stadstv rotterdam - na dood fortuyn lachende buitenlanders

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 18:26

Ik vind het niet goed te praten wat die 12 jarige jongen zegt, ik had het niet durven zeggen op die leeftijd. Geeft toch weer een stukje van de opvoeding weer. Ik had eigenlijk nooit iets tegen buitenlanders totdat vriendinnen, vrienden en ik er eens lelijk mee geconfronteerd werden. Ik zat er met een aantal in de klas waar ik het heel goed mee kon vinden. Dus ja er zijn ook goede. Tegen een vriendin van mij hebben ze eens zo iets ergs gezegd dat ik dat hier echt niet kan herhalen; zo vies, respectloos en denegrerend. Ik heb dat nog nooit een Nederlandse jongen horen zeggen. Ik kan zo nog wel een aantal verhalen vertellen.
Zeg je wat terug dan mag je blij zijn dat je geen mes tussen je ribben krijgt (ja, ook dat is al gebeurd).
De strenge islam vind ik persoonlijk een vrouw onterend geloof, staat mij ontzettend tegen. Ik zal aan zo iets ook nooit toegeven.
Trouwens toen bij het WTC zaten er ook een aantal te lachen en te dansen op straat. Dan vraag ik me af; waar ben je mee bezig.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 18:30

Je hebt gelijk als je zegt dat dat gedrag (lachen) respectloos is en 100% te veroordelen. Realiseer je echter wel dat het een klein % is van een hele grote groep die hoofdzakelijk bestaat uit goede mensen. Generalisatie heeft volgens mij nog nooit tot iets goeds geleid!

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 19:00

Citaat:
Ik vind het niet goed te praten wat die 12 jarige jongen zegt, ik had het niet durven zeggen op die leeftijd. Geeft toch weer een stukje van de opvoeding weer.


Wat is erger? Een 12 jarige snotneus die zulke onzin uitkraamt of dat groepje volwassenen die dit uitzenden?
Als een 12 jarige dit zegt vanuit puur stom onbenul en wij, volwassenen, gaan deze uitspraken op volwassen nivo bediscussiëren, wordt dan niet alles uit het verband gerukt?
Het is vreselijk wat er is gebeurd, net zoals iedere moord vreselijk is, maar o,o wat ben ik opgelucht dat deze moord niet door een 'buitenlander' gepleegd is.

Wat kijk ik uit naar de dag(utopie) dat men niet meer over 'zij' en 'wij' praten maar dat wereldwijd het woordje 'ons' de boventoon zal voeren.
Dit is nu precies wat John Lennon in zijn lied 'Imagine' bedoelt.
Profetische woorden van een eveneens vermoorde grootheid.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 19:56

zo... geen respet voor mensenlijkras zeg je??

dacht je dat pim dat wel had?? Boos! lekker buitenlanders buitensluiten, als er iemand word geboren in NL stuur je die er toch ook niet uit omdat het vol wordt in het land?

dat de buitenlanders niet meer binnen mochten komen enzow

nou nee daar was ik het dus echt niet mee eens

dit klopt ook niet van die buitenlanders, maar denk je dat hun het leuk vonden wat PF over hun zei?? maar pf klopte ook niet!
hij zei ik ben geen racist maar het was er wel een, want ze komen niet voor niets hier heen hoor.. denken ze ooo ik ga ff naar NL verhuizen?
NEE, om problemen in hun eigen land, problemen die wij niet hebben
en nu moet je niet denken dat alleen ik dit denk want zo denken meer van mijn familie erover. en een canadees bv zal wel binnen kunnen komen, dit klopt niet!
ik haat racisten

nu hij dood is doet iedereen alsof hij echt geweldig is!het is heel erg wat er is gebeurd,echt heel erg! maar daarmee verander het mens niet

ik kan me hier zo boos ommaken! ja geef maar de buitenlanders de schuld, oke dat is erg,dat ze gingen dansen maar dat denk jij? wat zou jij doen?!denk es na.. Boos!
oke wel enig respect tonen maar dat deed PF ook niet echt tegen de echte buitenlanders (die niet in NL wonen)

