Hoe formuleer ik dit best (in een sollicitatiebrief)?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Hoe formuleer ik dit best (in een sollicitatiebrief)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 12:12

Momenteel werk ik bij de overheid. Ik zou willen solliciteren voor een andere functie, ook bij de overheid, maar binnen een ander beleidsdomein. Ik wil echter vermijden dat de afdeling waar ik solliciteer dit doorgeeft aan mijn huidig afdelingshoofd. Ik heb mij laten vertellen dat dit normaalgezien niet gedaan wordt, maar ik zou toch extra in mijn brief willen zetten dat ze mijn sollicitatie met de nodige discretie moeten behandelen.

Maar hoe formuleer je zoiets op een professionele manier? Want ik krijg dit maar niet uit mijn pen

_Dunja_

Berichten: 4204
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: bollenstreek

Re: Hoe formuleer ik dit best (in een sollicitatiebrief)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:28

Ik zou het zeer op prijs stellen als mijn huidige werkgever niet op de hoogte gesteld word van mijn sollicitatie.

Denk dat je het gewoon kort maar krachtig moet houden, ik denk dat ze zelf ook wel begrijpen dat als je toch niet aangenomen zou worden dat er dan anders naar je gekeken zou worden door je werkgever.

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Re: Hoe formuleer ik dit best (in een sollicitatiebrief)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:43

Ik vertrouw erop dat mijn sollicitatie met discretie wordt behandeld.

Zo zou je het kunnen zeggen..denk ik.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:14

Ja idd, gewoon die laatste zin aan het einde van je brief plakken. Maar ik denk dat je met een gerust hart verder kunt werken hoor. Ze mogen echt niet zomaar, behalve je referenties, je werk opbellen en zeggen dit en dat.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:21

De meeste mensen die solliciteren doen dat buiten medeweten van hun huidige werkgever om. Dat is ook logisch. Daarom wordt normaal gesproken inderdaad niet zomaar contact op genomen met de huidige werkgever. Maar het is altijd maar de vraag hoe de verhoudingen onderling zijn en zeker als het bij hetzelfde bedrijf is (in dit geval de overheid). Het gebeurt nogal eens dat het ene afdelingshoofd (dan al niet bewust) het andere erop aanspreekt: 'Wist je dat x van jouw afdeling bij mij heeft gesolliciteerd?' Discretie is soms ver te zoeken.

Dus ik zou zeker in de brief vermelden dat je het zeer op prijs stelt dat je sollicitatie met discretie behandeld wordt. Een beetje slimme P&O-afdeling weet dan precies wat je bedoeld.

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:59

Die zin van Mieke-lotte is wel heel erg goed om te gebruiken. Die is heel subtiel zeg maar. Die van Vlasta vind ik een beetje overkomen (is niet beledigend bedoeld) alsof je op slechte voet staat met je huidige afdeling en dat komt dan niet zo heel goed over denk ik.
Heel veel succes in elk geval.

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 15:11

Bedankt

Eirikur

Berichten: 2606
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Hoe formuleer ik dit best (in een sollicitatiebrief)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:18

Die van Vlasta kan op zich ook wel, denk ik. Het voordeel van die is dat je precies zegt waar het op staat. Ik zou hem dan wel nog uitbreiden met een bijzin: "om de goede sfeer in mijn huidige werkkring niet negatief te beïnvloeden" of iets van die strekking.

_Dunja_

Berichten: 4204
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: bollenstreek

Re: Hoe formuleer ik dit best (in een sollicitatiebrief)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:52

EricPrast schreef:
Die van Vlasta kan op zich ook wel, denk ik. Het voordeel van die is dat je precies zegt waar het op staat. Ik zou hem dan wel nog uitbreiden met een bijzin: "om de goede sfeer in mijn huidige werkkring niet negatief te beïnvloeden" of iets van die strekking.


ja hier ben ik het ook wel mee eens.
dan staat het inderdaad nog even netter