En voor die chauffeur...

Ongelooflijk, nog steeds.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 15:32

echt ontroerend en verschrikkelijk voor die mensen die erbij waren! net als de chaffeur! daar kom je toch nooit meer over heen? Je kunt er mee leren leven maar het accepteren NOOIT!!
ik sluit me volledig bij sandra en radio 3 fm aan!! pim was een mens! en hij had iets te vertelleN!! Ik kon uren naar hem luisteren zonder me ook maar 1 seconde te vervelen hij maakte politiek interessant!! Hij legde er gevoel in!

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 15:42

Dat was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik hoorde dat Pim was neergeschoten; 'wat erg voor Ruud de Wild en die mensen van 3FM...'. Raar he? Dat zoiets het eerste is waar ik aan denk.
Vandaag heb ik ook de hele dag naar 3FM geluisterd. Apart hoor... Ik was totaal geen fan van Pim, maar dit is echt afschuwelijk. Niet alleen voor de democratie, de vrijheid van meningsuiting, voor pim zelf, voor z'n familie en vrienden maar het was ook heel erg voor de mensen van 3FM...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 15:47

Ik werd erg aangegrepen door de aanblik van een compleet lamgeslagen Paul van de Lugt (zendercoördinator 3FM) die het ook voor zijn ogen heeft zien gebeuren. Kreeg er helemaal de rillingen van. Die mensen zijn getuige geweest van een plotselinge moord, dat staat in je geheugen gegrift, dat beeld raak je nooit meer kwijt. Hoop dat ze heel goed begeleid gaan worden.

Ik heb Moby vandaag ook een paar keer voorbij horen komen, het blijft een mooi nummer.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 15:55

Ruud de Wild nu op de radio, samen met hetzelfde team als gisteren, min 1 man...
Kippenvel, zoveel emotie, zo erg.

Nulla tenaci invia est via

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 16:15

vreselijk ik kan zo mee janken.....
het is gewoon niet te bevatten pim was in arbeidsvitamine geweest en toen had hij een paar nr's opgegeven wat hij super numers vonden op radio 2 hebben ze er een paar gedraaid bah toen voelde ik me nog rotter..

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 16:18

inderdaad, tis zo heftig. Mijn 2e gedachte ging gister ook gelijk naar Ruud, en de rest van 3fm. Ik ben al jaren toch enigszins Ruud fan, al kan hij soms te ver gaan, hij heeft iets. En ik gun het helemaal niemand, zoiets mee te maken, maar bij hem dacht ik er nog even extra aan...

ik vind het zo ongelofelijk knap dat ze daar nu zitten... luister bijna elke dag, maar vandaag toch wel met een heel anders gevoel. De muziek die ze vandaag draaien op heel 3fm is mooi, supermooi, maar dat Ruud na elkaar Manic Street Preachers en Blof draaide, allebei zowiezo nummers die zo vreselijk veel voor me betekenen.. *stil*

Ik heb respect voor de manier waarop dat radio station nu verder is gegaan en hoop dat ze ook weer enigszins normaal verder kunnen, zonder schuldgevoelens enz

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 16:24

Welke frequentie is dat?
Net een nieuwe radio hier, moet het nog instellen...

Ben nu de uitzending van Isabelle aan het luisteren van gister, toen Fortuyn nog voor de 3FM-studio's lag. Wordt voornamelijk muziek gedraaid en je hoort gewoon dat ze er helemaal stuk van zijn!

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 16:28

Ik ben nog steeds verbijsterd en verdrietig Huilen

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 16:39

Cody schreef:
Welke frequentie is dat?
Net een nieuwe radio hier, moet het nog instellen...



in drenthe (iig noord-oost NL) op 91.8 anders 96.8


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: KleinBoefje, SemrushBot en 38 bezoekers