ZUCHT!!!!ik kan me hier zoooo boos ommaken Frusty

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 20:27

Yentle, ik denk niet dat je het zo kunt zeggen. Pim was geen racist, dan zou nummer 2 op zijn lijst zeker geen donker getinte jongeman kunnen zijn....Ook is het niet zo dat Pim de grenzen compleet wilde laten sluiten. Buitenlanders, mits ze om echt goede redenen vluchten, zijn welkom op de voorwaarde dat ze zich z.s.m. integreren en vollop in onze samenleving gaan meedraaien en wij niet voor hun onkosten moeten opdraaien. Logisch toch?!
Ik heb op het punt gestaan om te gaan emigreren naar Amerika. Dacht je dat ik zomaar een green card kreeg?? Neeeee, ik mocht samen met mijn gezin komen, wanneer ik 500.000 euro (1 miljoen guldens) aan contanten meenam en binnen 3 jaar een bedrijf op kon zetten waar ik 10 AMERIKANEN fulltime aan het werk kon zetten exclusief mezelf! Het makkelijkste kom je amerika in wanneer je trouwt met een Amerikaan, maar ja, ik ben al heel happy getrouwd Haha! en die miljoen kon ik niet van mijn euro- boompje plukken. Discriminatie? Ze hebben gelijk, alhoewel ik die grens wel extreem vond, hoe kom je zo ff aan dat kapitaal en verzin eens een bedrijf die binnen 3 jaar 10 amerikanen met hun gezinnen kan onderhouden.....

Wanneer je geen aanspraak op de maatschappij maakt, is wat Pim betreft iedereen welkom in Nederland.

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 20:57

Yentl schreef:
zo... geen respet voor mensenlijkras zeg je??

dacht je dat pim dat wel had?? Boos! lekker buitenlanders buitensluiten, als er iemand word geboren in NL stuur je die er toch ook niet uit omdat het vol wordt in het land?

dat de buitenlanders niet meer binnen mochten komen enzow

nou nee daar was ik het dus echt niet mee eens

dit klopt ook niet van die buitenlanders, maar denk je dat hun het leuk vonden wat PF over hun zei?? maar pf klopte ook niet!
hij zei ik ben geen racist maar het was er wel een, want ze komen niet voor niets hier heen hoor.. denken ze ooo ik ga ff naar NL verhuizen?
NEE, om problemen in hun eigen land, problemen die wij niet hebben
en nu moet je niet denken dat alleen ik dit denk want zo denken meer van mijn familie erover. en een canadees bv zal wel binnen kunnen komen, dit klopt niet!
ik haat racisten

nu hij dood is doet iedereen alsof hij echt geweldig is!het is heel erg wat er is gebeurd,echt heel erg! maar daarmee verander het mens niet

ik kan me hier zo boos ommaken! ja geef maar de buitenlanders de schuld, oke dat is erg,dat ze gingen dansen maar dat denk jij? wat zou jij doen?!denk es na.. Boos!
oke wel enig respect tonen maar dat deed PF ook niet echt tegen de echte buitenlanders (die niet in NL wonen)

ZUCHT!!!!ik kan me hier zoooo boos ommaken Frusty


EN IK KAN ME HIER DUS EGT HEEL KWAAD OM MAKEN!! DIE MAN (PIM) DIE DURFDE TENMINSTE TE ZEGGEN WAAR T VOOR STOND EN AL DIE ANDERE SCHIJNHEILIGE *PIEEEEEEEEEEEEP*MENSJES IN DIT poedersuiker DIE HEBBEN ALLEMAAL GEEN LEF IN HUN DONDER OM HET TE DOEN!!! DIT NOEM IK GEEN DEMOCRATIE MEER!!!

Nederland is een vrij land en dus mag je zeggen wat je wilt...... Niemand doet dat.. dan doet iemand het een keer en word ie meteen neergeknalt..... nouw ik hou voortaan me bek ook wel hoor!! En ik kan er dus egt nie tegen dat jij pim nou zow gaat lopen afzeiken.....Ik kan daar egt nie tegen sorry het spijt me, die man was mijn voorbeeld en zelfs dat durf ik niet eens meer te zeggen, zometeen worden er bij mij ook kogels door mn kop heen gejaagd!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 21:12

graag met gewone letters typen.

Divana, je zegt zelf:
Citaat:
Nederland is een vrij land en dus mag je zeggen wat je wilt...... Niemand doet dat.. dan doet iemand het een keer en word ie meteen neergeknalt.....

Niemand doet dat? Yentl doet dat en dan wordt ze meteen aangevallen!

Het is dus maar hoe je het bekijkt. Blijf alsjeblieft inzien dat iedereen een mening MAG hebben en dat je het er echt niet mee eens hoeft te zijn. Maar dat een andere mening die persoon niet direct tot jouw vijand maakt!

Het is een lastige kwestie maar elkaar uitschelden en gepikeerd reageren en dingen persoonlijk aantrekken kan je beter niet doen.

Andrea_
Berichten: 1614
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Re: PF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 22:06

Anonymous schreef:
Een beetje allochtoon met verstand treurt om het feit van gisteren.???


bestaan die dan????? Verward
pim was tenminste iemand die zij waar het hier in nederland op stond Verward
HIJ heeft nederland wakker geschud, nu hij niet meer onder ons is, gaan wij weer verder met SLAPEN. ik schaam me DOOD dat ik nederlander ben, en BLIJ Haha! dat ik in belgie woon!
STEMMEN doe ik niet meer, want hij was degene waar ik in geloofde!
Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Boos! Boos! Boos! Boos! Extreme duivel }>

lies

Berichten: 9630
Geregistreerd: 09-11-01

Re: PF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 22:11

punky"]
[quote="Anonymous schreef:
Een beetje allochtoon met verstand treurt om het feit van gisteren.???


bestaan die dan????? Verward
pim was tenminste iemand die zij waar het hier in nederland op stond Verward
HIJ heeft nederland wakker geschud, nu hij niet meer onder ons is, gaan wij weer verder met SLAPEN. ik schaam me DOOD dat ik nederlander ben, en BLIJ Haha! dat ik in belgie woon!
STEMMEN doe ik niet meer, want hij was degene waar ik in geloofde!
Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Boos! Boos! Boos! Boos! Extreme duivel }>
[/quote]

Goh, ik ben ook blij dat jij in België woont zeg. Blijf er ook nog maar een poosje Misselijk

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 23:26

en een Nederlander zonder verstand maakt zo'n opmerking. GATVERDAMME. Zag net ook al zo'n topic in de mesthoop. Snap niet dat ik met zulke mensen mijn hobby deel. Dat mensen vrij zijn om te zeggen wat ze willen, tuurlijk. Maar allochtonen 'geenverstand' toerekenen en na de moord op F roepen 'k*tbuitenlanders' (OVERIGENS HEEFT EEN BLANKE HEM VERMOORD, HOEZO VOOROORDEEL) dat 'valt dus niet meer onder de vrijheid van meningsuiting he, dat is gewoon schelden en kwetsen. Bahbahbah.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 01:38

Eyes schreef:
Citaat:
Ik vind het niet goed te praten wat die 12 jarige jongen zegt, ik had het niet durven zeggen op die leeftijd. Geeft toch weer een stukje van de opvoeding weer.


Wat is erger? Een 12 jarige snotneus die zulke onzin uitkraamt of dat groepje volwassenen die dit uitzenden?
Als een 12 jarige dit zegt vanuit puur stom onbenul en wij, volwassenen, gaan deze uitspraken op volwassen nivo bediscussiëren, wordt dan niet alles uit het verband gerukt?


Het spijt me zeer maar ik heb die discussie niet gezien en daar kan ik dus niet over oordelen. Ik vind het behoorlijk naïef dat jij denkt dat die jongen niet weet waar het om gaat. Volgens mij weten kinderen van die leeftijd dat heel goed.

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 03:19

Citaat:
Ik vind het behoorlijk naïef dat jij denkt dat die jongen niet weet waar het om gaat.



Heb jij ergens gelezen dat ik beweer dat die jongen niet weet waar het om gaat dan? Verward Tuurlijk weet hij dat. Maar kent hij ook het gewicht van zo'n uitlating? Dacht je dat hij daar stil bij stond? Dacht je dat er geen 'Hollandse' 12 jarigen zijn die zeggen "Flikker alle buitenlanders eruit"? De meningen van zulke kinderen worden wel gevormd door het milieu waarin zo'n kind zich bevindt. Kinderen doen wel vaker 'ondoordachte' uitspraken die ,hoewel op dat moment gemeend, onderhevig zijn aan de indoctrinatie van zijn omgeving.

Ik ben vroeger op school ook door hele horden kinderen achterna gezeten die in koor "Pinda Poepchinees" riepen. Dacht je dat die kinderen niet wisten waar ze mee bezig waren?
Naderhand zijn enkele van die kinderen mijn grootste vrienden geworden.

Wat ik hiermee wil zeggen; Val niet het kind inhoudelijk aan op zijn uitspraken maar bekritiseer het milieu waarin zo'n kind zulke uitlatingen heeft leren maken.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 05:05

Wie is er nu eigenlijk aan het discrimineren? Ik was er natuurlijk niet bij, maar ik denk dat zowel de buitenlanders en nederlanders het leuk vonden dat Pim was neergeschoten. Het zijn nooit alleen de buitenlanders hoor!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 09:15

Yentl schreef:
zo... geen respet voor mensenlijkras zeg je??
dacht je dat pim dat wel had?? Boos! lekker buitenlanders buitensluiten, als er iemand word geboren in NL stuur je die er toch ook niet uit omdat het vol wordt in het land?

Dat is helemaal niet waar!!!!!!!!!!!!!! Hij wilde buitenlanders helemaal niet buitensluiten! DAt maken zijn tegenstanders er nu weer van, alles verdraaien wat hij zei! Hij was niet tegen buitenlanders en discrimineerde NIET! Maar hij vond wel dat ze zich moesten aanpassen, en hij wilde de gewoon niet nog meer mensen in dit land want het is hier te vol! En dat is ook zo, en dat merk je gewoon aan de bevolking. O, en Lis, jij bent dus ook geen voorstander van vrijheid van meningsuiting he, dat je blij bent dat iemand in belgie woont om wat ze zegt. Dan had je zeker graag gewild dat ik ook ergens anders had gewoond dan in nederland.

lies

Berichten: 9630
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 09:32

Desiree"]
O, en Lis, jij bent dus ook geen voorstander van vrijheid van meningsuiting he, dat je blij bent dat iemand in belgie woont om wat ze zegt. Dan had je zeker graag gewild dat ik ook ergens anders had gewoond dan in nederland.
[/quote]

Als je het stukje goed gelezen hebt, kan je zien dat die griet (punkie) gewoon ronduit zit te discrimineren. Ik zal het stukje even verduidelijken:

[quote="Anonymous"]
Een beetje allochtoon met verstand treurt om het feit van gisteren
[/quote]

waarop punkie antwoordt;

[quote="Punkie schreef:
bestaan die dan?????


moeten we hier maar gewoon om lachen dan?
Als jij het met haar eens bent, wens ik jou idd ook naar een ander land of evt planeet, mag ook.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 09:36

ik denk dat discriminatie de laatste tijd erg snel wordt goedgepraat met 'iedereen mag zijn mening toch uiten?' Nee, wanneer dat kwetsend is tegenover een bepaalde groep, mag dat niet Vrijheid van meningsuiting wil niet zeggen dat je kwetsende uitlatingen mag doen en anderen hun vrijheid beperkt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 09:36

Ik moest even lachen om die opmerking, die zul je mij ook niet zien maken, ik heb het namelijk met mijn eigen ogen anders gezien. Er zijn wel degelijk buitenlanders die dit zwaar afkeuren en die dus verstand hebben EN bovenal menselijk gevoel. Goede morgen trouwens iedereen! Ik vind het oprecht leuk dat jullie er weer zijn.

lies

Berichten: 9630
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 09:43

Mag ik nu aannemen dat je idd niet goed gelezen hebt, en het in dit geval (voor één keer) met me eens bent?

Ik ben wel degelijk voor vrijheid van meningsuiting, en ook al ben ik het vaak niet met jou eens, Desiree, ik wens je alle goeds en zie jou ook graag hier (en dat meen ik ook). Je bent meestal goed voor een leuke discussie, je bent soms wat te fel en eenzijdig, maar ik heb absoluut geen hekel aan je.
Maar types als Punkie mogen wat mij betreft idd hun mond houden.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 09:46

vrijheids van meningsuiting, tja... Als jij iemand een paasei zwarte vind, zou je dat dus (theoretisch) mogen zeggen, want dat is je mening.
Ik wordt hier verder niet goed van mensen die denken dat ze iets begrepen hebben van PF.
Nee, mijn man was ie niet, nee ik ging niet op hem stemmen, en nee dat ga ik nog steeds niet. Maar, hij had wel punten waar ik het mee eens was.
NL IS vol, daar kan je niet omheen. Zoals PF zei, je kan niet dweilen met de kraan open. Ben ik nu gelijk een racist? Ben ik nu gelijk extreem rechts?
Ik schrik van de uitspraken van sommige bokkers en ben hard aan het verzinnen of ik nog wel zin heb om met zulke mensen "gezellig" op een forum te zitten

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 09:52

Juist, stef, ik ben het helemaal met je eens. Uitspraken dat Nederland vol is, daar ben ik het gedeeltelijk ook mee eens. Maar uitspraken dat alle 'K*tbuitenlanders' maar weg moeten en weetikveel, daar schrik ik werkelijk van!
Viert de dicriminatie hoogtij deze dagen of wordt het meer uitgesproken? Hoe dan ook, ik wordt er misselijk van.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 09:56

Kijk, ik vind sommige mensen ook fel en eenzijdig in hun mening (dat vind ik bijvoorbeeld van jou en Gail op bepaalde vlakken, no offence). Ik weet van mezelf ook dat ik heel fel kan zijn. Ik denk dat dat komt uit betrokkenheid. Hoe meer mij iets raakt, hoe feller dat ik wordt. in een andere discussie heb ik al eens gezegd dat ik niet snel een hekel aan iemand heb en dat ik niet per defenitie het met een bepaald persoon NOOIT eens kan zijn. Wel is het zo dat mensen mij een indruk geven. Als ik iemand op bokt nauwelijks ken en het eerste wat ik lees me niet bevalt denk ik wel "gatver" als ik de volgende keer zijn naam zie staan. MAar als ik daarna hem weer iets zinnigs zie zeggen trekt dat ook weer bij. Ik denk dat ik redelijk objectief ben. Dit houdt in Lis, dat ik het dus OOK met jou eens kan zijn!

lies

Berichten: 9630
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:08

Precies, de betrokkenheid maakt mij ook zo fel. In het geval van Pim Fortuyn kan ik dat misschien redelijk duidelijk omschrijven.
Mijn dochter is half van buitenlandse afkomst. Verder ben ik van Joodse afkomst. Dus ook dat heeft zij meegekregen. Dat zal Pim een worst geweest zijn en ik denk dat hij haar alle goeds zou wensen,
MAAR.. de extreem-rechtse aanhang van Pim denkt daar anders over. En dat is de reden waarom ik altijd gehoopt heb dat Pim weinig stemmen zou krijgen.
En dat is ook de reden dat ik hoop, nu Pim er niet meer is, dat hij helemaal geen stemmen meer krijgt. Omdat zijn opvolgers/lijst er een potje van gaan maken en omdat zijn aanhangers wel degelijk een omgeving willen creëren waarin het voor mijn dochter moeilijker zal worden in deze samenleving.
Die kleur zal ze altijd behouden, en ik wens voor haar en iedereen dat we ooit in dit leven kunnen samenleven, onder het mom van (wat laura al eerder zei, geloof ik) 'wij' en niet 'zij' en 'wij'
Zo, dat wou ik nou even kwijt.

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-02 10:10

Even voor de duidelijkheid:
-er stond oa een 12-jarige jongen, maar er waren ook volwassen mensen van 18-20 jaar tussen die stonden te dansen.
-Die jongen van 12 jaar heb ik aangehaald omdat ik vind dat er in de opvoeding iets mis is, als zo'n jong iemand al zo makkelijk met een moord omgaat. En of hij dan allochtoon of autochtoon is, maakt me nix uit.
-Verder is Pim fortuyn -naar mijn mening- gaan racist. Hij gaf alleen aan dat de nederlanders (dus ook de buitenalnders met een nederlands papoort, die zich hebben aangepast) zich kapot werken om de buitenlanders die van soos trekken en die hier te pas en te onpas nbaatoe komen te onderhouden. Dat moet stoppen. We hebben respect voor hun religie, ze mogen hier tempels, etc bouwen, mogen onder werktijd 5 keer per dag bidden, etc etc, maar we krijgen daar weinig respect voor terug.
Ik vind dat de buitenlanders zich moeten aanpassen. Ze komen hier wonen dus moeten ze zich aan de regels houden, zo n iet dan eruit..
Dat gebuert overal, ook in winkels, disco's etc, waarom dat niet in Nederland op zich??
-Lis, jij zegt dat iedereen vrijheid van meningsuiting moet hebben en dat je daar mensen niet op mag aanvallen. Ff een quote van jou:
lis schreef:
weer zo'n nutteloos bericht.
Het lijkt me dat het geen uitleg behoeft waarom veel allochtonen niet zo begaan waren met het lot van Pim Fortuyn.
Verder heb je het over een 12 jarig jongetje. Wat weet die nou van politiek. Hij zal niet eens weten wie PF is, waarschijnlijk wordt er elke week in zijn straat een man of vrouw neergeschoten, in elkaar geslagen of beroofd.
Ja Prakkie, een klein groepje op tv staat garant voor alle allochtonen; het gaat helemaal mis in dit land, misschien moet je gaan emigreren.


Dus het was mijn mening en een nutteloos bericht en ik moet maar gaan emigreren. Zo gaat het echt de goede kant op....
Je hoeft het echt niet met me eens te zijn (en dan ben je ook niet), maar zie wat voor interessante discussie er op gang is gekomen, door mijn "nutteloze" bericht...
Laatst bijgewerkt door prakkie op 08-05-02 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:12

Ik denk dat er nu dingen gezegt worden die er in het heets van de strijd uitgekraamd zijn. Als sommige dit topic over een half jaar teruglezen, zullen ze er misschien wel bij denken: hoe heb ik dit ooit kunnen zeggen.
Er zit een heel groot verschil tussen vrije meningsuiting en dingen ongenuanceerd zeggen. Vrije meningsuiting wil niet zeggen dat je iets mag/kan zeggen dat een ander volledig op zijn hart trapt of zwaar kwetsen. Je mening verdedigen is op zich ook geen slechte eigenschap, mits je de ander ook de ruimte geeft. Wat je hier ziet is dat als je het niet eens bent met elkaar dat er van alles bijgehaald word om maar vooral je gelijk te krijgen.
Aan vrije meningsuiting zit ook een regel vast, laat elkaar in de waarde en geef elkaar de ruimte.

lies

Berichten: 9630
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:20

vijheid van meningsuiting betekent niet dat ik daar dan niet op mag reageren.
Jij schrijft een bericht, ik vind dat nutteloos en vertel jou dat. Verder bedoel ik met dat je maar moet emigreren, niet dat je je mond moet houden, maar dat het o zo slecht gaat, dus dat je daarom misschien maar moet gaan emigreren. cynisch bedoeld dus.
Pff, vind het wel kinderachtig dat ik dit moet gaan uitleggen, maar goed.
Ik nam toch aan dat iedereen de strekking van de opmerking wel begreep.

btw; Een discussie die volgt op een bericht wil natuurlijk niet zeggen dat het bericht geniaal was.